Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2002
‎Bai, Kurrikuluaren definizioan gelan egin daitezkeen eragiketabatzuk aipatzen dira, eragiketa horiek hizkuntzaren bidez egingo dira eta ikasleakdakiten guztiaz baliatuko dira, mugarik gabe. Bigarrenean gelako antolamenduarierreparatzen diote, ikasleek egin behar dituzten jarduera horiei lotura ematen diehurrenkera logikoak sortuz. Baina, lan egiteko moduari buruz ere aipamena egitendu, eta hori garrantzitsua da, geroago ikusiko dugunez, AOIren lan-markoanikasleen zein irakasleen rolak nahiko zehaztuta baitaude.
2005
‎b. Egin behar diren jarduerak epe mugatu batean bete behar direla azpimarratuko du.
‎Zein helburu lortu. Helburuok lortzeko zein esperientzia landu? Esperientzia horien eraginkortasuna lortzeko nola antolatu behar dira jarduerak. Nola ebaluatuko dituguhelburuak?...
‎Koordinazioaren bidez, erakundearen lan-jarduerak antolatu, mailakatu etaartikulatu egiten dira helburuak lortzeko. Horregatik, beharrezkoa da helburuakbetetzeko landu behar diren jarduerak ongi ezagutzea. Beraz, koordinazioa ikastetxearen lan-jardueren sinkronizazioa da.
2006
‎LAPLkargi uzten du baimenaren tituluduna ama bakarrik dela. Langileak enpresariaaurretik abisatu behar du eta azterketak lanorduetan egiteko beharra justifikatu.Hau da, langilea saiatu behar da jarduera horiek lanorduetatik kanpo egiten.Kontuan hartzen den irizpidea da amaren askatasuna zentroa, publiko ala pribatua, aukeratzeko. Baimenaren iraupena, behar den beste denbora?
‎Publizitatearen kontzeptuan, legearentzat oinarrizko eta funtsezkotzat jotzen dugu ondasun eta zerbitzuen kontratazioa era zuzenean edo zeharkakoan sustatzea izan behar duela jardueraren helburuak. Ondorioz, iragarleak momentu jakin batean merkatuko produktuekin egin ditzakeen kontratuak bikoiztu nahi ditu publizitateak.
‎Zuzenbide publikoaren arloan, Espainiako Konstituzioarekin hasiko dugu gure eginkizuna. Konstituzioak maiz aipatzen du publizitate-jarduera, kontuan hartu behar baita jarduera hori Konstituzioan espresuki jasotzen diren oinarrizko bi eskubideen babespean gauzatzen dela: informazio-eskubidearen eta enpresa-askatasunerako eskubidearen babespean.
2007
‎Ezker-eskuin begiratzea aski dugu hori jakiteko: hemengo bi erdarak, Estatu totalitario batzuen eskutik hemengo bihurtu dituzten bierdarak, ez dira erreferente txarrak batez besteko euskal-erdal hiztunak euskarazizan beharko lukeen gaitasun komunikatiboaren neurria begiz jotzeko. Erdal hiztunak, aho batez onartuko genukeela iruditzen zait hau, bere gaitasun komunikatibo erlatiboari esker, ez dauka ezinik burutu behar duen jarduera komunikatiboamamitzeko. Hori ote dugu, ordea, batez besteko euskal-erdal hiztun elebidunarenneurria euskaraz ahoz eta idatziz ari denean?
2008
‎Haur Hezkuntzako Bigarren Zikloko eta Lehen Hezkuntzako Lehen Zikloko haurrari begira egiten dira sarritan idazketa-programak. Helburu batzuk lortzeko, indarrean jarri behar diren jardueren multzo egituratua da programa. Ikaslearen idazketaren oinarri-lerroaren ebaluaziotik abiatu behar da helburuak jartzeko.
‎Alde batetik, bazkideon parte-hartzea suztatzeko behin-behineko neurriak har daitezke, eta hori da hain zuzen kontsumitzaileen kooperatiba asko egiten ari dena. Baina, bestaldetik, ez da ahaztu behar jardueran eta agintean benetako interesa ez duen bazkidea modu artifizialean aginte-organoetan parte hartzera bultzatzea ez dela batere ona agintearen beraren eraginkortasunaren aldetik.
‎Eta kapital-sozietateek alde batetik eta gizarte-ekonomiaren arlokoek bestetik (kooperatibak, mutualitateak, aurrezki-kutxak) baino ez dute erantzukizun mugatu hori. Partnerships, sozietate kolektibo eta komanditarioek aukera hori ez dutenez, ez kooperatibek ez eta beste ekintzaile ekonomikoek ere ezin dituzte erabili kooperatiben eta kapital-sozietateen arteko eraketa juridiko horiek behar dituzten jarduerak bideratzeko asmoz.
