Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 200

2000
‎Esan dudan bezala" Euskaraz Mintza" programa kontestualizatu egin behar da, eta horretarako nola sortu den kontatzea baino hoberik ez dago. Jakina denez gaur egun dena planifikatzen da eta dudarik ez dago dena planifikatu egin behar dela erakunde bakoitzak eta erakunde bakoitzaren barrenean pertsona bakoitzak ere, gure kasuan hizkuntzaren inguruan, zein betebehar eta zein helburuaren atzean egin behar duen lan barneratzeko. Honek gero ebaluaketa posiblea egiten du.
‎Dekretu-proiektuaren txostenean121, Konstituzioa goraipatuz, irakaskuntza egitura politiko berrien sostengutzat hartu zen; izan ere, nazioak behar zituen erakundeek ez zuketen inongo zentzurik izango, hezkuntza-sistema nazionala eraiki ezean. Bi hitzetan laburtuz, eraiki nahi zen Estatu-Nazioaren zutabea izango zen hezkuntza nazionala:
2001
‎Orduan esaten genuena diogu gaur ere bai: herri hau eraikitzeko behar diren erakundeen eratze prozesuarekin bat gatoz, baina ezin da nahastu bake prozesua eta herriaren eraikuntza. Bi egiteko hauek erritmo berean jarri nahi izatekotan etor zitekeenaz kon-tziente ginen EBn, eta etorri zen.
‎BAKEA eta burujabetzaren defentsan aritzeko, EHk behar den erakunde guztietan parte hartuko duela erabaki du EHko Batzar Nagusiak. Azken hauteskundeetan izandako porrotaren hausnarketaren lehenbiziko ondorioa da, nahiz eta oraindik ez dagoen argi irizpide orokorraren aplikazioa nola gauzatuko den.
2002
‎Nolanahi ere, badakizu publizitatean eskainitako kontratu-baldintzak bete behar dituztela erakunde horiek.
‎Horrez gain, ekarpen bereziak eman behar dizkiete erakunde komunei. Zenbateko horiek finkoak dira, hots, ez dira ehunekotan zehazten, eta horien bitartez, Ertzaintza, Osakidetza eta zenbait politika (ekonomia-plangintza, sustapen-etagarapen-politikak...) finantzatzen dira.
‎Panoptikoa ez da berez Benthamen asmakizuna, baina bera izango da tresneria hau bataiatuko duena. Espetxeen kasurako ezagutu dugun arren, ospitale, ikastetxe edota militar koarteletan ere, diziplina eta kontrola ezarri behar den erakunde orotan, aplikagarria izateko sortua da, liburuan azaltzen duen lez.
2003
‎...Nazio Batuen Erakundearen baimenik gabe, Estatu guztien gainetik dagoen erakunde horren iritziak eta erabakiak gutietsiz, lehenago de Gaulle batek egin zuen eta geroztik askotan Bushek berak egin duen bezala, quoniam nominor leo edo. Lehoia hemen ni naizelako!?, ez da dudarik izigarriko urratsa gibelera eginarazten zaiola bortizkeria guztien gainetik lurralde guztietako bakea eta justizia bermatu behar dituen erakunde nagusiari.
‎Batzorde bat kontratuan jasota ez badago eta aldez aurretik jakinarazi ez badigute, haren kargua ez da legezkoa izango. Bankuak komisio bat kobratzen badu guk eskatu edo onartu ez dugun txartel bat izateagatik, eta gure etxera beste barik bidaltzen bada, dagokion erreklamazioa aurkeztu behar diogu erakundeari, ezin baitigu eskatu ez dugun zerbitzu bat kobratu. Jakina, txartela espresuki eskatu duten bezeroei bakarrik bidali behar zaizkie txartelak.
‎Eta epeletik gora jo behar lukete erakundeek. Epela izan bait zen, hotza ez esatearren, herri hontako erakundeek Egunkariari egin zioten harrera.
‎Hogeita hiru detonagailu, IRAkoei erositakoak, Espainiako Mediterraneo aldeko turismoa eragozteko. Horiexek ekarri behar zituen erakundearentzat. Leherketa bat hemen eta leherketa bat han.
2004
‎Eta beste maila batzuetan ere ez dut uste eragin duenik. Nik ezagutzen ditudan Oteizaren inguruko sektore guztiek bat egin dute erakusketarekin, guztiek sentitzen baitzuten erakusketa behar-beharrezkoa zela eta, are gehiago, hau antolatzeaz arduratu behar zuen erakundea, egun dagoen erakunde boteretsuena zela, Guggenheim, alegia.
‎Beste herrialdeetako erakundeak eta esperientziak barneratzea positiboa izan dadin, ezinbestekoa da batzuk eta besteak ondo ezagutu eta ulertzea. Horretarako, erabat ezagutu eta ulertu behar da erakundeok eta esperientziok jaso dituen eredua edo sistema osoa, beraren printzipio eratzaileak, sustrai historikoak eta jardunbidearen baldintzak, giza baldintzak, egiazko abantailak eta desabantailak barne.
‎3 Auzitegiak, halaber, administrazio judiziala agin dezake, egiaztatzen bada ordainketa egin behar duen erakundeak nahiz erakunde jasotzaileak, edo, hala denean, alderdi exekutatuak berak, ez duela bete artikulu honen lehenengo paragrafoan aipatu fruitu eta errenten atxikipen-agindua edo horiek kontuan sartzeko agindua.
‎Arduradunek edo Erregistro Zibileko ikuskatzaileek ez dituzte bete behar agindu nahiz jarraibideak, jarraibideok eman badituzte legearen arabera zerbikian gorago daudenek funtzionario hotzu hori bete behar duten erakundeez bestelakoek. Horren ondorioz, hierarriei edozein agindu zuzentzen dietenean, agindu horrek bere jakinarazpen-izaera adieraziko du.
‎–Epeletik gora egin behar luke euskal gizarteak ere, herri honen eraikiera zinez zein hizkuntzatan eta ze modutan ehundu nahi duen argi adieraziz. Eta epeletik gora jo behar lukete Erakundeek?. 414 Bihotz-taupadak bizkortu eta euskaltzaleen odola borborka. Bere gogor eta latzean balioko ahal zuen gutxienez euskaldun batzuk bere lozorrotik atera eta non eta norekin bizi garen jabetzeko.
‎–Bene-benetan uste dut euskaraz dakigunok jarrera erradikalago batera pasatu behar dugula, gure uka ezinezko eskubidea errespeta dezatela galdatuz. Erradikalak izan behar dugu Erakundeetan, Finantza-entitateetan, dendetan, kalean. Erradikalak komunikabideekin, euskara gutxienez parametro onargarri batzuetan erabiltzen ez dutenei ez erosiz edo ez entzunez.
2005
‎Horregatik, menpekotasunik duten pertsona zaharrez kargu egiten direnei baliabideez hornitu behar dituzte erakundeek, ezinbestean.
‎Ikastetxearen Hezkuntza Proiektua zertarako behar da erakundeetan. Zergatikdefinitu behar dira erakundearen ezaugarriak?
‎Ikastetxearen Hezkuntza Proiektua zertarako behar da erakundeetan? Zergatikdefinitu behar dira erakundearen ezaugarriak. Zein da proiektuaren erabilgarritasuna?
‎Lehengo bermeak, orain astun eta malgutasunik gabekotzat jota, dagoeneko ez dira ulertzen. Estatuta ez da mugatu beharrekoa, botere gero eta handiago behar duen erakundea baizik, izugarri bilakatu zaizkigun beldur berriei aurre egin ahal izateko. Delitugile izugarrien irudiak (delitugile basati, bihotz gabekoa, piztia...) gazte oldarkorrak... gure gizartearen imaginarioan nonnahi ditugu, baita adingabeen delituetan ere(); beraz ez gaitezen harritu, hori guztia erabili bada, modu naturalean, irtenbide errepresiboak indartzeko.
‎Pentsio-plan bat kontratatzeko, erakunde kudeatzaile batengana jo ohi da, bankuetara, aurrezki-kutxetara edo aseguru-etxeetara. Kontuan hartu behar dira erakundeek eskaintzen dizkiguten abantaila eta desabantailak. Pentsio-plan baten titular izan daitezke 18 urtetik gorako pertsona guztiak, baina beti izan behar dituzte lan-etekinak edo lanbide-eta/ edo enpresa-jarduera zerga-abantailez baliatu ahal izateko.
2006
‎Bigarren eztabaida zertan gastatzeari dagokio eta hemen ere ikuspuntu ezberdinak berehalaxe agertzen dira alderdien artean. Batzuen ustez ahaleginak eta bi egin behar dituzte erakundeek gastu arrunta eta gastu soziala mugatzeko eta inbertsioak bultzatzeko. Beste batzuek, aldiz, pentsatzen dute erakundeen egitekoa premia sozialak babestea dela eta horretan ipini behar dutela lehentasuna.
‎Oso garrantzitsua da paraleloko finantziazioa. Zalantzarik gabe, independentzia-eginkizuna funtsezkoa da lobby indartsu baten lana egin behar duten erakundeak direnean, eta ideala erakunde independenteak izatea da. Hori da puntu giltzarria:
‎Autore falangistarentzat, sistema hoberena demokratikoa ote den, ala monarkikoa eta abar galdetzeak ez dauka zentzurik. Herri bakoitzak bere jeinua dizu, eta bere jeinuaren arabera bizi da, egiten du artea, egiten du historia, eta behar ditu erakundeak eta estatua. Jeinu espainola –mestizoa– munduko hiru jeinuen sintesi eta harmonia da:
‎errepublikanoei konkistatutako hirietan sartu, frankisten eraso zutabeen atzetik, eta ahal zuten erakunde, elkarte eta banako errepublikazale guztien dokumentuak bere egin. Arpilatu behar zituzten erakundeen zerrenda luzeak zituzten. Josep Cruanyes-ek, Els papers de Salamanca.
2007
‎Ondarea sakon ezagutu nahi duen pertsonari bezala, toki bat azaletik ezagutu eta bisitatutako horrekin sentsazioak berpiztea baizik nahi ez duenari ere sarrera eman behar diote erakundeek.
‎Edozein kasutan ere, argi eta garbi dago eskubidea eragingarritasunez asetzeko joera. Joera hori agertzen da, hala eskaria ebatzi behar duen erakundearen edo agintariaren eskumen-arazoak arautzean, nola eskubidearen babes jurisdikzionalaren araubidean. Azken kasu horretan, bada, eskariak egiteko eskubideak, oinarrizko eskubidea den ginoan, Konstituzioaren 53.2 artikuluak ondorioztatzen duen tratamendua du.
‎6 Fidantza emateko betebeharretik salbuetsita daude administrazio publikoak, Estatuko Administrazio Orokorra, autonomia-erkidegoetako administrazioak eta toki-administrazioa osatzen duten erakundeak, baita horien menpeko erakunde autonomoak, zuzenbide publikoko erakundeak eta gainerako herri-erakundeak ere, baldin eta errenta ordaindu behar bada erakunde horien aurrekontuen kontura.
‎Aurreneko puntua izaeraren eraginari eskainiko diot. Hau da, erakundearen izaerakbaldintzatu behar du erakunde horren jarduera?
‎Dena den, konplexutasunera eginiko bidaia horretan ezaugarri nagusia bat etabera izan zuten tradiziozko jendarteek, hau da: ingurumenaren kontrola baisinboloen bidez (mito edo kontaera eta erritualen bidez), bai gizarte-elkartasunazaindu behar zuten erakundeen bidez lortu nahia. Sinbolo eta erakunde horiek, mundu sinboliko horiek dira kultura tradizionalak.
‎Erantzuna banku-adituen bidez iristen da, eta haien ustez distantzia laburtu egiten da, alde batetik, estatistika ofizialetan kontabilizatu ez den “beltzezko” diruari esker; bestetik, belaunaldien arteko familia-laguntza handia dagoela dioen hipotesia sendotzen da. Horri gehitu behar zaio erakundeek beraiek" kreditu birfinantzatzaile" gisa funtzionatzen dutela, eta horrek zorra handitzea dakar. Hipoteka-birfinantzaketak, hain zuzen, %27 handituko dira urte honen amaieran, Banku-Produktuak Negoziatzeko Agentziaren arabera (ANPB), hipoteka-bitartekotzan diharduen ‘broker’ finantzarioa.
‎Oxfam International erakundeak (Intermón Oxfam Espainian) espero du agintari berria bere merezimendu profesionalen arabera izendatuko dela eta izendapena arduraz egingo dela. “Orain, Estatu Batuek eta beste herrialde aberats batzuek frogatu behar dute erakunde horren gobernu ona serio hartzen dela, eta Bankuaren hurrengo lehendakaria bere merituen arabera eta prozesu ireki eta arduratsu baten bidez izendatzen dela”, adierazi du Isabel Kreislerrek, Intermón Oxfamen garapena finantzatzeko arduradunak. “Nazioarteko Moneta Funtsa (NMF) nork zuzentzen duen hautatzeko Munduko Bankuaren burua eta europarrak izendatzeko Estatu Batuek duten egungo hitzarmen bidegabeak amaitu egin behar du.
‎Batzuetan, dirua biltzeko publizitate eta marketin ekintzetara mugatzen da. Puntu horretatik abiatuta, esan behar da erakunde askok modu intuitiboan kudeatzen dutela beren komunikazioa, planifikatu gabe, aldez aurreko eskemarik gabe. Planifikatutako irizpide bati ez jarraitzearen arazoa da ezin direla emaitzak ikusi, eta ezin direla planteatu komunikazio-eta gardentasun-politiken garapenean eraginkorrak eta eraginkorrak izateko benetako konpromisoa dakarten helburuak.
‎Nork Word-en aurreko plataformen erabiltzaileek Word 2007k sortutako fitxategietarako sarbidea. Estandarren aldeko borroka Gaur egun, administrazio publikoak eta nazioarteko erakundeak zehaztu behar da zein testu-formatu motarekin komunikatu behar den erakunde horiek herritarrekin eta gainerako erakundeekin ofizialak. Microsoft Office-ren aplikazioa da handiena erabili arren, ez da bateragarria gainerako sistemekin, eta merkatuan dauden aplikazioak.
‎Udaleko Hirigintza Sailetik jakinarazi dutenez bizpahiru alegazio aurkeztu dituzte Olandixoko tunela egin behar duten leku inguruan lurrak dituzten hainbat jabek. Horrez gainera, udalak bost puntualizazio edo eskaera helaraziko dizkio Gipuzkoako Diputazioari, proiektua garatu behar duen erakundeari. Tunelaren obrak egiterako orduan kontuan hartu beharko lituzkeen bost eskaera dira udalak egin dituenak: 1).-Mugarrietako bidegurutzea:
2008
‎Ehiztariak txakurra izaten du lagun usnari, baina kultur munduko freelance batek bakar-bakarrik abiatu behar izaten du egindako lanaren ordaina jasotzera. Paper dantzarik ez da falta izaten, faktura nahikoa ez eta, hartzekodunen zerrendatan alta eman behar erakundeetan kobratzeko, bidean galtzen diren paperak, karnetaren fotokopiak... Batekin aski ez eta, bi lan:
‎Erakundeek, edonola ere, kontzeptu bakoitzagatik zein diru-kopuru kobratuko duen nahita ez adierazi behar du erakundeak maileguaren eskrituran.
‎Dirua gordetzeko soilik balio duten aurrezki kontuak asko ugaritu dira, txartel atxikirik gabe eta ordainagiriak helbideratzeko aukerarik eman gabe funtzionatzen duten horietakoak, baina, azkenaldian, beste kontu mota batzuk ere agertu dira; errentagarritasun handikoak dira horiek ere, baina bezeroa baldintza bat betetzera behartzen dute: errentagarritasunaren truke, beste inbertsio produktu bat hartu behar dute erakunde berean (inbertsio funtsen bat, pentsio planen bat...).
‎5) Identifikazio fiskaleko zenbakia, tributu-arautegiaren arabera halakoa izan behar duten erakundeen kasuan.
‎1 Inbertsio-funtsen lehenengo inskripzioa egingo da erakunde kudeatzaileak eta gordailuzainak egiletsitako eskritura publikoaren bidez, eta bertan egiaztatu behar da erakundeok inskribatuta daudela inbertsio kolektiborako erakunde kudeatzaile eta gordailuzainen Erregistroan.
‎2 Desegitearen inskripzioan agerrarazi behar da erakundeok zergatik utzi dioten jarduerak gauzatzeari, likidazio-prozedura hasi dela eta likidatzaileak izendatu direla.
‎Akzioak izendunak izanez gero, notarioari erakutsiko zaio akzioen liburu-erregistroa, horren notario-lekukotza edo edukiaren ziurtagiria. Akzioak kontuko idatzoharren bidez ordezkatu badira, kontabilitate-erregistroaz arduratu behar den erakundeak emandako ziurtagiria erantsiko zaio eskriturari. Akzioak eramailearentzakoak izanez gero, notarioari erakutsiko zaizkio horiek ordezkatzeko tituluak edo behin-behineko gordekinak; titulu edo gordekinak ez badira jaulki, egilesleak halaxe agerraraziko du bere erantzukizunpean, eskuraketa-edo eskualdaketa-titulua erakutsita.
‎Subjektu urratzaileak izan daitezke, besteak beste, subjektu pasiboa (zergaduna zein ordezkoa), atxikitzailea, konturako sarrerak egin behar dituena, formazko betebeharrak dituena, aitorpen bateratuaren eraentzapeko sozietate nagusia, euren bazkide nahiz kideei errentak egotzi edo eratxiki behar dizkien erakundeak, eta jarduteko gaitasunik ez dutenen lege-ordezkariak.
‎6) Zerga-oinarriak, errentak edo emaitzak txarto egoztea ala ez egoztea, errentak egotzi behar dituen erakundeak (196 art.). Isuna %40koa izango da.
‎Bestela esanik, kupoa ordaindu ostean eta ekarpen bereziak kendu eta gero, Lurralde Historikoek bildu duten diruaren %70, 04 Jaurlaritzari eman behar diote. Horrez landa, ekarpen bereziak eman behar zaizkie erakunde erkideei. Zenbateko horiek finkoak dira, ez portzentajeak?
‎Beraz, barnera begira Akademia dinamiko bat irudikatzen zuten, kide langile, euskaldun eta erakundeari leialez osatua. Kargu hautaketa modu agerian egitea ere konfidantza giroa nagusi izan behar zen erakundearen irudi horren baitan uler daiteke. Nolanahi ere, proiektu ideal hauek gauzatu bitartean, eta horiek gauzatu ahal izateko, Azkuek eta Broussainek beren botere jokoa egiten zuten Akademia barruan, bertan aliatu zituzten Urkixoren eta Campionen laguntzaz (ez zen maniobra txikiena azken bi hauek erakundean sartzea era horretara lehen urteko eraketa aldi erabakiorrean aliatu izan zitezen, eta gerora, behin Akademia bideratuta, erretiratzeko).
‎Hala eta guztiz, boto-eskubidea erabiltzeko benetako interesik ez duten taldeei eskubide hori emateak arazo larriak sortzen ditu bai sozietatearen ikuspegitik bai eta erakundearen ikuspegitik ere. Kooperatiben errealitatean, adibidez, behar den erakundezko zaintza mailarik ez izatea da, behin baino gehiagotan, horren ondorioa. Zaintza-eginkizun hori egiteko benetako interesa duena egin behar dugu bazkide edo, gutxienez, sozietate-eskubideak erabiltzeko interesa izateko benetako aukerak dituena.
‎Lealtad Fundazioaren azken txostenak, seigarrenak, hobekuntza oro har ziurtatzen du, baina, aldi berean, finantziazio-iturrien aniztasuna eskatzen du. Fundazioaren borondatezko azterketa behar duten erakunde gehienek ez dute eskatutako gutxieneko finantziazio pribatuaren %10 lortzen. Irudia:
‎Bizi-asegurua sinatzera behartzen ez duten beste hipoteka batzuk dira ING Direct-en" Hipoteka Laranja" (Euribor+ 0,55) edo Openbank-en" 30 urterako hipoteka" (Euribor+ 0,39). Azken kostua are garestiagoa da bizitzeko eta etxerako asegurua eskatzeaz gain pentsio-plan bat kontratatu eta kreditu-txartelekin gutxieneko diru-kopuru bat gastatu behar duten erakundeen kasuan. CAMek (Mediterraneoko Aurrezki Kutxa), adibidez," Ongietorriko hipoteka" eskaintzen dio Euribor+ 0,35i.
‎Atzerriko bankuen egoera Espainian Ahots askok diote Espainiako bankurik ez dagoela arriskuan. Egia esan, eguneroko lanerako likidezia behar duten erakundeak ugariak dira; batzuk dirua eskatzen ari zaizkio egunero Europako Banku Zentralari. Klima konbultsu horrek azaltzen du milaka aurreztailek duten kezka.
‎Azken egunetan ibili diren zurrumurruen ondoren hartu da neurri hori. Herbeheretako prentsak jaso zituen zurrumurruak, eta, haren arabera, 12.000 milioi euro arteko kapital-ekarpena jaso behar zuen erakundeak. Agerraldian, Bos-ek nabarmendu zuen ING “enpresa osasuntsua dela, eta horregatik ikusten dugu etorkizuna konfiantzaz”; erakundeko lehendakariak, berriz, esan zuen 10.000 milioi euro horiek “etorkizuneko astinduak xurgatzeko bezain erosoa” dela.
‎Joera eta indarra Portaera erlatiboak Balio bakoitzaren arriskua Erosteko eta saltzeko gomendioak Inbertitzaileei ere laguntzen zaie, ekintzen arteko konparazio baten bidez. Horrek aukera ematen du eros daitezkeen balioak hautatzeko. Kontuan izan behar da erakunde guztiek ez dutela jarduten Asiako merkatuekin; aukera hori, normalean, banku-talde handiek, on line erakundeek eta, batez ere, inbertsio-bankuek eskaintzen dute. Broker batzuek ere eskaintzen dute zerbitzu hori, eta eskaintza bereziak dituzte burtsako parket horietako batean posizioak hartzeko.
‎Nahiko etsigarria da euskaldunon altxorra den hizkuntzaren babesaz arduratu behar litzatekeen erakundeko lehendakaria espainolismoaren eta diglosiaren ikurra den Azkunaz batera sinadura trukatzen ikustea. Ez da hori lehengo aldia, zoritxarrez.
‎Aukera paregabea daukagu politika egiteko modu berriak asmatzeko, gizartean harreman berriak sortzeko, eta pertsonak, gizarteak, kulturak, hurbilen nahiz urrutien daudenak, elkarren artean lotzeko. Horrelako egoerek gauzak beste modu batean egitera bultzatu behar gaituzte, gure eskemak eta ereduak ebaluatzera, nolako eredu ekonomikoa eta nolako ongizatea nahi ditugun aztertzera, eta zer motatako erakundeak behar ditugun pentsatzera, izan ere, gure aurrekoengandik jaso ditugun erakunde publikoak beste gizarte mota baterako sortu ziren eta orain behar ditugun erakundeek gizarte berri bat gidatu behar dute.
‎" Prozesu guztia noiz bukatuko den ez dakigu, baina urteak pasa ahala sistema honen baliagarritasuna argi ikusiko da. Gestioa hobetuko da, datu guztiak informatizatuak egonen dira, edozein tokitatik herritarrek eskatutako zertifikazioak emanen dira eta erregistroko informazio guztia azkar eskuratuko dute herritarrek eta datu horiek behar dituzten erakundeek, Estatistika Institutuak, NAN bulegoak eta bestek. Aurrera pausua handia da" azpimarratu zuen Delgadok.
2009
‎10 Komunikatzen duguna erakargarri eta ikuspegi guztietatik komunikatu behar dugu: euskara-planaren ahalmentzeaz ari garenez, komunikatzerakoan kontuan izan behar dugu erakundean euskararen inguruan dauden ikuspuntu guztiak. Eta pertsona guztiengana iritsi nahi badugu, mezu, modu eta euskarri erakargarri eta erabilerrazak sortu beharko ditugu.
‎Paragrafo honen ondoreetarako, erakunde nagusiaren boto-eskubideei gehitu behar zaizkie erakunde horrek mendeko sozietateen bitartez edo euren izenean baina erakunde nagusiaren edo mendekoen kontura diharduten pertsonen bitartez dituenak, baita beste pertsona batzuekin egindako hitzarmenen ondorioz lortu dituenak ere.
‎Tentsioa ikusita, Zaindarien Kontseiluak (hauteskundeen emaitza baieztatu behar duen erakundea) botoen zenbaketa partziala egitea erabaki du irregulartasunak izan diren herrietan. Dena dela, oposizioak uste du hori ez dela nahikoa.
‎Botere publikoek kostaldean egiten diren legez kontrako ekintzen aurka jokaera sendoa izan behar dute erakundearen arabera.
‎Mugaeguneratutako eta eska daitezkeen gordailuak ez ordaintzea eta inbertitzaileekiko betebeharrak ez betetzea. Hori gertatu ondoren, Espainiako Bankuak adierazi behar du erakundearen finantza-egoera dela eta, ezinezkoa dela lehenbailehen itzultzea. Orduan gauzatu zen 100.000 euroko babes-ekintza.
‎Are gehiago, irabazi asmorik gabeko entitateei egindako dohaintza guztiek ez dute eskubiderik ematen zergadunak onura fiskalak izateko. Hori horrela izan dadin, irabazi asmorik gabeko erakundeen zerga-araubideari eta mezenasgoaren aldeko zerga-pizgarriei buruzko 49/ 2002 Legean ezarritako baldintza batzuk bete behar dituzte erakundeek. Lege honen 2 artikuluan ezartzen da onura publikokotzat jotzen diren fundazioek eta elkarteek ematen dutela zerga-arinketak izateko eskubidea.
‎Eta, hain justu, horixe eskatu eta eskaini dio errektore berriak jendaurrean Jaurlaritzari. Izan ere, haren ustetan, errespetuan oinarritu behar dute erakundeen arteko harremanek. Eta oinarri berbera izan behar du, halaber, Unibertsitatearen eta Jaurlaritzaren arteko harremanak etorkizunean ere:
‎Nik neuk uler eta konpreni dezaket (eta susmatu ere bai) bereak eta bortz egin behar izan dituela NUPek Zuzendaritza Kontesilu paritarioa lortzeko azkenean, bai eta NUPek hori onartu beharra ere Parke Teknologikorik gabe geldituko ez bazen. Baina ni ez naiz ez NUP ez NUPekoa, eta NUPekin zerikusirik baldin badut oso kontu berria da, eta, gainera, NUPeko Kontseilu Sozialaren partaide soilaren gisa, hau da, unibertsitatearen gainean eraginik izan behar duen erakunde batekoa naiz, baina betiere gizartearen aniztasuna kontuan hartuz (kontuan hartuz, alegia, gizartearen barnean interes, pentsamolde eta sentikortasun anitz daudela, NUPeko Kontseiluak berak, neurri oso errealean ez izanik ere, islatzen duen bezala). Horrela bada, ni neu, eragile soziala naizen aldetik (nire neurri apalean, zer erranik ez, baina eragile azken finean), ustean nago onarturiko Hitzarmena Unibertsitatearen autonomiari emaniko kolpe onartezina dela, Gobernuak emaniko kolpea.
‎Helburu horiek guztiak lortzeko, gizarte eta ekonomia eragileek duten egitekoa garrantzizkotzat jo du Goirizelaiak. . Finantzaketa ez ezik, behar dugu erakundeek eta enpresek epe ertainerako eta luzerako emaitzen alde ere apustu egitea, eta doktoreak hartzea?. Onartu du oraindik badagoela egitekoa unibertsitatearen eta enpresen arteko harremanetan.
‎Abenduan izango da ziur aski %22tik %25era, eta hori asko da. Panorama horrekin nahitaez akordioa behar dugu erakundeen artean aurrekontu sendoak ateratzeko.
‎Aralarrek, EAk eta Hamaikabatek independentzia defendatzen dute, eta EAJren ideologiaren barruan ere ideia hori badago, edo behintzat hori diote. Baina uste dut hori bideratu behar dela erakundeen barruan, eta ikusi behar da herritarrek zer bozkatzen duten, eta herri honetako gehiengoak zeintzuk diren.
‎Bestetik, Unibertsoaren eskarmentuak erakutsi zigun ezinezkoa dela euskararen gaineko plangintza orokorrik egitea kontuan hartu gabe mugimenduak aldi berean eta alderantzizko noranzkoan eraiki behar direla: behetik gora egin behar da indarra, herrikideek erakundeei exijitu behar baitiete baliabideak jar ditzatela helburuen mesedetan; eta goitik behera ere bultzatu beharra dago, administrazioak bermatu behar baitu erakunde guztietan plangintzak diseinatuko direla elebitasunaren bidean, eta nork bere plangintza egin ondoren, dirua eman eta jarraipena burutu beharko luke, plangintzak gauzatzen direla bermatzeko.
2010
‎Pisu handia du, noski. Erabat konbentzituta gaude egin nahi duguna ez dela bakarrik kalean egiten, eta bere isla izan behar duela erakundeetako lanean ere. Lan instituzionala oso inportantea izango da marko berri baterako urratsak egiteko.
‎Beste norabide bat eman behar diogu gure erlijioari, kristau izateari, espiritualtasunari. Nik uste kristautasunak askoz ere mistikoagoa izan behar duela, alde batetik eta asko ere eraldatzaileagoa, bestetik; eta bigarren mailakoak direla eta aldakorrak izan behar dutela erakunde, arau moral eta sineskizun eta dogma guztiek. Aldaketa handi bat dago bidean.
‎Hizkuntza erabileraren terminoetan aztertzea kontsumo terminoetan aztertzea dela onartuko bagenu, eremu berri bat zabalduko litzateke, eta aukera berriak irudika litezke, marko esplikatzaile berri bat garatzeko lagunduz. Hipotesi honetatik, hizkuntzaren erabilera erakundeetan aztertu behar da erakundeetan ematen diren fenomenoak kontutan hartuz, hau da, erakunde mailakoak eta giza faktoreari dagozkionak, baina merkatuan ematen diren kontsumo fenomenoen ikuspuntutik eginez edo hauek kontuan hartuz.
‎Erabiltzaileak tentuz begiratu behar du erakunde jakinen mende dauden guneetan, joera izaten baitute beren produktuak jartzeko onenen lekuan, eta ez dituzte aintzat hartzen merkatuan egon litezkeen eskaintza hobeak.
‎Bere esanetan, Batasunak [harremana] hautsi egin behar du erakunde terroristarekin, joko demokratikoan sartu nahi badu.
‎Gu, orduan, ETAko ordezkaritzarekin bildu ginen eta azaldu genion hauen posizioa zein zen: etengabe eskatzen zutela Erakundearen argipena, arbeleko planteamendua hor zegoela, baina argitu egin behar zela Erakundearen posizioa?.
‎b. Bestaldetik, arrazoi ezberdinengatik gobernuen eskuetan geratu behar ziren erakunde eta jardueren kasuan, erakunde publikoen ardura eta erantzukizunak mantenduz, enpresa pribatuen inplikazioa sustatzen hasi zen, «proiektu publiko-pribatu» direlakoen bitartez (public-private partnerships).
‎Beranduegi iristeko eta gertaeren ondoren bakarrik laguntzeko sentimendua geratu zitzaidan. Nola jokatu behar du erakunde batek haurrak babesteko gatazka-egoeretan. Askoz lehenago prestatu behar da, haurrek dituzten arriskuei buruz hausnartu, eta agintariekin harremanetan jarri, konpromisoak lortzeko eta gatazkarik izanez gero jokabide-kodeak adosteko.
‎Bestalde, Aranburuk adierazi du Aldundiak Bergararekin duen konpromisoa" irmoa" izan dela eta hala izaten jarraituko duela. Eta horregatik, kultura diputatuak dioenez, halako neurriko erabakiak dagokion erantzunkizunarekin hartu behar dituzte erakunde guztiek, egoera egungoa baino okerragoa izatea eragingo duen" erabaki okerrak" hartu barik.
‎Legebiltzarra, Batzar Nagusiak, Aldundiak, Udaletxeak. Euskadi jaioberriak behar zituen erakunde guztiak jartzea ez zen erraza eta honetan gure irratiak ere bazuen zeregina edo lagundu beharra.
‎Bestalde, etxeetako eta herrietako ekonomian izandako ondorioak oso larriak izan ziren, nekazaritzan, abeltzaintzan eta artisautzan krisi larria eragin zuten; mendearen bigarren aldian industrializazioaren sorrerarekin areagotuko zen krisia. Honi gaineratu behar zaio erakunde, aduana eta lege propioen desagerpena; ondorioz, etsipena nagusitu zen.
2011
‎«PPri gauza asko kritikatu dakizkioke, baina ekonomiari aurre egin behar izan diogun bakoitzean aurrez aurre egin dugu. Eta horrekin esan nahi dut lan, energia eta hezkuntza arloko erreformak egin behar direla erakundeek ez duten dirua gasta ez dezaten eta diru hori ekintzaileei ken ez diezaieten».Basagoitik berak txalotu egin du ETAren auzia eztabaida politikotik kanpo egotea. «Ondo dago batak bestea iraintzeko elementu gisa ez erabiltzea, ETAk lerroburu guztiak hartzen dituen jokalekuetan bere ingurunea profitatzen delako, eta ez diegu indarrik eman nahi».
‎Guggenheimek ez omen zuen ordainpeko aplikazio baten bidez horiek erakusteko baimena. Artistak defendatu behar dituen erakunde horrek egile horien promozioa baino gehiago, aurkakoa lortuko du. Batzuetan egileen eskubideak edo, hobeki esanda, kudeaketa entitateak bitartekarien interesak eta jendartearen interesak kontrajarriak izan daitezke.
‎Calparsorok gaineratu du ETA ez dela oraindik desagertu, su-etena baino ez duela iragarri, eta beraz, Segurtasun Indarrek jazarri behar duten erakunde gaizkilea da.
‎Arazo larriena honakoa da: krisi ekonomikoari eta bere eraginei aurre egin behar dien erakundea bera arazo bihurtzea, Egibarrek adierazi duenez.
‎Prebentzio-zerbitzu moduan jardun ahal izateko, lan-administrazioak aurretik baimendu behar ditu erakunde espezializatuak.
‎25 Adierazten dugu arrazismoa, arraza-bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak gogorki gaitzesten ditugula, horiek oraindik ere estatu batzuetako zigor sistemen funtzionamenduan eta legearen aplikazioan irauten baitute, bai eta legea betearazi behar duten erakunde eta pertsonen neurri eta jokabideetan ere, bereziki, horrek eragiten duenean atxilotu eta presoen artean talde batzuetako kideak modu nabarmenegian ordezkaturik egotea;
‎Faktore demografikoak talde etnolinguistikoen funtsezko onura izan litezke. Izan ere, kopuru handiak ematen duen indarra batzuetan erabili egin daiteke taldeek euren etorkizunaren esku izateko behar duten erakunde-kontrola lortzeko zilegitasuna lortzeko.
‎Zentzuzkoa da pentsatzea erakundeen finantza-marjina aurten hondatuko dela, eta, beraz, ondoriozta daiteke erakunde askok ez dutela beren emaitzak “jokoan” jartzea eta kanpatutako gordailuen alde egitea erabakitzen. Hala ere, badira oraindik likidezia behar duten erakundeak, eta, beraz, ez dira harritzen aparteko gordailuak dituzten kanpainak, aurreztaileak horien onura izan dezan. Gaur egun, zenbait kutxek %4ko gordailuak bota dituzte berriro:
‎Beti da une egokia boluntario izateko. Urteko edozein garaitan besteekin denbora partekatzera gonbidatzen da, bai haurrekin, bai adinekoekin, bai ezgaitasunak dituzten pertsonekin, bai bazkideak bildu eta dohaintzak gehitu behar dituzten erakundeekin. Aukerak askotarikoak dira.
‎Irudia: carl dwyer Hil den banku bateko bezeroaren oinordekoek, gordailuak izan ahal izateko, dokumentazio hau aurkeztu behar dute erakundean: Heriotza gertatu den herriko Erregistro Zibilak emandako Heriotza Ziurtagiria (nahiz eta kausatzailearen ohiko bizilekua ez izan).
‎Kontu solidario edo bereizigabearen kasuan, haren erabilpen araubidea solidarioa bada, titularkideetako edozeinek izan dezake, titular bakarra balitz bezala. Titular ezberdin bat hiltzen bada, bizirik dirautenek sinatutako edozein xedapen-ordenari erantzun behar dio erakundeak; izan ere, elkartasun aktiboa, kontua osatu zutenen elkarrekiko konfiantzan oinarritua, ez da desagertzen titularkide bat hiltzean. Kontu horiek oso problematikoak dira titular bat hil ondoren, eta, horregatik, gero eta maizago izaten dira kontratuko aurreikuspenak.
‎Azken buruan, kexa Espainiako Bankuaren Erreklamazio Zerbitzuan kudeatu behar da. Erreklamazio hau aurkeztu aurretik, Bezeroarentzako Arreta Zerbitzuaren edo Bezeroaren Defendatzailearen bidez konpontzeko aukera izan behar du erakundeak. Erreklamaziogileak frogatzen badu erreklamazioa ukatu zaiola, ezetsi egin dela edo bi hilabete igaro direla aurkeztu zenetik ebazpenik eman gabe, erreklamazioa Espainiako Bankuan aurkez daiteke.
2012
‎Galdera da ea boterean dagoenean zer-nolako harremana izango duen erakundetik kanpoko eragileekin. Benetan ezkerreko jarrera bat izan nahi baduzu, dialektika bat izan behar duzu erakundetik kanpokoekin. Oposizioan erraza da gehiengo sindikala txalotzea.
‎Usatu eta jaurtitzekoak eta ez osoki konpostagarriak. Horiek tratatzeko konpostatze prozesuak jarri behar dituzte erakundeek, edo biogasa sortzeko. Jacqueline Farmer mintzatu da haurren higiene naturala lantzen duten jendeekin ere, inolako fardelik gabe umeari bere beharren kontrola erakusten modu naturalean saiatzen direnekin.
‎Eragiketa edo finantza-produktua ongi ulertzeko informazio zehatz eta beharrezkoa eman behar du erakundeak.
‎Printzipio orokor eta metodologikoak. Hauetan oinarrituta egin behar da erakundearen eginkizun sozial eta hezitzailea. Atal honetan, esku-hartze teknikekin, baliabideen antolamenduarekin, zerbitzuaren erabilera-edo funtzionamendu-arauekin eta abarrekin zerikusia duten alderdiak jaso behar dira.
‎Euskal Herriko erakargarri nagusietako bat gastronomia da, eta hala ikusten dute lurralde honetan turismoa bultzatu behar duten erakundeek. Hala, bai Eusko Jaurlaritzak bai foru-aldundiek, azoketara joaten direnean. FITURera, adibidez?, gastronomia erabiltzen dute turistak gure lurraldera erakartzeko.
‎1.Estatuek sustatu eta babestuko dute, ekonomiaren aldetik eta beste baliabide batzuen bitartez, pertsona desgaituak, euren senideak eta euren eskubideen defendatzaileak biltzen dituzten erakundeak sortzea eta indartzea.Estatuek aitortu behar dute erakunde horiek badutela euren zeregina desgaitasun-arloan politika bat eratzeko bidean.
‎batetik, uxatu behar ziren zenbait euskara-elkartek eta udal-ordezkarik zituzten kezkak; esaterako, hedabide bakoitzeko langileen etorkizunaren, euskalkiei emango zitzaien tratamenduaren edota bultzatzaileen hegemonia-nahiaren gainekoak. Bestetik, erakarri behar zituzten erakunde bakarrera bederatzi euskara-elkarte, beste hainbeste udalbatza eta hamar tokiko hedabide. Horiek guztiak, herritik eskualdera jauzi egiteak zekartzan zalantza eta ezjakintasun guztiekin.
‎Ikasleen Gurasoen Elkarteen Espainiako Konfederazioak (CEAPA) deitoratu egin du Herritartasunerako eta Giza Eskubideetarako Hezkuntza irakasgaia kentzea, uste baitu irakasgai honek “ikasleen gaitasun kritikoa garatzen laguntzen duela, eta ikasleak herritar guztien eskubideak ezagutu eta errespeta ditzan, edozein dela ere haien arraza, sexua, sexu-joera, erlijioa eta edozein ezaugarri sozial eta pertsonal”. CEAPA sindikatuak dio eskolak haur guztiak Konstituzioan eta Giza Eskubideen Deklarazio Unibertsalean jasota dauden gutxieneko balioetan hezi behar dituela, “ez baita ezagutza akademikoak bakarrik eman behar dituen erakundea. Eskolak ere hezten du, eta, beraz, legitimatuta dago ikasle guztientzako bizikidetzaren oinarrizko printzipioak transmititzeko”.
‎Bezero baten eta bere bankuaren arteko kexa edo irizpide-desberdintasun baten aurrean, finantza-merkatuko araudiak prozedura bat ezartzen du erreklamazioa erakunde batzuen bidez ebazteko. Horretarako, finantza-zerbitzuen erabiltzaileek aurkezten ahal dituzten eta beren interesekin eta legez onartutako eskubideekin zerikusia duten kexei erantzuteko eta horiek konpontzeko, bezeroarentzako arreta-zerbitzu edo-sail bat izan behar dute erakundeek. Ondoren, eta bezeroa gustura geratu ez bada, dagokion erakunde arautzailean, Espainiako Bankuan, CNMVn edo Aseguruen eta Pentsio Funtsen Zuzendaritza Nagusian erreklamazioa nola aurkeztu azalduko da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
behar dute 23 (0,15)
behar da 20 (0,13)
behar du 16 (0,11)
behar duten 12 (0,08)
behar den 10 (0,07)
behar dituzte 8 (0,05)
behar duen 7 (0,05)
behar ditu 6 (0,04)
behar dituen 6 (0,04)
behar dugu 5 (0,03)
behar zuen 5 (0,03)
behar dira 4 (0,03)
behar diren 4 (0,03)
behar dela 3 (0,02)
behar dituzten 3 (0,02)
behar duela 3 (0,02)
behar lukete 3 (0,02)
behar zaio 3 (0,02)
behar zituen 3 (0,02)
behar zituzten 3 (0,02)
behar zuten 3 (0,02)
behar 2 (0,01)
behar dien 2 (0,01)
behar dio 2 (0,01)
behar dituztela 2 (0,01)
behar dutela 2 (0,01)
behar dutelako 2 (0,01)
behar lukeen 2 (0,01)
behar zaie 2 (0,01)
behar zaizkie 2 (0,01)
behar zela 2 (0,01)
behar ziren 2 (0,01)
behar zutela 2 (0,01)
Behar bada 1 (0,01)
behar bada 1 (0,01)
behar baitu 1 (0,01)
behar baitute 1 (0,01)
behar die 1 (0,01)
behar diegu 1 (0,01)
behar diete 1 (0,01)
behar diogu 1 (0,01)
behar diote 1 (0,01)
behar direla 1 (0,01)
behar dituela 1 (0,01)
behar ditugun 1 (0,01)
behar dituztenik 1 (0,01)
behar dizkien 1 (0,01)
behar dizkiete 1 (0,01)
behar duzu 1 (0,01)
behar izatea 1 (0,01)
behar litzatekeen 1 (0,01)
behar luke 1 (0,01)
behar luketen 1 (0,01)
behar zaizkio 1 (0,01)
behar zen 1 (0,01)
behar zion 1 (0,01)
behar ziotela 1 (0,01)
behar zuela 1 (0,01)
beharko 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
behar izan erakunde bat 6 (0,04)
behar izan erakunde hori 6 (0,04)
behar izan erakunde ez 5 (0,03)
behar izan erakunde guzti 5 (0,03)
behar izan erakunde horiek 5 (0,03)
behar izan erakunde bera 3 (0,02)
behar izan erakunde armatu 2 (0,01)
behar izan erakunde bakar 2 (0,01)
behar izan erakunde bakoitz 2 (0,01)
behar izan erakunde eman 2 (0,01)
behar izan erakunde erabili 2 (0,01)
behar izan erakunde garda 2 (0,01)
behar izan erakunde kasu 2 (0,01)
behar izan erakunde zer 2 (0,01)
behar izan erakunde anitz 1 (0,01)
behar izan erakunde antolatzaile 1 (0,01)
behar izan erakunde ararteko 1 (0,01)
behar izan erakunde ardura 1 (0,01)
behar izan erakunde asko 1 (0,01)
behar izan erakunde asmo 1 (0,01)
behar izan erakunde aurrekontu 1 (0,01)
behar izan erakunde baizik 1 (0,01)
behar izan erakunde barru 1 (0,01)
behar izan erakunde batuta 1 (0,01)
behar izan erakunde behar bezala 1 (0,01)
behar izan erakunde berak 1 (0,01)
behar izan erakunde bestelako 1 (0,01)
behar izan erakunde bezala 1 (0,01)
behar izan erakunde egin 1 (0,01)
behar izan erakunde eginkizun 1 (0,01)
behar izan erakunde egon 1 (0,01)
behar izan erakunde ekitate 1 (0,01)
behar izan erakunde eratu 1 (0,01)
behar izan erakunde erkide 1 (0,01)
behar izan erakunde eskaini 1 (0,01)
behar izan erakunde espezializatu 1 (0,01)
behar izan erakunde etxebizitza 1 (0,01)
behar izan erakunde eurak 1 (0,01)
behar izan erakunde euskara 1 (0,01)
behar izan erakunde ezaugarri 1 (0,01)
behar izan erakunde finantza 1 (0,01)
behar izan erakunde formalki 1 (0,01)
behar izan erakunde forudun 1 (0,01)
behar izan erakunde gaizkile 1 (0,01)
behar izan erakunde gastu 1 (0,01)
behar izan erakunde gehien 1 (0,01)
behar izan erakunde gizarte 1 (0,01)
behar izan erakunde goitik beheraino 1 (0,01)
behar izan erakunde guzti-guzti 1 (0,01)
behar izan erakunde guztizko 1 (0,01)
behar izan erakunde harreman 1 (0,01)
behar izan erakunde hizkuntza gaitasun 1 (0,01)
behar izan erakunde humanitario 1 (0,01)
behar izan erakunde inskribatu 1 (0,01)
behar izan erakunde instrumentalizatu 1 (0,01)
behar izan erakunde iritzi 1 (0,01)
behar izan erakunde irudi 1 (0,01)
behar izan erakunde jakin 1 (0,01)
behar izan erakunde kide 1 (0,01)
behar izan erakunde kobratu 1 (0,01)
behar izan erakunde komun 1 (0,01)
behar izan erakunde kriminal 1 (0,01)
behar izan erakunde kristau 1 (0,01)
behar izan erakunde lagundu 1 (0,01)
behar izan erakunde lan 1 (0,01)
behar izan erakunde legitimatu 1 (0,01)
behar izan erakunde lehendakari 1 (0,01)
behar izan erakunde lortu 1 (0,01)
behar izan erakunde lotura 1 (0,01)
behar izan erakunde mailegu 1 (0,01)
behar izan erakunde nagusi 1 (0,01)
behar izan erakunde nahiz 1 (0,01)
behar izan erakunde nolabaiteko 1 (0,01)
behar izan erakunde ohiko 1 (0,01)
behar izan erakunde oro 1 (0,01)
behar izan erakunde parlamentu biltzar 1 (0,01)
behar izan erakunde partaide 1 (0,01)
behar izan erakunde parte 1 (0,01)
behar izan erakunde parte-hartze 1 (0,01)
behar izan erakunde posizio 1 (0,01)
behar izan erakunde sendotu 1 (0,01)
behar izan erakunde sorrera 1 (0,01)
behar izan erakunde sortu 1 (0,01)
behar izan erakunde sukurtsal 1 (0,01)
behar izan erakunde terrorista 1 (0,01)
behar izan erakunde udal 1 (0,01)
behar izan erakunde ugari 1 (0,01)
behar izan erakunde zaintza 1 (0,01)
behar izan erakunde zerrenda 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia