Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2002
‎Haren iritziz, “ez die mesederik egiten espainiar guztien interesei”. Bestalde, PSOEk esan zuen emendakina “arretagune” bat dela Espainiako Gobernuari dagokionez, “apalagoa izan beharko luke, eta ez lituzke beti deskalifikatu behar bere alde ez daudenen iritziak”. Cristina Narbona PSOEko Ingurumen idazkariarentzat, zuzenketa hau onartzeak “Europako Parlamentuko Ingurumen Batzordean indar politikoen gehiengoaren iritzia islatzen du”.
2004
‎gutasun kontu horiek, herri-nortasunen araberakoak izan ohi direnez, alde bateko gu-k bereago sentitzen du euskararen patuari doakiona. Beste aldeko gu-k ez luke, nire ustez, batere arazorik izan behar berea ez duen gutarren nortasun-sisteman ere bizitzeko, euskaldunak aspalditik bizi baitira besteen araberako nazio-identitatean. Labur beharrez:
2009
‎Hala bedi! Hizkuntza hegemonikoaren gerizan bizi den hiztun-erkidegoak ulertu behar du berea ez dela, topikoak dioenez? " balio ekonomiko eta kultural gutxi duen eta arazo-iturri baino ez den" hizkuntza baten kontrako borroka, eta indarberritu nahi den hizkuntzako hiztun-erkidegoak ulertu behar du berea ez dela hizkuntza" zapaltzaile eta hiltzaile" baten kontrako erresistentziazko borroka.
‎Hizkuntza hegemonikoaren gerizan bizi den hiztun-erkidegoak ulertu behar du berea ez dela, topikoak dioenez? " balio ekonomiko eta kultural gutxi duen eta arazo-iturri baino ez den" hizkuntza baten kontrako borroka, eta indarberritu nahi den hizkuntzako hiztun-erkidegoak ulertu behar du berea ez dela hizkuntza" zapaltzaile eta hiltzaile" baten kontrako erresistentziazko borroka. Garbiago esanda:
2014
‎Ikusten den bezala Aita Sainduak badu nun zer gogoetatu eta egin denen gostua egiteko. Ezpiritu Sainduak ere lauzkan jarri beharko beraz ez dadin sobera hausturarik gerta elizaren baitan bainan izaitekotz bizi berritze bati buruz fermuki joan. Familiari buruz ere ez baita beste molderik izanen.
2015
‎Buraso elkarte batzuk salatzen dute hori bixi-bixia. Duela sei urte jadanik, orduko hezkuntza-minixtroak aitortzen zuen bazela hor zerbait etzena batere xuxen eta zerbait egin behar zela beraz ez gehiago holakorik gertatzeko. Bainan deusik ez da egin...
2018
‎Dena den, sekulan ez da denen ara egiten eta holakoetan bestenaz ere lanak dira denak burutik buru petto bihi bat gabe nahi direlarik akulatu... Hots, ez da gorde behar beraz ez direla denak denen gusturat egin bainan ez da egon behar ere egun akigarri hortan pettoak baizik ez kondutan hartuz...
2020
‎Mariannek badaki Connellek benetan zer sentitzen duen beragatik. Hura Marianneren lagunen aurrean lotsati agertzen delako bakarrik ez da uste izan behar beren artekoa ez dela serioa: serioa da.
2021
‎gardentasuna, artifizioa eta askatasuna. Gardentasunari dagokionez, irakasleak argi eduki behar du bera ez dela garrantzitsuena eta, hortaz, desagertzen ere jakin behar duela ume edo nerabeak bere bidea egin dezan; hau da, bidea markatu behar du, ikaslearen ordez bidea egin barik. Bestela esanda, gardena izateak zera esan nahi du, interferentziaren efektu edo ondorioak ahalik eta gehien gutxitzea; artifizioa ere izan behar du irakasle onak, ume eta nerabeak ezjakituriatik ateratzeko premia eta gaitasuna izan behar baitu, ume eta nerabeek, jakin-minerako joera ustez naturalaz gain, esfortzu ezarako joera ere baitaukate.
2023
‎Tersteeg-ek jendeari saltzeko moduko akuarelak eskatzen zizkion Vincenti; baina Vincent beste fase batean zegoen eta ez zuen bere burua behartu nahi; bere erritmoan lan egin nahi zuen eta ez zuen onartzen bere galgatik inork ateratzerik. 1882ko martxoaren 11n (180) Hagatik idatzitako gutunean Vincentek Theori esaten zion urtetan zehar Tersteeg-ek gaitasunik gabeko ameslaritzat zeukala; akuarelak pintatzen ez zekielako marrazten zuela; baina, Tersteeg-ek ikusi behar zuela bera ez zegoela prest bere izaerarekin ados ez zeuden lanak egiteko; Tersteeg-ek gaitzetsi egiten zuela haren azken lanetan agertzen zen izaera; berak esaten ziolaTersteeg-i garaia heltzean edukiko zituela nahi zituen akuarelak, baina ez oraindik; Tersteeg Tersteeg zela eta bera bera zela; Tersteeg-ek hamar florin eman zizkiola egun batzuk lehenago, baina jadanik diru gabe zegoela, modeloei, g...
‎Gainera, soldataren obsesioak komunismoaren eragina areagotzen du, zeren diru-arazoek gizaki guziak biziki hunkitzen dituzten arren, sortzen baitute asperdura bat hain itogarria non hori konpentsatzeko iraultzaren perspektiba apokaliptikoa, bertsio komunistakoa, beharrezkoa bilakatzen 37 den; burgesek apokalipsiaren behar bera ez badute sentitzen, arrazoia da zenbaki handiek badutela poesia eta prestigioa diruari loturiko asperdura piska bat eztitzen dutena; aldiz dirua sos xehetan kontatzeak ez du asperdura hutsa baizik sortzen; baina, burges tipi eta handien faxismoarentzako gustuak erakusten du haiek ere aspertzen direla.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia