2010
|
|
Eta egoera askotan negoziazio moduko bat gertatzen da, nahiz eta esplizitua ez izan.
|
Batez
ere bi pertsona baino gehiago daudenean, etiketa edo joera ezberdinekoak. Hizketan hasi baino lehenago ez da erabili beharreko hizkuntza adosten, ez dago erabaki espliziturik, baina ziur asko hiztun guztiek egin dute egoera jakin horren nolabaiteko balorazioa, eta gauzak nondik joanen diren asmatzeko nolabaiteko aurreikuspena.
|
|
• gazteen erabilera urriak frustrazioa eragiten die alde batetik, heldu erdaldunek, eta
|
batez
ere bi munduko egoeran bizi direnek, eta horrexegatik hain zuzen, elebitasun egoeraren irakurketa sinplista eta naïve egiten dute sarri askotan, gazte denak euskaldunak direla, hau da, euskaraz normaltasun eta naturaltasunez berba egiteko gaitasun nahikoa dutela, onartuz. irakurketa sinplista horren ondorioz, gazteen erabilera urria dela-eta, harridura erakusten dute, ez dute ulertzen nola euska... haiek euskara ikasten saiatu dira eta ez dute arrakastaz lortu; hori dela eta, frustrazioa sentitzen dute; gazteek, berriz, aukera denak izan omen dituzte, ikasi dute baina ez dute erabiltzen. beste alde batetik, heldu euskaldunek, egoeraren zailtasunaz jabeturik, ez dute harridura erakusten, irakurketa errealistagoa egiten dute. inguru elebidunetan (hau da, nahikoa euskaldunak direnetan) ere gazteek euskara erabiltzeari uzten omen diote eta aro hori euskararentzat oso txarra dela baieztatu da. hauexek dira heldu euskaldunek gazteek beti euskaraz ez egiteko aipatu dituzten arrazoiak:
|
|
Heldu erdaldunek, eta
|
batez
ere bi munduko egoeran bizi direnek, eta horrexegatik hain zuzen, elebitasun egoeraren irakurketa sinplista eta naïve egiten dute sarri askotan, gazte denak euskaldunak direla, hau da, euskaraz normaltasun eta naturaltasunez berba egiteko gaitasun nahikoa dutela. Gazteen erabilera urria dela-eta, harridura erakusten dute.
|
2012
|
|
Ib elebiduna informazio multzoa duenean, berriz, I. jokalaria jokoaren barruko beste joko batean parte hartzen hasten da, II. jokalariak B aukeratu duela (elebiduna dela) entzun ondoren aukeratu behar baitu hizkuntza; alegia, I. jokalariak badu informazioa. Bestalde, II. jokalari elebidun
|
batek
ere bi informazio multzo izan ditzake: Gutxiengoaren hizkuntza (GuH) (Minority Language MiL) eta Gehiengoaren hizkuntza (GeH) (Majority Language MaL).
|
2014
|
|
Aurrekoari guztiari gehitu behar diogu une honetara arteko politikek enpresen beraien borondatea dutela abiapuntu. Hau da, nahi duenari diruz lagundu
|
batez
ere bi gauzarako: normalizazio helburuen dinamizaziorako, eta laneko tresnen euskalduntzearen kostua ordaintzeko.
|
2016
|
|
Aurrera begirako erronkak – Mikel Zalbide tzeptual eta zenbait iker metodo garantia onez bideratzeko lagungarri operatiboak diseinatzen laguntzea.
|
Batez
ere bi puntu hauek ditugu gogoan: a) bizi giro hurbileko476 erabilera nola hobeto neurtu, bai inkesta bidez, bai aurrez aurreko belarri entzunketaz, edota beste nolabaiteko bidez; b) lan esparruko erabilera nola ongi neurtu, bertako harremansare, bezero zerbitzari eta lankide lankide harreman sareak berariaz analizatuz.
|
2018
|
|
Izan ere, ele bietan dira gehienak (hamarretik bost), eta gaztelania nagusiagoa da euskara baino: gaztelaniaz dira batez ere hamarretik hiru, eta euskaraz
|
batez
ere bi.
|
2023
|
|
Lagun horiek, askotan, sare sozialei esker mantentzen dira (eta harremanak ere bertan sortu izan dira); Instagram, Whatsapp edo blogen moduko webguneak izaten dira katalizatzaile. Kasu horietan, kuadrillen kasuan bezala, komunikazioa ere ia egunerokoa da,
|
batez
ere bi pertsonen arteko" konexioa" oso handia bada.
|
|
euskara eta gaztelania (Etxebarria, 2004; Zalbide, 2002). Horrela, komunikazio interakzioa
|
batez
ere bi hizkuntza horietan gertatzen da. Dena den, euskara eta gaztelaniaren arteko txandaketa ez da ausazkoa eta ez da sekula izan; ez da estatikoa edo egonkorra, ezta homogeneoa ere lurralde osoan.
|