Emaitzak: 7
2000 | ||
Familia egitura ere eraldatuz doa, | batez ere gizarteko sektore txiroenetan, babes eta biziraupen mekanismo nagusia familia delako. Horrek atzera botatzen duemakumearen emantzipazio prozesua, berriz ere etxeko lanera itzularazten baitu. | |
2007 | ||
Hala, talde honetan nagusi den ikuspegiak ere egiten duhalako murrizkeria nabarmen bat estatuaren izaerari buruz: nolabait esateko, estatua ez da | batez ere gizarte zibilaren antolamendu sozialean eragin zuzena daukanbotere logika, aparatu andana baten jabe soila baizik. Hemen ere nabarmendubehar da aurrekoan agertu zaigun puntu bat: | |
2011 | ||
Terapeutaren eta bezeroaren artean aliantza terapeutiko on bat finkatu ostean, bezeroari bere usteak okerrak direla jabetzeko balioko dion edozein estrategia erabilgarria izango da (Mur, 2010). Egun paranoiaren tratamendurako gehien erabiltzen diren teknika psikoterapeutikoak kognitibo jokabidezkoak dira, | batez ere gizarte trebetasunak lantzeko teknikak eta aurrean jartzearen teknika. Kognitibo jokabidezkoak diren tekniken bidez, psikosi paranoidearen sintoma orokorretan hobekuntzak lortzen dira (Kingdon eta Turkington, 1991; Moorhead eta Turkington, 2001) eta pertsonak tratamenduarekiko duen atxikimendua hobetzen da (Kemp, Hayward, Applewhite, Everitt eta David, 1996). | |
2012 | ||
Orain arte | batez ere gizartean garatu dituen baliabideak, eragin paradigmareneskutik, erakundeetatik bideratzeko aukera zabalagoa izango du mugimenduindependentistak. Lehen, gehienbat «kanpotik» bultza egiten zuten gizarteekimenek, egoera berrian, barnetik eragingo dute, baliabide materialak biderkatuz, eta baliabide sinboliko indartsuagoak legera, eremu normatibora, ekarriz. | |
Gastu publikoa murrizteko politika aplikatu da, | batez ere gizarte arloetan, baiEusko Jaurlaritzaren aldetik bai eta Nafarroako Gobernuaren aldetik ere. | |
Gauzak horrela, indigenen hizkuntzen desagertzea, euren arima eta kulturaren irenstea, glotofagia deitu dena (Calvet, 2005), helburu bihurtu zen. Horrekin batera ohiko jakinduria basatitzat hartu eta haren ordez hezkuntza zientifikoaren ezarpena bultzatu zen (Seini, 2003), eta zientziek, | batez ere gizarte zientziek (Noguerol, 1999), berebiziko rola eduki zuten etnozidioa legitimatzeko orduan. | |
Akademian ez bezala, gizartean, eta | batez ere gizarte zibilaren eta mugimendu aldizkakoen barruan, indigenen presentziari eta berezitasunari buruzko kontzientzia handitzen doa. Beste inon baino gehiago indigenen presentzia ekologiaren inguruan kokatzen da. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bat | 7 (0,05) |
Lehen forma
batez | 7 (0,05) |
Argitaratzailea
UEU | 7 (0,05) |
Konbinazioak (2 lema)
bat ere | 7 (0,05) |
Konbinazioak (3 lema)
bat ere gizarte | 7 (0,05) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |