2010
|
|
Esaten ari garena da ez dakiela euskaraz, eta hori informazio errelebantea da. Identifikatzen laguntzen du, bilaketan herritarren %90 kanpoan uzten duelako; baina bestelako informazio
|
bat
ere ematen duela esanen nuke: pertsona horri zerbait falta zaio, zehazki, herritar gehienon ezaugarri oso propioa den zerbait.
|
|
Arestitxoan esandakoek, aitor dezagun, ukitu erabat subjektiboa dute, eta tentuz hartu beharrekoak dira. Izan ere, ondorioak urrutiegira eramanez gero, pentsa genezake euskaraz ez jakiteak herritar batzuk talde jakin batzuetara eramaten dituela, harreman sare jakin bat ematen diela, eta sare horren balorazio soziala eskasa dela eta marjinalitate puntu
|
bat
ere ematen duela. Ez nuke osotara baztertuko ideia hori, baina, bestalde, ez naiz halakorik erabat baieztatzera ausartzen.
|
|
erru osoa hiztunak dauka, eta hark euskaraz egiten ez badu, besterik gabe, nahi ez duelako da; eta jokabide hori iaia arduragabekeriaren mugan kokatzen da. Hizkuntzaren galera jokabiOndorioak urrutiegira eramanez gero, pentsa genezake euskaraz ez jakiteak herritar batzuk talde jakin batzuetara eramaten dituela, harreman sare jakin bat ematen diela, eta sare horren balorazio soziala eskasa dela eta marjinalitate puntu
|
bat
ere ematen duela. Ez nuke osotara baztertuko ideia hori, baina, bestalde, ez naiz halakorik erabat baieztatzera ausartzen.
|
|
gizarte batetan bizi den jendetza guztia gai da hizkuntza bat eta berdinean baliatzeko arlo eta maila guztietan. batzuk, beste bigarren hizkuntza bat maila batzuetan ulertzen dute; beste batzuk, berriz, gai dira bigarren hizkuntza honetaz maila eta arlo batzuetan baliatzeko; eta azkenik beste batzuk bigarren hizkuntza hau aktiboki erabiltzen dute maila eta arlo guztietan. elebitasun diglosikoa izango litzateke hau. — eta azkenik, laugarren egoera elebidun
|
bat
ere eman daiteke: gizarteko jendetzaren parte batek hizkuntza bakarra erabiltzen du, bestea pasiboki ere ulertu gabe; jendetzaren beste parte batek bigarren hizkuntza hau bakarrik erabiltzen du, aurrekoa ulertu ere egin gabe. azken hau elebitasun faltsua, jendetza" monolingüe" bi dituen gizartea izango litzateke. aukera ezberdin hauek ikusita, gure gizartearen egoerak hirugarren aukeraren antza du. hau da, jende guztiak daki gaztelaniaz, batzuek ulertzen dute euskara, eta beste batzuk gai dira euskara ere erabiltzeko. beraz, lege honen helburua, hirugarren aukera horretatik lehenengora pasatzea izango litzateke; eta honek esan nahi du, hiritar guztiak bi hizkuntzak ezagutzera iristea. hau da gaztelania guztiok ezagutzen dugunez, euskararen ezagutza da ziurtatu beharrekoa gizarteko jende guztiarengan. eta hizkuntza honen ezagutza pasiboa ez ezik, hizkuntza hau edozein arlo eta mailatan erabili ahal izateko gaitasuna lortzea da asmoa. gizarte barruti berdinean identitate ezberdinek elkarbizitzako aukera ezberdinak izan ditzakete:
|
2011
|
|
Hala politikan nola egoera edo bilgune sozial eta herritar gehien gehienetan, kontrako iritziak entzun ahala piztu egiten gara eta, besterik gabe, uko egiten diegu. Ez diegu pentsatu bakar
|
bat
ere ematen ea nolabaiteko ekarpenik egiten ote diguten ikusteko". gure azalpen edo planteamenduari egindako kritiketan arrazoi puntu bat egon daitekeela batere pentsatu gabe, kritika horren egilea segituan deskalifikatu ohi dugu. hortaz, ariketa hori eraso pertsonal bezala hartzeak ondorio txarrak ekar litzake, saiotxo honetan ere: lagun dugun hizlaria aurrerantzean etsai bihurtzea. hori horrela, arriskutsua litzateke, adiskide baten lana jendaurrean kritikatzea adiskidetasuna amildegiaren ertzean jar lezake-eta. ez da hori, zalbideren kasua izango, bere gizatasun zabala ongi ezagutzen baitugu, baina gure eremu kulturalean erraz aurki liteke kontrakoaren adibide ugari. horrexegatik, hain zuzen, saio hau ekarpen xume bat izan daiteke zurruntasun kultural hori beratzen, biguntzen eta iraultzen has gaiGure izaera kulturala delaeta, burugogorkeria eta intrantsigentzia kulturaletik ateratzeko ahalegin xumea da saio hau.
|
2014
|
|
Azkenik, lehen hurbilpen honetarako azken zertzelada
|
bat
ere eman nahi dugu balioen inguruan. Gutxietsi egiten den alderdi bat da balioen kudeaketa, eta ez luke horrela izan behar.
|
2018
|
|
" Irten armairutik! Baietz 40 egun euskaraz" herri erronka izan dena eta
|
batez
ere eman duena ezagutu nahi duenak, jatorrira, izen bereko liburura (Jauregi 2017), jotzea du egokiena.
|
|
Ondarroako elkarrizketetan datu adierazgarri
|
bat
ere eman dute: Ondarroan, oro har, ikasketa maila baxuagoak dituztela esan dute, eta joera handiagoa egon dela herrian bertan geratzeko, inguruko herrietara joateko baino.
|