2000
|
|
Hortaz, enuntziatuei egibaldintza enpirikoak egokitzeko metafisikak zeukan ezintasunak sumintzen zituen gehien Vienako Zirkuluaren partaideak,
|
batez
ere diskurtso metafisikoa akademiako eta ezagueraren aldareko tontorrean jartzen zela ikusterakoan. Filosofoak, zientzialariak legez, errealitateari buruz mintzatu nahi izatean oinarritzen zuten Zirkulukideek filosofiari halako hertsitasuna eskatzea.
|
2002
|
|
Historiari dagokionez, Voltaire-k eta bestek erudizioa eta diskurtsoabereizi zituzten. Erudiziorik gabe ez dago historiarik, baina historia
|
batez
ere diskurtsoa dugu. Literatura lanak, fikzio edo poema lanak, adibidez?
|
2007
|
|
Horien ustez, euskara ezaugarri partikularra eta naturala da, ez politiko kolektiboa, eta ikusi ditugun giltzadurak zentzugabekeriak. Euskaldunhoriek ez dira gehienak, euskaldunerian?, eta diskurtso hegemoniko honetatikkanpo bizi izan dira, neurri
|
batean
ere diskurtsoak (eta diskurtsodunek) mespretxaturik. Holakoak dira, esaterako, UPNko euskaldunak.
|
2008
|
|
" Hiper pertsonalizazioak lortzen dik efektu durduzagarria, mezu emailearengan eta mezu hartzailearengan, baina nekeztu egiten dik ondorengo komunikazioa, ez al zaik iruditzen" (145 or.), edota" Sufrimendua, berez, norberarena eta besterenganaezina baituk, ditxosozko kreditu txartelak bezalatsu" (145 or.). Berriro ere partikularraren (norbanakoaren) eta unibertsalaren (kolektiboaren) arteko harremanaren inguruko hausnarketa, oraingoan Euskal Herriko gatazka politikoaren auzi mauzietara joz. Aurretik aipatu bezala,
|
batez
ere diskurtso ofizialak isilduriko eta lurperaturiko ahotsak dira biltzen dituenak, hona hemen horietariko zenbait:
|
2011
|
|
hizkuntza birekin funtzionatu izan da belaunez belaun, eta hizkuntza kontaktuaren iturburuko gorabehera zaharrak (dislokazio soziokulturalak eta, ez gutxitan, dislokazio fisiko bortitz mingarriak eragindakoak) ahaztuz joaten dira urteekin. zer esanik ez mendeen joanean. ezaguna dugu oso, gure artean ere, diglosiazko k+ B formula. euskal/ erdal diglosiazko moldaera zaharragoak (latina, gaskoia, nafar aragoiera tarteko izanik) alde batera utzita ere hori izan da euskal herriko herribildu askotako moldaera nagusia, XVI. mendetik XVIII.era arte bederen. gero ere indarrean izan dugu diglosia, Bizkai gipuzkoetan eta Iparraldean bereziki, XIX. mendea aski aurrera joan arte. ez gara beraz fenomeno arrotz batez ari, gure historia sozial ezagunean erro sakonak eta hedadura zabala izandako moldaera soziolinguistikoaz baizik. diglosiazko eramolde horren kalteak eta hipotekak behin eta berriro azpimarratu izan ditu gure literatura soziolinguistikoak:
|
batez
ere diskurtso politiko ideologikoan oinarritutakoak, baina ez horrek bakarrik189 Askoz gutxiagotan azpimarratu izan da, aldiz, diglosiazko moldaera horren alde argia, kontestualki ahula den hizkuntzaren (orobat ustebalioz eta sinesmenez, iritziz eta jarreraz hizkuntza hori bere baitan biltzen eta babesten duen konstelazio etnokultural osoaren) mesedegarria: etxeko eta auzoko, kaleko eta lantegiko, plazako eta (latinari eta, partez, gaztelaniari gorderikako funtzioetan salbu) elizako hizkera arrunta, ahozko jarduneko mintzamolde arrunta euskara izan den artean segurtatutik, aski garantizaturik egon izan da euskararen (eta euskaltasunaA eta B hiztunelkarte edo hiztun talde bik elkar jotzen dutenean aukera bi baizik ez daude funtsean:
|
2013
|
|
neurri bateko identifikazio linguistikoa, euskararen defentsa, hiztun mota guztiak berdintasunean eta diskriminaziorik gabe tratatuak izatea, askatasun osoz hizkuntza aukeratzea; 2) bestalde, beste balio eta ezaugarri berriak ere partekatuz, adibidez gorago aipatutako hiru planteamendu filosofikotik datozenak, denon artean diskurtso partekatuak eta antzekoak erabiltzeko. Azken finean, helburua da gizarte osoak euskararen alde egitea, nahiz eta neurri ezberdinetan izan,
|
batez
ere diskurtsoak eraiki eta erabiltzerakoan (Txostenaren aztergai nagusia dena).
|
|
Azken finean, helburua da gizarte osoak euskararen alde egitea, nahiz eta neurri ezberdinetan izan,
|
batez
ere diskurtsoak eraiki eta erabiltzerakoan (Txostenaren aztergai nagusia dena).
|
2014
|
|
euskalfobia eta euskalfilia.Euskalfobia hiriko airearekin zabaldu eta hedatu zaigu, hango atmosfera naturala izango balitz bezala; euskalfilia, berriz, erreakziotzat jo dezakegu eta aurrekoa bezain kaletarra dela esango nuke. Baina erroak,
|
batez
ere diskurtso landuen aldetik, foru eliteen apologietan topatu genituzke. Biak ala biak, euskalfobia eta euskalfilia, beraz, eliteen diskurtsoak eta jarrerak izan dira.
|
2017
|
|
esaten dugun baten edo idazle baten egitekoa, ekipo politikoena baizik). Beharbada estrategia esaten denarekin taktika ulertu behar da, eta
|
batez
ere diskurtsoa. Taktikak eta diskurtsoak bat bakarra eta bera izan behar al du Elantxoben eta Ablitasen?
|
2021
|
|
emendiozko diskurtso markatzaileek perpausak bakarrik lotzen dituzte, eta hauek, aldiz, mintzagaiak lotzen dituzte. Era horretan, neurri
|
batean
ere diskurtso markatzailearen antzeko direla esan daiteke: hau edozein mailatako osagaiaren eskuinean ezar baitaiteke, mintzagai diren ber, osagai horren erreferentzia mundua zabalduz; haiek, esamoldeek, edozein mailatako perpaus osagaiak korrelazioan jartzen dituzte.
|
2022
|
|
Akinoren pentsamendu idealaren pisuak mendeetan iraun zuen. Kastitatea gizonei gomendatzen bazitzaien ere, emakumeak ziren
|
batez
ere diskurtso horren helburu. Emakumeak —pasionalagoak izanda— haragiaren nahiak geldiarazteko gai baziren, Salbazioa gertuago legoke Gizateria osoarentzat.
|
|
Lehen gogoeta eta proposamen bilduma honetan,
|
batez
ere diskurtsoen higatzean sakonduko dugu, baita jarduteko moduak higatzeko proposamen zenbait egin ere, agenda feminista antiarrazista bat proposatzearekin batera.
|