2002
|
|
Jakin, badakigu gizakiz osatutako komunitate
|
batek
hizkuntzan bere nortasunaren ispilu edo irudia ikusi ohi duela eta herri kontzientzia pizteko bide eraginkorrenetakoa dela mintzaira. Hori hala da.
|
2005
|
|
Mugarik gabeko eremu zabal honetan, oraindik, euskarri eta konparazio puntu bezala balioko duen gertaera gutxiegi dago. Nazio
|
baten
hizkuntzak bere formazioan neurri eta bitarteko izateko erari buruzko duda muda gehiegizko kontzeptuak ditugu, egiaz, hemendik aurrera benetan landu beharreko eremu berri bat —urrutitik begiratuta bederen gainetik bakarrik landua izan den bat— ez antzemateko: giza espeziea ezagutzeko eta duintzeko balioko duen hizkuntzen, historiaren eta herrien estudioen elkarketa.
|
2007
|
|
Berdin hizkuntza: ez da gogamen autokontzientearen produktua (hizkuntza ez da izpirituak halakoxea pentsatu eta eginiko zerbait, bere gogara beste bat asmatu ahal izango lukeena), eta bai, arraza bezalaxe, naturaren emari naturala, izpiritua (burujabetu izan) baino lehenagokoa; beraz, historiaren aurrekoa508 Historian kontuzkoa ez da hortaz herri
|
baten
hizkuntza bera (prehistorikoa), baizik herri gogo hark hizkuntzarekin egiten/ ematen duena herrien kontzertu historikoan (poesia, etab., oroz gain filosofia). Volksgeista, aurrenik, naturala da; hein horretan, historiaren baldintza, ez bera historiagina, ezpada izpirituak (objektiboak) edo historiak tresna gisa baliatzen duena, eta baliatu eta gero horrek berak gainditu beharrekoa.
|
2010
|
|
Uste genuen hori ezin zela konpondu banakako eta bakarkako lanekin, hain zuzen ere, terminoloHizkuntza trebatzearen arazo horretan, garbi ikusi genuen terminologiaren garrantzia giaren xede nagusietako bat hiztegi batasuna delako. Zientzia
|
bati buruz
hizkuntza bera eduki behar da, zientzia hori egin nahi baldin bada. Orduan, terminologia batasun batean egitea nahitaezkoa da.
|
|
Aipa dezagun, hori ezaugarritzeko, J. Grimmen honako definizioa: " Herri
|
bat
hizkuntza bera hitz egiten duten gizakien esentzia da". Definizio horrek, egiaz, jada XVI. mendean du hastapena, baina geroztik behin eta berriz izan ditu aldaera berriak eta, horrela, indartuta iritsi zaigu gaurdaino.
|
2011
|
|
Bilbon ezaugarri partikularrak hartu dituena, baina orokorra dena. Naturalizazio prozesu honen zutabeetako
|
bat
hizkuntzaren beraren balizko gaitz, muga eta ezintasunak azpimarratzea litzaAhots eta bide bateraturik ez eduki arren, ertzetatik ari diren euskararen aldeko mugimenduek urrats asko eman dituzte Bilbon eta horrela, presentzia mediatikoaren eskasiak ez du esan nahi Bilboko imaginarioan euskararen aldeko ekimen eta ahotsek bere lekua egiten ari ez direnik. teke32 Prozesuaren oinarria euskararen ezi... euskararenak bereak dira arazoak, naturalak ditu zailtasunak (eremu pribatura minorizatu izana, ustez baserri girora mugatu izana, adaptazio eza...).
|
2012
|
|
Maitena Etxebarriaren arabera," identitatearekin zerikusia duen prozesua da, baina bestearengan dugun konfiantzarekin ere bai. (...) Baten
|
batek
hizkuntza bera erabiltzen duenean, komunitate bereko partaidea da, eta konfiantza da sortzen den lehen baloreetako bat".
|
|
artikuluan, hiru itzulpen mota bereizi zituen: intralinguala (hizkuntza batean esandako gauza
|
bat
hizkuntza berean beste hitz batzuekin esatea), interlinguala (oro har, itzulpen, hitzarekin ulertzen dena, bi hizkuntzaren arteko itzulpena, alegia) eta intersemiotikoa (zeinu berbalak zeinu sistema ez berbalen zeinuekin interpretatzea).
|
|
Liburuaren hasieran Joana Albretekoari egindako eskaintzan adierazten duenez, Leizarragak Testamentu Berriaren itzulpenean izandako zailtasun handienetako
|
bat
hizkuntza bera izan zen: kodetu gabeko hizkuntza zen euskara, ia tradizio idatzirik gabekoa, eta itzulpenetara ohitu gabea:
|
|
Dagoeneko martxan dabilen produktu
|
bat
hizkuntza bereko merkatuaren beste eremu geografiko batean ere zabaltzeko bidea da. Merkatua garatzeak idatzizko prentsari banaketa kostuak eragiten dizkio, batik bat.
|
2014
|
|
da (jentilena). Lurralde kristauetan jende bat nazio izendatzen denean, jeneralean erakunde politiko propiorik ez duelako izaten da, eta horrekin ulertu ohi da kokagune geografiko jakin bateko biztanleria
|
bat
hizkuntza bereko eta usadio berdinetakoa, jatorri berekoa (kontsideratzen dena), hots, orain etnia edo nazio etnikoa esaten dena, grekoek eta latinoek bezalaxe. Natio hitzarekin jaiotzari egiten zaionez erauntsi edo erreferentzia, nazio handi baten barruan nazio txikiak aipa litezke, jaiolekuak alegia:
|
2019
|
|
Antzinako testuekin paradoxa deigarria gertatzen baita: obra klasiko
|
baten
hizkuntza bera egiten dutenek askoz ere eragozpen gehiago dute maisulana irakurtzeko, nork bere hizkuntzan, atzerritarrek baino. Begi bistakoa da motiboa:
|