Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2007
‎Wills ek (1994), berriz, ikertu zuen haurrek aberriaren historiaz zutenezagutza, hain zuzen ere, AEBko 8 mailako ikasgela batean zeuden 13 bat urtekoikasleei Amerikaren historiari buruz irakasten zietena eta ikasleek informazio horinola ikasten zuten. Wills ek egiaztatu zuen estereotipoak eta aurreiritziak zeudelaAmerikako bertatiarrei buruz ikasleek erabiltzen zituzten testu-liburuetan etaestereotipo eta aurreiritzi horiek eragina izan zutela ikasleek beren aberriari buruzzuten ulermenean, batik bat haiek egindako idazlanetan eta Ipar Amerikarenkonkistari buruz zituzten justifikazio moraletan.
‎Hizkuntzak pentsatzen ditu. Mundu ezagutuaren eta ezagutzailearen munduaren artean, hizkuntza hirugarren mundu bat da, bitarteko mundu bat haien bien artean, biak biltzen dituena. Mundua hizkuntzan dago.
2008
‎Idazketaren nahasteak sailkatzeko irizpide bat haien organikotasuna edo funtzionaltasuna kontuan hartzea izan daiteke. Irizpide horren arabera, disgrafia organikoak eta funtzionalak bereiziko genituzke:
2009
‎«Gerra Zibileko eta frankismo garaiko biktimen memoria historikoaren berreskurapena» deitu izan denmugimendua, biktimen oroitzapenek, oroitzapenen memoriak, isilarazitako etaadierazi gabeko gertaerei buruzko ezagutzak eta horrek guztiak sortutako hunkipensentimenduak bultzatu dute. Bizirik ateratako biktimak baino gehiago, haienondorengoak, eta haien artetik, era bereziki eraginkor batez haien bilobak izan dirasustatzaileak. Mugimendu hori guztia piztu dutenek zer gertatu zen eta zergatikjakin nahi dute; eta gainera, hainbeste heriotza eta umiliazio zergatik ezkutarazi, isilarazi eta hilobiratu diren eta alderdi galtzailearen biktimetako askok auskalonon lurperatuta zergatik jarraitzen duten ere ezagutu nahi dute.
2010
‎Lehenengoa prozesuko eskubide eta zamen titular izateko aukera da eta pertsona fisiko guztiek dute pertsona izate hutsagatik (KZren 29, 30 eta 31 art.). Bigarrena, baita epaiketan edo epaile aurrean agertzeko gaitasuna deitua, prozesua osatzen duten egintza prozesalak baliozkotasunez egiteko ahalmena da, eta beren eskubide zibilen egikaritza osoa dutenek dute (LPLren 16.1 art. eta PZLren 7 art.). Bakarrik haiek ager daitezke epaiketan zuzenean beren eskubide eta interes zilegien defentsan. Gainerako guztien izenean, hau da, eskubide zibilen egikaritza osoa ez dutenen izenean, epaile aurrean haien ordezkari zilegiak edo zuzenbidearekin bat haien ez gaitasuna ordezkatu behar dutenak agertuko dira (LPLren 16.4 art.). Logikoki, pertsona juridikoak prozesuan beren ordezkarien bitartez aritzen dira184.
‎Herritarrarentzat berme bat izan daiteke; izan ere, teorian magistratuek epaileek baino esperientzia handiagoa dute. Gainera, magistratu horiek jurisdikzioaren ordena sozialean espezializatuta daude45 Lan Epaitegietan magistratuek zerbitzatzen dute justizia, zehazki, magistratu batek haietako bakoitzean, jurisdizkio ahala osorik izanik; Auzitegietan, berriz, magistratu batek baino gehiagok zerbitzatzen dute justizia, eta guztiek egikaritzen dute jurisdikzio ahala.
‎Erabaki jurisdikzionalen beste ahulezia bat haien ziurgabetasuna da. Nahiz eta bide hori legezkotasunaren printzipioaren menpe egon, eta haren elementu eta alderdi guztiak legean aurreikusita egon, beren gatazka epaileei aurkezten dieten alderdiek beti dute haien erabakiak mesedetu edo kaltetuko dien zalantza.
‎Lan ebazpen jurisdikzionalen beste gabezia bat haien izaera traumatikoa da. Gatazkari bukaera ematen dion erabakian ahalgo jurisdikzionalak duen islaren irakurketa negatiboa da.
2011
‎Elementu horretan arazo larri bat ikusten dugu. Printzipioz bake epaitegien beharrizanak asetzera zuzendutako azaldutako subentzio sistemak porrota ezagutu du eta udalek ez diete bake epaitegien beharrizanei erantzuten195 Ziur asko, udalei emaniko subentzio sistema hau deuseztatu eta Justizia Ministerioak eta/ edo autonomia erkidegoetako Justizia Sailak, beren eskumenen barruan, zuzenean bake epaitegiei emandako diru-laguntza batek haien beharrizanei hobeto erantzungo lieke196.
2012
‎«Iraunkortasunaren guda hirietan irabaziko edo galduko da» adierazi zuenMaurice Strong Rioko Goi bilerako idazkari nagusiak 1992an. Hirietan bizi dagiza biztanleriaren% 45, baina hirien pisu ekologikoa ez dator bat haien neurrigeografikoekin, kontsumoa handiagoa baita hiriko biztanleen artean. Hiri industrialenaztarna ekologikoa hirien azalera baino handiagoa da, 100 eta 200 aldiz handiagoa, eta horrek kapital naturala suntsitzea dakar.
‎Gehigarri hauen inguruko segurtasunari buruz asko eztabaidatu da eta ez omen dago argi oraindik mutagenikoak direnetz, baina badirudi kartzinogeno batzuen efektuan eragina izan dezaketela (kasu batzuetan efektuak indartuz eta beste batzuetan ahulduz). Herri gutxitan (Japonian adibidez) debekatuta egon arren, badago joera orokor bat haien erabilera gutxitzeko.
2014
‎Lagunak eta ni ikastola berera joaten ginen, etainstitutu berera gero. Elkarrekin pasatzen genuen eguna, baita solfeo orduak ere; bainabat batean haiek nik ez nekien zerbait zekiten. Zerbait oso handia.
‎Horiek XV. mendekokaleak eta plazak betetzen zituzten euren kantu eta bertsoekin. Protagonismo etaonarpen bikaina izango zutela ez da zalantzarik, bestela zaila da imajinatzea zeintzukliratekeen Bizkaiko Foru batek haien parte hartze publikoa debekatzeko arrazoiak.
2015
‎Zehatz mehatz, kopuruak honakoak dira: banakako hogei elkarrizketa emakume preso sozialei, eta taldeelkarrizketa bat haietako lauri; banakako nahiz taldeko sei elkarrizketa kartzelatako langileei (hiru gizartelangile, bi hezitzaile, hiru irakasle, bi jurista eta psikologo bat); banakako nahiz taldeko sei elkarrizketaemakume presoekin lan egiten duten elkarteetako kideei; eta banakako hiru elkarrizketa EPPKko kide ohiei.
2017
‎6 Zehatz mehatz, kopuruak honakoak dira: banakako hogei elkarrizketa emakume preso sozialei, eta talde elkarrizketa bat haietako lauri; banakako nahiz taldeko sei elkarrizketa kartzelatako langileei (hiru gizarte langile, hiru irakasle, bi gizarte hezitzaile, bi jurista eta psikologo bat); banakako edo taldeko sei elkarrizketa emakume presoekin lan egiten duten elkarteetako kideei; eta banakako hiru elkarrizketa EPPKko kide ohiei.
‎Honez gain, informazioa jasotzeko eta haien interesekoak diren gaiak jasotzeko ere, edozein momentutan edonon daudela ere lortu dezakete. Garai berrien ezaugarri izango den etengabeko konexio honek, bizitza oso bat haien eskura jarriz.
2019
‎1), (c) generoa (ald.1), (d) adina (ald. 1), (e) guraso bakoitzaren generoa (2 ald.), (f) guraso bakoitzaren ikasketa maila (2 ald.), (g) irudi bidez adierazitako ogibide multzo bat haietan informatikari batek lan egin ote lezakeen galdetzeko (medikuntza, artea, kimika, autogintza, jantzigintza, etxegintza, bideo-jokoak, musikagintza, zuzenbidea, hizkuntzalaritza, ordenagailu sareak, hezkuntza) (12 ald.), (h) Irudikatu informatikari bat (2 ald., generoa, betaurrekoak), Irudikatuinformatikarien lantokia (ald. 1, bakarrik edo taldean).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia