Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 16

2002
‎Ahozko bat bateko jarduna lantzeko bidean guk egindako esperientziarenune batean ikasle bati proposatu geniona gogoratu gura dugu. Honako bidehau jorratzea hobetsi genuen laugarren urratsetarako:
2004
‎–Sarrera, garapena, ondorioak? egiturari buraz eman ditugun irizpideei jarraituta lan batzenbat hobetu daitekeen ohartzeko, konpara itzazu eranskin moduan gehitu ditugun biidazlanak, bata ikasle batek eta bestea beste batek idatzia. Biak idazlan akademikotzat harditzakegun arren, soilik bigarrenak jarraitzen die hemengo zenbait ahoikuri eta horregatik, soilikhorregatik, bigarrena testu hobea deia esan daiteke.
2007
‎Emaitza horiek bat datoz Siegel eta Hoskin ikertzaileek 1981ean AEBn 17urtetik 18 urtera bitarteko 1.000 neraberekin egindako ikerketa batean lortutakoekin. Izan ere, ikertzaile horiek parte hartzaileei galdetu zieten nola azaldukolioketen herri ez demokratiko bateko ikasle bati zein diren herri demokratiko batenezaugarriak. Parte hartzaile gehienek aipatu zituzten banakoen askatasun politikoaedo hauteskundeen bitartez gobernuan eragina izateko gaitasuna.
2008
‎Izan ere, 25 ordu horietako zati txikiena, hamar ordu baino gutxiagokoa baita, ikasgela, laborategi edo mintegian, irakaslea aurrean izanik, egindako lanari dagokio; baina gehiena etxean edo liburutegian egindako lanari dagokio. Kontuak atereaz gero, berehala ikusten da ikasturte batean ikasle batek egin behar duen lanaldia 1.500 ordukoa dela, gutxi gorabehera, ikasturte oso bat (60 kreditu inguru) egin nahi badu. Ikaslearen lanaldia neurtzeko unitatearen aldaketak berekin ekarriko du ikaslearen formaziorako eta gizarte osorako garrantzitsua izango den Bolognako prozesuaren beste ezaugarri bat, hots, hezkuntza eredu berri bat.
2009
‎Errenta muga Oro har, beka bat jasotzeko eskubidea izateko familiaren errentaren muga %3, 6 igo da ikasturte honekin alderatuta, eta aldian %5 bekadun gehiago izatea ahalbidetuko du horrek. Lau kideko familia bateko ikasle batek, urtean 27.069 euroko errenta duela, eskolatze beka jasotzeko eskubidea izango du (575 euro unibertsitateaz kanpoko ikasketetarako, eta horri 202 euro gehituko zaizkio 100.000 biztanletik gorako hiri batean bizi bada). Unibertsitate ikasketen kasuan, matrikula gastuak estaltzen dituen beka (prezio publikoetarako) gehienez ere 38.831 eurokoa izanen da, lau kideko familia batentzat.
2012
‎Hauek dira ikasleen trukearen helburuak: aukera ematen du atzerriko herrialde batean denbora edo ikasturte oso batean ikasteko, beste nazionalitate bateko ikasle bat hartzeko edo unibertsitate esparruan garatutako truke profesionaleko programez baliatzeko. Hainbat erakunde eta erakundek garatzen dute 15 urtetik gorako gazteentzat eta unibertsitatekoentzat den ekimen hau.
2014
‎Azken kasu honetan," interhizkuntza" fenomenoa aurkitzen dugu. Adibidez, bigarren hizkuntza baten ikasle batek, ikasten ari den hizkuntza eta bere jatorrizko hizkuntza nahasten dituenean," interhizkuntz"," erdibitarteko" hizkuntza daukagu. Inmigrazio kasuetan inmigratuek bi hizkuntzak nahasten dituztenean guztiz integratu arte, interhizkuntza dugu baita" (Joly, 2014: 28).
2016
‎Andereño Nadiaren oharrak ez du jartzen Marilyn gaizki portatu denik eskolan, edo egin gabe joan denik, edo Valerierekin mutur joka ibili denik? Baina berarekin, Pamela amarekin, hitz egin nahi duela jartzen du, eta andereño batek ikasle baten gurasoekin hitz egin nahi duenean, mmm, malo.
‎Gurasoek konfiantza osoa dute nigan, eta Basakabiko kongregazioak ere bai. Beraz, ez dut onartuko konfiantza hori langile bat ikasle batekin zirrika ibiltzeagatik haustea.
‎ikasturtean hasirik, ikasleek arkitektura proiektuak beti atzerriko unibertsitate bateko ikasle batekin edo birekin elkarlanean garatu behar dituzte, hau da, aurrez guztiz ezezaguna zaien kide batekin. Partaidetzak orain arte Brasil, Grezia, Uruguai, Taiwan, Korea, Puerto Rico eta Italiarekin gauzatu dira.
2017
‎–Garagardorik ba al dago? , galdetu zuen bat batean ikasle batek.
‎Esaldi pareen lotura logikoen analisi automatikoari Recognition of Textual Entailment (RTE) edoNatural Language Inference (NLI) deritzo, eta oso ataza interesgarria da HPan hezkuntzarekin loturahandia duelako. Izan ere, RTE edo NLI zehaztasunez burutzeko gai den sistema bat ikasle bati feedbackesanguratsua emateko gai litzateke, azterketa, galdera, ariketa,, edo antzekoren baten aurrean.Hau dela eta, sistema interesgarriak dira hezkuntzan irakaslearen rola edo papera hartzera bideratuta baitaude, esaterako: internet bidez ematen diren online ikastaro masiboetan (Massive Open Online Courseedo MOOC).
2018
‎Balizko adibide bat emate aldera: bertzeak bertze adingabeen heziketaz arduratzen den erakunde baten eskola batean ikasle batek irakasle baten sexu gehiegikeriak salatu izan balitu, baina eskola horrek zernahi egin izan balu biktimaren sinesgarritasuna zalantzan jartzeko; eta hainbat psikologok biktimaren kontakizuna egia dela berretsi ondotik eta epaile batek irakasle hura kondenatu ondotik, eskola tematu izan balitz irakaslearen errugabetasuna defendatzen; eta kondenaturiko pederastaren alde eskolako zuzend...
2019
‎Bestetik, elkarrizketa batean ikasle batek berariaz erabili du euskara estandarra komunikazioa errazteko, berbalaguna zelako.
2021
‎Pinpilinpauxak, egia esan, nirekiko beti agertu zuen halako jakin min bat, buru nahasi honek nola funtzionatzen ote zuen intrigaturik balego bezala. Berak garai batean ikasleekin bat egiten zuen eserialdietan edo manifestazioetan. Ni ere behin edo behin juntatua nintzaien neure bastoitxoarekin progre itxurak eginez.
2022
‎Beste auto baten tutuak biraoka pararazi du Sandra, ikastetxe pribatu garesti bateko ikasle bat sekula pararazi behar ez lukeen gisan. Bere mezuari erantzun behar liokeenak ez dio noski erantzuten.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia