2000
|
|
Hizkuntza-komunitateek biziraupena ziurtatzeko, erreprodukzio soziala bermatubehar dute. Gure kasuan, euskararen komunitateak bere biziraupena ziurtatzeko, besteak beste, hedabideen laguntza
|
behar du
bere buruaren erreprodukzio sozialabermatzeko. Gure inguru hurbileko hedabideak urrun daude laguntza-emate hipotetikohorretatik.
|
|
Konplexuz josita azaltzenzaigula euskalduna. Kanpotarrek homologatuta sentitu
|
behar duela
bere burua kulturaren edozein esparrutan. Eta gure gizartean, Euskal Herriko erreferentziak zeintzukdiren, soziologikoki, laino eta argitzeke ditugu oraindik.
|
|
Gizakia askatasuna da, hots, zabalune edo hutsune bat, zulo bat unibertsoan, ekintzak bete behar duena. Gizakiakorain bere gain hartu
|
behar du
bere burua (existentzia), hots, bere buruaren eraikuntza, erantzukizuna. Hau ez da etika-arazo bat, ohiko esanahian:
|
2001
|
|
Ezdago testu pururik; izatez, testuak era nahasian agertzen zaizkigu, eta bertan dagohizkuntza bidezko komunikazioaren arlorik zailena. Gure ustez, ikasleari aukeraeskaini
|
behar diogu
bere burua prestatzeko, hau da, gaitasun komunikatiboaeskuratzeko; eta hori helburuak ondo isolatzen baditugu soilik lortuko dugu, geroarretaz, patxadaz eta sakontasunez lantzeko. Baina, era berean, aukera eskainibehar diogu ikasleari arlo sortzailea landu dezan, eta zatika landutakoak bere beharkomunikatiboen arabera ager ditzan, aldez aurretikako inolako irizpiderik gabe, irizpide bakarra komunikazioa bera izanik.
|
|
Edozein artetan bezala, entrenamendu eta ikasketen bidez norberak landu eta trebatu
|
behar ditu
bere burua, bere usaimena eta bere ahalmena. Ikasketa batzuk oso teknikoak izan daitezke.
|
2002
|
|
lurralde bat. Taldeak, azkenik, subjektu kognitibo gisa identifikatu
|
behar du
bere burua, bai eta expresibo gisa ere. Horietan guztietan, hizkuntza aparteko tresna da.
|
2008
|
|
Hori dela-eta, Ni fisikoa zein Ni psikikoa (maila afektiboan, intelektualean eta sozialean) kolokan jartzen dira. Pertsonak irudi berria eraiki
|
behar du
bere buruaz eta irudi hori autonomoa izatea nahi du. Beraz, beharrezkoa da lehen zeuzkan identifikazioak, gurasoekin edo gizartearekin identifikatua
|
2009
|
|
Euren aburuz, halakorik ez dagertatuko. Prentsa idatziak memento latzak biziko ditu, baina bizirik iraungo du, baldin eta
|
behar den bezala
bere burua berrasmatzen eta birkokatzen badu. Atalhonen hasieran azpimarratu dugun bezala, egun bizi dugun edukien degradazioarenaurrean, espezializazioa txertorik eraginkorrena izan daiteke.
|
|
Edozein modutan, iturri batzuekin edo besteekin lan egin eta gero, berriemaile espezializatuak galdera xume hau egin
|
behar dio
bere buruari: Quid prodest?; hots, informazio horrek nori egiten dio mesede?
|
|
Hori guztia nazioarteko informazioari ere badagokio. Nazioarteko kazetariakaurreiritzi horietatik askatu
|
behar du
bere burua. Ez da erraza, baina merezi du.
|
2011
|
|
Terapeutak jomuga garbi batzuk jarri behar dizkio mendeko nortasunaren nahastea duen pertsonaren terapiari. Jomuga horiek lortzen doan heinean albora utzi
|
behar ditu
bere burua baliogabetzen duten pentsamendu eta sentimenduak. Hala ere, kontuan eduki behar da mendeko nortasunaren nahastea duenak mesfidantzaz hartzen dituela autonomiarantz daramaten aurrerapenak.
|
2014
|
|
kokatzen dute pertsonaia nobela labur honetan: «damutua» (29) eta «traidorea» (32) (azken hori errepikatuko da eta bereziki mingarria izango da protagonistarentzat). Autobusa hartu aurretik jatetxean dagoela «atzerrian dabilen gizon beltz batenegoeran nago» pentsatuko du eta gero «gogor egin
|
behar zion
bere buruari. Gartzelanikasi behar izandako legea zen, ez zela nahikoa portaera arrunt bat, arrunki egokia, basatiki ere jokatu beharra zegoela batzuetan» (23).
|