Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2001
‎Aurkezten ari garen lan hau ez da lan teorikoa, irakaslearen eguneroko beharrei erantzun nahi dien lan praktikoa baizik. Lan honi esker, helburu komunikatibohauei esker, irakasleak diseinu kurrikularrean ezinbestekoak diren zehaztapenakaurkituko ditu, bere eguneroko klasearen ikuspegi komunikatiboa ez galtzeko.Bertan, klasea menderatzeko beharrezkoak diren elementu guztiak ageri dira ongiordenaturik, begirada bakar batez zer egin behar den jakiteko.
2006
‎• Udako Euskal Unibertsitatean (UEU), berez unibertsitate mailako titulaziorik ez da ematen, baina bai zenbait kreditu osagarri lortzeko gorago aipatutako unibertsitateetako titulazioetako baliagarriak diren ikastaroak, unibertsitate mailakoak kontsideratzen direlako, baita soziolinguistikarekin lotzen direnak ere. Duen antolaketa malguarengatik, urtero (edo ia urtero) irakaskuntza mota ezberdinak eskain ditzakete, edo ikastaroen aztergaiak aldatu; zenbait ikastaro beste erakunde batzuekin batera elkarlanean eskaintzen dituzte, gizartean sumatzen diren premiazko beharrei erantzun nahian. Horrela, gaur egun (2006an), 26 sailen artean, Soziolinguistika eta Glotodidaktika izenekoak ere badaude.
‎Ekimen honen bidez, sektore turistikoaren beharrei erantzun nahi zaie, guztientzako irisgarritasun osoa lortzeko.
2008
‎Zeren eta, Euskal Idazleen Elkarteak ez ditu bere baitan idazle soilak biltzen, euskal idazleak baizik. Hau da, hastapenetako elkartze saiakeretatik hasita, euskaraz idazten dutenen kezkei nahiz beharrei erantzun nahi izan die EIEk. Ildo horretatik, EIE bera eratu aurretik, gainerako beste aurretiko bileretan ere (1968ko Ermuko zina kasu...), euskal herritarren artean haien idazkietan euskara erabiltzen dutenak elkartu nahi izan dira.
2010
‎Berehala fitxatu zuten Xabier Mendiguren Bereziartu, oraintsu arte Euskararen Gizarte Erakundeen Kontseiluko idazkari nagusia izan dena. Arregi, Zuloaga eta Mendiguren hiru hankak zirela, Iker enpresak kulturgintzan zeuden beharrei erantzun nahi zion, ikastoletan zegoen material didaktikoen premia barne. Gainera, Natxo Arregiren esanetan,, ikastolen mugimenduak bazituen hainbat ezaugarri, gure asmoekin eta ideologiarekin bat egiten zutenak.
‎Liburu horietan, ordenantzako eta harrerako postuetarako, manipulatu sinpleetarako, ikuztegirako, lorezaintzarako, makinekin manipulatzeko, garbitzeko, biltegi betetzeko eta larrialdietarako beharrezkoak diren prebentzio neurriak jasotzen dira. Horiekin, FEAPS Madrilek azken urteotan lan merkatuan sartzen hasi diren adimen urritasuna duten pertsonen prestakuntza beharrei erantzun nahi die. Erakundeak azaldu zuenez, bilduma honen edizioak adimen urritasuna duten langileei beren lanpostuen arriskuen berri eman eta prestakuntza emateko beharrari erantzuten dio, eta, aldi berean, prestakuntza baliabideak eskaini nahi dizkie enpresei eta erakunde federatuei, ezgaitasun intelektuala duten langileei arriskuen prebentzioaren arloko informazioa eta prestakuntza eman diezaieten.
‎Ene burua parafraseatuz, Jaxinto karakolaren Bidazti handian xehetu beharrekoa erantzun nahi gabe darraikit: zer da garrantzitsuago, zer hobe, zer goragoko, izatea ala egotea, hortxe identitatearen gakoa, hortxe kezka guztien funtsa, hortxe aztoramenez betiere eta guztietan holakatzen nauena.
2011
‎Menuen prezioa 18 eta 23 euro artekoa izango da, eta txartelak aldez aurretik eskura daitezke www.kilometroak.com webgunean.Baina, jai egun batetik harago, euskarari eta ikastolen proiektuari laguntzeko eguna izatea nahi dute igandekoa. «Horretarako, zirkuituaren sarreretan diru laguntza ematen dutenei eskumuturreko bat emango diegu, eta ikastolan egongo den adreiluzko pareta batean beren testigantza uzteko aukera izango dute», azaldu du Igor Elortzak, Kilometroen antolatzaileetako batek. Bildutako diruarekin ikastolaren finantzaketa beharrei erantzun nahi diete. «Ikasturte honetan bertan lau ikasgeletarako ez dugu finantzaketarik jaso.
2012
‎Eskuartean duzuen" Bultza" berezi hau, ETAk gaur egun Euskal Herriaren Askapenerako Prozesuan jokatzen duen paperari buruz hausnartzea, eztabaidatzea eta sakontzearen beharrari erantzun nahi dio.
2014
‎Ikastetxeak app taldearen xehetasunak aukeratzen ditu eta neurrira egiten da. Horrela, eskolaren eta gurasoen beharrei erantzun nahi zaie, izan ere, ikastetxearen eskura dagoen ahalik eta informazio gehiena jasotzen baitute. Era berean, papera aurreztea sustatu nahi da, informazio guztia mugikorrean kontsulta baitaiteke.
2015
‎Beroaren bidez mikroorganismoak (pasteurizazioa, adibidez) desaktibatzen dituzten beste teknika batzuk ere sartzen dira. Azken urteotan, teknika berriak garatu dira, hala nola irradiazioa edo ultrasoinuak, kontsumitzaileen beharrei erantzun nahi dietenak, elikagaien kalitateari gero eta gutxiago eragiten dioten prozeduretarantz, eta segurtasun mikrobiologikoaz gain, elikadura propietateak bermatu. Etxean kontserbatzeko moduak Elikagaien bizitza baliagarria handitzea izan da elikagaien segurtasunaren erronka nagusietako bat.
2017
‎irakasle izateko D titulua edo Lehenengo Maila, eta irakasle aurreratua izateko B titulua edo Bigarren Maila. Hain zuzen ere, garai hartan ikastoletan eta irakaskuntzan oro har aritzeko beharrei erantzun nahian ezarri ziren titulu hauek. Hori bai, A titulua ematea erabaki bazen ere, ez zen inoiz gauzatu.Baina, ordutik, B titulu hori Ikaskuntza, Irakaskuntza eta Ebaluaziorako Europako Erreferentzia Markoaren zein mailarekin parekidetu daitekeen zehaztea falta izan da, eta hori bera eskatu zion Akademiak, aspaldi eta bere Jagon sailetik, Eusko Jaurlaritzari:
2019
‎Bada, zerbitzu azkarra eta zorrotza emateko: . Ez dezagun ahaztu gure Akademiaren helburua zerbitzua eskaintzea dela, baina XXI. mendean gaude eta berehalako zerbitzua ere beharrezkoa da, benetako beharrei erantzun nahi badiegu behintzat. Sare konpontzaileek prestatu dute berehalako eta behin behineko erantzuna, ondoren saregileek behin betiko lana buru dezaten, luzamendutan ibili gabe.
2020
‎Euskal Idazleen Elkarteak ez ditu bere baitan idazle soilak biltzen, euskal idazleak baizik. Hau da, hastapenetako elkartze saiakeretatik hasita, euskaraz idazten dutenen kezkei nahiz beharrei erantzun nahi izan die EIEk.
‎Ikerlan honekin, bestalde, euskarazko ebaluazio tresnak garatzeko beharrari erantzun nahi zaio hein batean. Izan ere, Euskal Herriko populazioaren kopuru esanguratsu batek bere egunerokotasunean euskara erabiltzen du edo/ eta bere ama hizkuntzatzat jotzen du; are gehiago, euskararen erabilerari dagokionez, azken inkestek goranzko joeraren berri ematen dute.
2021
‎" Komunitatea gurutzatzen dituen hainbat ideietan oinarrituta dago programazioa, Jaiak bai, borroka ere bai lelo klasikoa hartu dugu oinarri". Hartzailea herritarrak direla nabarmendu dute, eta, logika horretatik, lokalaren aldeko apustuari eta herriaren beharrei erantzun nahi diete Zornotzan: " Programazioa xumea bada ere, herriari begira egin nahi dugu.
‎Arropa erosoaren bila ibiltzen ginen, baina ez zegoen aukerarik, kapak eta horrelakoak bakarrik. Orduan sentitu genuen beharrari erantzuteko nahia dago Emiliren oinarrian, egoera horretan daudenek arropa eskura izan dezaten.
2022
‎Duela asko hasi ziren esparru sozioekonomikoan ere euskara bultzatzeko saiakerak egiten, garai bateko indar, borondate eta gogoari esker, gehienetan askorik antolatu edo planifikatu gabe eta uneko beharrei erantzun nahian.
‎Duela asko hasi ziren esparru sozioekonomikoan ere euskara bultzatzeko saiakerak, garai bateko indar, borondate eta gogoari esker, gehienetan askorik antolatu edo planifikatu gabe eta uneko beharrei erantzun nahian, eta horien adibide ugari aurki daitezke han hemenka: langileek euskara ikasteko eta alfabetatzeko eskolak lantegietan edo euskaltegietan, sindikatuek euskararen gaineko punturen bat sartzea lantegietako lan hitzarmenetan, errotulazioa eta agiriak euskaratzeko ahalegina, negozioen publizitatea euskaraz ere egitea, bileretan euskara gehiago erabiltzeko saiakera...
‎Bai Euskarari Elkartea 2010ean hasi zen proiektuan lehen urratsak egiten, alor sozioekonomikoaren beste espazio bat euskaraz betetzeko eragiten. Ordutik, jardunaldiak, foroak, azokak eta telebista saioak antolatu dira enpresen eta profesionalen beharrei erantzun nahian. Krisialdiari aurre egiteko formulez aritu gara, garapen jasangarrirako helburuen aplikazioaz, pertsonen kudeaketaz, digitalizazioaz edota eraldaketarako erronkez, ekintzailetzaz, enpresen finantzaketaaz eta abarrez.
‎Modu horretan, Udalak zentroaren erabiltzaileen artean antzemandako beharrari erantzun nahi izan dio, eta zaintza nabarmen hobetu nahi du, asteburuetan eta jaiegunetan kalitatezko janari zerbitzua bermatuz.
2023
‎Norekin egingo ditugun itunak? Ez dugu marra gorririk jarriko, baina edukia duten proposamenak dituzten alderdiekin hitzartu nahi dugu, herritarren beharrei erantzun nahi dituztenekin. Hori da gure joko zelaia.
‎Gazteei dagokienez, lanaren eta etxebizitzaren beharrei erantzun nahi dietela aipatu du.
‎Etxebizitzen berritzea" ikuspegi integral batetik" sustatu nahi du Azpeitiko Udalak, eta horregatik, eraikinen eta etxebizitzen" bizigarritasuna, irisgarritasuna eta kontserbazioa" lagundu nahi ditu. Etxebizitzetako eta etxe atarietako irisgarritasuna hobetzea lagunduta," mugikortasun arazoak dituzten pertsonen eta adinekoen beharrei erantzun nahi die udalak, etxebizitza duin bat izateko eskubidea bermatuz azpeitiarrei”, adierazi du Ander Larrañagak. Efizientzia energetikorako neurriak eta energia berriztagarriak ezartzea lagunduz, berriz," trantsizio energetikorako pausoak ematea" bultzatu nahi du erakundeak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia