2000
|
|
Ondoren, mundializazio prozesuak ekonomian, gizartean eta kulturan izandezaketen eragina aztertu dugu. Esan
|
beharrik
ere ez dago, zientziaren eta, batezere, teknologia berrien garapen itzelak modu erabakigarrian eragin duela behin etaberriz aipatzen ari garen, burujabetza, kontzeptuaren debaluazioa.
|
|
Bakarrik faltako litzateke, guztion arteanmesedea baino areago kaltea egitea, Txillar kritikoa eta polemikoa isilaraziz. Baina hauguztia esateko
|
beharrik
ere ez dagoela uste dut, oraindik ez baita heldu, zorionez, Txillarren alde kritikoa apalduko duen zerik.
|
2001
|
|
Pertsonaiak antolatzen du nobelari dagokion aurkezpen kronologikoa, berarentzat garrantzia duten pasadizoak soilikazpimarratuz. Esan
|
beharrik
ere ez dago, planteamendu hau zein urruti dagoennobelako gertakari guztiak Jainko baten moduan antolatzen zizkigun ohiturazkonobeletako narratzaile orojakilearengandik. Arrazionalismoaren eta positibismoaren itzalean mundua guztiz menderagarria zekusan gizakiari kontamolde tradizionala, lineala?
|
2002
|
|
Horrez gain, jangaiak ekartzeko ere ez omenzen haien beharrik, Gaztelatik nahi adina ekar zitezkeelako edo bestela nahikoazelako elikagaien jatorriko Estatu edo herrialderen batekin hitzarmen bat egitea.Gainera, horien ordez burdina edo bestelako gaiak eraman beharrean, urre etazilarra eramaten omen zituzten. Haien arrantza ekoizkinen
|
beharrik
ere ez omenzen, bertakoek nahi adina ekartzen baitzuten, eta gainera, gipuzkoarren laguntzarikgabe ez omen ziren gai izango jarduera hori egiteko, izan ere «aquella tierra se alimenta y puebla a la sombra, calor y regadios de las conveniencias de VS». Bestalde, Conversa hitzarmena elkarren arteko liskarrak ezabatzeko omen zen, baina 11.artikuluaren babesean ez zegoen benetako bakerik.
|
|
izena? eskatu
|
beharrik
ere ez duzu izango:
|
|
izena? eskatu
|
beharrik
ere ez duzu izango:
|
2007
|
|
Nola da posible, planteatu du Locke-k, triangeluarena bezalako ideia (errepresentazio) orokor bat, «ez baita izan behar ez eslaia ez angelu zuzena, ez aldekidea ez isoszelea ez eskalenoa, baizik eta hauetako bat ere ez eta guztiak aldi berean»? 94 Jokoan Gorgias-en aspaldiko arazoa dago berriro, hots, gauza, ideia eta hitzaren arteko erlazio misteriotsuarena95 Gauzak berak beti partikularrak (singularrak) dira; ideiak, dio Locke-ren askaerak, «orokorrak dira, gauza partikular askoren ordezkari izateko eratuak direnean» (abstraikuntzaz); eta hitzak «ideia orokorren zeinu gisa erabiltzen direnean»96 Berkeley-ren aburuz Locke-ren triangeluaren bezalako «ideia abstraktu kontraesankor» bat absurdua da: ezin burura litekeen konposaketa da, eta
|
behar
ere ez dena ezertarako97 Locke-ren uste okerraren iturritzat hizkuntzak berak (lengoaia) eragindako engainua jotzen du, beste oker filosofiko anitzena bezalaxe98 Hume Berkeley-ri atxikitzen zaio, eta haren moldabidea («that all general ideas are nothing but particular ones, annex, d to a certain term, which gives them a more extensive signification, and makes them recal upon occasion other indiv...
|
2009
|
|
Prentsaurrekoakbezalatsu funtzionatzen du, baina lana oraindik gehiago(?) errazten zaio kazetariari. Mugitu
|
beharrik
ere ez dagoen tokitik! Bidali dioten informazioa hartu etaberridatzi (kasurik onenean; zenbaitetan, hori ere ez da beharrezko, «kopiatu etaitsatsi» egitearekin nahiko).
|
2011
|
|
Azken garaiotan halako giza eskubideen aurkako erasoei aurre egiteko tresna juridikoak ugaldu egin dira, eta batez ere, 90eko hamarkadatik aurrera, asko garatu da hizkuntza eskubideen gaineko ikerketa, baita hezkuntzaren esparruari dagokiona ere. Esan
|
beharrik
ere ez dago, hizkuntza nagusietako hiztunek badituztela, kasu asko eta askotan, hizkuntzazko giza eskubideak, baita hezkuntzaren eremuan ere. Edo behintzat eskubide horiek «berezkotzat edo ziurtzat» jotzen dituzte.
|