Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2009
‎Geure euskarara itzulirik: . Gerra da guztiaren aita eta errege; batzuk Jainko gisa erakusten ditu, besteak gizaki gisa; esklabo egiten ditu batzuk eta libre besteak.?
2011
‎Gizarte laikoren ezaugarrietako bat da. Orduan, paradoxikoki asmatzen ditugu jainko txiki batzuk Jainko handiaren ordez jarri nahi ditugunak. Niri askotan galdetzen didate:
2015
‎Izan ere, bide bat baino gehiago ez badakite edota bide erdian gelditu badira, dute ongi asmatu. Eta, egia esan, badira batzuk Jainkoak goi goiko bidetik daramatzanak, eta uste dute beste batzuek ere probetxu aterako dutela hor eta adimena geldi eduki eta ez direla baliatuko gorpuzdun gauzez, eta egur zati bat bezain lehor geldituko dira. Eta gelditasun pixka bat izan duten batzuek, besterik gabe, bata izan dutenez gero, bestea ere izan dezakeela uste dute; eta aurrera egin beharrean atzera egingo dute, esan dudanez.
‎Eta hau argi ikusiko du arimak, eta orduan inola ere ez du zalantzan jarriko Jainkoa berarekin izan zenik, berriro bere baitan hausturak eta inperfekzioak ikusten hasten den arte, orduan alde guztietatik beldurra etortzen baitzaio. Hala ere, badira arima batzuk Jainkoa dela ziur sinesteak on handiagoa egiten dienak, aurrean jar diezazkieketen beldur guztiak baino; izan ere, berez maitati eta esker onekoa bada, gehiago eragiten dio Jainkoagana itzultzera Hark egin zion mesedea gogoratzeak, irudikatzen zaizkion infernuko zigor guztiek baino. Niri behintzat, kaskarra izan arren, hori gertatzen zitzaidan.
‎Beldurrez bezala ikusten zituenekin, gogotsuago tratatzen zuen; dena dela, gauza hauek erabat gutxiesten zituztenekin ere, bera probatzearren izaten zen? pena hartzen zuen, batzuk Jainkoaren gauzak zirela oso iruditzen zitzaiolako, eta ez luke nahi, arrazoirik gabe itsu itsuan gaitzesterik, ezta guztia Jainkoarena dela sinets dezaten ere, berak oso erraz dela engainua egotea ikusten baitzuen, eta horregatik ez zuen bere burua sekula ere ziur ikusten, arriskua egon daitekeen gauzetan. Ahalegin guztiak egiten zituen ezertan ere Jainkoa ez iraintzeko eta beti obeditzeko; eta bi gauza hauekin babesturik zegoela uste zuen, deabrua izan arren ere.
2016
‎Hogeigarren mendeko azken erdian bizi izan balitz, agian, baina bere aroan halakorik ez zen, nahiz eta astronomo ugarik izarrak ikertu jadanik. Azkenean denentzat hobe zen halakorik ez izatea, bai kreazionista guziei, lur kanpotar bizi emaile batzuk Jainkoa zalantzan ezar zezaketelako, baita ere eboluzionista guziei, haien teoria lurrari eta mundu ezagunari erantsia baizik ez zelako. Alderantzizko bidaian zeuden guziak bi kasu horietan zeuden, nor jainkozale, nor bidezale.
2017
‎Xafletan jende eta animalia itxurak ageri dira. Jende horietarik batzuk jainko (s) ak direla uste da. Batzuek diote animaliak izar konstelazioen ikurrak direla (zezena, izurdea, zakurra, etab.), besteek sakrifikatzen zituzten animaliak direla.
2019
‎–Penitentziaz eta damuaz gain, badaude beste era batzuk Jainkoarekin izpirituz bat egiteko, Bere hurbiltasunak bakarrik eman dezakeen pozaz gozatu ahal izateko, alegia.
2020
‎Ildo horretatik tiraka, Felipe Juaristik, prentsan argitaratutako kritikan (El Diario Vasco,), bi motatako poemak bereizi zituen: batzuk Jainkoari zuzen  tzen zaizkio, eta beste batzuk, berriz, gizakiari. Horrez gain, Juaristiren ustez, poema asko" otoitzen modukoak" badira ere, beste batzuek denboraren joana dute hizpide, eta multzo honetakoen artean ukitu klasikoa nabarmen  tzen da –Horazioren beatus illea, besteak beste–.
2022
‎metaforak ez duela bere funtziotik haratago baliorik; imajinazioaren asmakizun bat, artifizio bat baizik ez dela. Holako moldez non eta, beste batzuk fisikaren legetan legislazio bat ikus dezaketen bitartean, eta beste batzuk Jainkoa giza itxurakoa balitz bezala, argi urteetan neurturiko bizarrakin eta izar lainoez eginiko sandaliekin, ikus ditzaketen bitartean, Faustoren moldekoek, bakardadean aurre egin behar diote soilik diren gauzez osaturiko unibertso batean bizitzeko langintzari, eta disimulatu behar izaten dute berezko gabezia hori hainbat metafora eroso eta gupidatsuekin, non eta gizadiaren erdi" praktiko...
‎Pertsona batzuk jainkoak direla uste dute.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia