2001
|
|
ez dira hizkuntz eskubideen subjektu.
|
Bat
datoz hizkuntz politika eremuka desberdintzean, baina" logikoki" Iruñaldea erdal eremutzat hartu litzateke.
|
2004
|
|
Dakigunez, herri baten nazio nortasuna ez da auzipean jartzen, ez da bertako hizkuntzaren monopolio joerarik gertatzen, ez da inolako eraman ezin zakarrik lehertzen hizkuntzaren eta nazionalismoaren artean, herri hori Estatu baten jabe baldin bada. Halako egoeretan
|
bat
datoz hizkuntza, kultura, lurraldea eta nazio sentiera. Oreka gozoan bizi dira, jazarpen eta ukapen politikarik gabe.
|
2005
|
|
Deklinabide mugatuko edo mugagabeko atzizkia gaineratu behar al dugu? Marratxoa jarri behar al dugu ikurraren eta deklinabide atzizkiaren artean? 24Formulak edo ekuazioak testu batean txertatzen ditugunean, hizkuntza naturaleko perpausekin bezala jokatu behar al dugu puntuazioari, menderakuntzari eta juntadurari dagokienez. Laburbilduz, hizkuntza tekniko zientifikoaren zati handia
|
bat
dator hizkuntza komunarekin: batetik, fonologia eta ortografia; bigarrenik, morfologia flexiboa; hirugarrenik joskera, eta azkenik hiztegiaren zati handia.
|
2008
|
|
Euskaraz ondo gurasoetako batek ere ez duenean hitz egiten (X), ez dugu aurkitu lehen hizkuntzaren araberako alderik, beraz gurasoen tipologiaren araberako balioak
|
bat
datoz hizkuntza gaitasunaren balioekin.
|
|
109). Hori horrela izanda, badirudi (hizkuntzarako) gizarte beharra
|
bat
datorrela hizkuntza beharrarekin. Azken hori, eskariaren edo inputen mailan kokatuko litzateke zirkulu funtzionalean, eta, ondorioz, gizarteko hizkuntza funtzioen mailan.
|
2010
|
|
gehiegizko laudorioetan hasteko inolako asmorik gabe, inoiz ikusi izan den rlSrik onena dela esan daiteke... eta hobekuntza marjina handia duena, gainera, eskola adinekoen arteko berreuskalduntze mailei erreparatuz gero, geroago ikusiko dugun bezala. eSKolaren BidezKo BerreuSKaldunTzea: euSKararen eTorKizuna rlSri buruzko azterlan guztietako betiko leloa da haurren tarteak hizkuntzaren berreskurapenean betetzen duen funtzioari buruzko eztabaida.
|
bat
nator hizkuntzaren biziraupena gazteen bizkar jartzea bideraezina dela dioen korronte kritikoarekin. Jakina da bizitzako etapa horretan anonimatua eta taldearen babesa bilatzen dela, zerbait bilatzekotan. norberaren nortasuna zehaztea geroxeago gertatzen da, heldutasunarekin batera eta bizitako esperientzien eskutik. hortaz, akatsa litzateke, nire ustez, gazte elebidunei beren kabuz portaera soziolinguistikoak aldatzeko gai izan daitezen exijitzea, are gehiago portaera horiek sakon errotuta daudenean gure gizartean. gazteak oso elebidunak izanagatik ere, gizarteak erakusten eta eskaintzen dizkien jarraibideak betez jokatuko dute, hizkuntzari dagokionez. eta, zoritxarrez, beren gizarteak bi hizkuntzetatik soilik batean bizi eta harremanak izateko gonbitea egin ohi die sarritan:
|
|
" Hizkuntzaren antropologia eta etnolinguistika": antropologiatik diharduen etnografia linguistikoa eta hizkuntzalaritzatik ari den linguistika etnografikoa, ezberdintasunak ezberdintasun,
|
bat
datoz hizkuntzak eta kulturak elkarreraginean aztertzerakoan. Hizkuntzak berak ahalbidetzen du kultura —hura ez da horren emaitza hutsa—, eta, zentzu horretan, giza aniztasunari erreparatzen dioten diziplina horiek nahitaez aztertu behar dituzte hizkuntzak kulturetan eta kulturak hizkuntzetan.
|
2015
|
|
Bigarren garai horretan globalizazioaren dinamikak gero eta indar handiagoz nabaritzen direlako goi mailako irakaskuntzan, bai alderdi linguistikoan (eleaniztasunera bideraturiko programen ezarrerarekin), bai profesionalean (irakasleriaren ebaluazioeta akreditazio sistemen eta mugikortasun sistemen ezarrerarekin, besteak beste), baita antolakuntzaeta managerialism ereduetan ere. Alderdi sozialean, sasoi hori
|
bat
dator hizkuntza politiken instituzionalizazio progresiboarekin, bereziki Autonomia Erkidegoan. Lehen belaunalditzat hartutako multzoaren barruan sartu diren irakasleek 55,8 urte dauzkate batez beste ikerketaren unean, eta bigarren belaunalditzat hartutakoek 37,06 urte.
|
2016
|
|
Hizkuntza kopuruarekin batera, ikerlari gehienak
|
bat
datoz hizkuntza aniztasun honek bederatzi berezitasun dituela:
|
2017
|
|
Etapa hori beharrezkoa da haurrengan, haien autonomia eta nortasuna indartzeko. Ez da kasualitatea denboran
|
bat
etortzea hizkuntzaren garapen handiagoarekin, esploratzeko gaitasunarekin eta beste adingabeko batzuekin sozializatzen hastearekin. Patxadaz edo umorez tomatzen saiatu behar da, baina kontu handiz haurrak ez duela haurrarekin oheratzen ari.
|
2018
|
|
Azken urteetan, kanpotik eta euskararik gabe bertaratzen diren gero eta biztanle gehiago erakartzen ditu eremu horrek. " Lortu dugun kontsentsuari esker,
|
bat
datoz hizkuntza politikarekin, eta seme alabak euskara ikas dezaten nahi dute" nabarmendu zuen Bergék. Epe ertain eta luzera, hortik etor daiteke joeraren zuzenketa, baina oraingoz kontrako eragina izan du fenomenoak.
|