Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2004
‎Minbizia izateko arriskua Ikerketa ugarik adierazten dute hidrokarburo aromatiko poliziklikoen eraginpean egotea, bai tabakoaren kearen edo ikatza erretzearen ondorioz, bai minbizia eragin dezaketen biriketako zeluletako mutazio genetikoen eraginpean egotea. Ikertzaileek erantzun behar duten galdera da konposatu horiek nola kaltetzen dituzten sexu-zelulak. AEBetako espezialistak.' iragartzen dute germina-lerroko aldaketa genetikoak gertaera-segida baten ondorio izango liratekeela.
2008
‎Hizlariak kontuan hartu behar ditu galdera batzuk: nor naiz ni, zeri buruz dakit hitz egiten edo zertarako prestatu naiz, nori zuzenduko natzaio, noiz hitz egingo dut edo zergatik, non, zein bitarteko erabiliko ditut... galdera sorta horiekin ari denak nekez aspertuko du inor.
2009
‎Helduek erantzun ditzakete protesiak egin behar dituenaren galderak, baina haurrek ez.
2010
‎zer nahi dugu, haurra zigortu jokabide hori eduki duelako, edo haurrak balio jakin batzuk ikas ditzan nahi dugu? Eta haurrak 6 urte dituenetik egin behar da galdera hori. Horrexegatik esaten dut hiru galdera oinarrizko egin behar zaizkiola haurrari:
2011
‎gaztelania, ingelesa, frantsesa, arabiera, txinera edo errusiera. Twitter bidez komunikatzen direnek “hashtag” #AskRights erabiliz egin behar dituzte galderak. Aurten, inoiz baino gehiago, jende guztiak parte hartzea nahi da.
2012
‎1 Txakurrarekin informazioa alokatzeko, funtsezkoa da Pisuaren jabearekin harremanetan jartzea giltzarrietako bat da txakurra bere eraikinean onartzen duenean zer jarrera duen jakiteko eta epe luze edo ertainean arazorik ez izateko. Gure txakurra etxean ondo hartuko dutela ziurtatzeko behar diren galdera guztiak egitea komeni da. Txakurraren arraza eta tamaina faktore erabakigarriak izan daitezke errentari batzuek txakurra ondo har dezaten.
‎Elkarrizketatzaileak ekimena aurrera eraman dezan zain egon behar du, eskua berak eman diezaion lehenik eta idazpena eskaini behar dio, jarrera eta interes etengabeak izan behar ditu une oro, eta, komeni denean, galdera egokiak egin behar ditu. 6 Ohiko galderen edo galdera gatazkatsuen aurrean prestaturik ez egotea Elkarrizketetan maiz errepikatzen dira izangaiak prestatu eta entseatu behar dituen galdera batzuk. Ohikoena prestakuntza akademikoari, lanbide-esperientziari edo hizkuntzei buruzkoa izatea da, baina alderdi pertsonalagoei buruzkoa ere bai:
2013
‎Adieraz iezaiezu ikasleei zer pauso eman behar dituzten planteatutako ataza batzuk ebazteko. Ikasleei ematen zaien informazio jakin baten bidez, ikasleek modu jakin batean erabili behar dute galdera batzuei erantzuteko. Haurrei eta gazteei Internet nola erabili irakasteko eta informazio erabilgarria eta baliagarria ez den informazioa bereizteko erabiltzen diren baliabide pedagogikoak dira webquest-ak.
2015
‎Bi mailegu horiek erosteko aukera oso ona bihurtu dira; beraz, hipoteka bat edo bestea aukeratzea zaildu egiten da. Hona hemen etxebizitza erosi nahi duten eta finantziazioa behar duten galderak: zein hipoteka ateratzen zait gehien kontura?
2016
‎Produktu osasungarriak eta egokiak eskura ditzakegu? Horiek dira datozen urteetan Aztik konpondu behar dituen galderetako batzuk. Azken urteotako ikerketa gizabanakoen arteko desberdintasunak pertsonalizatzeko eta zehazteko bidean dago.
2021
‎Gure ahotsaren bolumena edo intentsitatea handitu beharrean gaude, elkarrizketatzaileak entzun ahal izateko, baina kontrolatu egin behar da eta ez da gehiegi igo behar. Rocío Pérez adituak gehitu duenez, “ez da larritu behar galderaren bat errepikatzeko eskatzeagatik, edo ondo entzun zaituzten galdetzeagatik”; izan ere, mundu guztiak ulertzen du maskarak gorrotoa kentzen duela, eta “beti izango da hobea errepikatzea eta naturaltasunez galdetzea oihu egitea baino”. Adi keinuei!
2022
‎Erantzunak pertsona bakoitzaren eta haren egoeraren araberakoak dira. Baina jarrera positiboa hartu behar da galdera horien aurrean, eta Aditzera ematea prestakuntza esperientziak positiboak izan zirela alderdi guztietan edo batzuetan. . Zerbait negatiboa izan bada, emaitzen ikuspegi baikorra erabil daiteke.
‎Iritzi politikoa jakiteak ere ez du garrantzirik lanerako, eta, gainera, herritar bakoitzaren barne-eremuaren parte da. Ez zaio inoiz erantzun behar galdera horri, nahi ez bada behintzat. «Eta erreklutatzaileari azaldu behar diogu:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia