2013
|
|
Neskak bereganatzeko dituen estrategiek ez diote behin ere huts egiten: porrot bakar
|
bat
ere ez; arrakasta baino ez du ezagutzen. Azken finean, arazo bat duen eta arazoa arazo bihurtzen duen Leturiaren aurrean, Manu Araibarrek ez du arazorik,, neskatan egiteko?
|
|
Baiña, auxe bai aldakuntza: zuri, oraindaiño, musutxo
|
bat
ere ez dizut eskatu. Nai nuke nire bizitza arteztu, eta osoroberanduegi danik, ez dut uste.
|
|
Notitiasarri dakar gogora Larramendik baina ez poesiarik. Bata erruz erabilita bestearen berririk
|
bat
ere ez zuen izan. Artezortzicóan?, y mejor zortzidún[,] amarcó, y mejor amardúndun?
|
|
Baina, euskal literaturaren berezitasunak ezin azal daitezke proportzioen alor soilera lotuz, testu tipo batzuetan proportzioak gorde zitzakeen arren, (oro har, eliz liburuan), literatur genero tradizionalen barrutiko emaitzak historikoki oso urriak izan direlako: kontakizunaren kasuan, hiru mende luzetan testigantza bakar
|
bat
ere ez.
|
2015
|
|
Gudu bat ere aipatzen da; horixe, aipamena baino ez, ez baita, ez zeintzuk osatzen duten alderdi bakoitza azaltzen, ez zerk aurka jartzen dituen, ez lehiak hartzen duen zabalera, ez noizko gudua den? Datu bakar
|
bat
ere ez. Hortaz, kontatzen dituen gertakizunak berauen idazketaren orainaldiarekiko urrun samar dauden alderditik soil soilik letorkioke eleberri historikoaren ukitua:
|
|
Esan den moduan, Etxeitak banakoaren helburuetara biltzen du arreta, biktima hobengabeak eta gizartean ezer askorik ez dutenak lagunduz. Artzainetako bakar
|
batek
ere ez du gauza handirik, biktima nagusia, halere, Agaton da. Badirudi daukan akatsarengatik ordainketa nabarmenagoa egin gura diola honi, atsekabe bat baino gehiago sorrarazi dion korkoxa eramatearen laztasuna gutxituz.
|
2019
|
|
Analisi gutxi dira guztiz geureak; alabaina,
|
bat
ere ez soil inorengandik osotoro hartu edo ikasia. Ontzat edo baliagarritzat jotako etimologiekin ere, asko da aldaera, kronologia, dialekto hedadura, protohistoria nahiz zertzelada formal edo semantiko... alderdi askotarik berri eta zehaztasunak gehitu ditugu (partikularzki protohistorian eta historia lekukotuaren garairik zaharrenetan), sarri" azken" edo" benetako" analisi etimologikotzat genuena osatu, aldatu edo zalantzan jarri arte.
|
|
192). Halako forma inesibodunak aurkitzeko 1680an Urruñatik Hondarribira igorri gutunera jo behar dugu (dugularican), 1827ko Beratik Sararako gutunera (baizican), Etxalarko 1856ko bando batera (cerengatican), Berako dotrinara (baicican) eta 1933ko bandoetara (lenatican), baina bakar
|
bat
ere ez da partitiboa. EIn ere gutxitan ageri da Berako erantzunetan.
|
|
gehienak Iberiar penintsulako iparraldean eta egungo Frantziako hegoaldean biltzen dira. Ohartu beharra dago, gainera, hizkuntza hauetatik bakar
|
batek
ere ez duela gaur egun buru edo gorputz hitzetan oinarritutako egitura bihurkaririk: hau bat dator, 1.3 atalean azaldu moduan, Erdi Aroko ER hizkuntzako (euskarako) hiztunek zeukaten izena> anafora> (izenordain) bihurkaria gramatikalizazio bidea E hizkuntzan (erromantzez) gauzatu zelako ustearekin, eta euskaraz gauzatu bide den aspektu burutugabearen gramatikalizazioaren ildo berekoa da.
|
|
Zelan ulertzen duzu gaztelania?
|
Bat
ere ez/ Nekez/ Ondo.
|
|
Ber ildoan beste horrek: "
|
Batez
ere ez delarik alfabetatua, euskara batuaren arauak ez ditugu aski hurbiletik lantzen, ez ditugu ongi ezagutzen, batzutan nahasketa egiten". Irakasle batek:
|
2020
|
|
Adibide hori besterik ez dut laginean topatu, eta Euskal Klasikoen Corpus eta Ereduzko Prosa Gaur corpus arakatzaileetan
|
bat
ere ez; ez, behintzat, ahal partikula eta ez aditz modala duen adibide argirik. Etorkizunean aztertzeko geratzen da, beraz, gai hau. partikulak batera, ote k parentetiko moduan jokatuko balu, alegia.
|
|
Nire ustez, (28) adibidean dagoen ote ez da ekialdeko hizkeretako bereizgarri hori; aitzitik, ohiko partikula da, aditz jokatuaren aurrean agertzen baita. Gogora dezagun ote ezohikoek oso kokapen zurrunak dituztela eta horietako
|
batean
ere ez dela aditz jokatuari lotua, are gutxiago bere aurrean, ohiko jokabidean bezala.
|
2023
|
|
Ondoko urteetan, ordea, Elizaren praktika ez zen egindako adierazpenen ildo beretik gauzatu. Erraterako, 1986ko Apaiz Kontseiluaren bilkura batean, euskal hizkuntza eta kulturaren inguruan proposatutako zazpi puntuetatik bakar
|
batek
ere ez omen zuen onarpenik lortu, ezezko botoek baiezkoak bikoiztu zituzten eta. Atzerakada nabaria, hain zuzen ere, zazpi puntu horietatik bat honako hau zelarik:
|