2000
|
|
limitearena, deribatuarena edo zenbaki konplexuarena, adibidez. Baina beste urrats
|
bat
eman behar zuen zientzia formalak, zenbaki kontzeptua bera logikoki argitzearena, alegia. Lana —batere ez erdeinagarria— aritmetikaren oinarri logikoen ikerketara bideratu zen, bere metodoa zenbakiaren analisi logikoa izanez.
|
2003
|
|
8 Gizartearen planarekin bukatzeko, oinordetzei buruzko ideia
|
bat
eman behar da, oinordetzak gizartearen iraupena ziurtatzen duelako. Orobat azaldu behar dira gizartearen ordena nahaspilatzen duten gaitzak.
|
|
Horregatik, beste mota bateko boterea izan behar da. Botere hori agintaritza orokor eta zabalago
|
bati
eman behar zaio. Eta izadiak berak senarra eta emaztea, gurasoak eta seme alabak, bereizten dituen arren, ez du bereizketarik egiten gainerako gizakien artean.
|
2004
|
|
Arropa erosten dugunean, esaterako, behar ezberdinak asetzen saiatzen gara, oharkabean bada ere zenbaitetan: behar fisiologikoak (hotzari, beroari edota euriari aurre egiteko), behar sozialak (pudorea, rola, irudia, moda, itxura jakin
|
bat
eman beharra...), behar psikologikoak (autoestimua edota autoirudia zaintzearren, motibazio inkontziente batzuei erantzuteko, behar konpultsibo bat asetzeko...). Esan beharrik ez dago motibazio sozialak eta psikologikoak oso lotuak daudela.
|
2006
|
|
Zentzu horretan, interesgarria da azpimarratzea Zeus dela hilkorrekin harreman zuzena ez duen jainko bakarra: hilkorrei aginduren
|
bat
eman behar dienean Iris, Amets, Zurrumurru edo beste edozein mezulari bidaltzen die13, axolatuko ez balitz bezala, hilkorrekiko harremanak kutsatuko balu bezala.
|
|
Bigarren mailako jainko eta andere horietako batzuek morroi lana egiten dute Zeus Aitarentzat: hilkorrei aginduren
|
bat
eman behar dienean, esaterako, Iris, Amets edo Zurrumurru mezulariak bidaltzen ditu lurrera22.
|
2007
|
|
Hezkuntzak ere ezin du hori horrela onartu —bere izaeraz aurrera begiratu behar du eta bere ekintzei zentzu
|
bat
eman behar die—; eta, horrexegatik, bat egin luke" ekolinguistikaren oinarrizko printzipioarekin", zeina Moreno Cabrerak honela zehazten duen:
|
2008
|
|
Izan ere, Aristotelesentzat definizioa ez da estatutu linguistikoa besterik ez duen esakune bat, izatearen kausa adierazten duen eta, ondorioz, estatutu ontologikoa duen esakune bat baizik. Beraz, definizioa, zentzu nagusian, substantziarena izango da, eta substantziak ez direnek bigarren mailako zentzuan izango dute definizioa, ez substantzia baten menpe daudelako, substantzien osotasuna ez dutelako baizik; adibidez, hiru metroko izate ez substantzialaren definizioa, substantziaren arabera aldatzen ez bada ere (hiru metroko luzera luzera berbera baita beti), substantzia
|
batean
eman behar da derrigorrez. Aristotelesen beraren adibidea jartzeko, hiru metroko baino, hiru metro substantzia batean da definitzen dena.
|
|
" Idealismo alemana" izenaz ezagutzen dena askatasunean oinarrituta dago, pentsatzeko askatasunean. Frantsesek iraultza politikoa egin zuten, baina oinarri sendo
|
bat
eman behar zitzaion, pentsamendu bat sortu behar zen, filosofian iraultza egin behar zen.
|
2009
|
|
Ekintza baten ondorioei begiratuz bakarrik jakingo genuke egindakoa ondo edo gaizki dagoen. Horri irtenbide
|
bat
eman behar zaio, eta berez, Descartesek ematen dio, ahal moduan, moral utilitarista eta ez razional bat aukeratuz. Imitazioan oinarritutako morala, ohituran oinarritutakoa.
|
2010
|
|
Doktrina berekoak dira Nicolaus Tudeschi, Felinus, Jason, eta Fulgosio. Horien iritzirako, legeari manu erkide deitu ahal zaio, dela berori ematen duen pertsonarekin duen harremanagatik, dela bete behar duen helburuagatik, dela horren mende geratzen diren pertsonengatik; zernahi gisaz, argiro zehazten dute hiru baldintza horiek
|
batera
eman behar direla legean, eta ez bereizita. Irizpide berari eutsi dio Antonius Gomezek.
|
|
Ados dago, orobat, etimologia horiekin izen hebrearra legeari Tora esaten diona, horrek irakaskuntza esan nahi baitu. Azkenean, beste batzuek uste dute legeak bere izena hartzen duela eligendi izenetik, hau da, hautatzetik, dela hautatzez prozesu indartsu eta zuhur
|
baten bidez
eman behar delako, dela bakoitzari esaten diolako egin behar duen hautua.
|
2011
|
|
Gogora dezagun filosofia modernoan, eta bereziki eskema kantiarrean, subjektu behatzailetik dagoela menpe mundua zer den: mundua, ezagutua izateko, era jakin
|
batean
eman behar zaio subjektu ezagutzaileari. Mundua bere baitan zer den ez dugu ezagutzen, subjektu ezagutzaileari nola ageri zaion baizik; hots, mundu ezagutuaren izaera subjektuala da (subjektiboa esaten duguna gehienetan).
|