2000
|
|
Lehenengoa, gurea bezelako espeziean biziraupena ziurtatzen duelako, osoberandu heltzen edo nagusitzen garelako eta, horregatik, gure inguruan daudenhelduen arretaren beharra denbora luzez izaten dugulako. Haurrak behin eta berriroeta era kontsistentean beren
|
beharretara
erantzuten duten helduei atxikitzen dira.Heldu hauek oinarrizko segurtasuna eta konfiantza ematen baitiote haurrari (Hinde, 1991).
|
|
zergatik Estatua? Azken batez, badirudi Estatu nazioak Estatuari sortzen zaion
|
beharrari
erantzuten diola. Badago gai hau argitu dezakeen nazionalismoaren hainbat teoria, eta horietako batzuen irakurketa azkarrari ekingo diogu.
|
|
kultur heterogeneitatea. Gizartearen kultur homogeneitatea nahitaezkotzat jotzen da modernizatze prozesuak dituen
|
beharrei
erantzuteko. Baina zein testuingurutan bultzatu litzateke homogeneizatze hori?
|
|
fonctionaries de l' Etat? bihurtzeko nahiak, Estatuaren
|
beharrari
erantzuten zion; eta, bestetik, irakasleriaren funtzionarizatzeak administrazioaren indartzea bermatzen zuen.
|
|
hezkuntza politikak ez zuen etorkizunik hezkuntza egitura eraiki ezean, eta legeak, nahia adierazteaz gain, ez zuen nahi hori gauzatzeko modurik izango, baldin eta gauzatze hori ziurtatuko zuen Estatuak kontrolatuko zituen administrazio tresnak sortu eta eraikitzen ez baziren. Oro har, Estatuak nazioa antolatzeko zuen
|
beharrari
erantzungo ziola esan daiteke, azkeneko txokora iritsiko zen administrazio egitura ahalguztidun eta omnipresentearen bitartez, horixe baitzen nazioaren ideia memoria kolektiboan txertatzeko nahitaezko baldin
|
|
Gure ustez, honen inguruan egin litzatekeen irakurketak, zuzenean bat egingo luke Estatu Nazioa sortzeko nahiaren analisiarekin. Hau da, goreneko lege koadroa sortzeko gertakariak eta kontuan hartu behar da, hori Estatuaren antolakuntza juridiko politikoaren oinarria dela Nazioa gorpuzteko
|
beharrari
erantzun zion, eta honek berekin hezkuntza alorrean Estatuaren ekarri zuen. Beste era batera esanda, konstituzioarekin Estatuak sortu zuen antolakuntza sozio-politiko berriak aldi berean Estatuaren hezkuntza politikaren sorrera ekarri zuen110 Puelles ek111 dioen moduan, Cadiz-ko Konstituzioak, gero aipatuko ditugun Quintana-ren. Informe?
|
|
Moyano legeak garai berri bati ireki zizkion ateak, eta beraren xedapenek irakasle eskoletako ontziari norabide erregularra erraztu zioten233 Gai honi dagokionez, hezkuntza sistemaren eraikitze prozesuak aurrez aurre zuen erronka, honako hau zen: corpus homogeneo eta zentralizatuaren
|
beharrari
erantzutea. Hala, lehen esan dugunez, Estatuaren makina burokratikoaren indartzeak aparteko garrantzia izango zuen eta testuinguru honetan ulertu behar da Moyano legeak irakasleriaren arazoari emandako bultzada.
|
|
Historiaren irakaskuntzari dagokionez, garbi asko antzeman daiteke horren helburua herritarrak herritar espainiarrak, alegia egitea zela. Lehen azaldu dugunez, hizkuntzaren inguruko uniformizazioak eta sistema metrikoaren irakaskuntzak eraikitzen ari zen Estatu berriaren
|
beharrari
erantzuten bazioten,, historia patria, delakoaren irakaskuntzak testuinguru honetan jokatzen zuen:
|
2001
|
|
Aurkezten ari garen lan hau ez da lan teorikoa, irakaslearen eguneroko
|
beharrei
erantzun nahi dien lan praktikoa baizik. Lan honi esker, helburu komunikatibohauei esker, irakasleak diseinu kurrikularrean ezinbestekoak diren zehaztapenakaurkituko ditu, bere eguneroko klasearen ikuspegi komunikatiboa ez galtzeko.Bertan, klasea menderatzeko beharrezkoak diren elementu guztiak ageri dira ongiordenaturik, begirada bakar batez zer egin behar den jakiteko.
|
|
Alabaina, egile hauen kasuan konpromiso literarioak ez zuen literaturakonprometituaren aldeko apusturik ekarri. Konpromisoa hizkuntza aukeraketarizegokion, beren xederik nagusiena garaiko irakurleen
|
beharrei
erantzungo zienliteratura idaztea baitzen. 80ko hamarkadara arte itxaron behar izan dugu, euskalliteratura irakurleria ugarituko duten lege baldintzak bete zitezen.
|
2002
|
|
1993an Eusko Legebiltzarrak Euskadiko Kooperatiben Lege berria (4/ 1993kolegea) onetsi zuen. Lege hori MT edo MCCren
|
beharrei
erantzuteko egokia izan da, eta, horrez gain, kooperatibentzako finantzabide berriak ahalbidetzen ditu, halanola partaidetza edo partizipazio bereziak, obligazioak eta beste finantzabide motabatzuk jaulkitzeko aukera. Horrela, MCCk finantzabide berriak izan ditu eskurabere hedapen egitasmoak abian jartzeko.
|
|
Gizarteak planteatzen dituen
|
beharrei
erantzun egokia ematea da une honetanunibertsitateen erronka garrantzitsu bat. Euskararen arloan batik bat, unibertsitateetara hurbiltzen diren ikasleetatik ikasketak euskaraz egiteko prestatuta daudenikasleen portzentajea gero eta handiagoa da.
|
|
Udako Euskal Unibertsitatea (UEU) 70eko hamarkadan sortutako kultur erakundeeuskalduna da. Geroztik bilakaera luzea izan du, baina beti ere euskaraunibertsitate mailan hedatzearen eta uztartzearen aldeko lanean aritu da, euskalgizartearen
|
beharrei
erantzun egokia emateko asmoz. Internet eko helbidea< www.ueu. org> da.
|
|
Azken batean, beraz, aniztasun hori guztia modernitatea irakurtzeko beti erabili izan diren ohiko bi paradigmen aldaera hutsak baino ez dira. Modernitatearen zutabe izan diren gizarte kapitalistaren paradigma eta gizarte industrialaren paradigma (Giddens, 1993) ez dira gizarte garaikidearen
|
beharrak
erantzuteko eta interpretatzeko gai azalduko. Eta, beraz, aipatu diren aurrizkiek eta adjektiboek paradigma horietan oinarria badute, proposatzen diren irakurketak eta irtenbideak zaharrak eta iraganekoak direla agerian uztea ezinbesteko betebeharra izango da lan honetan.
|
2003
|
|
Izan ere, bere asmoa idazkaritza uztea izan arren, jendearen eskariari ezin ezetzik eman eta jarraitzea erabaki zuen23, jabeturik baitzegoen garrantzitsua zela UEUk jarraipena edukitzea, nahiz eta urtero gauza berriak eskaini, «gauza berriek egiten dute posible iraupena»24 Hiru ziren bere kezka nagusiak: irakasleriaren
|
beharrei
erantzutea, giro egokia lortzea eta zenbait kultura talderekin harremanak estutzea. Horietaz gain, beharrezkoa zen bulego propioa edukitzea.
|
2005
|
|
IHPk efikazia lortzeko ikastetxearen egoera zehatzak dituen
|
beharrei
erantzungo die. Tresna erreala eta zehatza da.
|
2006
|
|
XXI. mende honen hasieran, jada ohartu ere egin gabe, teknologiaren menpe bizigara, eta gure
|
beharrei
erantzuteko sortuak diren teknologia berriek aldi berean gurebizimoduak baldintzatzen dituzte. Eta ez goaz teknologiak kritikatzera, bizi prozesuan eta zehazki amatasunetan eta aitatasunetan duten eraginaz ohartaraztera baizik.Hori ez ezik, teknologiaren alor zehatz bat, lagunduriko ugalketa alegia, zer den, zein teknika erabiltzen diren eta psikologikoki nola eragiten duen agertu nahi dugu.
|
|
Gerta daiteke bikotekide bakoitza antzutasunak era ezberdinean ukitu izana.Kasu honetan, psikologoak bikotekide bakoitzaren
|
beharrei
erantzun die, baina bikotea unitate bat dela ahaztu gabe. Horregatik, sexualitatea, autoirudia etaautoestimua, antzutasunetik ezberdindu ditu.
|
|
Haur bati ezgaitasun bat diagnostikatzen zaion unean, litekeena da haren gurasoekberen aitatasun eta amatasunarekiko igurikimen guztiak behea jota daudela sentitzea.Gurasoek berreraiki egin behar dituzte haurrarekiko harremanen, guraso bezaladuten zereginaren eta beren
|
beharrei
erantzuteko erabili dituzten laguntzeko zerbitzuen inguruko igurikimenak. Horretarako, erabakigarria da lehenengounean jasotzen duten informazioa, informazio hori nola aurkezten zaien eta, igurikimen horiek miatzeko, antolatzeko eta berrikusteko ematen zaien laguntza.Horrela bakarrik lagunduko diegu beren haurraren egoera eta haurrak duenezgaitasunaren ondorioak ulertzen, haurra zaintzen eta hezten dihardutenprofesionalekin lotura errealistak eta eraginkorrak ezarriz.
|
2007
|
|
Lekuan lekuko abokatuekin hitz eginez eta dituzten
|
beharrei
erantzun partikularrak ematen saiatuz baina, betiere, koherentzia orokor baten barruan.
|
2009
|
|
Masa gero eta uniformeago horren komunikazio
|
beharrei
erantzuteko (eta haiei esker negozioa egiteko) sortu ziren masa komunikabideak (masaren ideietan eragiteko asmo nabarmenarekin ia beti, ezen, aurrerago ikusiko dugun moduan, nola Euskal Herrian hala munduan, polarizazio politiko ideologiko handiko urteak izan baitziren haiek); jende olde horiei zuzenduko zitzaizkien eta guztiengana helduko ziren hedabideak, zehazki.
|
|
Programatzea aktibitate sortzailea da, aldiro erronka berriak proposatzen dituena. Norberaren
|
beharrei
erantzuten dieten programak garatzeak atsegin handia sortzen du.
|
|
Zer egin orduan? Gure
|
beharrei
erantzungo dieten konputagailu programak guk geuk idatzi. Horra gure proposamena.
|
2010
|
|
– Gaixoak dituen
|
beharrei
erantzutea.
|
|
Hala ere, oraindik hutsunehandiak ikus daitezkeela esan daiteke. Senideen
|
beharrei
erantzuteko, bereziki, sortu ziren Alzheimerra duten gaixoen ahaideen elkarteak. Horrela, zaintzailearilaguntzeak berekin dakar gaixoari laguntzea.
|
|
Kosmopolitismoak ez dumundua estatuen multzo bat bezala ulertzen, pertsonen komunitate bat bezalabaizik, bertan guztiak justizia eskubidearen jabe direla eta, era berean, justuak izanbehar dutela gainerakoekiko. Giza duintasunaren unibertsaltasuna ongizateari buruzko gogoetarako gai nagusien artean aukeratu izana, justizia herritar guztienganahedatzeko
|
beharrari
erantzuteko ahalegin bezala uler daiteke, egungo testuinguruak nazioarteko erakundeak gutxienez pobreziaren eta desberdintasunarengertakariak planeta eremuan proposatzera eraman dituelarik.
|
2011
|
|
Arabiera eta portugesa irakasteko ikastaroak egin izan dira Hezkuntza Sailak antolatuta. Zehazki, marokoar jatorriko ikasleen
|
beharrei
erantzuteko bi ikastaro jarri dira abian: hizkuntza arabiarra eta kultura marokoarra, Eibar eta Gasteizen.
|
|
Erabiltzen diren koloreek edo musikaren nagusitasunak ere ikusleak erakartzeko
|
beharrei
erantzuten diete; gazteek ez dituzte produktu kulturalak mezu isolatu gisa ikusten, baizik eta audientzia liluratzeko ekoizten diren produktu gisa.
|
2012
|
|
Egoera ekonomikoaren kontrol politikoa lortzeko, izaera instituzionaleko tresnapropioak behar ditugu, horren bidez bermatzeko berton hartzen diren erabakiakgure benetako
|
beharrei
erantzuten dietela, eta ez beste interes batzuei. Soberanianazionala funtsezko indarra izango litzateke gure ekonomiaren garapenerako, Europako erabakietan ahots propioa izanik, eta gure beharretara gehiago zuzendueta egokitzen den euskal gizarte eredu bat eraikitzeko gaitasunarekin.
|
|
Herri indigenek erabili eta ustiatu egiten zuten ingurunea euren gizarteek zituzten
|
beharrei
erantzuteko. Ahalegin horretan ezagupen sistema eta ustiaketa iraunkorrerako teknologia eta modu konplexuak sortu zituzten, baina kolonoek ez ziren gauza izan horiek errekonozitzeko eta preziatzeko.
|
2013
|
|
Herrian bertan zegoen espazio txikia, hiritik kanpo, Azitainen atera nahi izan zen. Baina azkenean hilerriak bere lekuan jarraitu zuen, nahiz eta udalak
|
beharrei
erantzunez handitu behar izan zuen, 1948 bitartean ondoko lursailak erosiz136 Modu horretan, 1959an hilerriak 6.678 m2 eduki zituen (Sagardouy, 1960: 120).
|
|
Alabaina, industriak hainbat arazori egin behar izan zion aurre, eta normalean lantegi edo tailer bakoitza konpontzen saiatzen zen, sektore guztien
|
beharrei
erantzun globalak eman gabe. Arazoen artean aipatzekoak dira gerran beste hiri batzuetara (Bilbo, Sestao, Zamudio, Iruñea, Burgos, Ferrol eta Asturias) lekuz aldatu ziren makineria eta produktuak berreskuratzea.
|
|
Alemania nazi, Italia faxista, Portugal salazarista edo behialako Sobiet Batasun estalinistaren parekoa. Erregimen guztiek hiri espazioa eta arkitektura botere autoritario berriarekin identifikatu nahi izan zituzten, baita, antza, herriaren
|
beharrei
erantzuten zieten proiektuak kontrolatu ere.
|
2014
|
|
Espazio propio hori bioeraikuntzak eskaintzen du, irauliko den egoera globalaren aurrean erantzun integral bat proposatzen baitu. Integrala, pertsonen oinarrizko
|
beharrei
erantzungo dien eraikuntza batez ari garelako, betiere ingurunearekiko inpaktua bere dimentsio guztietan minimizatuz.
|
2015
|
|
1 Interfazea: Erabiltzailearen interakzio
|
beharrei
erantzuten dio. Gaitasun eta betebehardesberdinak dituzten hiru erabiltzaile mota daude:
|
|
Zahartzaroan, pertsonak bere prozesu naturalean hainbat aldaketa fisiologiko pairatzen ditu, bertan direlarik ezgaitasunak, dependentzi agerpenak eta ibilera abiaduraren aldaketak. Datuhauek izanda, ezinbestekoa da zahartzaroak eta ariketa fisikoak gure biztanleriaren osasuneaneta egunerokotasunean duen inpaktua aztertzea, honela ondorio desatseginak prebenituz, ongizatea bultzatuz eta beraien ingurunera egokitzen irakatsiz ondoan ditugun pertsonanagusiei, beraien
|
beharrei
erantzun egokia eman ahal izateko.
|
|
Bestela esanda,?... kasu guztietan produktua fikzio bat da, zeinak irudikapena burutzen ariden erakundearen
|
beharrei
erantzuten dien. Ikus entzuleria ez da inoiz ere erreala, edoeraikuntza diskurtsiboz kanpokoa.?
|
|
1 Interes soziala duten proiektuetan oinarritua. Gizarteko
|
beharrei
erantzuten dioten proiektuerrealen aplikazioa.
|
2017
|
|
Momentuko egoeraren aurrean, eskolen ardura nagusia da.
|
Beharrei
erantzun eta Interneteko erabilera segurua bermatu nahi dute eta, horretarako, zenbait ikastetxeetan Interneteko erabilera kritikoa indartzeko zenbait ekintza burutzen ari dira. Lan honen abiapuntua eta helburua dira horren adibide eta bertan Interneteko arriskuei buruzko formazio ekintza baten esperientzia jasotzen, aztertzen eta balioztatzen da.
|
|
2.4 Eskolaren
|
beharrei
erantzuna eta lanaren helburuak
|
|
Ildo horri jarraituz, lanaren asmo nagusia eskolaren
|
beharrei
erantzutea da eta horretako hiru helburu zehazten dira:
|
|
Egoera ezagututa, Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) Gasteizko Hezkuntza eta Kirol Fakultateak ikastetxearen
|
beharrei
erantzuna emateko lanak bideratu zituen. 2014/ 15 ikasturtean zehar, Interneteko arriskuak lantzeko formazio ekintza bat diseinatu, Lehen Hezkuntzako 5 eta 6 mailetan martxan jarri (7 talde) eta prozesu osoa balioztatu zen.
|
|
Egungo
|
beharrei
erantzuten eskolan: Interneteko erabilera kritikoa
|
|
Parte bat eusko jaurlaritzako hezkuntza saileko unibertsitateak eta ikerketa atalak sustengatzen duen ADIAN ikerketa taldetik jaso du (erreferentziaIT980). Bestetik, egileek narriadura fisikoa duten behar bereziko pertsonen
|
beharrei
erantzuten lanegiten duen Elkartu elkarteari zinez esker ona erakutsi nahi die, eta batik bat, estudioan parte hartuzuten parte hartzaileei.
|
2019
|
|
Aipagarriena, eragile baten barneko eta kanpoko jardunaren arteko oreka zaildu egiten dela, barnekoaren kaltetan. Askotan gainera, ekintza horiek kanpoko agendak markatzen ditu eta eragileaknabari dute momentuan momentuko
|
beharrei
erantzun behar izateak denbora planifikatzeko etaneurtzeko zailtasunak ekartzen dizkiela.
|
|
Hiriak ez ziren euskal eleberrigintzaren parte izan XX. mendeko hirugarren herenera arte, ezirudikapenetan, ezta hausnarketa literarioan ere. XX. mendean zehar euskal literaturak eta hiriak izanduten harremanari behatuko zaio errepaso historiko baten bidez. Halaber, atal honek marko teoriko batsortzeko
|
beharrari
erantzuten dio, baita literatura kanoniko nagusien ezaugarri urbanoei men egitendioten zenbait teoria literario berrikusteari ere. Horretarako Williams (2001), Simmel (2001) etaCasanovaren (2001) lanak erabili dira, marko teoriko hori sortzeaz gain, euskal eleberrigintzarenerrealitate urbanoa aintzat hartuta hausnarketa horiek aktualizatzeko.
|