2017
|
|
Ia modu erritual batean, gaztetan deabrua haietaz lehen aldiz nola gozatu zen, penetrazioarekin zer sentitu zuten edota zer pentsamendu lizun izan zituzten azaltzera behartzen zituzten. Sexualitatearen inguruko arrazoibide berezi horren agertokia tortura gela zen, eta txirrika baten bidez (strappado) egiten zizkieten galderak minez erotu
|
beharrean
zeuden emakumeei; inola ere ezin dugu pentsatu torturapean emakumeek botatako hitzen orgia hark haien plazera pizten zuenik edota haien desira berrorientatzen, sublimazio linguistiko bidez. Sorgin ehizaren kasuan, bazter uzten du Foucaultek, harrigarria bada ere, History of Sexuality [Sexualitatearen historia] lanean (1 liburukia, 1978)?,, sexuari buruzko eztabaida amaiezina?... ez zen erabili errepresioaren, zentsuraren edota bazterketaren aurreko aukera gisa, horien zerbitzura baizik.
|
2018
|
|
Ezkontza kontratuan, dena den, esklabotzaren kontraesanaren aldaera bat ere badago: kontratu sozialaren istorioan, argi eta garbi adierazi
|
beharra
dago emakumeak gizarte zibilaren parte direla eta gauza direla kontratuetan sartzeko (esklaboak ere gizadiaren parte direla onartu behar da), eta, beraz, emakumeek ezkontza kontratuan sartu behar dute; aldi berean, ordea, kontratu sexualak eskatzen du emakumeak gizonen baldintzez bestelakoetan sartzea gizarte zibilean. Gizonek gizarte zibil patriarkala sortu dute, eta ordena sozial berria bi eremutan egituratuta dago:
|
2019
|
|
Litekeena da arropa soilak hobeto ematea ere, baldin berezitasun fisikoek eragindakoa bada haren joera. Gehitu
|
beharra
dago emakumearen sentsualitate oratzailea asebetetzea dela apainduraren xedeetako bat; lesbianak, ordea, ez ditu estimatzen belusaren, zetaren kontsolamenduak: Sandorrek bezala, gogoko du halakoak lagunengan ikustea, edo neska lagunaren gorputzak berak beteko du toki hori.
|
|
Ezerk ez du itxikeria eta mutilazio itxura txarragorik ematen halako emakume liberatuen taldeek baino. Gaineratu
|
beharra
dago emakume askok konplazentzia interesatu hutsez baino ez dutela esaten homosexualak direla: halakoek ohartukiago erakusten dute itxura anbiguoa, emakume, biziotsuak?
|
|
Batzuetan,, mundu femeninoa? kontrajartzen diogu unibertso maskulinoari, baina berriz ere azpimarratu
|
beharra
dago emakumeek ez dutela sekula osatu gizarte autonomo eta itxi bat; gizonezkoek gobernatutako kolektibitatean txertaturik daude, mendeko toki batean; soilik elkartasun mekaniko batek batzen ditu emakumeak, pareko diren aldetik: emakumeen artean ez dago komunitate bateratu guztien oinarria den elkartasun organiko hori; beti saiatu izan dira, kontraunibertso?
|
|
produkzioan izandako parte hartzea eta ugaltzeko esklabotasunetik askatu izana. Engelsek iragarri bezala, ezinbestean aldatu
|
beharra
zegoen emakumearen estatutu sozial eta politikoa. Mugimendu feminista. Frantzian Condorcetek hasia, Ingalaterran Mary Wollstonecraftek abiatua Vindication of the Rights of Woman lanaren bitartez [Emakumearen Eskubideen Aldarrikapena], eta mendearen hasieran saint simondarrek berrabiatua?
|
|
Aldarrikapen hori zilegizkoa da emakumeak bere burua jokabide jakin batzuetan adierazten duen neurrian; orduan, gizonen lotsagabekeria da gaitzesgarria. Baina, gizonen fabore, esan
|
beharra
dago emakumeek aise katramilatzen dituztela gauzak. Mabel Dodgek feminitatearen xarmaz baliatuz makurrarazi nahi zuen Lawrence, gero espiritualki mendean hartzeko; emakume askok, frogatu nahian beren lorpenek gizonenek bezainbeste balio dutela, ahaleginak egiten dituzte haien babesa sexuaren bidez bereganatzeko; bi karta jokotan aritzen dira, aldi berean eskatuz bai lehengo begiramenak bai orain artekoaz bestelako estimua, eta aldi berean baliatuz bai amarru zaharrak bai eskubide berriak; ulertzekoa da gizon suminduak bere burua defendatzeko jarrera hartzea; gizonak ere bitara jokatzen du, ordea, zeren leial aritzeko eskatzen baitio emakumeari, nahiz eta berak ezinbesteko karta batzuk ukatzen dizkion, mesfidantzagatik, ezinikusiagatik.
|
2020
|
|
Enpresa munduan gehienak gizonak dira. Baina baita ere esan
|
beharra
dago emakumeen parte hartzea eta feminismoa ez direla berdina, eta noski badaude kasu batzuk patronalean dauden emakumeen artean ere horrelako jarrerak dituztenak.
|
|
Ertzainen buruak emakumeari begiratu zion berriro: erretiroa hartutako edo hartu
|
beharrean
zegoen emakume txiki eta argala baino ez zuen ikusten. Zorrotza zirudien, hori bai.
|