Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 10

2010
‎lehen ere halaxe zen, baina gaur egun funtsezkoa da testu baten irakurketa kritikoa lantzea ikasleekin. Jakin egin behar dute zer ari diren jasotzen. Irakasten bazaie zer den izen sintagma, izan dadila hobeto uler dezaten irakurtzen dutena, ez ditzaten hain erraz engaina.
2011
‎Palestinako Aginte Nazionalaren aparatuak bere ahalmenaren gainetik funtzionatu du, eta horrek bizi-maila irreal bat izatera animatu ditu asko.Oro har, palestinarrek erresistentzia ekintza gisa eman diote ekimenari babesa, baina kasu honetan, independentzia prozesua amaierara arte ez iristeko beldur dira asko. Herritarren konfiantza berreskuratu behar dugu, eta ongi azaldu behar diegu zer ari den gertatzen, baina ez bakarrik okupaturiko lurraldeetan, baita diasporan ere.Posible al da Palestinako estatu bat izatea Gazako eta Zisjordaniako gobernuen arteko adiskidetasuna bermatu gabe. Inolaz ere ez. Estatu bat nahi dugu, baina estatu horrek demokratikoa izan behar du.
‎Ulermen maila horretara heldu behar dugu guk oraindik, eta, horretarako, biologiaren teoria zuzen bat behar dugu.Genomak deskodetzea ez da arazoa gaur egun, oso azkar egiten baitute ordenagailuek; informazio hori guztia ulertzea da benetako arazoa. Ezin da azkartu lan hori nolabait. Puzzlearen piezak azkar-azkar lotzeaz hitz egiten du jendeak, baina batzuetan atzera begiratu behar da zertan ari garen jakiteko. Zientzian datuak biltzen dira.
2012
‎Eta itunez hitz egin beharrean, herritarrei eskaini nahi diegunaz aritu beharko genuke. Argi azaldu behar dugu zer ari garen eskaintzen, iruditzen zaidalako kanpaina honetan gauza asko estaltzen ari direla. Urkulluk berak dio murrizketak egin beharko direla, baina ez du esaten non, eta eufemismoak erabiltzen ditu independentziaz hitz egiten duenean.
2021
‎«Kulturak doakoa izan behar duelako ustea irauli behar da. Jendeak kontuan hartu behar du zer ari den eskatzen zeozer debalde eskatzen duenean; adibidez, norabait joatea eta han arratsaldea pasatzea zerbait egiten». Horiek horrela, eragileak zer baldintzatan dauden aztertzeko «plan integral» batez gain, «sozializazio kanpaina bat» ere egin beharko litzatekeela uste du ilustratzaileak:
2022
‎Euskadiren erlojua abian jartzeak esan nahi du entzun ere egin behar dela zer ari den hemen gertatzen, arlo bakoitzeko adituekin kontatu, herri honek dauzkan lehentasunak proposatu, datozen bi hamarkadetarako. Eta denekin kontatu, oposizioarekin ere bai.
‎Zigorretatik harago doa lege hori, baina sakon aztertu behar da zer ari den gertatzen; Gorenaren zain egon behar dugu. Biktimak zigorretatik harago babesten ditu legeak, dena den, askotariko alorretan, eta hori argi esan behar da, onespena jartzen duelako muinean.
2023
‎Eta horretan lotura zuzena du, hain zuzen ere, artelanak pilatzearen helburuak. «Zalantzan jarri behar dugu zertarako ari garen obren bildumak egiten».
‎«Legeak ongi jaso behar du zertaz ari garen termino horiek erabiltzen direnean», esan du Antxustegik. Zehaztasuna galdegin du:
‎Beraz, geologiaren bidez ez baizik meteorologia eta klimatologiaren bidez aztertu behar da zergatik ari den txikiagotzen Europako erraldoia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia