2008
|
|
Esanahi
|
bat
ulertu behar dugunean adierazle kate batean sartzen gara: adierazle batek aurreko adierazlearen esanahia argitzen digu, amaigabeko kate batean.
|
2009
|
|
Horren arabera, informazioa eta ezagutza dira aldekotasunaren aurrebaldintza; proiektua ezagutzeak aldekotasuna sendotzeko balio badu, ezagutza faltak aurkakotasuna eragiten du. Gaur egunean, hipotesi hori baliogabetua geratu da, nahiz eta larregitan euskal politikarien ahotan ikuspegi hori nabarmendu ohi den15 Halere, hipotesia baliogabetua geratzeak ez du esan nahi ezagutzak inporta ez duenik, bere rola beste modu
|
batean
ulertu behar dugula baizik. Horren inguruan osatuko dugu atala.
|
2010
|
|
Hau da, sistema linguistikoa maneiatzeko bestelako trebetasunak (soziolinguistikoa eta pragmatikoa Europako Erreferentzi Marko Bateratuak dioenari jarraitzen badiogu) ere garatu behar ditu, hau era egokian erabili arte. Betiere, sistema linguistikoaren zati diren elementuak sistema komunikatibo oso
|
baten barruan
ulertu behar ditu. Beraz, adierazitako gaitasun linguistikoaz gain gainerako trebetasunak eta estrategiak garatu behar ditu egoera jakinetan komunikatzeko beharra sortzen zaion bakoitzean, ahalik eta era egokienean hizkuntza, ikuspegi zabal batean ulertuta, erabili ahal izateko.
|
2020
|
|
Marko teorikoan zein testuinguru enpirikoan agertutakoa ikusirik, UPV/EHUko irakasle hasiberriek iRAKER programaren baitan jasotzen duten prestakuntza era sakon
|
batean
ulertzeko beharra nabaritu dugu. Hau da, programak dituen helburu formatiboak errealitatean betetzen diren eta programan parte hartzen dutenek dituzten beharrizanak asebetetzen ote diren ezagutzeko beharra sentitu dugu.
|
|
Azken finean, goi mailako hezkuntza jasaten ari den eraldaketa hau era global
|
batean
ulertu behar da eta ezin da ukatu irakaskuntza moldeak ere eraldatzen ari direla. Eraldaketa horren eskutik dator ohikoak diren edo izan diren klase magistralen amaiera nonahiko irakaskuntza ikaskuntza estrategia gisa, eta modu zabalagoan, irakasleen funtzioa ikasleen bidelagun izatea dela ulertu behar da, azken horiek ikas dezaten tresnak eskainiko dituen figura (Fernandez eta Paricio, 2019; Lobato eta Guerra, 2016).
|
2022
|
|
Lehen Hezkuntzako ikasleentzat, baina, bereziki konplexua da Wikipedia erabiltzea; eta erabiltzaileei buruz ari gara oraingo honetan, ez eduki sortzaile edo editoreei buruz. Wikipediako sarrera batek biltzen duen informazioa ulertzera iristeko estrategiak eta modu tradizionalean" paperean" idatzitako testu
|
batenak
ulertzeko behar direnak ez baitira berdinak. Lehen Hezkuntzako ikasleak estrategia jakin batzuk garatu behar ditu Wikipediako testu baten (estekak dituena, dituena, irudiak, taulak) kudeaketarako; eta kudeaketa maila horretara iristeko, irakurriaren ulermen maila ona izatea ezinbestekoa bada ere, ez da nahikoa (Garci' a & Salmeron, 2018).
|
2023
|
|
Depurazioa zeraman epailearen usteen arabera, langileak berronartuak edo berrezarriak1 izaten ziren, zigorrarekin edo zigorrik gabe, edo kanporatuak izaten ziren. Errepresio uholde askoz zabalago
|
baten barnean
ulertu behar dugu trenbidearena; izan ere, erregimen berriaren helburua langileria publiko guztiaren garbiketa ideologikoa, depurazioa, egitea zen, erregimen frankistaren sorkuntza zaildu zezaketen langile guztiak kanporatuz.
|