Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2003
‎Gauaikusgarria, Hazparne aldeko" Lagunarte" elkarteak alhan ezarri du udaberrian. Hor baziren nola artistaprofesionalak, hala amateurrak, batzuk Euskal Herrikoa k, be rtzeak Korsikakoak eta Marseilla hiri ingurukoak. Gauaren gaia hartuz, Christophe Hiriart proiektu honen eramaileak aztertu nahi ukan ditu, iluntasunaren aurrean eta kultura ren arabera, norberak dituen jokoera desberdinak.
2004
‎Ikusteko dago, baina, zirriborroetan azaltzen zirenkontraesanak bideratu diren ala ez. Txostengile batzuek Euskal Herri osoari begira egin zuten beren lana, beste batzuek EAEri begira soilik. Batzuek Euskal Herri buruaski batean kokatu zuten kulturaren eszenatokia, beste batzuek oraingo egitura autonomikoan.
‎Txostengile batzuek Euskal Herri osoari begira egin zuten beren lana, beste batzuek EAEri begira soilik. Batzuek Euskal Herri buruaski batean kokatu zuten kulturaren eszenatokia, beste batzuek oraingo egitura autonomikoan. Batzuek proiektuakgauzatzeko aurrekontua ren beharra eta eragina azpimarratu zuten, beste batzuk idealen mailan murgildu ziren.
2005
‎Eta gorrotoak, kasu askotan, eztabaida, aharra eta gerla sortzen ditu. Batzuek Euskal Herriko indarkeria eta biolentzia euskal taldearmatuari leporatu nahi dizkiote, iturria beste toki batean dagoela ezkutatzen dutela: espainolek eta frantsesek EuskalHe rria ren independentziari eta euskarari dioten gorrotoan.
‎Gure arteko sasi-jakintsu batzuk euskal kultura" burgestzat" baztertzen duten momentuan, oso egokia litzake ahal duten irakurleek Kundera txekotar intelektualaren hitzaldi mamitsua gogoan hartzea. (Txillardegi, 1968)
2007
‎Izan ere, ez da falta garai hartaz azterlanik: hauetako batzuk euskal kulturari orokorrean dagozkionak izan dira2; besteak, berriz, Erbeste kulturala aztertu dutenak3, eta, azkenik, baita Jakin aldizkariaren historia arakatu digutenak ere4.
‎Ba hau behintzat: indar oso gehitu horrekin, besteen aurrean jokalari boteretsu bihurtuz, adibidez enpresa garrantzitsu batzuek Euskal Herrian iraunaraztea eta kudeatzea lortuko genukeela. Eta horrela horien zergak zuritzea ere Euskal Herriaren egin beharrari eutsiz, onuragarria izango litzaigukeela.
2008
‎Eta denok galdu, batzuek gehiago bestetzuek baino, baina unibertsitario euskaldun guztiok galduko dugu. Bakan batzuek euskal unibertsitatearen aldeko lanean jarraituko dute; batzuek Bolognako prozesu barrenean, beste batzuek haren aurka eta haren alboan bestetzuek. Baina ez dira inon ere gehiengo izango.
2014
‎Erabagi Nagusi hori euskal kazeta batzuek hartzean, guri ez daukute eritzirik eskatu, ezta hartzekotan zirenik esan ere. Goian aipatutako aldizkariez gainera, ba dira beste aldizkari batzuk Euskal Herrian: Euskera (Euskaltzaindiaren lan eta agiriak), Egan, Jakin, Principe de Viana, Jaunaren Deia, Otoizlari, Gure Herria, Dantzari, Txistulari, Aranzazu, Redencion.
2016
‎jartzen duen musika, eskaintzen dituen irratsaioak, antolatzen dituen kontzertuak, adierazten duen jarrera lotsagabea eta kaleratzen duen estetika, azken finean, berritzailea izan delako normalean. Batzuentzat euskal pijoak ziren tabernan zein irratian jartzen zuten musika arraroarengatik. Beste batzuentzat makarra hutsak, hipiak, erdaldunak, abertzaleak...
2017
‎Haatik, hemen izan ziren aleman batzuek euskal kultura miresten zuten. Segundo Olaetak kontatzen zuen nola justuki Miarritzen buruzagi nazi batzuen aitzinean dantza egin zuten eta nola miretsirik gelditu ziren, batik bat, ezpata dantzarekin.
‎Gogora dezagun: lehendabiziko ereduak kristautasunaren balioetan oinarritutako Euskal Herria eta euskal arraza lotu nahi zituen, biztanle batzuentzat euskal arrazakoa izatea eskuraezina zen arren; bigarren ereduak sozialismoaren balioetan oinarritutako Euskal Herria eta euskalduntasuna lotu nahi zituen, biztanle askok euskararik ez zekiten arren. Egungo diskurtso hegemonikoak, demokrazian oinarritutako Euskal Herria proposatzerakoan, itxura batean, badirudi euskal nazioa euskalduntasunarekin lotu nahi duela (ikusteko dago etorkizun hurbilean hala izango ote den).
2018
‎Jakin 2 maiatza ekaina gainean jarriz. Horietako batzuk Euskal Herrian gertatu dira, eta beste batzuk maila globalekoak dira. Azkenik, ondorio batzuk aurkeztuko ditu artikuluak.
2020
‎Komeni baita ez ahaztea kultura subalternoa dela gurea, dena dagoela egiteko beti, inork ez duela gure alde ezer egingo, etengabe gabiltzala azken poxpoloarekin jolasean. Nahiz eta batzuek euskal mainstream bezalako oximoronak darabiltzaten. Nahiz eta normalizazio linguistikoa zerutik erori izan balitz bezala sortzen duten hainbat artista berrik.
2022
‎Euskal pentsamenduaren sektore nagusietan feminismoa lehentasunezko solaskidetzat hartu ez bada ere, horrek ez du esan nahi gurutzaketa hori inoiz jazo ez denik. Gertatu da, Euskal Herriko mugimendu feministaren baitako ildo batzuen bulkadaz; eta ekarpen interesgarriak ez ezik ardatzezkoak egin dizkio euskal pentsamenduari, horietako batzuk euskal pentsamendua xxi. mendeko hirugarren hamarkada honetara egokitzeko ezinbesteko izan direnak. Honakoak, kasu:
2023
‎Alde batetik, euskarazko jarduntzat erroturiko hainbat izendapenez aritzean esate baterako, euskal literaturaz, hizkuntza hautua auzitan jartzeari ekin zioten hainbat eragilek: adibidez, sonatua izan zen 1978an euskal idazle vs escritor vasco prentsako eztabaida; 1 batzuek euskal idazletzat hartu nahi zituzten gaztelaniaz idazten zuten euskal herritarrak. Beste alde batetik, euskarazko jardun gisa oraindik erroturik ez zeuden adierazpide batzuk hizkuntza jardunaren arabera zedarritzeko saioak egon ziren:
‎Egoera horrek, bestalde, beste eragin bat ere izan zuen: Arabako, Bizkaiko eta Gipuzkoako hezkuntza eragile batzuek euskal kulturaren transmisioaren ardura hori erakundeen esku uztea, jada curriculumak eta legeak babesten zuelakoan.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia