Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2000
‎Haren urrats marketsek lurrera igorriko zuten noski, bi morrosko bibotedunen beso sendoek ezker eta eskuin kontu ezean. Ez zidaten neure jakin beharra emakumearekin asetzeko biderik eman; deus galdetu baino lehen paretik kendu zidaten, eta herrestan eraman eskailburuan barna. Bihotza gero eta estuago zeharkatu nuen irekirik utzitako atea.
2008
‎Ile horaila, Nadiak bezala, anabasa batean bildurik zeraman eta, hark askotan bezala, traje beltza zuen soinean, aurpegiko edertasun itzaltzen hasia tristeagotzen ziona. Etengabe losintxak entzuten egon beharreko emakume bat izango zela iruditu zitzaidan. Ondoan gizon bat edo bi behar izaten dituzte ederra dela, ederra dagoela errepikatzen, bestela hondoratu egiten dira.
2011
‎Ametsetan. Ur Apalategiren pertsonaia batek ikusi zuen pelikula batean dioten eran, ez da inoiz azpibaloratu behar emakume baten ametsen mediokritatea?, generoa gorabehera. Errudun sentitzen nintzen gero nire helburuen akuilua gizon bat zelako, ipuin bat idazten nuen emakumeentzat oraindik gizonen onespen beharra zenbatekoa den islatuz, eta islatzea salatzea izanik; eskerrak garai hartan idazten nuena eta argitaletxeak guztiz arrotzak ziren bata bestearekiko?.
2013
‎(Oso sintomatikoa da Harrotasuna eta aurrejuzguak eko protagonistari ezkon proposamenak egiten dizkioten bi gizonek segurutzat jotzea damaren baiezkoa, noraino eta haren ezetza sinetsi ezin izateraino). Edozein modutan ere, ez Cassandra ez Jane Austenek ez zuten ezkontzaren bidea hartu, eskaintza bat baino gehiago izan bazituzten ere?, eta aita hilez geroztik ama alargunarekin batera ezagutu zuten bizimodu gero eta beharragoa emakume ezkongabearen patu latzaz mintzo zaigu. Austen damek suerte ona izan zuten, seme/ neba ugari eta maitetsuen laguntza ekonomikoa izan zutelako, baina hori ez zen emakume guztien kasua izaten, ezta gutxiagorik ere.
2017
‎Emakumea gure ulermenaz kanpo zegok, eta Estatuak eta Elizak emakumeari ezartzen dizkioten lege guztiak makurrak dituk. Ez liketek hola ekarri behar emakumea, ez! Sobera gogorrak dituk lege horiek, nagusi, sobera bidegabeak...
‎Hura ikusi eta esaten huen: Ah, hogei urte ez izan behar nik, eta lur azaletik gizonen arraza guztia ez suntsitu behar emakume hau eta biok bakarrik geratzeko! Haiek haurrak ekarriko genituen mundura elkarrekin, bazterrak berriro populatzeko!
‎Sorginen jazarpenaren eta zientzia modernoaren sorreraren arteko loturaren froga bat metodo zientifiko berriaren aitatzat jotzen den Francis Baconen lanean aurkitu zuen Merchantek. Naturaren ikerketa zientifikoaz Baconek zuen ikuspegia torturapeko sorginen galdeketetan oinarrituta modelatu zen, eta, hala, konkistatu, aurkitu eta bortxatu beharreko emakume gisa islatzen zen natura (Merchant 1980: 168? 172).
‎Esaten dudan guztiak ikaragarrizko nirekoikeria uzten du agerian, baina halaxe da. Ez dut behar emakume eder eder bat ere; ez dut nahi, ezta ere, sobera buruargia izan dadin, ezta, inondik ere, gogoetatsuegia ere. Aski da niri atxikia egotea».
‎Inspektore-ordea errudun sentitzen zen Sanjuan babestu ezin izanagatik. Agente trebatu eta armatua zen Sanjuan, baina Alberrok zaindu beharreko emakume bat besterik ez zuen ikusten.
2018
‎Adibidez: apetitu natural hutsa berdintzeko, gizon batek ez du nahitaez behar emakume baten gorputza, baina, hori hala bada, zergatik eskatzen dute Birminghameko prostituten bezeroen% 15 giro horretan eskuzko aringarria esaten zaion hori?
‎Hobbesen iritziz, gizarte zibilean, kontratu bidez segurtatzen da emakumeak gizonen mende egongo direla; eta hori ez da indarrez egindako kontratu bat, baizik ezkontza kontratu bat. Gizonek ez dute beharrik emakumeei bortxaz gailentzeko, lege zibilak berak ematen baitie eskubide politiko patriarkala, ezkontza kontratuaren bitartez. Hobbesek dio gizarte zibilean senarrak duela menderatzeko ahalmena,, estaturik gehienak familiako aitek, ez amek, eraikiak direlako?.
2019
‎Gizarte patriarkaletan, emakumeak oraindik baditu gizarte primitiboetan zituen bertute asaldagarrietariko asko. Horregatik ez dute sekula abandonatzen Naturaren esku; horregatik inguratzen dute tabuz, errituen bitartez arazten, apaizen kontrolpean jartzen; gizonari erakusten zaio ez duela sekula hurbildu behar emakumearengana bere jatorrizko biluztasunean, baizik zeremonien eta sakramentuen bitartez, halakoek lurretik eta haragitik erauzten baitute emakumea, eta giza kreatura bihurtzen: orduan, emakumearen magia bideratu egiten da, oinaztarria bideratzen den bezala tximistorratza eta indarretxeak asmatuz geroztik.
‎Festa bat, hau da, luxua eta xahupena? ...izan behar dute; gonak luzeak dira, eta hain zabalak edo hain trabagarriak, non ez baitute ibiltzen uzten; joien, parpailen, lentejuelen, loreen, lumen, ileordeen azpian, emakumea haragizko panpina bilakatzen da; haragi hori ere erakusgai da; loreak nola irekitzen diren besterik gabe, halaxe erakusten ditu emakumeak sorbaldak, bizkarra, bularraldea; orgietan izan ezik, gizonak ez du aditzera eman behar emakumea desiratzen duela: begiratzeko eta dantzatu bitartean besarkatzeko eskubidea baizik ez du, baina poz pozik senti daiteke erregea izateagatik halako altxor samurrak gordetzen dituen mundu batean.
‎egun batean, ohartu zen egiaz gizona zela, eta horrek modua eman zion bere maitearekin ezkondu eta haurrak izateko. Baina ez da ondorioztatu behar emakume homosexual guztiak molde engainagarri batzuetan, ezkutatutako gizonak, direnik.
‎Emakumea ez dute hormonek definitzen, ez sen misteriotsu batzuek, baizik kontzientzia arrotzen bitartez bere gorputza eta munduarekiko harremana atzemateko duen moduak; neska nerabea mutil nerabearengandik bereizten duen amildegia modu hitzartuan handitu diete, txiki txikiak direnetik; gero ezin eragotz daiteke emakumea egina izan den bezalakoa izatea, eta emakumeak beti darama iragan hori arrastaka; horren zama neurtzen badugu, argi eta garbi ulertuko dugu haren destinoa ez dagoela eternitatean finkatua. Jakina, ez da sinetsi behar emakumea eraldatzeko aski denik haren kondizio ekonomikoa aldatzea: faktore hori izan da, eta da oraindik ere, haren bilakaeraren faktorerik printzipalena, baina iragartzen dituen eta dagozkion ondorio moral, sozial, kultural eta abarrekoak ekartzen ez dituen bitartean, ezinezkoa izango da emakume berria sortzea; oraingoz, halakorik ez dago inon, ez Sobietar Batasunean, ez Frantzian, ez Ameriketako Estatu Batuetan; eta, horregatik, oraingo emakumea erdibiturik dago iraganaren eta geroaren artean; gehienetan, gizonez mozorroturiko, egiazko emakume?
‎baina askatasunak hautsi dezake gurpila; beltzei botoa ematen uzten bazaie, botoa emateko duin egiten dira; emakumeari ardurak ematen bazaizkio, badaki haiek betetzen; kontua da ez dela espero izatekoa zapaltzaileek mugimendu eskuzabalik egitea berez; hala ere, noiz zapalduen matxinadak, noiz kasta pribilegiatuaren bilakaerak berak, egoera berriak sortzen dituzte; horren ondorioz, gizonek, beren interesen mesederako, emakumeak emantzipatu behar izan dituzte, partez bederen: goraka segitu besterik ez dute egin behar emakumeek, eta akuilagarriak zaizkie eskuratzen dituzten lorpenak; badirudi ia segurua dela erabateko berdintasun ekonomiko eta soziala erdietsiko dutela lehenago edo geroago, eta horrek barne eraldaketa bat ekarriko die.
2022
‎Zubikaraik jasotakoaren arabera, txalupa jabeek ez zuten begi onez ikusi emakumeak kontserba lantegietan lanean hastea, beldur zirelakoz euren txalupetako zereginak utzi eta lanerako emakumerik gabe geldituko zirela. Ez da ahantzi behar emakumeen ekarpena berebizikoa izan dela arrantzale munduan, aunitz izan direlakoz bete dituen lanak: krixarak, arrain saltzaileak, sare konpontzaileak, kontserba langileak, tretzagileak edo amu prestatzaileak, otzaren maileguan aritutakoak, txirla biltzaileak...
‎Eta hau ideia nahasi eta garaikidetzat har bagenezake ere, Wollstonecraftek berak oso argi azaltzeko modua topatu zuen noiz eta 1792an: " Gizonak ez dira beti gizon emakumeekin daudenean, eta begiak irekitzen badituzte, emakumeak ere konturatuko dira ez dutela etengabe gogoratu behar emakumeak direnik". Egin kasu Wollstonecrafti:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia