2004
|
|
–Palestinar
|
bat
judu batekin ezkontzea. Aspaldi entzun diot hemengo jendeari esaten.
|
|
Bai, bazen zerbait iluna artikulu ameslari haietan: Hirt izeneko sendagile
|
batek
juduen eta Errusiako komunisten burezurren nondik norakoez jarduten zuen. Hirt doktoreak zioen jende haiek benetako gizakiak ez zirelako frogak eman zitzakeela.
|
|
erasoak, jipoiak, atxiloketak... –nabarmendu zen une
|
batez
judu zaharraren ahots tristea.
|
2006
|
|
Poloniako agintariek, beste hainbat herritan ez bezala, mende askoz mantendu zuten erlijio askatasun giroa, eta juduek lasai eta eroso jarraitu zuten bertan. Polonia osoan –Polonia zentzu zabalean hartuz, Baltikotik ia Itsaso Beltzeraino iristen zen Polonia zabal eta definigabe hartan– zortzi edo zazpi biztanletik
|
bat
judua zen.
|
2015
|
|
inposatu eta, faraoi horren iraultza erlijiosoak porrot egitean, kontrairaultzatik ihesi, haiek Sinaiko mortuan barrena bidatu dituena. Halako
|
batean
judu gorbiziek matxinatu eta Moises hori hil egin izango zuten. Gero damutu eta buruzagiaren oroipena guztiz magnifikatu, eta monoteismo zorrotzenean erradikaldu.
|
|
Alcantara ko zubitik Tajo ibaia gurutzatu eta Toledo hirira sartzen ziren kanpotarrak, alde
|
batera
judutarren aljama uzten zela eta bestera musulmanen auzoa. Alcantara ko zubitik gertu, muino ttipi baten gainean, gaztelu eskerga zutitzen zen, kartzela gisa erabiltzen zena.
|
2016
|
|
Juduen elkarte hori, elkarte orokor horretan sarturik zegoen eta hogoi bat kide zituen. Sud Ouest egunkaria hurbildu zitzaien fenomeno hori ulertzeko, ez baitzen usaiakoa eskola katoliko
|
batek
juduak onartzea. Gainera, urte honetan, prentsak juduei loturiko gertakizun guziak begi handiz begiratzen zituen, Auschwitz kanpamenduaren askapenaren hirurogeita hamargarren urtebetetzea kari.
|
2017
|
|
Europa modernoa bi iturritan edoskiz jaio eta hazi da kulturalki:
|
bat
judua (biblikoa), bestea grekoa; Atenas eta Jerusalem, laburbiltzen da (edo Atenas versus Jerusalem!). Nazioaren ideiak eta nazionalismoak ere bi iturri horiek dituztela errepikatu ohi da H. Kohn ez gero.
|
2018
|
|
eta koherente bat eskaintzea irakurleei, egilearen pentsamendu aberatsaren printza eder bat ematen diguna. Globalizazioaz eta unibertsaltasunaz ari da saiootako batean (négritude delakoa oinarritzat hartuta); herri zapalduek (batik
|
bat
juduak) izan duten autogorrotoaz beste batean; iragan asmatuak herri baten eraikuntzan duen garrantziaz hurrengoan (Frantziako eta Greziako adibideekin, besteak beste), baina, zernahitaz ari dela ere, gutaz ari da beti Azurmendi, erlatibista baina tinko, kosmopolita bezain etxeko, oroipenez eta itxaropenez osaturiko itsasargi bat balitz bezala, XXI. mendeko itsaso nahasi honetan galdu ez gaitezen...
|
2019
|
|
Enperadorearen oheburuko bi sendagileetako
|
bat
judu kristautua zen, Greziatik, Kandia hiritik, etorrarazi eta Pragako gazteluan enplegatua. Juduen komunitate guztiak ezagutzen zituen, ekialdekoak, Italiakoak eta Alemaniakoak; bataioa hartua izanik ere, bazuen harremana Pragako juduekin.
|