Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2002
‎euskara errektoreordetza, euskara batzordeak, unibertsitatearen euskarabatzordea eta ikastetxeena, euskararen kabinetea, euskararen institutua; hau da, indartu eta zabaldu behar den egitura oso bat, baina azkenengo urteetan fruituakeman dituena. Orain askok edo denok dakizuenez, bigarren normalkuntza planeangaude, ikasturtean bukatuko den planean, eta, batez ere irakaskuntzaren euskalduntzera zuzentzen da. Bigarren plan horrek helburu desberdinak dauzkaikastetxe bakoitzean, prestatu zenean, pixka bat egokitu zen zentro bakoitzarenegoerara?, baina, oro har, beste helburu batzuen artean, helburu hau du:
2004
‎Autoikaskuntzak dauzkan balore berriak irakaskuntzan, oro har, txertatzen jakin genuke. Batez ere irakaskuntza ikasle bakoitzaren neurrira egokitzeko aukera".
2008
‎Egia da aurrera pauso handiak egin direla azken urteotan. Baina, batez ere irakaskuntzan, eta bereziki unibertsitatean ikusten dudan egoerak kezkatzen nau. Nik baino hobeto jakingo dute zenbait kontzeptu euskaraz nola eman; baina testu osoa irakurtzean, zer egin ote dugun gaizki galdetzen diot neure buruari, ereduko umeek, hemezortzi edo hemeretzi urterekin horrela idazten badute.
2010
‎Helburu honek nahiko betetze maila ona du gaur egun, ikasturtean baldintza horiek betetzen dituzten irakasgaien %90a baino gehiago euskaraz eskaintzen baitira. Titulazio guztiak kontuan hartzen baditugu, euskaraz 15 ikasle baino gutxiago dituztenak barne, betetze maila %75, 5 koa da (plangintzaren hasieran %67) Defizit nabarienak irakasle gai gutxi dituzten jakintza arloetan gertatzen dira, batez ere irakaskuntza teknikoetan eta osasun arloan.
2014
‎Finean, kirola euskalduntzen saiatzen gara, zoritxarrez oso esparru erdalduna baita. Batez ere irakaskuntzaren aldetik. Kirola erakusten dutenak nahiz eta euskaldunak izan, beraiek jaso duten irakaskuntza prozesua erdaraz izan da.
2015
‎euskara batu berbera erabili da edonon, edonorekin eta edonoiz, eta hori ez da zuzena eta zuhurra. Batez ere irakaskuntzan ekarri ditu ondoriorik gaiztoenak; Hego Euskal Herrian bereziki. Euskara batu berbera erabili da alderdi euskaldunetako eta erdaldunetako ikastetxeetan, euskara batu berbera Bizkaiko herri euskaldunetan edo Nafarroakoetan.
‎hamalau urteko eskarmentuaren berri aktoreen formazioan, Donostiako Arte Eszenikoen Tailerrean. Eta hirugarrenak erakutsi nahi du antzerkia tresna paregabea dela ahoskera lantzeko komunikazioaren esparru guztietan, batez ere irakaskuntzan. Gogoeta honen helburua:
2016
‎Arlo teknikoetako hitz asko, batez ere irakaskuntzaren eta dibulgazioaren bidez, lexiko orokorrera iragaten dira, eta nabarmenagoa da hori, gainera, orotariko hizkuntza modernoetan.
2018
‎batua ez baita eredu monolitiko doinubakar bat. Estandarizazioaren hasmentak idatziari begira egin ziren, bai, batez ere irakaskuntzarako, eta halaxe adierazi zuen Mitxelenak berak ‘Ortografia’ n.4 Geroxeago, Villasantek ere garbi adierazi zuen behin baino gehiagotan: "... bego hau garbi, notatzekoa baita:
‎Ea etxean eta lagunartean aritzeko bakarrik garen euskaldun, eta gainerakoan euskalgabe; funtsean, ea erdara batuetan egiten dugun euskara batuan egin daitekeena, batez ere irakaskuntza sistemaren derrigortasunetik kanpo... eta ea
2020
‎1936ko gerraondoan, lehenbiziko olatuak Gaztela Andaluzia eta Galiziatik etorri ziren bizimodu hobearen bila, eta baldintza politiko kulturalak zirenak zirelako, euskal gizarteak ezin izan zituen asimilatu, gehiago gertatu zen asimilatua, eta XX. mendeko azken bi hamarkadetan, batez ere irakaskuntzan egindako ahaleginagatik, asimilazioan pixka bat atzera egitea lortu bazen ere, XXI. mende honetan, bigarren olatu globalarekin gero eta asimilatuagoak eta arroztuagoak gaude euskaldunok. Ez dirudi, baina, kezkaturik gaudenik.
‎Adolfo Arejita euskaltzain osoak gaur egungo idazle, kazetari eta itzultzaileek herri hizkeraren baliabideak berreskuratzeko ahalegina egin luketela dio, eta “konpromiso” hitza erabiltzen du. Irakurleei dagokienez, batez ere irakaskuntza sisteman, serio hartu behar dela gure literatura tradizioa hobeto ezagutzea adierazten du. Arejitak sartaldeko hizkeratik egiten du gogoeta eta kezkati samar agertzen da hizkuntzaren egoeraz.
2021
‎Filologo moduan, hitanoak hainbat gauza eder dauzka hizkuntzarako. Apurka galduz joan da hika egitea, desprestigioagatik edo zuka nagusitu delako, batez ere irakaskuntzan hitanoa oso gutxi azaltzen da irakaskuntzan; denak doaz zu eredura. Alde batetik dago historian zehar izan duen desprestigioa; bestetik, zu tratamenduari eman zaiola garrantzirik handiena alfabetatzean.
‎Eskatuko zidaten edo, eta hilabetean behin joaten ginen Donostiako bileretara. Euskara eta kultura, horiek izaten ziren erabiltzen genituen gaiak, eta nik batez ere irakaskuntzari lotutako kezkak eramaten nituen. Esaterako, ikuskari erdaltzaleena, ereduen arteko eztabaidak, ikastolen publifikazioa..., halakoak eztabaidatzen eta lantzen genituen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia