Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 41

2000
‎Norberaren jainkoak eta beste herri batzuen jainkoak parekatzea. Modu honetan izenek esanahi bera dutela sinestarazten da.
2001
‎Hori da balio duena. Magoen artean, batzurentzat jainkoa da, eta besteentzat deabrua.
‎Jainkoaren eskeko bati atea ixteak seguru baino seguruago zoritxarra ekarriko lioke etxeari. Etxean sartu eta batzuek jainkoaz hitz egiten dute. Beste batzuk isilik egoten dira, emandako ahurkada arroza jan arte.
2003
‎Gaitzaren iturburuaz aipatu dugun konplexutasun bera dakusagu tentaldiei dagokienez. Batzuk Jainkoak bidaliak dira: bizimodu kristau eredugarria daramatenei normalean, zerua irabazteko oraindik gehiago saia daitezen; beste batzuk, berriz, deabruak bidaliak dira:
‎Bi bereizketa horiek ezin nahas daitezke, erlijioari buruzko lege guztiak aldaezinak direla eta politikaren ingurukoan nahierarakoak direla pentsatuz; kontrara, erlijioan badira nahierarako legeak, eta politikan, berriz, zenbait lege aldaezinak dira. Ulerbidez, erlijio lege batzuek Jainkoa gurtzeko kanpo zeremoniak agintzen dituzte edo diziplina eklesiastikoaren alderen bat zehazten dute, eta horiek nahierarako lege hutsak dira, espiritu botereen aginteak ezarri arren. Aitzitik, politikan badira zenbait lege aldaezin:
2006
‎Jainkoa deitzen dioten laino antzeko zerbaiti zuzentzen dizkiote euren eskariak toki horietan. Iruditzen zait batzuentzat Jainkoa bideo-joko bat bezalakoa dela".
2007
‎Haiek dira Humboldt-en mundu ikuskera globalki trazatzen duten zuin nagusiak, haren metafisika eta historiaren filosofia barne?, kontzeptu zentrala beti ere gizabanakoa eta gizadiaren arteko batberdintasuna izaki. Gizadiak, hortaz, beste metafisika batzuetan Jainkoak edo, duen lekua hartzen dizu unibertsoaren lehen subjektu eta azken helburu. Gizadia, baina, ezer ez da besterik, ni eta hi eta ha (hura) baino:
2009
Batzuek Jainkoak bertan behera utzi dituela baieztatzen dute, beste batzuek, ordea, aldaketa klimatikoari botatzen diote errua. Dena dela, argi dago tenperaturaren igoerak eta prezipitazio aldaketak nekazari ugandarrak mugako gosetean murgilduta uzten dituela.
‎Geure euskarara itzulirik: . Gerra da guztiaren aita eta errege; batzuk Jainko gisa erakusten ditu, besteak gizaki gisa; esklabo egiten ditu batzuk eta libre besteak.?
‎2 Batzuentzat Jainkoak ez du zertan adimentsu izan. Alabaina, Humek, bere garaiko pentsalari gehienek bezalaxe, pentsatzen zuen adimenik gabeko Jainkoa aldarrikatzea ateismoari atea zabaltzea zela.
2010
‎" Goizean egunkaria leitzea goizeko otoitza errezatzea bezalakoa da. Batzuk Jainkoari begira geratzen dira, munduaren kontra; beste batzuek munduari den bezala begiratu nahi diote. Jarrera batek ziurtasuna ematen du, eta besteak ere bai, zelako munduan bizi garen jakiteko orduan".
2011
‎Gurasoek haurra gehiegi baloratzetik etor daiteke nartzisismoa Freud-en aburuz. Guraso batzuek Jainkoaren erregaliatzat hartzen dituzte beren haurrak. Horrelakoetan, haurrari perfekzio mota guztiak egozten dizkiote gurasoek, behaketa objektiboak egiaztatzen ez dituenak.
‎Gizarte laikoren ezaugarrietako bat da. Orduan, paradoxikoki asmatzen ditugu jainko txiki batzuk Jainko handiaren ordez jarri nahi ditugunak. Niri askotan galdetzen didate:
2012
‎«Hortaz, hautuan edoerabakian eduki materialak nahasten diren orduko, zenbakiekin batera sagarrak etamadariak, edo moralean egunoroko erabakiak, erlatibismoak muturra agertzen du, formalismoaren absolututasunak ez du funtzionatzen. (...) Dena erlatiboa delakoesaldia zenbait jendek ezin du onartu, batzuek Jainko absolutu batekin kontatzendutelako, besteek Arrazoimen absolutu batekin» (2010: 207).
‎«Hortaz, hautuan edoerabakian eduki materialak nahasten diren orduko, zenbakiekin batera sagarrak etamadariak, edo moralean egunoroko erabakiak, erlatibismoak muturra agertzen du, formalismoaren absolututasunak ez du funtzionatzen. (...) Dena erlatiboa delakoesaldia zenbait jendek ezin du onartu, batzuek Jainko absolutu batekin kontatzendutelako, besteek Arrazoimen absolutu batekin» (2010: 207).
‎Pertsonaiez gainezka dago agertokia: aktore batzuk hitz eta pitz ari dira ezertarako behar ez duten Jainko baten sinesmena hauspotzen; beste batzuek jainkoa ukatzen pasatuko dute saio osoa: aktoreek inork baino Jainkoaren behar gehiago dutela ematen du.
2014
‎(Ikusiko dugu zehatzago bere tokian, Renanek puntu honi buruz pentsatzen duena) 155 Baina ez da hori izan Frantzia osoan (eta Arantzazun!) eskandalu itzela supiztu duena, Jesus Nazaretarraren nolabaiteko gorespen hau baizik: . Jesus, paregabea gizona, batzuek Jainkoa esaten diotena?? 156 Jesusen jainkotasunaren uko probokatzailetzat ulertua, sekulako orrua lehertu da aulan, batzuk kontra, besteak alde. Nola hala konferentzia amaitu ahal izan du.
2015
‎Estatua zurbilak nabarmentzen ziren bitxikerien oihan hartan. Batzuk jainko eder eta onberak, munstro itxuragabeak beste batzuk. Haietako bat kate lodiz loturik zegoen, ihes eginen zuen beldur balira bezala.
‎Eta ahal duen guztietan, gainera, hizkuntza horretan aritzen da bertako herritarrekin. Biziki eskertzen diote, eta batzuek jainko bikingoek bidalia dela esaten diote, haren ile hori luze eta bizar gorriarekin txantxak eginez.
‎7 Baita kontuan izan, gorpuzkera ahulak dakartzala pena hauetako zenbait gauza, edozein gauzatxogatik negar egiten duten bihotz samurreko pertsonengan batez ere; izaera horrek mila aldiz sinetsaraziko die Jainkoagatik egiten dutela negar, eta ez da horrela. Eta horrez gainera (negar malko ugari datozenean, hau da, une batzuetan Jainkoari buruz hitz erditxo bat entzun edota pentsatu orduko, negarrari ezin eutsi diotenean) gerta daiteke bihotzean humoreren bat biltzea, eta horrek gehiago laguntzea Jainkoari dioten maitasunak baino, malkotan urtu behar dutela baitirudi; eta malkoak onak direla entzuna dutenez gero, ez diete haiei eragozpenik jartzen ezta ez lukete nahi beste ezer egiterik ere, eta albait gehien laguntzen d... Deabruaren asmoa hemen, otoitza edukitzeko eta beren Erregela betetzeko gauza ez izateko moduan, ahultasunak jota gera daitezela da.
‎Izan ere, bide bat baino gehiago ez badakite edota bide erdian gelditu badira, dute ongi asmatu. Eta, egia esan, badira batzuk Jainkoak goi goiko bidetik daramatzanak, eta uste dute beste batzuek ere probetxu aterako dutela hor eta adimena geldi eduki eta ez direla baliatuko gorpuzdun gauzez, eta egur zati bat bezain lehor geldituko dira. Eta gelditasun pixka bat izan duten batzuek, besterik gabe, bata izan dutenez gero, bestea ere izan dezakeela uste dute; eta aurrera egin beharrean atzera egingo dute, esan dudanez.
‎Haiekin Jainkoa iraintzen ez banuen ere, haiekin biziki loturik nengoen, eta esker gaiztokoa izatea iruditzen zitzaidan haiek uztea, eta honela esaten nion, Jainkoa iraintzen ez banuen, zer dela-eta izan behar nuen esker gaiztokoa. Berak esan zidan, egun batzuetan Jainkoaren eskuetan uzteko eta Veni, Creator himnoa errezatzeko, hoberena zein den erakutsiz argi egin ziezadan. Behin otoitzari emana eta Jaunari berari guztian poz ematen lagundu diezadala eskatzen aritu ondoren, himnoari ekin nion, eta esaten ari nintzela, gainezkaldi bat etorri zitzaidan, hain bat batekoa, non ia neure senetik atera baininduen; ez nuen hartaz zalantzarik izan, oso ezaguna izan baitzen.
‎Eta hau argi ikusiko du arimak, eta orduan inola ere ez du zalantzan jarriko Jainkoa berarekin izan zenik, berriro bere baitan hausturak eta inperfekzioak ikusten hasten den arte, orduan alde guztietatik beldurra etortzen baitzaio. Hala ere, badira arima batzuk Jainkoa dela ziur sinesteak on handiagoa egiten dienak, aurrean jar diezazkieketen beldur guztiak baino; izan ere, berez maitati eta esker onekoa bada, gehiago eragiten dio Jainkoagana itzultzera Hark egin zion mesedea gogoratzeak, irudikatzen zaizkion infernuko zigor guztiek baino. Niri behintzat, kaskarra izan arren, hori gertatzen zitzaidan.
‎Beldurrez bezala ikusten zituenekin, gogotsuago tratatzen zuen; dena dela, gauza hauek erabat gutxiesten zituztenekin ere, bera probatzearren izaten zen? pena hartzen zuen, batzuk Jainkoaren gauzak zirela oso iruditzen zitzaiolako, eta ez luke nahi, arrazoirik gabe itsu itsuan gaitzesterik, ezta guztia Jainkoarena dela sinets dezaten ere, berak oso erraz dela engainua egotea ikusten baitzuen, eta horregatik ez zuen bere burua sekula ere ziur ikusten, arriskua egon daitekeen gauzetan. Ahalegin guztiak egiten zituen ezertan ere Jainkoa ez iraintzeko eta beti obeditzeko; eta bi gauza hauekin babesturik zegoela uste zuen, deabrua izan arren ere.
‎4 Ez diot esan berorren agurgarritasunari, zein grazia handia egin didan Granadako ama prioreaz duen kexak, eta arrazoi handiaz da; izan ere, lehenago eskertu nioke egin zuena, hau da, hain onestasun handiaz bidali izana, eta ez astotxo batzuetan Jainkoaren eta mundu guztiaren ikusmiran. Kamaina batean ere ez nuke txartzat joko, besterik ezean.
‎Espiritu Santuaren grazia izan bedi berorrekin. Berori Espainiatik joan zenez gero hainbeste zereginekin eta hain osasun kaskarrez ibili naiz, non aitzakiaren bat izan bainezakeen hau ez egiteko; hala ere, gure Jaunak berorri eman dion koinatu onaren zorionaren parte bat niri ere etorri zait, Maria andereak idatzi baitzidan, horrekin batera berorren arazo batzuengatik Jainkoari otoitz egiteko eskatuz, ez baitirudi sufrimendurik falta izan zaionik. Bedeinkatua izan bedi guztiagatik.
‎Beste debozio horiek direla-eta ez nahigaberik hartu ez dituzuelako, ez baitira gauza ziurrak. Beharbada, beste pertsona batzuengan Jainkoagandikoak izango dira; zuengan, berriz, Haren Maiestateak baimenduta, deabruaren irudipena baino besterik ez da izango eta iruzur egingo dizue, beste batzuei egin dien bezala. Zertarako nahi duzue Jaunaren zerbitzuan ezbaiko bideetatik jo, hainbeste bide ziur izanik?
2016
‎Hogeigarren mendeko azken erdian bizi izan balitz, agian, baina bere aroan halakorik ez zen, nahiz eta astronomo ugarik izarrak ikertu jadanik. Azkenean denentzat hobe zen halakorik ez izatea, bai kreazionista guziei, lur kanpotar bizi emaile batzuk Jainkoa zalantzan ezar zezaketelako, baita ere eboluzionista guziei, haien teoria lurrari eta mundu ezagunari erantsia baizik ez zelako. Alderantzizko bidaian zeuden guziak bi kasu horietan zeuden, nor jainkozale, nor bidezale.
‎Bestalde hoinbeste bortizkeria, hoinbeste gertakari hits, jende hiltze eta bahitze, bazter funditze eta gaineratiko, hoinbeste tokitan, terrorixta futitu batzu gero eta atrebituago, Daesh eta beste... Batzu Jainkoaren izenean hortaratuak, berek diotenaz behin! Eta denetan griña bera, nola behar den egoera ilun horri ihardoki hedatzen duen beldur latza nagusitzerat utzi gabe!
2017
‎Gauza guztiak makur doazenean, zeinen pozgarria den gure arima frogatan ematea eta neurtzea bere kuraia eta iraupena. Badirudi etsai ikusezin eta ahalguztidun bat? batzuek Jainkoa deitzen diote, beste batzuek deabrua, tematua dabilela gu lurrera botatzeko; baina, guztiarekin ere, gu beti zutik.
‎Xafletan jende eta animalia itxurak ageri dira. Jende horietarik batzuk jainko (s) ak direla uste da. Batzuek diote animaliak izar konstelazioen ikurrak direla (zezena, izurdea, zakurra, etab.), besteek sakrifikatzen zituzten animaliak direla.
‎Eztiki bizi izan ondoan, goxoki egin du bertze munduratzea 91 urtetan. Ehorzketa otoizlari batzuen ondotik Jainkoak eman diezola merezi duen saria.
2018
‎«Gure gainetik dauden izakiak dira, zeruko Olinpoan bizi direnak, baina lurrera jaisten direnak gizakiekin harremanetan jartzera». Komisarioak jainko greko eta erromatarren itxura «antropomorfikoa» seinalatu du, haien ezaugarri bereizgarri gisa.«Giza itxura horrek beste kultura batzuetako jainkoak baino gertukoagoak egiten ditu».Jainkoen ondotik, erakusketak «espiritu libreak» aurkezten ditu: ninfak, jainkosak, musak, satiroak...
Batzuek Jainkoagan sinesten dute txikitatik. Nik adibidez.
2019
‎–Penitentziaz eta damuaz gain, badaude beste era batzuk Jainkoarekin izpirituz bat egiteko, Bere hurbiltasunak bakarrik eman dezakeen pozaz gozatu ahal izateko, alegia.
2020
‎Bulkoek garamatzate bizitzan zehar. Batzuek Jainkoaren ahotsa deritze; beste batzuek, deabruarena; beste batzuek, neuronen kitzikadura; beste batzuek, kontsumismoa.
‎Ildo horretatik tiraka, Felipe Juaristik, prentsan argitaratutako kritikan (El Diario Vasco,), bi motatako poemak bereizi zituen: batzuk Jainkoari zuzen  tzen zaizkio, eta beste batzuk, berriz, gizakiari. Horrez gain, Juaristiren ustez, poema asko" otoitzen modukoak" badira ere, beste batzuek denboraren joana dute hizpide, eta multzo honetakoen artean ukitu klasikoa nabarmen  tzen da –Horazioren beatus illea, besteak beste–.
2021
‎Ez dut indar egingo pasarte horretako beste xehetasun batzuetan Jainko Jaunak Adan bota zuen, singularrean, eta Eva harekin joan bide zen; edo aingeru hitza barik izaki hegaldun dioela, halakoetan luzatuz gero haria gal nezake-eta. Bresciako Museoko irudietara itzuliz, berriz, han aingeruak zerutiar ageri ziren.
2022
‎metaforak ez duela bere funtziotik haratago baliorik; imajinazioaren asmakizun bat, artifizio bat baizik ez dela. Holako moldez non eta, beste batzuk fisikaren legetan legislazio bat ikus dezaketen bitartean, eta beste batzuk Jainkoa giza itxurakoa balitz bezala, argi urteetan neurturiko bizarrakin eta izar lainoez eginiko sandaliekin, ikus ditzaketen bitartean, Faustoren moldekoek, bakardadean aurre egin behar diote soilik diren gauzez osaturiko unibertso batean bizitzeko langintzari, eta disimulatu behar izaten dute berezko gabezia hori hainbat metafora eroso eta gupidatsuekin, non eta gizadiaren erdi" praktiko...
‎Erromatarrek uste zuten mika arras azkarra dela. Ameriketako natibo batzuek jainkoaren mezularitzat zeukaten; besterentzat haren luma janzteak ausardia adierazten zuen, eta abar. Dena on.
‎Pertsona batzuk jainkoak direla uste dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
batzuk 11 (0,07)
batzuek 10 (0,07)
batzuetan 5 (0,03)
Batzuek 3 (0,02)
Batzuk 3 (0,02)
Batzu 1 (0,01)
Batzuentzat 1 (0,01)
batzuen 1 (0,01)
batzuen ondotik 1 (0,01)
batzuengan 1 (0,01)
batzuengatik 1 (0,01)
batzuentzat 1 (0,01)
batzuetako 1 (0,01)
batzurentzat 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 8 (0,05)
Karmel Argitaletxea 8 (0,05)
Alberdania 6 (0,04)
UEU 4 (0,03)
Berria 2 (0,01)
Jakin liburuak 2 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 2 (0,01)
Booktegi 2 (0,01)
EITB - Sarea 1 (0,01)
ETB serieak 1 (0,01)
Jakin 1 (0,01)
Argia 1 (0,01)
Pamiela 1 (0,01)
Ikas 1 (0,01)
Open Data Euskadi 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia