2006
|
|
Zergatik ez, bada, euskal hiztunak? Tele hiztuna zerbitzuari esker, euskaraz egiteko beharra daukanak (behar psikologikoa, praktikoa, sentimentala, zientifikoa...) telefonoa hartu eta di da
|
batean
euskal hiztuna izanen du ondoan, bere beharrak asetzeko.
|
2009
|
|
Gainontzeko ohiko ikastaroekin batera egin ohi da Berbalagun ekimenerako deialdia eta, horregatik, oraingoa berezia da. Bereziki, talde
|
baten
euskal hiztunak behar dituztelako eta berezia gurasoei zuzendutako asmoekin datozelako urte berriarekin batera, hain zuzen ere.
|
2013
|
|
Ikerketaren ikuspegitik interesgarria da jakitea zer arrazoi izan dezakeen euskaraz hitz egiten duen pertsona
|
batek
euskal hiztuna ez dela esateko edo hautemateko. Lehenago egindako azalpen ildoari jarraiki, pentsa daiteke euskaldun adiera legitimotasunarekin lotuta dagoela.
|
2014
|
|
Emaitza askoz aberatsagoa da, baina: bi erakundeok sinatutako hitzarmenean jaso denez, sasoi
|
bateko
euskal hiztunen bizimodua, bizitokia eta pentsaera azaltzeko agertokirik behinena, testigantzarik biziena da. Halaber, garai bateko euskararen lurralde guztietako euskal hiztunen kultur ondarea berreskuratzeko eta zabaltzeko habe eragingarriak ere bada.
|
2018
|
|
Euskararen etorkizuna herritarron esku dago, inoiz baino neurri handiagoan. Batik
|
bat
euskal hiztunon esku, baina baita egun oraindik elebakar direnen esku ere, horiek hartzen duten euskararekiko jarrerak ere baldintzatu egingo baitu euskararen behin betiko indarberritzea. Ausardia behar dugu onartzeko euskararen etorkizun oparo eta sasoizkoa eskuratzeko bermerik handiena dela, hain zuzen ere, guk geuk (herritarrok, enpresek, hedabideek, sindikatuek, alderdi politikoek, arte langileek, gurasoek, irakasleek, kirolariek...) egunerokoan, naturaltasunez, gero eta gehiago erabiltzeko jarrera izatea.
|
2019
|
|
TELParen muinak egoera komunikatiboak baikortzea darama, jolas gisa, irudimena erabiliz, norbanakotik talde osoari eragiteko sorkuntza gisa. eta bide
|
batez
euskal hiztun komunitate eria edo sufritzen ari den horren sufrimenduak jabaltzeko eta ongizatetik hurbiltzeko. ayestak eskatzen duenarekin ados, portaera erreaktiboa baztertuz eta proaktiboaren alde eginez: ayestak (2016:
|
2022
|
|
Hala, hiztun berria kontzeptuari arreta berezia jarri behar zaio; izan ere, tradizioz, adiera euskara helduaroan ikasi duten pertsonak izendatzeko erabili izan den arren, gaur egun, murgiltze ereduan ikasten duten haur zein gazteak beste modu
|
bateko
euskal hiztunak dira, beste ikasteko era bat dutenak eta ikasi duten garaian beste adin bat daukatenak, Ortega eta bestek (2013) argudiatzen duten bezala.
|
|
Hortaz, 1960ko hamarkadan eta 1970eko hamarkadan sortu, eta lan honetarako aztertu diren testuek, alde batetik, tradizionaltasunarekin eta autentikotasunarekin lotu izan dute euskara. Eta bestetik, aldiz hamarkada amaieran batez ere, abangoardiarekin eta mugimendu edo ekintzarekin lotu izan da hizkuntza; eta neurri
|
batean
euskal hiztuna ere bai. Hala nola, eta garaiko abertzaletasunaren, edo zehatzago esanda mugimendu iraultzaileen bueltako testuei erreparatuta –batez ere 70eko hamarkada amaierakoak, aztertu ditugun testuak garaiko normarekin, edota normatibitatearekin bat egiten dutela azpimarratu liteke.
|