2002
|
|
Bestelakoak43: laburtzapenak sail orokorrean biltzen diren laburdurak, siglak eta sinboloak daude hemen, horiek ere hiztegian egon beharra dutelako, ez hiztegi tradizionaletan, izen bereziekin gertatzen den bezala, baina bai euskararako datu base lexikalean,
|
batez
ere corpusen analisia kontuan hartzen bada?. Hala ere, suprakategoria modukoa da hau, erreferenteak daramana, ondoren adieraziak (mugakizunak, ikus esklamazioak eta esaerak, kategoria nagusien atalean) benetan dagokion gramatika kategoria ere bai baitarama.
|
2008
|
|
Bigarrena Co3 proiektua da (Comparable Corpus Compiler), Internetetik corpusak osatzeko testuak automatikoki eratuko dituen tresna.
|
Batez
ere corpus eleaniztun konparagarriak lortzera bideratuta badago ere, euskarazko corpus elebakarrak egiteko ere balioko du, bai corpus orokor handiak bai espezializatu txikiagoak14.
|
|
Sistema hauek guztiak, agian azkena izan ezik, erregeletan oinarritzen dira. Bada beste sistema esperimental
|
bat
ere corpusean oinarritzen dena. Periódico de Catalunya egunkariko testu elebidunekin trebatu da eta Valentziako Unibertsitate Politeknikoak sortu du.
|
2009
|
|
Ikerketa helburutua egingo du, hau da, gure eginkizunetarako behar ditugun ikerketak. Bi, egitasmo batzuk egingo ditu etxean, ahal duen neurrian eta egingarri ikusten duen moduan,
|
batez
ere corpusaren ikuspegitik, baina beste egitasmo batzuk egingo ditugu ari direnekin kolaborazio bete betean. Esan dizut adibide bat lehen.
|
|
Hizkuntzalarien ikuspuntutik eta seguruenik gizartearen ikuspuntutik ere, Euskaltzaindiaren lan arlo nagusia hizkuntzalaritza izan dela esan daiteke,
|
batez
ere corpusaren lanketa, eta denok ados egongo ginateke corpusa hizkuntzalaritzaren arlo puru purua dela esateko.
|
2017
|
|
Gaiaren araberako analisia gaien araberako analisia erabili dugu bildutako materiala aztertzeko. analisi mota hau baliagarria zaigu korpus jakin batean gai nagusiak identifikatzeko, betiere ikerketaren orientabidearekin harremanetan (paille & Mucchielli, 2005: ...datozen gaiei sistematikoki erreparatu diegu, eta behin gaiak multzokatuta, diskurtsoaren analisiari ekin diogu (ibid., 123). lehenik eta behin, testua irakurri (entzun) ahala gaiak identifikatu eta apuntatu ditugu, eta ondoren, gaiak hierarkizatu ditugu, gai nagusiak batetik, eta azpi gaiak bertzetik (ibid., 127). analisi kualitatiborako aplikazio informatikoek laguntza handia eskaintzen digute,
|
batez
ere korpusa arrunt handia denean (ibid., 123). hartara, Sonal programa funtsezko lanabesa izan da guretzat; balio izan digu elkarrizketa pasarteak etiketatzeko eta horiei gai bat esleitzeko, gai beraren inguruan korpusean dauden pasarte guztiak hautatu eta analisi konparatibo eta zehar lerrokoa egiteko, eta ikerketako galderari erantzuteko ezinbestekoak iruditu zaizkigun pasarteak transkribatzeko...
|