2013
|
|
Horrekin esan nahi da amatasunak, emakumeen bizitza profesionalean, politikoan eta kulturalean, gizarteratzeko zailtasunak ekarri dituela eta rol bakartzat hartu dela. Shulamith Firestonek azken ikuspegi hori aintzakotzat hartzen du, eta, bere esanetan, emakumeak funtzio biologikoagatik zapalduak izan dira; hitz batean, emakumearen zapalkuntza ugalketarekin hasi zen, eta gero ere zapalketa horrek continuum
|
batean
jarraitu du. Azkenik, Adrianne Richek amatasunaren bi interpretazio proposatzen ditu.
|
|
Edozein literatura nazionalen epekatze ariketa zaila suertatzen bada, berez, XX. mendera arte literatura, normalizatu? bat mamitzera iritsi ez den literatura baten ibilbidea aldien segida
|
bat
jarraituz atontzea ez da errazagoa. –Normal?
|
|
Bata, nolakotasunaz ari da; bestea, denboraz. Hau da, denbora epe jakin
|
batean
jarraitzen den arau literarioen sistemaz dihardu. Arau literarioen sistema denboraren ardatzean kokatu beharrak arazo bat baino gehiago planteatzen du.
|
|
haiek sinalefaz ahalik eta gutxien baliatzeko joera erakusten dute;. Carlistenac, bertsoak, bertsolariak bezala, komenentziaren arabera baliatzen dira, arau zehatzik gabe.E. M. Azkueren poemek, ordea, neurkerari dagokionez beste eredu
|
bat
jarraitzen dute, zorrotzagoa, kultuagoa (Oihenartek bezala), agian gaztelaniazkoaren eraginez.
|
2016
|
|
Colomerren ustez, ahozko literaturan pertsonen arteko interakzioa egon behar den arren, aldi berean beste baliabide askok parte hartzen dute. Izan ere, haurrek erritmo
|
bat
jarraitzen dute, keinuak egiten dituzte, gauzak errepikatzen dituzte, abesten dute, arau sozialak ikasten dituzte, forma linguistikoak ikasten dituzte eta bakoitzaren gaitasunak esploratzen dituzte. Beraz, haur folklorearen parte diren baliabideak hiru multzotan sailkatzen ditu Colomerrek:
|
2018
|
|
Kontu ezaguna da memoria ikasketek eta traumaren teoriaren ikertzaileek hizkera poetikoaren funtzio katartikoa eta terapeutikoa azpimarratu izan dutela, eta horregatik, trauma historikoen adierazpide bilakatzen den literaturaren egiazkotasuna ez dagoela zehazterik pertsona lekuko edo biktima izan den gertakari traumatikoaren handitasun mailaren arabera. Izan ere, adierazpen literarioa ez da" egiagoa" edo zilegiagoa tragedia handiagoa izanagatik; berez, trauma den neurrian," muturreko egoera" ri dagokion adierazmoldera joko du egileak, hondamendi pertsonala eta kolektiboa iradokitzeko molde kulturalari atxikiz eta giza sen
|
bati
jarraituz.
|
2019
|
|
Mitxelenak AEren inbentarioan beren beregi ezarri zuen/ h/ fonema, herskari, txistukari eta ozenentzat zirriborratu sistemaren barrenean bortitz/ ahul oposaketatik kanpora gelditu C bakarra. Bestalde, lau jatorri etimologiko lehenagoko segmenturen
|
bat
jarraitzen dutenak, ez hiato hausle edo" halabeharrez" sortuakezarri zituen euskal hitz gehienetan historikoki lekukotutako hasperenen berri emanaz: 1) hitz hasierako herskari bortitzak(* Th> h); 2)* nahulak; 3) lat. errom. f; 4) AE* h.30
|
2021
|
|
Horren bitartez," beraien diziplina euskaraz irakasteko prest izango liratekeen irakasle euskal eledunak identifikatu nahi ziren. 41ek modu baikorrean erantzun dute eta, beraien euskara maila neurtu ostean, 13k Errektoretzak antolatutako formakuntza
|
bat
jarraitu dute eta beraien diziplina euskaraz ematera baimenduak izan dira" (MI, MCC eta MEER 2016: 60).
|
|
60). Irakaskuntza publikoari dagokionez, lehen mailako 5 irakaslek eta bigarren mailako 3 irakaslek formakuntza
|
bat
jarraitu dute ikasturtean euskarazko ikasketa bat egin dezaten eta irakaskuntza elebidunari loturiko praktika pedagogikoak burutu ditzaten. Beste lehen mailako 8 irakaslek eta bigarren mailako 3 irakaslek gauza bera egin dute ikasturtean.
|
|
Elebitasunaren inguruan egiten diren ikerketak oso ugariak dira; izan ere, galdera asko eta erantzun gutxi ditugu oraindik ere gaiaren inguruan. Zientzia kognitiboen eremuan azken urteotan izandako eztabaida
|
bati
jarraituko diogu artikuluaren hurrengo atalean: elebitasunaren abantaila kognitiboen eztabaidari, hain zuzen ere.
|
|
" Zertarako/ zergatik nahi ditugu haur/ pertsona elebidunak (edo eleaniztunak)?": oinarrizko galdera honen modukoak azaleratzen dira berehala, eta, erantzunak errazak zirelakoan, galdera sorta
|
batek
jarraitzen dio lehen galdera horri.
|
|
Zientzia kognitiboetan azken urteotan izan den eztabaida garrantzitsu
|
bati
jarraitu diogu: elebitasunaren abantailaren eztabaidari, hain zuzen ere.
|
2022
|
|
Mugimenduen hurrenkerari dagokionez, lehenengo tokian kokatzeko joera ikusi da Helburua eta Sarrera mugimenduetan; bigarren tokian kokatzekoa Metodologia mugimenduan; eta azken tokian kokatzekoa Emaitzak, Ondorioak eta Antolaketa mugimenduetan. Ezaugarri horri dagokionez laburpenetan homogeneotasuna dagoela esatetik urrun, mugimenduen hurrenkerak logika
|
bati
jarraitzen diola dirudi.
|