Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2006
‎Beste muturrean, zazpi herrialdetan, Latinoamerikan, neurri handi batean, %15eko gehienezko atalasea gainditzen zuten zesareek, biztanleen %40k gutxienez. Kalkuluen arabera, edozein herritan, haurdun dauden emakume guztien %1ek, gutxienez, ebakuntza kirurgikoa behar dute beren bizitzak salbatzeko. Ikertzaileek %1era igo zuten zesarearen tasa gaur egun %1 baino gutxiago erabiltzen duen herrialde bakoitzean, eta ikusi zuten 80.000 jaiotzek betetzen zituztela zesarea behar zen eta eragiketa ez zela egiten.
2007
‎Argi dezagun, ezer baino lehen, seme-alabek alde egitearen ondorioz gurasoek estreinatu berri duten independentzia ez datzala askatasun-espazio edo-uneak erdiestean, norberaren barne-askatasuna konkistatzean baizik, bere poeman Kahlil Gibran-ek dioen Zure seme-alabak ez dituzu seme-alaba dioenak egia dela ezagutzeko, nozitzeko: haiek ere izan behar dute beren bizitza, gurasoek berea duten hein berean.
2008
‎Espainian aurtengo ekainean merkaturatuko da seguruenik. Helburua da errefuxiatuekiko jarrera positiboa sustatzea gazteen artean, ahalik eta gehien egin behar baitute beren bizitza atzerriko herrialde batean berreraikitzeko: eskola berri batera joatea, beste hizkuntza bat ikastea eta lagun berriak aurkitzea.
2009
‎–Biak bazterreko pertsonak dira, eta behar dute maitasuna eta babesleku bat. Nortasuna eman behar diote beren bizitzari. Bien arteko lotura hori erakustea interesatzen zitzaidan.
2011
‎“Azken lau hilabeteetako okertzeak luze joko du. Errefuxiatuek berehalako laguntza behar dute beren bizitzak salbatzeko eta datozen hilabeteetan berreraikitzen laguntzeko”, azaldu du Oxfam erakundeak Costa de Marfilentzat duen Jorge Jimeno bozeramaileak. Lagundu nahi duten pertsonen finantziazioa lortzeko, GKEak banku-kontu hauek ditu:
2014
‎Nazio Batuen programa horri esker, ikastetxeak iraunkorragoak bihurtzen dira eta ingurumen-heziketa irakasten zaie parte-hartzaileen artean. 2 Adibidearekin heztea Haurrek ulertu behar dute beren bizitza ingurumenaren mende dagoela Haurrek imitazioz ikasten dute, batez ere, beren inguruko pertsonei erreferentzia eginez. Horregatik, ingurumen-hezkuntza geure kabuz hasten da.
‎Haurrak gauza positibo gisa barneratuko du, eta hobeto grabatuko du etorkizunerako. Haurrek ulertu behar dute beren bizitza ingurumenaren mende dagoela eta, zaintzen ez bada, ezingo dutela arnasarik hartu, ura edan, jan, jantzi, etab. Horrez gain, haurrari azaldu behar zaio zergatik. Eskuak garbitzean ura alferrik gastatu ez eta xaboi-kantitate nahikoa erabili behar ez dela erakusten badiogu, esan behar zaio ura baliabide urria dela, eta horren mende dagoela.
2017
‎“Desgaitasun intelektuala dutenek lan munduan sartu behar dute beren bizitza proiektua osorik garatzeko –dio Pablo Sotés Ruiz irakasleak, zeina ikastaroaren irakaskuntza zuzendaria baita, eta Bilakaeraren eta Hezkuntzaren Psikologiako irakasle titularra NUPeko Psikologia eta Pedagogia Sailean– Laneratze osoa eta betegarria erdiesteko, aurretik prestakuntza egokia edukitzea komeni da, ondoren ere badirauena, beharren arabera, pertsona jada lanean a...
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia