Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2006
‎Irtenbidea ez da eta ezin da izan haurrak dozenaka egitea baina bai haur izaten uztea gurasoak haur bihurtu gabe. Aske eta burujabe izaten erakutsi behar diogu haurrari, beldurraren erreinura bideratu ordez.
‎Jarduera horretan ari dela magnetofonoak soinu bat ateratzenduenean,. Arretatsu al nago?? galderari erantzun behar dio haurrak. Ondorenlanari jarraitzen dio, berriro soinua entzun bitartean.
2008
‎Koltxoi erosoa, sendoa eta leuna jarri behar diogu haurrari.
‎Indonesiako Mataram Unibertsitateko Anuraj Shankarrek zuzendutako talde batek egin du ikerketa. Iodo osagarriak XXI. mendeak aurre egin behar dio haurren osasunari, aurrematuritatea eta sortzetiko akatsak prebenitzeari, hori baita herrialde garatuetako haurren heriotzaren lehen arrazoia. Iodo gabeziak eragin zuzena du tiroide guruinaren metabolismoan, tiroide hormonen sintesirako funtsezko elementua baita.
2010
‎Ogi integralarekiko (eta pikor osoen) gustua ere ebaluatu zen, lau erantzunen bidez. Batetik, “oso desados” eta “oso ados” arteko iruzkinak ebaluatu ziren, eta, bestetik, elikagai integralek osasunari dagokionez duten pertzepzioa. Azterketaren emaitzen arabera, elikadura integralagorako esku hartzeek produktu horien eskuragarritasunari heldu behar diote haurrak eta gazteak jaten ohitzen diren lekuetan, hala nola eskoletan, etxeetan edo jatetxeetan. Egiaztatu ahal izan denez, bai jatetxeetan eta ostalaritzako establezimenduetan, bai etxean, ez da erabiltzen produktu integralak prestatzeko, finduak baizik, tratatu beharreko lehen akatsa.
2011
‎Lagundu, mugak jarrita: 5 edo 6 urte arte, gurasoek lagundu egin dezakete jostailuak jasotzen, baina beti erakutsi behar diote haurrari laguntza bat dela eta lana berari dagokiola. Ez jaso:
‎Gutxien erosten diren artikuluak, berriz, musikalak eta elektrikoak dira. Espainiako kontsumitzaile gehienek uste dute jostailuen prezioa gehiegizkoa dela Adituen iritziz, jostailuek entretenimendua eman behar diote haurrari, baina haurraren garapena ere sustatu behar dute, fisikoa zein intelektuala. Azarotik, Kultura Ministerioak ofizialki aintzatetsi du jostailuaren sektorea interes kulturaleko industria gisa, funtsezko tresnak baitira haurren fantasia, irudimena eta sormena garatzeko.
2012
‎Lan proiektuetan oinarritutako metodologiak erronka berria dakarkio hezitzaileari, ez hainbeste baldintza materialei dagokienez, baizik eta ikuspegi berri baten aurrean kokatzen duelako, eta ikuspegi berri honek jarrera aldaketa eskatzen duelako. Hezitzaileak aktiboki entzun behar dio haurrari, interesa benetan zerk eragiten dion jakin behar du. Haurraren ekintzei behatzea, haurraren galderez jabetzea, ezinbestekoa izango du ikasketa egoerak sustatzeko gai izan dadin, egunerokotasuneko egoeretan jazotakoak haurraren pentsamenduarekin lotu ahal izateko.
‎Ez! Inguruan dagoen helduak helarazi behar dio haurrari, bere aldamenean egon ez arren, bere buruan dagoela. Helduak beti erakusten dio, urrun baina hurbil?
‎Haur Hezkuntzak haurrengan zenbait gaitasun garatzen lagunduko du. Gaitasun horiek aukera eman behar diote haurrari:
‎Haurra ez da besteekin batera eta beste leku batean egotera ohitu behar duen bakarra: hezitzaileak ere tankera hartu behar dio haurrari, eta gurasoek onartu behar dute haurrak eskolara joan behar duela. Haurraren bizitzan pertsona heldu berriak agertzen direnez, haurrak ahalegin handiak egin behar ditu haiekin erlazionatzeko; beraz, denen artean egokitze egokia lortzeko ahaleginak egin behar dira.
‎Haurtxoaren azala helduarena baino askoz ere delikatuagoa eta sentikorragoa da. Horregatik, gurasoek arreta berezia jarri behar diote haurrarekin kontaktuan dauden arropa eta arropak garbitzeari eta zaintzeari. Lehenengo hilabeteetan, garbitzeko berariazko garbigarriak erabiltzea komeni da, haurtxoentzat edo arropa delikatuentzat, eta leungarria eta bestelako gehigarriak saihestea.
‎Hala ere, errutina oso errotuta badago, litekeena da berriro errepikatzea, modu orokorrean edo noizean behin. Hori gertatzen denean, gurasoek irmo agertu behar dute erabakian, eta, beti ere modu lasai eta lasaian, berriro lagundu behar diote haurrari bere gelara, eta hitz lasaigarriekin, berriz ere lo egiten. Eraginkorra izan dadin, garrantzitsua da haurrarekin ohean lo ez egitea edo gurasoarekin aldamenean lo egin arte itxarotea; izan ere, berriro esnatzen bada, amaren edo aitaren irudia falta zaiola nabarituko du lehenik.
2014
‎Jarduera bat ematen zaio haurrari, eta magnetofonoan kaseta martxan jartzen da. Jarduera horretan ari dela magnetofonoak soinu bat ateratzen duenean, «Adi al nago?» galderari erantzun behar dio haurrak. Ondoren lanari jarraitzen dio, berriro soinua entzun arte.
2016
‎Haurtxoak dituen gaitasunak. Haurtxoa bere egunerokotasuneko eragile aktiboa izateko, haurtxoak dituen gaitasunak erabiltzeko aukera eman behar dio haur hezitzaileak. Norberaren jardueretako eragile aktiboa izateak barneko konpetentzia sentimendua indartzen du, eta autoestimua sendotzen.
2019
‎lau urte zituela, eraso sexual oral eta analak jaso zituela aitarengandik; eraso horietako baten lekuko izan zela ama; ama haurdun zegoela, zazpi hilabeteko, eta horrek abortua probokatu ziola; amak abortuaren errua Stureri botatzen ziola. Simon izena jarri behar zioten haur horri, baina, memoria berreskuratzean, Sturek Nomis (Simon alderantziz) izena oroitu zuen, Nomis ek errazago ihes egiten baitzion zentsurari Simonek baino; errazagoa zitzaion izen alderantzikatuaz oroitzea, benetakoaz oroitzea baino. Sturek oroitzen zuenez, aitak hartaz abusatzen jarraitu zuen, hura nerabezarora heldu bitartean.
‎Gauza bera erran dugu dagoeneko hartu aditzari buruz eta ez da beharrezkoa deus gehiago erratea. Hala ere, zenbateraino barneratuta daukagun erakusteko, aipatu baino ez, zenbat aldiz erran behar diogun haur bati bota.>, umeak laster hasten baitira gauzak hartzen eta botatzen eta gurasoek ez hartu., utzi.. Horrekin erran nahi dugu txikitan hitz horien esanahia harrapatzeko nahiko aukera izan ohi dugula.
2022
‎Haurra eta zakurraren espazioa eta denbora errespetatzea Espazioak eta uneak errespetatzen dituen haurra zakurrak intimitatea eta lasaitasuna behar ditu frogatzen du ulertzen duela bere txakur laguna, eta behar bezala planteatuta dagoela harekin bizitzea. Txakurrak jaten edo lo egiten duenean, lasaitasuna behar du eta helduek zergatia azaldu behar diote haurrari. Oso gomendagarria da txakurra ez dela jostailu bat, baizik eta izaki bizi bat, gure zainketen mende dagoena eta bere beharrak dituena.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia