Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 18

2001
‎Horretarako, euskal komunikabideek eskaintzen duten aukera aprobetxatzea iruditu zait modurik errealistena eta eraginkorrena.Zorionez, euskaraz diharduten komunikabideak (prentsa, irratia, telebista) normaltasun osoz hedatu dira Euskal Herriko eskualde erdaldunetan ere, eta nolabaitekoeuskal bizitza eraikitzen hasteko ezinbesteko tresna bilakatu zaizkigu. Beraz, euskalgintzaren arloan gabiltzanok, eta batez ere irakasleok, komunikabide horienpresentzia aintzat hartu, sendotu, eta aprobetxatu egin genuke, hiztun komunitatearen trinkotzea lortzeko bide aproposa izan baitaiteke.
2004
‎Bestalde, Hezkuntzako titularrak azpimarratu zuen bere saila era guztietako proposamen eta iradokizunetarako irekita dagoela, eta, beraz, ikasleak eta irakasleak gutun bidez edo Internet bidez helaraztera bultzatu zituen. Ildo horretatik, esan zuen Gobernuak hezkuntzari buruzko eztabaida hasi duela, eta guztien parte hartzea izan nahi duela, batez ere irakasleena.
2006
‎Ez naiz bileretara joaten, beraz, baina Pilirekin oso ondo konpontzen naiz: hark esaten dit zein den hurrengo liburua, zeintzuk dira egin beharreko ariketak, eta gero gurean elkartzen gara Pili eta biok, haiek tailerra izan eta biharamunean, eta egin dutenaz hitz egiten dugu; batez ere irakasleak eman dizkien azalpenez, eta gu bion iritzi pertsonalez. Pilik dio ez zaiola inporta nirekin errepikatzea, gustura egiten duela, eta horrela hobeto lotzen zaiola liburuaren zentzuari eta xehetasunei; liburua berrirakurtzea bezala dela berarentzat.
‎Eta irakasle horiek, testuliburuak erabiltzen dituztenak bezala, hezkuntza ekonomia politika sistema jakin baten eraginpean bizi dira. b) Testuliburuak joko horretan sartuta izan daitezke hobeak ala okerragoak. Egia da testulibururik onenak ez duela miraririk egiten irakasle txar baten eskuetan, baina ziur asko irakasle horrentzat testuliburu hori eskuetan edukitzea mesedegarriagoa izango da esku hutsik egotea baino. c) Testuliburuek, lehen esan bezala, ikasleen eta batez ere irakasleen eskuetan jartzen diren tresna, baliabide, artekari funtzioa bete behar dute. Irakasleari laguntzeko daude eta ez ordezkatzeko.
2008
‎Gogoan hartu behar dugu, orobat, hemen ari garela batez ere irakasleek, profesionalek eta ikasleen aurrean jarduten duten gainerako kideek erabili eta bultzatu beharreko ereduez. Azken batean, beraiek dira ikasleen lehen erreferentea.
2009
‎Ez naiz lorez betetako agertokien eta behar ez diren miresmenen aldekoa, baina taberna batean, bertsolariak kantuan eta jendea oihuka hizketan entzuten ditudanean bertsolaririk ez balego bezala, haserretu egiten naiz. Eskola batean kantatzen dugunean, eta ikasle guztiek paso edo berba egiten dutenean, lekuz kanpo sentitzen naiz; batez ere irakasleek ez dutenean ikasleek baino kasu gehiago egiten. Ezkontza bateko sorpresa izatean, tarta barrutik atera behar duen untxiz mozorrotutako streaper a bezain lotsagarri ikusten dut neure burua.
2010
‎Xabier Gurrutxaga Euskadiko Ezkerrako zuzendaritza batzordeko kidea zen EIKEren garaietan, alderdiaren zuzendaritzan hizkuntza eta hezkuntza gaien ardura zuelarik. Ikastola batean ere irakasle gisa aritutakoa zen Gurrutxaga. Haren esanetan,, ikastolentzako publikotasunerako berezko bidea irekiz gero, ikusten genuen inertzia geldiezin bat sortuko zela eskolak hizkuntza arrazoiengatik sailkatzeko.
2011
‎Eskola publikoa zerbitzu publiko bat da, eta ezin da murriketarik onartu.Hezkuntza Sailak maiz defendatzen du eskola publikoaren kalitatea.Bai. Baina batez ere irakasle eta gurasoen inplikazioagatik da. Guk ez dugu esan nahi irakasle kopurua handitzea, kalitatea hobetzearen sinonimoa denik.
‎Aholkua luzatzen die estatuei, hezkuntza eta trebakuntzan, batez ere irakasleen trebakuntzan, giza eskubideen errespetua eta arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen aurkako borroka sustatzeko lan egin dezatela, eta irakaskuntza erakundeek aplika ditzatela aukera berdintasuna eta agintari eskudunek sexuen arteko berdintasuna eta kultura, erlijio eta beste izaera bateko aniztasunaren inguruan onetsitako programak... Gainera, hezitzaile guztiei eskatzen die, hezkuntza maila ezberdinetako irakasleak, erlijio erkidegoak eta prentsa idatzi zein elektronikoa barne, giza eskubideen heziketaren esparruan zeregin eragingarria buru dezatela eta era berean, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen aurkako borrokan baliabide egokiak izan daitezen;
2014
‎Ez dago hemen lekuz kanpo, aipatutako eraikuntza praktikoaren ondoan, Arizmendiarrietaren ekarpen teorikoa ere gogoratzea16 Baina irakasleek landu zituzten batik bat soziologia eta politologia. Horietakoa izan zen Gregorio Rodríguez de Yurre arabarra(), batez ere irakasle maixua, bere trilogia ezagunean ideologia sozialei aurkezpen kritikoa egin ziena: El liberalismo, 1952; Totalitarismo y egolatría, 1962; El marxismo, 1976 Kasik bi apaiz belaunaldiren maisua izan zen Rz. de Yurre Gasteizko Seminarioan().
2016
‎41 Argi bereziz ikasgela barruko jarduna( batez ere irakasle ikasle elkarrekintza) batetik eta jolaslekukoa (batez ere ikaskideen artekoa) bestetik (ikus Arrue proiektuaren hainbat emaitza).
‎Eskolan jende asko poztu da neskak taldean sartu direla zabaldu denean. Batez ere irakasleak. Matematika klasean, adibidez:
‎Espero zen moduan hiztegi horrek arrakasta handia izan zuen, batez ere irakasle eta pertsona gaituen kontsulta liburu gisa. Hala ere, zeukan tamaina zela bide ez dut uste egokia zenik gazteek eta erabiltzeko.
2020
‎Dendan, unerik zailenetako bat ikastolen publifikazioaren inguruko gatazka izan zen, 1993an. Gu publifikazioaren alde agertu ginen eta ikastolako bezeroen zati bat galdu genuen, batez ere irakasleak, gero pixkanaka itzuli direnak. Baina pertsona batzuek espainolista deitu ziguten publifikazioaren alde egitearren.
2021
‎Erabilerari dagokionez, 2018ko nahiz 2019ko datuen arabera, gazte gehienek gehienbat erdaraz hitz egiten dute etxean, baina egunerokoan euskara gehiengoak erabiltzen du, batez ere irakasleekin. Honek ereduaren garrantzia erakusten du, ez bakarrik gaitasunari dagokionean, baita erabilerari dagokienean ere.
‎Baina, bazegoen betetzeko asko, horregatik jo eta ke egin behar izan nion pianoari, gero eta musika bikainagoa, ederragoa, zoliagoa erauztearren. Ez dakit, aldiz, behar bezain ondo lortu dudan, senar eta batez ere irakasle zein oso kritikari gogorra beharbada gogorrena, zorrotzena, eta gaiztoena ere baidudan Sergyk oraindik bikaina izateko dezente falta zaidala behin eta berriro nabarmentzen dit-eta. Hala ere, badirudi azkenotan pianoa ohikoa baino bikainago, ederrago, zoliago jo egin dudala, batez ere Sergyk bere gain hartu ninduenez geroztik, berari esker nituen akats bakan batzuk zuzendu ahal izan ditut, berari esker gero eta entzulego zabalago baten aurrean jotzeko ausartu egin naiz, eta berari esker, batik bat, saritu egin ninduten Liverpoolen, gaur ematen didazuen dominaren motibo nagusia, zeren eta, uste dut ditxosozko domina hau sekula emango ez zenidatela, sari horren emaitza iragartzen zuten egunkarietan azaldu izan ez banintz, batez ere nire biografian Luzaro zenbat aldiz aipatzen den kontuan hartuta.
‎Esan didate hemengo jatorrizko hizkuntza dela, behinola hiri honetan egiten zena bederen, aspalditik berpizten ari direna jo eta ke gurea bezalako ikastolen bitartez, eta gaur egun, areago etorkizunean diotenez, edozein lanpostu eskuratzeko ezinbesteko izango den hizkuntza. Nik ordea klasean bertan bakarrik egin ohi dut euskaraz eta gehienetan irakasleekin edota oso noizik behin ere ikaslagunekin baratzean, batez ere irakasleek euskara sustatzeko ekitaldiak antolatzen dituztenean. Euskara gogoko dut, bai, baina ikastolatik irten orduko erdarara jotzen dut nire aurrean zenbait ikaslagun euskaraz barra barra ari izan arren, ez dut inola ere berriro euskomoro deitzea nahi, hau da, aspaldi aurpegira bota bezala ikaslagun batzuengana ondoratu nintzela hitz eta pitz.
‎Hezkuntza akordiorako ekarpenak jasotzen segitzen dute Eusko Legebiltzarrean. Batez ere irakasleen formakuntza hobetzeari buruz aritu dira hitzarmenaren oinarriak zehazteko sortutako batzorde txostengilearen bigarren saioan. Irakasle ikasketetarako sarbidean aldaketak egitea proposatu dute, eta behin ikasketak amaituta ere irakasleek «etengabe trebatu» behar dutela nabarmendu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia