2006
|
|
Hartzaileari errorea sorraraztea halabeharrezko baldintza izan arren, ez da nahikoa publizitate mezu
|
bat
engainuzkoa izan dadin, horretarako PLOk eskatzen baitu hartzaileen merkatuarekiko jarrera aldatzea eta une berean lehiakidea kaltetzea (Lema, 1995b: Hortik dator, hain zuzen ere, merkataritza lehiaketaren eta publizitatearen arteko erlazioa, zilegi izateko publizitateak merkatuaren funtzionamendu ona izan behar duelako helburu (Feliu eta Bendito, 1989:
|
2012
|
|
Hartzaileari errorea sorraraztea halabeharrezko baldintza izan arren, ez zen nahikoa publizitate mezu
|
bat
engainuzkoa izan zedin, horretarako Publizitatearen Lege Orokorrak eskatzen baitzuen hartzaileen merkatuarekiko jarrera aldatzea eta une berean lehiakidea kaltetzea (Lema 1995b: Hortik dator, hain zuzen ere, merkataritza lehiaketaren eta publizitatearen arteko erlazioa, zilegi izateko publizitateak merkatuaren funtzionamendu ona izan behar duelako helburu (Feliu eta Bendito, 1989:
|
|
Baina, Lehiaketa Desleialaren Legearen bi artikulu horiez gain, aipatu behar da izatez engainuzkoak kalifikatzen diren jardueren katalogoa, lege testuan 21 artikuluan eta hurrengoetan jasotzen direnak. Horrela, publizitate iragarki
|
bat
engainuzkoa kalifikatzerakoan, frogatu da hura Lehiaketa Desleialaren Legearen 21 artikulutik 27 artikulura bitartean berez engainuzkotzat hartzen diren jardueren suposamenduetariko batean sartzen den. Erantzuna ezezkoa bada, iragarki horretan, 5 artikuluan edota 7 artikuluan aurreikusitako premisak betetzen diren aztertu da hura engainuzko publizitatetzat emateko edota engainuzko omisiotzat, hurrenez hurren.
|
|
Merkataritzako jarduera
|
bat
engainuzkotzat emateko beharrezkoa da bi premisa betetzea: jarduera egokia izan behar du haren jasotzaileengan uste okerra eragiteko eta, era berean, bigarrenik, haren egokitasuna eskatzen da haien portaera ekonomikoan eragina izateko.
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legearen 5.1 artikuluan ezarritako bigarren tipoa jarduera
|
bat
engainuzko ekintzatzat emateko, eskaintzen den informazioa da, zeinak, nahiz eta zehatza eta egiazkoa izan ikuspegi abstraktu batetik errealitatearekin bat egiten baitu, eragin dezakeen errealitate horren zuzena ez den interpretazio bat. Egoera horrela izanda, jarduera bat, gure kasurako publizitatea, engainuzkotzat kalifikatzeko ez da erabakigarria eskainitako informazioaren zehaztasuna edo egiazkotasuna.
|
|
Garrantzi handia duena da informazioak hartzaileengan eragiten duen iritzia edo ustea. Ildo horretatik, informazio
|
bat
engainuzkotzat jotzeko oinarritu da, ezinbestez, haren hartzaileen artean eragiten duen interpretazioan. Lehen esan dugun bezala, Lehiaketa Desleialaren Legeak batez besteko kontsumitzaileari egiten dion aipamena argi dago dela «kontsumitzaileari, eskuarki informaturik dagoena eta zentzuarekin erne dagoena eta azkar dabilena».
|
|
Batez besteko kontsumitzailea, ez dezagun ahaztu, mezua bideratzen den hartzaile taldekoa. Ondorioz, jarduera
|
baten
engainuzko izaeraren azterketaren aurretik egin da haren hartzaile taldearen mugatze bat. Ondoren, jardueraren egokitasun okerra sortzeko baloratu da hartzaile talde haren barruan hark batez besteko kontsumitzailearengan eragiten dituen itxaropenen arabera.
|
|
Lehiaketa Desleialaren Legearen 7.1 artikuluaren arabera, beharrezko informazioaren isiltzeak soilik ekar lezake merkataritzako jarduera
|
bat
engainuzko publizitatetzat hartzea. Badirudi 7.1 artikuluak berak beharrezko informazioa honela definitzen duela:
|