Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 22

2001
‎Horrekin guztiarekin, erroreaz dihardugula, itauntxo bat ere egin dezakegu: hiztun talde batek, txarto, egin dezake berba?
2002
‎Oinarrizko ideia honako hauda: ...hasi eta gaur egunera artekoa, alegia.Zentzu horretan, gure jakintza-gaiak, hirian egiten den arkeologia ez ezik, hiriarenarkeologia izan behar du6 Azken finean, edozein arkeologia adarretan gertatzenden bezala, gure arkeologiak ere helburu zientifikoa izan behar du nahitaez, etahelburu zientifiko horren oinarria hiria eta bere garapen historikoa ezagutzea da.Dena den, kontuan hartzeko beste ohar bat ere egin behar dugu: gauza bat izangoda hiriaren elementuak deskribatzea eta zehaztea, baina beste bat elementu horienarteko barne erlazioak ezagutzea, eta etengabeko aldaketak ulertzea.
‎Deia eta Egin egunkariak, argitaratzen ziren beste kazeta pribatuekin lehiatzeko prest jaio ere, xede komertzial hutsa ez zuten arren. Ikus entzunezko komunikabideei zegokienez, berriz, irrati eta telebista propioak iniziatiba publikoak bultzatu behar zituela aurreikusten zuten askok, batez ere egin beharreko inbertsio ekonomiko altuak kontuan hartuta.
2004
‎Etika kristauari beste kritika bat ere egiten zaio, alegia, Jainkoaren existentzia nahitaez onartu beharra. Etika kristauaren balizko irakasgai humanista gainditzen duen exigentzia horrek kinka larrian jartzen du sistema osoa.
2005
‎Meteoritoen ikerketaren bidez Lurraren konposizio orokorra ondorioztatzeko beste hurbilketa bat ere egin daiteke. Meteoritoak konposizioaren arabera taldetan sailkatzen dira.
2006
‎dei genezakeen estrategiaz baliatzenda. Esan nahi baita, halakoetan testuak maila esplizituan zerbait diola igarrikodugu irakurleok (eta maila honetan egindako irakurketak zentzua eduki badaukanez, irakurketa honekin gera gaitezke), baina atzean beste zerbait ere badagoelasumatuko dugu (alegia, komunikazio inplizituaren bidez testuak beste zerbait erebadiola edota inplikazioak eratorriz beste irakurketa bat ere egin daitekeela). Ezgara gure baitakoak eta Han izanik hona naiz lanetan dagoeneko baliatu zenSarrionandia bide honetaz, baina itxura guztien arabera Hnuy illa nyha majahyahoo poema liburuan eta Hitzen ondoezan bereziki hartu zuen estrategia haumakulutzat (adibide zenbait aukeratzearren, ikus HINMYko. Zaurituarekin lubakian?,. Solas metereologikoa?
2007
‎Bestalde, hedabideei nola erantzun jakiteko gidaliburu bat ere egiten ari gara.Eta. Position Paper, delakoan, galdera zehatz batzuen aurrean, bulegoaren iritziazein den zehaztu dugu.
‎Metodo klinikoa egoera ez egituratuetan erabiltzen da eta ikertzaileakerabiltzen duen prozedura honako hau da: lehenik eta behin, haurraren jokabidearibehatzen dio ingurune naturalean horri interesatzen zaizkion gaiak ezagutzeko.Gero, ikertzaileak, ikerketaren hipotesietan oinarritutako elkarrizketa bat ez ezik, zeregin bat ere egiteko eskatzen dio haurrari. Azkenik, ikertzaileak kualitatibokiaztertzen ditu haurraren erantzunak, horrek munduaz duen ulermena etaezagutzaren garapen maila zehazteko (Fuentes eta Quintana, 1997).
‎Kontuan hartuta sintagma batek, bere taldearen arrazoiak osagarri zuzenak, galderazko esangura duela (gaztelaniaz: (CUALES SON) las razones de su grupo), (ikus 8 unitatea) beste aldatu bat ere egin daiteke (aposizio barruan):
‎Aldaera horiek (eta juntagailua txertatu dugu), guk uste, jatorrizkoa baino errazago irakurtzen dira. Beste leku trukaketa bat ere egin daiteke:
‎Beste operazio bat ere egin daiteke: hor sekuentzia bi daude eta batez bananduak:
‎Kontuan hartuta sintagma batek, bere taldearen arrazoiak, esangura interrogatiboa duela (gaztelaniaz: (CUALES SON) las razones de su grupo), beste aldatu bat ere egin daiteke kortxete barruan:
2008
‎Bestalde, 16 eta 30 hilabete bitarteko 17 haurrek parte hartu duten beste azterlan bat ere egin da. Gurasoek Bigarren KGNZ bete dute eta haur horiek jolas libreko egoeran grabatu ditugu 45 minutuz.
2009
‎Lautik hiru liburu Hegoaldean inprimatu dira. Gipuzkoak jarraitzen du aurren, baina Bizkaiak batez ere egin du gora58 Proportziotan jaitsi egiten dira bai Nafarroa eta bai Araba».
2010
‎Jarraian, labur labur azalduko dira nazioarteko hainbat plangintza esperientzia, aitzindari gisa nabarmentzen direnak eta hein batean behintzat gorago aipatutako ideietako batzuk praktikara eraman zituztenak. Analisi hau, funtsean, Erresuma Batuko esperientzietan oinarritzen da, Ameriketako Estatu Batuei erreferentzia txiki bat ere egiten dien arren (kasu hori M. Benabent en lanean ikusdaiteke, 2006, 71). Beste aurrekari batzuk ere aipa daitezkeen arren, EstatuBatuetan oihartzun nazional nahiz internazional handiena izan zuten planakChicagoko Plana (1909) eta New Yorkeko eta bere inguruetako Plana (1929) izanziren, nagusiki bi arrazoirengatik.
‎Bai alor ekonomiko eta demografikoan, baita hiri egituran ere, positibokibaloratu behar da planaren izaera deskribatzailea, hiri egituraren datu askoeskaintzen baititu, askotan landa lanean bertan egindako azterketen ondorioz.Eremuen eta eskualdeen araberako bereizketa bat ere egiten zuen, probintziarenegitura «ekistikoa», Antolamendu Planerako balioko zuena, eta gaur egungo EuskoJaurlaritzak kasu askotan erreferentetzat hartutako planarekin ia guztiz bat datorrena. Gipuzkoako lurralde azterketa horren barruan, planaren beste puntu baliotsu bat lurzoruaren okupazioa eta bere espazioaren erabilgarritasuna eskualdekaaztertu eta kuantifikatzea da.
‎Hutsune nagusi gisa, berriz, honako hauek aipatuko genituzke: proposamenenzehaztapen falta (oso argia ingurune fisikoari dagozkion alorretan, nahiz eta planteamendu batzuek aurrerapenen bat ekarri), industriari ematen zaion gehiegizkoarreta, lurralde mailako beste kontu batzuk bazter utziz, antzemandako erronkabatzuen aurrean agertzen duen anbiguotasuna, eta batez ere egindako proposamenen eta udal mailako garapen plangintzaren arteko egituraketa eza; laburbilduz, proposatutako hirigintza arauetara egokituta garatu litzatekeen hirigintzaplangintzarekiko lotura falta, egindako proposamen gehienak betetzea eragotzikoduena.
‎Gero, 1980ko hamarkadatik aurrera, kanpo zorrarenarazoak eztanda egin zuenean, orain aipaturiko proiektuez gain, Munduko Bankuadoikuntza sektorial eta egiturazko doikuntza egitasmoak finantzatzen hasi zen.Doikuntza egitasmo horiek sarritan NDFrekin batera egin ohi zituen. Joan denmendeko azken hamarkadatik aurrera, pobrezia ez zela desagertzen egiaztatzeanbaizik eta hazten ari zela, doikuntza egitasmo horietan sektore ahulenak babestekoneurriak sartzen hasi ziren eta ikur gisa «pobreziarik gabeko mundua» hartu zuteneta politika heterodoxoagoak ezartzeko ahalegin txikiren bat ere egin zen. Horrenadibidea da Stiglitzen aukera 1997an ekonomialari nagusi bezala baina esperientziak oso gutxi iraun zuen, Stiglitzek (eta bere antzeko beste batzuek ere) bankuautzi egin zuen-eta 1999an.
2011
‎Eskizofrenia katatonikoaren ezaugarri bereizgarriena asaldura psikomotor nabarmena da. Subjektua zurrun gera daiteke, mugimendu bakar bat ere egin gabe, edota alderantziz, guztiz aktibatua eta gelditu gabe jardun dezake, baina gehiegizko mugimendu horrek ez du inolako helbururik izaten. Gainera, gorputz postura oso bitxiak edo desegokiak har ditzake, beste pertsonen mugimenduak imitatzen jardun daiteke (ekopraxia deritzo) eta deigarriak diren keinuak egin.
‎Franco zoriondu egin zuen «indar ezabatzaileetatik» Espainia askatzearren. Franco-ren ilobaren koadro bat ere egin zuen.
2014
‎Kasu honetan, atera predikatuaren subjektuak Joni egiten ahal dio erreferentzia.Hala ere, Ortiz de Urbinak dioenez, hori ez da posibilitate bakarra, eta testuinguruannabarmena den erreferente bati edo erreferente multzo bati ere egin diezaiokeerreferentzia (ni/ Itsaso/ lagun multzoa etxetik ateratzean...). Gure argumentu isilentipologiaren arabera beraz, pro subjektua dugu hemen.
2019
‎Normalean, historiografiako etadokumentazioko lanak izan ohi dira. Noizean behin arkeologiako indusketaren bat ere egin dagazteluren batean, oso gutxitan. Baina inoiz ez da kasu egin bere hormek esan behar dutenari.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia