2005
|
|
Zenbaterainoko erantzukizuna du gaur egun eskolak gazteen euskalduntze alorrean? Batetik, eskolak bere eginkizunetako
|
bat
hizkuntza gaitasuna hobetzea izan ohi du: berdin da, horretarako, gaitasun hori izan elebakarra, ele bikoa, ele anitza...
|
2006
|
|
Korapiloa askatzeko honako kontingentzi taula hau eratu dugu,
|
batetik
hizkuntz gaitasunaren araberako sailkapena eta, bestetik, jatorrizko hizkuntzaren araberakoa, barruan, kasurik kasuko etxeko hizkuntzaren araberako sailkapena ezarri dugu.
|
2007
|
|
Parisen eta 1934an gertatua, posta bulego batean, nahiz eta hementxe bertan, Beasainen edo Tuteran edo Miarritzen gerta zitekeen edo gertatuko dun gaur bertan: maketo bat, txinatarra edo magrebiarra, errumaniarra agian… beste atzerritar
|
baten
hizkuntz gaitasunaz baliatu beharrean, esate batera, familiari dirua bidaltzeko.
|
2008
|
|
Tresna hau erabilita, haur jakin
|
baten
hizkuntzarako gaitasuna neur daiteke, baita hizkuntza garapenean dagokion adin ebolutiboa jakin ere. Era berean, hizkuntzaren garapenean haurrak izan dezakeen atzerapena edo arazoak antzemateko erabil daiteke tresna hau.
|
2010
|
|
moldatzen den jakiteko neurpide artezenak. Pertsona
|
baten
hizkuntza gaitasuna neurtzeko bide formalizatu seguruena, kontrastatuena eta urterik urte errepikatuena hizkuntzazko gaitasun azterketak dira. Azter ditzagun EAEko euskarazko gaitasun azterketak eta gaitasun agiriak, beraz.
|
|
Hala ere, AICLE ikuspegiaren helburua bikoitza da. Irakasleak orientatu egin behar du irakaskuntza, ikasleak curriculumaren arloan eskatzen diren oinarrizko gaitasunak lor ditzan, eta aldi berean beste hizkuntza
|
bateko
hizkuntza gaitasunak garatu eta hobetzearekin. Do Coyle Aberdeeneko Unibertsitateko (Eskozia) hezkuntza berrikuntzako irakasleak eta eredu didaktiko elebidun horretako aditu nagusietako batek azpimarratu du “AICLE ez dela ikasleek jakin behar dutena irakastea, baina beste hizkuntza batean”.
|
2011
|
|
Badira, ordea, kontrakoa frogatzen duten esperientziak: adibidez, frogatu da ikusmen minusbaliotasuna duen haur bat duen talde
|
baten
hizkuntza gaitasuna handiagoa dela hezkuntza maila bereko beste talde batzuena baino; izan ere, minusbaliotasun hori duten pertsonekin bizitzen ikasten duten haurrak gehiago ohitzen dira hitzez adieraztera, eta hori egiten ez duten haurrek baino egokiago gainera.
|
2015
|
|
Irakaskuntzan ez zaio leku handirik ematen. Haatik, ahoskera da hiztun
|
batek
hizkuntza gaitasunaz ematen duen lehen itxura. Ulrike Rindal hizkuntzalari norvegiarraren hitzak eta kezkak gogora ekarri ditu Oñederrak.
|
|
Haatik, ikasleentzat berebiziko garrantzia du, oso inportantea delako bere hiztun ziurtasunerako. Izan ere, ahoskera da hiztun
|
baten
hizkuntz gaitasunaz hartzen den lehen inpresioa.
|
2016
|
|
B. Grafikoa: hizkuntza
|
baten
hizkuntza gaitasunaren continuum teorikoa eta bertan hiztunek hartzen duten tokiaren adibidea (ardatz bakarra).
|
|
euskararen indar normatiboaren galera aipatzen dugu, euskara gero eta hautazkoagoa delarik, ikasleek ez dutela harreman formaletatik at euskara hautatzeko inongo beharrik, ezta premiarik.Ezarri genuke premia hori unibertsitate curriculumean? Ez al da gure eginbeharretako
|
bat
hizkuntza gaitasunak ere titulazioek bermatu behar dituzten gaitasunen mailara helduko direla segurtatzea?
|
|
Ez al da gure eginbeharretako
|
bat
hizkuntza gaitasunak ere titulazioek bermatu behar dituzten gaitasunen mailara helduko direla segurtatzea, pretazioetarako erabili ohi ditugun kontzeptuen bidez eman nahiko nuke; batez ere izenburuan jaso diren bi kontzeptuen bidez:
|