Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 46

2000
‎Lehenengoa, gurea bezelako espeziean biziraupena ziurtatzen duelako, osoberandu heltzen edo nagusitzen garelako eta, horregatik, gure inguruan daudenhelduen arretaren beharra denbora luzez izaten dugulako. Haurrak behin eta berriroeta era kontsistentean beren beharretara erantzuten duten helduei atxikitzen dira.Heldu hauek oinarrizko segurtasuna eta konfiantza ematen baitiote haurrari (Hinde, 1991).
‎zergatik Estatua? Azken batez, badirudi Estatu nazioak Estatuari sortzen zaion beharrari erantzuten diola. Badago gai hau argitu dezakeen nazionalismoaren hainbat teoria, eta horietako batzuen irakurketa azkarrari ekingo diogu.
‎kultur heterogeneitatea. Gizartearen kultur homogeneitatea nahitaezkotzat jotzen da modernizatze prozesuak dituen beharrei erantzuteko. Baina zein testuingurutan bultzatu litzateke homogeneizatze hori?
‎fonctionaries de l' Etat? bihurtzeko nahiak, Estatuaren beharrari erantzuten zion; eta, bestetik, irakasleriaren funtzionarizatzeak administrazioaren indartzea bermatzen zuen.
‎hezkuntza politikak ez zuen etorkizunik hezkuntza egitura eraiki ezean, eta legeak, nahia adierazteaz gain, ez zuen nahi hori gauzatzeko modurik izango, baldin eta gauzatze hori ziurtatuko zuen Estatuak kontrolatuko zituen administrazio tresnak sortu eta eraikitzen ez baziren. Oro har, Estatuak nazioa antolatzeko zuen beharrari erantzungo ziola esan daiteke, azkeneko txokora iritsiko zen administrazio egitura ahalguztidun eta omnipresentearen bitartez, horixe baitzen nazioaren ideia memoria kolektiboan txertatzeko nahitaezko baldin
‎Gure ustez, honen inguruan egin litzatekeen irakurketak, zuzenean bat egingo luke Estatu Nazioa sortzeko nahiaren analisiarekin. Hau da, goreneko lege koadroa sortzeko gertakariak eta kontuan hartu behar da, hori Estatuaren antolakuntza juridiko politikoaren oinarria dela Nazioa gorpuzteko beharrari erantzun zion, eta honek berekin hezkuntza alorrean Estatuaren ekarri zuen. Beste era batera esanda, konstituzioarekin Estatuak sortu zuen antolakuntza sozio-politiko berriak aldi berean Estatuaren hezkuntza politikaren sorrera ekarri zuen110 Puelles ek111 dioen moduan, Cadiz-ko Konstituzioak, gero aipatuko ditugun Quintana-ren. Informe?
‎Moyano legeak garai berri bati ireki zizkion ateak, eta beraren xedapenek irakasle eskoletako ontziari norabide erregularra erraztu zioten233 Gai honi dagokionez, hezkuntza sistemaren eraikitze prozesuak aurrez aurre zuen erronka, honako hau zen: corpus homogeneo eta zentralizatuaren beharrari erantzutea. Hala, lehen esan dugunez, Estatuaren makina burokratikoaren indartzeak aparteko garrantzia izango zuen eta testuinguru honetan ulertu behar da Moyano legeak irakasleriaren arazoari emandako bultzada.
‎Historiaren irakaskuntzari dagokionez, garbi asko antzeman daiteke horren helburua herritarrak herritar espainiarrak, alegia egitea zela. Lehen azaldu dugunez, hizkuntzaren inguruko uniformizazioak eta sistema metrikoaren irakaskuntzak eraikitzen ari zen Estatu berriaren beharrari erantzuten bazioten,, historia patria, delakoaren irakaskuntzak testuinguru honetan jokatzen zuen:
2001
‎Aurkezten ari garen lan hau ez da lan teorikoa, irakaslearen eguneroko beharrei erantzun nahi dien lan praktikoa baizik. Lan honi esker, helburu komunikatibohauei esker, irakasleak diseinu kurrikularrean ezinbestekoak diren zehaztapenakaurkituko ditu, bere eguneroko klasearen ikuspegi komunikatiboa ez galtzeko.Bertan, klasea menderatzeko beharrezkoak diren elementu guztiak ageri dira ongiordenaturik, begirada bakar batez zer egin behar den jakiteko.
‎Alabaina, egile hauen kasuan konpromiso literarioak ez zuen literaturakonprometituaren aldeko apusturik ekarri. Konpromisoa hizkuntza aukeraketarizegokion, beren xederik nagusiena garaiko irakurleen beharrei erantzungo zienliteratura idaztea baitzen. 80ko hamarkadara arte itxaron behar izan dugu, euskalliteratura irakurleria ugarituko duten lege baldintzak bete zitezen.
2002
‎1993an Eusko Legebiltzarrak Euskadiko Kooperatiben Lege berria (4/ 1993kolegea) onetsi zuen. Lege hori MT edo MCCren beharrei erantzuteko egokia izan da, eta, horrez gain, kooperatibentzako finantzabide berriak ahalbidetzen ditu, halanola partaidetza edo partizipazio bereziak, obligazioak eta beste finantzabide motabatzuk jaulkitzeko aukera. Horrela, MCCk finantzabide berriak izan ditu eskurabere hedapen egitasmoak abian jartzeko.
‎Gizarteak planteatzen dituen beharrei erantzun egokia ematea da une honetanunibertsitateen erronka garrantzitsu bat. Euskararen arloan batik bat, unibertsitateetara hurbiltzen diren ikasleetatik ikasketak euskaraz egiteko prestatuta daudenikasleen portzentajea gero eta handiagoa da.
‎Udako Euskal Unibertsitatea (UEU) 70eko hamarkadan sortutako kultur erakundeeuskalduna da. Geroztik bilakaera luzea izan du, baina beti ere euskaraunibertsitate mailan hedatzearen eta uztartzearen aldeko lanean aritu da, euskalgizartearen beharrei erantzun egokia emateko asmoz. Internet eko helbidea< www.ueu. org> da.
‎Azken batean, beraz, aniztasun hori guztia modernitatea irakurtzeko beti erabili izan diren ohiko bi paradigmen aldaera hutsak baino ez dira. Modernitatearen zutabe izan diren gizarte kapitalistaren paradigma eta gizarte industrialaren paradigma (Giddens, 1993) ez dira gizarte garaikidearen beharrak erantzuteko eta interpretatzeko gai azalduko. Eta, beraz, aipatu diren aurrizkiek eta adjektiboek paradigma horietan oinarria badute, proposatzen diren irakurketak eta irtenbideak zaharrak eta iraganekoak direla agerian uztea ezinbesteko betebeharra izango da lan honetan.
2003
‎Izan ere, bere asmoa idazkaritza uztea izan arren, jendearen eskariari ezin ezetzik eman eta jarraitzea erabaki zuen23, jabeturik baitzegoen garrantzitsua zela UEUk jarraipena edukitzea, nahiz eta urtero gauza berriak eskaini, «gauza berriek egiten dute posible iraupena»24 Hiru ziren bere kezka nagusiak: irakasleriaren beharrei erantzutea, giro egokia lortzea eta zenbait kultura talderekin harremanak estutzea. Horietaz gain, beharrezkoa zen bulego propioa edukitzea.
2005
‎IHPk efikazia lortzeko ikastetxearen egoera zehatzak dituen beharrei erantzungo die. Tresna erreala eta zehatza da.
2006
‎XXI. mende honen hasieran, jada ohartu ere egin gabe, teknologiaren menpe bizigara, eta gure beharrei erantzuteko sortuak diren teknologia berriek aldi berean gurebizimoduak baldintzatzen dituzte. Eta ez goaz teknologiak kritikatzera, bizi prozesuan eta zehazki amatasunetan eta aitatasunetan duten eraginaz ohartaraztera baizik.Hori ez ezik, teknologiaren alor zehatz bat, lagunduriko ugalketa alegia, zer den, zein teknika erabiltzen diren eta psikologikoki nola eragiten duen agertu nahi dugu.
‎Gerta daiteke bikotekide bakoitza antzutasunak era ezberdinean ukitu izana.Kasu honetan, psikologoak bikotekide bakoitzaren beharrei erantzun die, baina bikotea unitate bat dela ahaztu gabe. Horregatik, sexualitatea, autoirudia etaautoestimua, antzutasunetik ezberdindu ditu.
‎Haur bati ezgaitasun bat diagnostikatzen zaion unean, litekeena da haren gurasoekberen aitatasun eta amatasunarekiko igurikimen guztiak behea jota daudela sentitzea.Gurasoek berreraiki egin behar dituzte haurrarekiko harremanen, guraso bezaladuten zereginaren eta beren beharrei erantzuteko erabili dituzten laguntzeko zerbitzuen inguruko igurikimenak. Horretarako, erabakigarria da lehenengounean jasotzen duten informazioa, informazio hori nola aurkezten zaien eta, igurikimen horiek miatzeko, antolatzeko eta berrikusteko ematen zaien laguntza.Horrela bakarrik lagunduko diegu beren haurraren egoera eta haurrak duenezgaitasunaren ondorioak ulertzen, haurra zaintzen eta hezten dihardutenprofesionalekin lotura errealistak eta eraginkorrak ezarriz.
2007
‎Lekuan lekuko abokatuekin hitz eginez eta dituzten beharrei erantzun partikularrak ematen saiatuz baina, betiere, koherentzia orokor baten barruan.
2009
‎Masa gero eta uniformeago horren komunikazio beharrei erantzuteko (eta haiei esker negozioa egiteko) sortu ziren masa komunikabideak (masaren ideietan eragiteko asmo nabarmenarekin ia beti, ezen, aurrerago ikusiko dugun moduan, nola Euskal Herrian hala munduan, polarizazio politiko ideologiko handiko urteak izan baitziren haiek); jende olde horiei zuzenduko zitzaizkien eta guztiengana helduko ziren hedabideak, zehazki.
‎Programatzea aktibitate sortzailea da, aldiro erronka berriak proposatzen dituena. Norberaren beharrei erantzuten dieten programak garatzeak atsegin handia sortzen du.
‎Zer egin orduan? Gure beharrei erantzungo dieten konputagailu programak guk geuk idatzi. Horra gure proposamena.
2010
‎– Gaixoak dituen beharrei erantzutea.
‎Hala ere, oraindik hutsunehandiak ikus daitezkeela esan daiteke. Senideen beharrei erantzuteko, bereziki, sortu ziren Alzheimerra duten gaixoen ahaideen elkarteak. Horrela, zaintzailearilaguntzeak berekin dakar gaixoari laguntzea.
‎Kosmopolitismoak ez dumundua estatuen multzo bat bezala ulertzen, pertsonen komunitate bat bezalabaizik, bertan guztiak justizia eskubidearen jabe direla eta, era berean, justuak izanbehar dutela gainerakoekiko. Giza duintasunaren unibertsaltasuna ongizateari buruzko gogoetarako gai nagusien artean aukeratu izana, justizia herritar guztienganahedatzeko beharrari erantzuteko ahalegin bezala uler daiteke, egungo testuinguruak nazioarteko erakundeak gutxienez pobreziaren eta desberdintasunarengertakariak planeta eremuan proposatzera eraman dituelarik.
2011
‎Arabiera eta portugesa irakasteko ikastaroak egin izan dira Hezkuntza Sailak antolatuta. Zehazki, marokoar jatorriko ikasleen beharrei erantzuteko bi ikastaro jarri dira abian: hizkuntza arabiarra eta kultura marokoarra, Eibar eta Gasteizen.
‎Erabiltzen diren koloreek edo musikaren nagusitasunak ere ikusleak erakartzeko beharrei erantzuten diete; gazteek ez dituzte produktu kulturalak mezu isolatu gisa ikusten, baizik eta audientzia liluratzeko ekoizten diren produktu gisa.
2012
‎Egoera ekonomikoaren kontrol politikoa lortzeko, izaera instituzionaleko tresnapropioak behar ditugu, horren bidez bermatzeko berton hartzen diren erabakiakgure benetako beharrei erantzuten dietela, eta ez beste interes batzuei. Soberanianazionala funtsezko indarra izango litzateke gure ekonomiaren garapenerako, Europako erabakietan ahots propioa izanik, eta gure beharretara gehiago zuzendueta egokitzen den euskal gizarte eredu bat eraikitzeko gaitasunarekin.
‎Herri indigenek erabili eta ustiatu egiten zuten ingurunea euren gizarteek zituzten beharrei erantzuteko. Ahalegin horretan ezagupen sistema eta ustiaketa iraunkorrerako teknologia eta modu konplexuak sortu zituzten, baina kolonoek ez ziren gauza izan horiek errekonozitzeko eta preziatzeko.
2013
‎Herrian bertan zegoen espazio txikia, hiritik kanpo, Azitainen atera nahi izan zen. Baina azkenean hilerriak bere lekuan jarraitu zuen, nahiz eta udalak beharrei erantzunez handitu behar izan zuen, 1948 bitartean ondoko lursailak erosiz136 Modu horretan, 1959an hilerriak 6.678 m2 eduki zituen (Sagardouy, 1960: 120).
‎Alabaina, industriak hainbat arazori egin behar izan zion aurre, eta normalean lantegi edo tailer bakoitza konpontzen saiatzen zen, sektore guztien beharrei erantzun globalak eman gabe. Arazoen artean aipatzekoak dira gerran beste hiri batzuetara (Bilbo, Sestao, Zamudio, Iruñea, Burgos, Ferrol eta Asturias) lekuz aldatu ziren makineria eta produktuak berreskuratzea.
‎Alemania nazi, Italia faxista, Portugal salazarista edo behialako Sobiet Batasun estalinistaren parekoa. Erregimen guztiek hiri espazioa eta arkitektura botere autoritario berriarekin identifikatu nahi izan zituzten, baita, antza, herriaren beharrei erantzuten zieten proiektuak kontrolatu ere.
2014
‎Espazio propio hori bioeraikuntzak eskaintzen du, irauliko den egoera globalaren aurrean erantzun integral bat proposatzen baitu. Integrala, pertsonen oinarrizko beharrei erantzungo dien eraikuntza batez ari garelako, betiere ingurunearekiko inpaktua bere dimentsio guztietan minimizatuz.
2015
‎1 Interfazea: Erabiltzailearen interakzio beharrei erantzuten dio. Gaitasun eta betebehardesberdinak dituzten hiru erabiltzaile mota daude:
‎Zahartzaroan, pertsonak bere prozesu naturalean hainbat aldaketa fisiologiko pairatzen ditu, bertan direlarik ezgaitasunak, dependentzi agerpenak eta ibilera abiaduraren aldaketak. Datuhauek izanda, ezinbestekoa da zahartzaroak eta ariketa fisikoak gure biztanleriaren osasuneaneta egunerokotasunean duen inpaktua aztertzea, honela ondorio desatseginak prebenituz, ongizatea bultzatuz eta beraien ingurunera egokitzen irakatsiz ondoan ditugun pertsonanagusiei, beraien beharrei erantzun egokia eman ahal izateko.
‎Bestela esanda,?... kasu guztietan produktua fikzio bat da, zeinak irudikapena burutzen ariden erakundearen beharrei erantzuten dien. Ikus entzuleria ez da inoiz ere erreala, edoeraikuntza diskurtsiboz kanpokoa.?
‎1 Interes soziala duten proiektuetan oinarritua. Gizarteko beharrei erantzuten dioten proiektuerrealen aplikazioa.
2017
‎Momentuko egoeraren aurrean, eskolen ardura nagusia da. Beharrei erantzun eta Interneteko erabilera segurua bermatu nahi dute eta, horretarako, zenbait ikastetxeetan Interneteko erabilera kritikoa indartzeko zenbait ekintza burutzen ari dira. Lan honen abiapuntua eta helburua dira horren adibide eta bertan Interneteko arriskuei buruzko formazio ekintza baten esperientzia jasotzen, aztertzen eta balioztatzen da.
‎2.4 Eskolaren beharrei erantzuna eta lanaren helburuak
‎Ildo horri jarraituz, lanaren asmo nagusia eskolaren beharrei erantzutea da eta horretako hiru helburu zehazten dira:
‎Egoera ezagututa, Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) Gasteizko Hezkuntza eta Kirol Fakultateak ikastetxearen beharrei erantzuna emateko lanak bideratu zituen. 2014/ 15 ikasturtean zehar, Interneteko arriskuak lantzeko formazio ekintza bat diseinatu, Lehen Hezkuntzako 5 eta 6 mailetan martxan jarri (7 talde) eta prozesu osoa balioztatu zen.
‎Egungo beharrei erantzuten eskolan: Interneteko erabilera kritikoa
‎Parte bat eusko jaurlaritzako hezkuntza saileko unibertsitateak eta ikerketa atalak sustengatzen duen ADIAN ikerketa taldetik jaso du (erreferentziaIT980). Bestetik, egileek narriadura fisikoa duten behar bereziko pertsonen beharrei erantzuten lanegiten duen Elkartu elkarteari zinez esker ona erakutsi nahi die, eta batik bat, estudioan parte hartuzuten parte hartzaileei.
2019
‎Aipagarriena, eragile baten barneko eta kanpoko jardunaren arteko oreka zaildu egiten dela, barnekoaren kaltetan. Askotan gainera, ekintza horiek kanpoko agendak markatzen ditu eta eragileaknabari dute momentuan momentuko beharrei erantzun behar izateak denbora planifikatzeko etaneurtzeko zailtasunak ekartzen dizkiela.
‎Hiriak ez ziren euskal eleberrigintzaren parte izan XX. mendeko hirugarren herenera arte, ezirudikapenetan, ezta hausnarketa literarioan ere. XX. mendean zehar euskal literaturak eta hiriak izanduten harremanari behatuko zaio errepaso historiko baten bidez. Halaber, atal honek marko teoriko batsortzeko beharrari erantzuten dio, baita literatura kanoniko nagusien ezaugarri urbanoei men egitendioten zenbait teoria literario berrikusteari ere. Horretarako Williams (2001), Simmel (2001) etaCasanovaren (2001) lanak erabili dira, marko teoriko hori sortzeaz gain, euskal eleberrigintzarenerrealitate urbanoa aintzat hartuta hausnarketa horiek aktualizatzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia