2010
|
|
Egoera berrian, diru premia arazo larria bihurtu zitzaien berehala. Ez zeukaten negozioetarako bururik, ez zikinetarako eta ez garbietarako; ezin zuten, beren kultura gutxiagatik, postu altu samarrik lortu gobernu enpresetan, ezinezkoa zitzaien, bestalde, beren burua estanko batean edo taxi batean imajinatzea, eta segituan ukatu zuten Don
|
batek
zentzu horretan egindako eskaintza.
|
2011
|
|
Orhoituz bezalako kantak gertaeren segida gupidagabean txertaturiko akorde epiko soraioak dira, guduaren gorazarrea eta heroien inozentzia. Itxura
|
batera
zentzurik eta funtsik gabeko bukaeren ilusiozko oroimina da, poemen untzietan isuria. Mundua jainkotarra bada hutsala delako da.
|
2012
|
|
Gauzak horrela dira esaten den orotan, baina bestela ere... erantzutea. Zentzua, hitz, praktika edo sinbolo
|
baten
zentzua aldatzen hasten denean, autonomiaren nor hura sortzen da. Batzuetan, zentzu aldatzailea lagun bakarra da, instituzioen kontra bere burua altxatu duena, baina nabarmendu dudan bezala, zentzuari buruzko jardun polemikoa politikoa da izatez.
|
2013
|
|
Poema
|
bati
zentzua eman ziezaiokeen deskubrimendu txiki bat iruditu zitzaidan, baina ez nuen poema osatu, eta apuntea jasotzen zuen orrialdea ahaztua gelditu zen. Hamabost urte geroago, Timothy Smith sarjentuaren hiletara nindoala, elurretan zebiltzan umeek zikoinarena bezalako inpresioa egin zidaten, eta nire burua, konexioa egindako zain mehea, poema bila hasi zen berriro.
|
2015
|
|
eszenatokia edo praktika gunea, gauzak, sinboloak, marko instituzionalak, egiturak, pertsonak, tresnak... Kasu guztietan praktika barik ez dugu ezer: objektu edo tresnak diren direna izango dira praktika batean horrela funtzionatzen badute, sinboloa ez da sinboloa sinbolizatze praktiketatik kanpo, edonoren eta edozeren ezaugarria ez da ezaugarria praktika
|
batean
zentzu hori hartzen ez badu. Esaterako, mahaia objektu gisa ulertu ahal dugu," azalera lauko altzaria", edo objektu hori dela erabaki dezagun behar beharrezkoa duen funtzio gisa," gauzak azalera baten gainean jartzea".
|
|
Hala izan dadin, aipatu dudan anomalia ekoizte eta eraikitzeari ekin behar dio, etengabe, identitate egonkor eta iraunkor bilaka daitekeen orori ihes eginez.224 Etengabe etenak sortuz eta j arraipen eta iraupen metonimikoak asmatuz. Bistan da hori ez dela identitate
|
bat
zentzu zaharrean, ez da nor bere buruaren identikoa izateko muinik, ez da nork beste inorekin izan lezakeen muin esentzial komunik. Izan, praktika anomaloen komunitatea da.
|
|
Praktika zentzugabetuko dugu besteetatik banandu ostean, bakarrik utzita, kode edo kolusio arrotz batetik interpretatzen badugu eta interpretazio hori nagusitzen asmatzen badugu. Nolabait esatearren, kolusio batek bahitu ahal du beste
|
batean
zentzurik izan duen praktika eta inposatu ahal dio zentzugabetzen duen ulerkeraren bat. Baina kontrakoa ere gertatzen da sarri, orduan kolusio batek harrapatu eta bere egiten du inoiz beste batean apailatu zen zerbait.
|
|
Halako erregimen
|
batean
zentzua lerratzen doa, jitoan baina jarraituki hedatzen omen da, isuria da. Adierazia eta adierazlearen arteko loturan ez dago jauzirik, ezta gainditu beharreko etenik; ondoz ondo, segituan, elkarren ondoan eta elkarri eutsita omen dauden osagaiak hautatuz begitantzen den jarraidura baizik.
|
|
Oligarkia espainol, frantses, europar, iparramerikar (eta haien aldaera baskonafar) horien ispiluek ematen digute lasaibide
|
bat
zentzu horretan, ez baikaituzte interpelatzen. Libratu egiten gaituzte eginbehar orotatik.
|
2016
|
|
Ezpainasen jokaera ez zela hain arraroa pentsatu zuen Carlosek putzuan lasai igeri egin bitartean. Ez, ez zen harritzekoa polizia
|
batek
zentzurik gabeko zerbait egitea. Don Beldurren erresuman eta arriskua beti hurbilean ikusiz bizi ziren guztiei bezalaxe, beraiei ere kosta egiten zitzaien ttikikerietan erreparatzea edota, jende arruntak egiten zuen moduan, erregela batzuetara errenditzea; bide zuzenari jarraitzea, diskurtsoetan esaten zen bezala.
|