2010
‎– Etorkizuneko eginbeharrak planifikatu eta egin beharreko jarduerak kontuan hartu, adibidez, hurrengo egunean egin behar diren jarduerak antolatu (bazkari eta afariaren menua, bisitaren bat, medikuaren azterketa, etab.).
‎– Helburuen eta martxan jarri behar diren jardueren dokumentua.
‎Estatu eta, batez ere, eskualde-mailan, askoz zailagoa da oinarrizko ikerkuntzari horren etekin handiak ateratzea. Hala ere, oinarrizko ikerkuntzak, ekonomiarekin loturik ez dagoen ikerkuntzarekin gertatzen den moduan, errespetatu behar den jarduera
‎– Guztiz kaltegarria izan da pribatizazio-prozesu berberean lehian aritu behar diren jarduerak eta monopolio naturalak nahastea (adibidez, elektrizitatearen banaketa, telekomunikazioak?). Prozesu beraren helburuak eta prozedurak zaildu egiten dira, hartu beharreko erabakiak nahastu, etab. Horrelako pribatizazio-prozesuetan, epe ertainera, pribatizatutako enpresa taldearen barne, pixkanaka-pixkanaka, monopolio naturalak eta erakunde publikoen gainbegiratze zuzenaren azpian dauden jarduerak banatzeko etengabeko joera igartzen da.
2012
‎Publizitatearen kontzeptuan, legearentzat oinarrizko eta funtsezkotzat jotzen dugu ondasun eta zerbitzuen kontratazioa era zuzenean edo zeharkakoan sustatzea izan behar duela jardueraren helburuak. Ondorioz, iragarleak momentu jakin batean merkatuko produktuekin egin ditzakeen kontratuak bikoiztu nahi ditu publizitateak.
‎Zuzenbide publikoaren arloan, Espainiako Konstituzioarekin hasiko dugu gure eginkizuna. Konstituzioak maiz aipatzen du publizitate-jarduera, kontuan hartu behar baita jarduera hori Konstituzioan espresuki jasotzen diren oinarrizko bi eskubideen babespean gauzatzen dela: informazio-eskubidearen eta enpresa-askatasunerako eskubidearen babespean.
2014
‎Modu konstante eta sarri batean argia behar duten jardueratarako, komeni da argi naturalarekin baliokidea den argi-kalitate bat erabiltzea (adibidez, sukaldean edo lantokian). Halakoetan, idealena da espektro osoko lanparak (egunez) erabiltzea goritasun-lanparekin edo goritasun-lanpara halogenoekin (arratsean eta gauean) konbinatuta.
‎Gaixotasunak aurrera egin ahala, gero eta gehiago ukitzen ditu pertsonaren jokaera, ezaguera, oroimena eta hizkuntza; sarritan uzten ditu lanak amaitu gabe, ahaztu egiten baitzaio eginkizun bat eten ondoren berriro eginkizun horretara itzultzea. Dirua kudeatzeko edo janaria prestatzeko egin behar diren jarduera instrumentalak desagertu egiten dira.
2015
‎Hain zuzen ere, software dinamikoaren erabilerarekin fenomeno hori errepikatzeko arriskua dago. Ikastetxean, GeoGebra lanabesaren erabilerainstrukzioak ordezkatu egin ditzake ikaskuntza-helburuak lortzeko behar diren jarduera matematikoak. Jarduera matematiko jakin batean, gerta daiteke behin eta berriz errepikatzea lanabes informatikoaren instrukzio-fasea, zeregina ebazteko behar diren ezagutza matematikoen eztabaidan sartu gabe.
‎Ikasleak problema onartzen duen momentutik erantzuna ematen duen momentura, irakasleak bere horretan utzi behar du ikaslea, ez dizkio eman behar problema ebazteko mobilizatu behar dituen ezagutzak. Ikasleak susma dezake aurkeztu zaion egoera zerbait ikasteko helburuarekin aurkeztu zaiola, baina egoeraren barneegiturak justifikatu behar du jarduera bera, inolako arrazoibide didaktikorik gabe. Ikaslea ohartu bada egoera ebazteko gaitasuna duela, eta horrekin batera, konturatu bada problemaren ebazpenari esker irakaskuntzatik kanpoko egoera jakin batean eta inolako gidaritzarik gabe erabakiak har ditzakeela, orduan egoera hori ikaslearentzat adidaktikoa da.
‎LHko hirugarren zikloan, haurren ezaugarrietara egokitu behar da jarduera. Konkretuki, alde batera uzten da manipulazio fisikorako lehenengo fasea.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia