Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 12

2000
‎Hizkuntza-komunitateek biziraupena ziurtatzeko, erreprodukzio soziala bermatubehar dute. Gure kasuan, euskararen komunitateak bere biziraupena ziurtatzeko, besteak beste, hedabideen laguntza behar du bere buruaren erreprodukzio sozialabermatzeko. Gure inguru hurbileko hedabideak urrun daude laguntza-emate hipotetikohorretatik.
‎Konplexuz josita azaltzenzaigula euskalduna. Kanpotarrek homologatuta sentitu behar duela bere burua kulturaren edozein esparrutan. Eta gure gizartean, Euskal Herriko erreferentziak zeintzukdiren, soziologikoki, laino eta argitzeke ditugu oraindik.
‎Gizakia askatasuna da, hots, zabalune edo hutsune bat, zulo bat unibertsoan, ekintzak bete behar duena. Gizakiakorain bere gain hartu behar du bere burua (existentzia), hots, bere buruaren eraikuntza, erantzukizuna. Hau ez da etika-arazo bat, ohiko esanahian:
2001
‎Ezdago testu pururik; izatez, testuak era nahasian agertzen zaizkigu, eta bertan dagohizkuntza bidezko komunikazioaren arlorik zailena. Gure ustez, ikasleari aukeraeskaini behar diogu bere burua prestatzeko, hau da, gaitasun komunikatiboaeskuratzeko; eta hori helburuak ondo isolatzen baditugu soilik lortuko dugu, geroarretaz, patxadaz eta sakontasunez lantzeko. Baina, era berean, aukera eskainibehar diogu ikasleari arlo sortzailea landu dezan, eta zatika landutakoak bere beharkomunikatiboen arabera ager ditzan, aldez aurretikako inolako irizpiderik gabe, irizpide bakarra komunikazioa bera izanik.
‎Edozein artetan bezala, entrenamendu eta ikasketen bidez norberak landu eta trebatu behar ditu bere burua, bere usaimena eta bere ahalmena. Ikasketa batzuk oso teknikoak izan daitezke.
2002
‎lurralde bat. Taldeak, azkenik, subjektu kognitibo gisa identifikatu behar du bere burua, bai eta expresibo gisa ere. Horietan guztietan, hizkuntza aparteko tresna da.
2008
‎Hori dela-eta, Ni fisikoa zein Ni psikikoa (maila afektiboan, intelektualean eta sozialean) kolokan jartzen dira. Pertsonak irudi berria eraiki behar du bere buruaz eta irudi hori autonomoa izatea nahi du. Beraz, beharrezkoa da lehen zeuzkan identifikazioak, gurasoekin edo gizartearekin identifikatua
2009
‎Euren aburuz, halakorik ez dagertatuko. Prentsa idatziak memento latzak biziko ditu, baina bizirik iraungo du, baldin eta behar den bezala bere burua berrasmatzen eta birkokatzen badu. Atalhonen hasieran azpimarratu dugun bezala, egun bizi dugun edukien degradazioarenaurrean, espezializazioa txertorik eraginkorrena izan daiteke.
‎Edozein modutan, iturri batzuekin edo besteekin lan egin eta gero, berriemaile espezializatuak galdera xume hau egin behar dio bere buruari: Quid prodest?; hots, informazio horrek nori egiten dio mesede?
‎Hori guztia nazioarteko informazioari ere badagokio. Nazioarteko kazetariakaurreiritzi horietatik askatu behar du bere burua. Ez da erraza, baina merezi du.
2011
‎Terapeutak jomuga garbi batzuk jarri behar dizkio mendeko nortasunaren nahastea duen pertsonaren terapiari. Jomuga horiek lortzen doan heinean albora utzi behar ditu bere burua baliogabetzen duten pentsamendu eta sentimenduak. Hala ere, kontuan eduki behar da mendeko nortasunaren nahastea duenak mesfidantzaz hartzen dituela autonomiarantz daramaten aurrerapenak.
2014
‎kokatzen dute pertsonaia nobela labur honetan: «damutua» (29) eta «traidorea» (32) (azken hori errepikatuko da eta bereziki mingarria izango da protagonistarentzat). Autobusa hartu aurretik jatetxean dagoela «atzerrian dabilen gizon beltz batenegoeran nago» pentsatuko du eta gero «gogor egin behar zion bere buruari. Gartzelanikasi behar izandako legea zen, ez zela nahikoa portaera arrunt bat, arrunki egokia, basatiki ere jokatu beharra zegoela batzuetan» (23).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia