Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 62

2003
‎Azkenik aipatu behar dugu mentalitate aldaketa bat eman zela: lehen pobreak onartuak zeuden eta kristauen eremuan bere funtzioa betetzen zuten aberatsentzako salbaziorako tresna gisara, limosnaren bidez, baina merkantilismo eta industria agertzen zihoazenean, gero eta okerrago ikusita zeuden, alferrak, gaizkileak eta giza-zama kontsideratuz.
‎Jakina, liburu hauek osatzen dituzten artikuluen artean badaude egileek eurek egindako ikerketa zuzenetik ateratako ondorioak, baina testuetan nagusi da sintesi bat lortzeko nahia: gaiak erabat agortzea dute helburu, gaiaren egungo egoera laburbiltzea; adibidez, zein da gaur eguneko hiri arkeologiaren egoera Euskal Herrian, edo Karlomagnoren garaiko gizartearen funtzionamenduaz irudi laburtu bat ematea, ahalik eta eguneratuena.
2004
‎Batzuen iritziz fabrikan lan egiteak ez zuen inolako kutsu ezkorrik. Aurreko lekukotzan Arantxak esan digun moduan hamalau urte ingurutik ezkondu bitartean fabrikan lan egitea nahiko ohikoa zen, eta ohikotasun horrek normaltasun bat ematen zion. Beste batzuen iritziz fabrikan lan egitea oso gaizki ikusia zegoen, Asunek dioenez gaur egunean prostituta moduan lan egitean bezain gaizki:
‎Artikulu honen abiapuntua, 2003 urtean, Hernani herriko Berdintasun Sailak, kide naizen ikertalde bati emandako ikerketa bekan dago. Artikulua idazterako orduan, bekaren iker aldian lortuak izan ziren hainbat datu hartu ditut aintzakotzat.
‎1934an kongresurako hauteskundeetan progresistak indartu egin ziren, 1935 hasieran Auzitegi Gorena New Deal aren neurri batzuk baliogabetzen hasi zen, eta ekonomiak oraindik geldirik zirauen. 1935ean Roosevelt-ek bira taktiko bat eman, eta emaitza lege multzo uholde berri bat izan zen, historialari batzuk Bigarren New Deal a deitzen diotena. Bigarren tratua erradikalagoa da, erreforma sozial eta ekonomikoa eta gutxien dutenen aldekoa.
‎jakin bazekiten geometrikoki ondo antolatutako argazkiak komunikazio bide boteretsuak zirela. Argazki batzuetan txabolak, herri elizak, biltegiak eta bestelako lekuak besterik ez dira agertzen, baina naturaren anabasari orden bat ematen diote beraien forma geometrikoekin. Jack Delano k adibidez forma errektangularrak gainjartzeko abilezia zuen.
‎Errekluta berriak Iruñean biltzen ziren, bertan unitate berriak sortzen zituzten: entrenamendu azkar bat eman eta gero, fronte ezberdinetara bidaltzen zituzten. Gerrara 559 baztandar joan ziren, eta hauetatik, frontean edo frontean jasotako zauriengatik, 36 behintzat hil egin ziren14 Frontean hil zirenen kopuru handiena Aragoiko frontean izan zen, batez ere Teruelgo batailan, 1938an.
‎Hauetako batzuk, zerbitzu militarra egiteaz aspertzen zirenean, muga zeharkatu eta Frantziara ihes egiten zuten preso gisa. Agintari militarrek, batailoien agintea zeukatenez, bertako baserritarrak behartzen zituzten euren etxeetan hartzea, gela bat emanez. Zerbitzu honek intendencia zuen izena.
2005
‎Horrek euskoiberismoari bultzada berria eman zion. Antza denez, euskalduna zen ikasle bati eman zioten eta berak, grito/ llamada de guerra, gisa itzuli omen zuen harrigarriro (Tovar, 1987), hain zuzen ere iberierazko testua gerlari biren borroka eszena batean agertzen baitzen.
‎Forma bat izan liteke: kolpe bat eman puskatu eta berriro zerotik hasten gara, hori da gerrak eta ekartzen dituzten medioak, horrek edukitzen du ondorio bezala bat puskatuta betiko eta beste bat hasten da baina hasten da baita ere, casi de cero?. Dago beste historia bat egiteko modu bat, eta gehiago da txikiena, ze adaptatuz joan behar dute, ez daukate zero momentu hori inoiz, ze bere inguruan handiak dauzkate beti.
‎Hori da benetan animal, animal, animal; biologiara eramandako kontzeptu bat da hori. Hau honela esanda, kasik txiste bat ematen du, baina eske zoritxarrez hori horrelaxe dago. Jaiotzak, legitimatzen du erregetza.
‎Eta baliteke, hortaz, Herranek Espainiako adiskideei Revista doan bidaltzea. Edo agian bertako beste aldizkari baten truke ematea. Kanarietako gutunak horixe pentsarazten du:
‎Euren apartekotasunagatik aipatu egingo ditugu: Feri Manheimer alemanak euskal pertsonaia zendu baten biografia idatzi zuen; eta Baldmar F. Dobranich erteuroparrak Gasteizko Academia Cervantica n hitzaldi bat eman, eta Herranek jaso eta argitaratu zion. Horiei «El Argentino» ustez atzerritarrak bidalitako kronika bat erantsi behar diegu.37
‎Horren haritik zenbait entregatan zatituriko hiru artikulu agertu ziren. Proposamen hauei egunkari batean emandako erantzunari, berrerantzuten zion Apraizek «una polémica literaria» artikuluan.
2006
‎–Baskonizazio? prozesu bat eman zela egia dirudi. Akitania aldean, euskararekin zerikusia duten onomastikak eta toponimiak aurkitu dira.
‎Historia Compostellana izenarekin ezagutzen da E. Flórezek 1765ean Espainia Sakratuako XX. liburukian lehen aldiz argitaratutako obra; zehazki, Historia Compostellana siue de rebus gestis D. Didaci Gelmirez, primi Compostellani archiepiscopi izenburupean argitaratu zen, baina berezko autoreek beste izen bat eman zioten: registrum.
‎Erromatarrak barbaro hitzari kutsu moral bat eman zioten. Antitesi bezala moralkiago garatuagoa zen izaki bat sartu zuten:
2007
‎Modan jarri ziren ere oso distiratsuak ziren albumina kopiak, batez ere erretratuetan. Bigarren albumina geruza bat emanez lortzen zen distira, eta gero leundu egiten zen prentsen bidez.
‎Lan honen xedea Argazkigintzaren historiaz ideia orokor bat ematea baino ez denez, era laburtuan paper gaineko prozesuen garapena aztertuko dugu.
2008
‎Euromisilak jarri izana, bada, Agirrek dioenez, mugimenduaren beherakadaren arrazoietako bat, baina beste faktore bat ere aipatzen du, SESBren desegitea, Gerra Hotzaren amaiera, modu unilateral batean eman izana azkenean, mugimendu bakezaleen jarrera multilaterala albo batera utzita. Gorbachov gero eta ahulago batek gero eta amore emate handiagoak egiten zizkion beste blokeari, eta onodorioz, desarmea gero eta modu asimetrikoagoan gertatzen zen (Afganistan uztea, Fidel Castrori laguntzak murriztea?).
‎Ondorioei eskainiko diegu azken atala, hau da, puntu horretara heldu arteko bide guztiari begirada bat emango diogu gainetik lanaren puntu nagusia argitzeko. Zer berezitasun ditu bake mugimenduak gizarte mugimenduen artean?
‎Aberatsen eta txiroen arteko distantzia handitzen joan da eta biztanleriaren kopuru oso zabal batek sekulako arazoak ditu biziraun ahal izateko, 1999an adibidez populazioaren bi bostenak txirotasunean bizi ziren32.Hurrengo urtean, populazioaren% 12 langabezian zegoen, sobietar garaian jende guztiak lana zeukan bitartean. Horretaz gain, Estatuak ez dauka dirurik horiei guztiei diru-laguntza duin bat eman ahal izateko. Gainera, jende gehienak bi lanen beharra dauka soldata osatu ahal izateko, segurtasun eta babes sozial gabekoak direnak.
‎Urte bereko abenduaren 25ean Gorbachov ek diskurtso labur bat eman zuen telebistaz non bere ezinegona eta esperantza azaltzen zituen:
2009
‎Nueva Espainiara ailegatu bezain laster, harat honat ibili zela bi urtez idazten du. Gero, Mexiko hirian, Mateo de Mauleon herrikidearen etxean bolada bat eman zuen beste bi nafarrekin batera (Rafael de Añues eta Enrique de Mauleon) eta horrexegatik gaineratzen du: –me holgué y consolé mucho por no hauer visto por estas partes otros que sean naturales de Sangüesa aunque del Reyno ay algunos?.
‎Sebastian Lopez zangozarrak 1577ko gutunean Peru aldera, eta Eguberri egunean zehazki, itzultzearen berri ematen du. Sanlucar de Barrameda portutik atera zen eta Nombre de Dios hirian gaixorik denboraldi bat eman zuen Perun sartu baino lehenago. Gabon gau hori honela izan zen:
2011
‎izeneko talde hau logia frankmasoi bat zelako dira57 XX. menderarte ez da Tolosan langile erakundeen finkapena emango. ..., Langileen Nazioarteko Erakundearen (1.Internazionala) lehen sekzio bat Tolosan, uste denez lerro anarkistari lotua58 1891an, 1890eko meatzarien grebako arrakasta dela eta sozialista bizkaitarrek Gipuzkoan zehar egingo duten kanpainak bertako agrupazio sozialistak eratuko dituzte, 1891ko maiatzean Donostian, eta uztailaren 31an Tolosan, bertan Facundo Perezagua Bilboko sozialismoaren buruak mitin bat eman ostean. Aurreko atalean aipatu dugun paper sektorearen krisi kontestuan emango da sorkuntza hau gainera.
‎Soldatak izoztu egingo dira. Kontsumoa murriztuko da, soberakin industriala ugaritu egingo da eta lan egunaren murrizketa bat emango da lan indarraren behar gutxiago dagoelako, kaleraketez gainera. Gazteak izango dira bereziki langabezia jasan dutenak.
‎Poliziari informazio eta detaile ezberdinak eman zizkion, mugimenduan parte hartu zutenen inguruan, izenak emanez. Honen aurrean CNTkoek jipoi bat ematea erabaki zuten eta egunkariaren arabera zozketa bidez hautatuko zen Rojo hori egiteko. Ale berean esaten da ezin jakin daitekeela nola iritsi zen jipoia hilketa bilakatzera.
‎ABC, Gipuzkoako bertako egunkariek, euren laburpenetan, prentsa estatalak hitz hauek jaurti ziren egunean ez bezala, ez zituzten aipatu ere egin Gobernadore zibilaren diskurtsu lasaigarri hauek, izan ere, biolentzia mailak egun horietan nolabait behera egin bazuen ere berriro ere tentsioen goraldi bat emango baitzen bigarren aste horretan. Optimismoak edota errealitatea ezkutatu nahiak hanka sartze horretara eraman zuren Muga jauna
‎nazionalista da salbuespena, berak eman baitzuen gertakarien azalpenik zabalena bai orokorrean eta baita Tolosaren kasuan ere. Bertako korrespontsalak Tolosaren inguruan idatziriko kronika, egun bakoitza banan banan azalduz, ia literarioraino iritsiz, aztergai dugun auziaren inguruko harribitxi bat da, narrazio zabal, ez zatikatu eta koherente bat ematen baitigu hilaren 5etik 12ra, egun horietako Tolosa aztertu nahi duen ororentzat oinarrizko dokumentua delarik. Batez ere Gipuzkoako prentsa (El Día, La Constancia, El Pueblo Vasco, La Voz de Guipuzcoa) eta egun horietan zehar Udalak eta honekin era batera edo bestera erlazionaturiko instituzioek (Goardia Munizipala, Gobernazio Zibila, Gobernazio militarra, jende pribatua?) ekoitzitako dokumentuak hartu dira gertakari historiko hauen narrazioa eraikitzeko oinarri gisa.
‎Prentsan zabalduko zen Tolosako hildako bakarra berau izan zen eta ez zen heriotz honen inguruko informazio gehiegirik eman. Udal plenoetan, urriaren 17koan eta urriaren 24koan, bere amari dirulaguntza bat emateaz hitz egin zen, baina ez zen zehaztasun gehiago eman114. La Constancia, k ematen digu heriotz honek halako prentsa ez izanaren azalpena: sindikalista zen115 Ez prentsagatik ez Udalak ekoitzitako dokumentuengatik ezin jakin dezakegu zein filiaziotakoa zen gaztea.
‎Hitz hauen ostean alkateak ez zuen Julian Rouge gehiago oroitu. Arsuaga jaunak gogoraratuarazi zuen amari donatiboren bat ematearen gaia. Udala ados agertu zen eta Alkatetzari eman zion kantitatea finkatzeko eginkizuna.
‎Ez zuen desberdintasun handiegirik erakutsiko Alkatearen Ediktuarekin, Gerra Egoera de facto eta de iure jada finkaturik baitzegoen. Zortzietarako erretiratzeko ordena eman zen eta handik aurrerako pasealari guztiak erregistratuak izan ziren124 eta korrespontsalak aipatzen duenez soldaduz betetako kamioneta batek aldian aldian Tolosako kale guztietatik buelta bat ematen zuen errondan125.
2012
‎Adibide bat emanen dut: konkistaren ondorengo hiru mendeetan, foruei dagokienez, etengabeko tirabirak gertatuko dira Gaztelaren eta Nafarroaren artean.
2013
‎Militarrek izugarrizko protagonismoa hartu zuten Latinoamerikako bizitza politikoan eta estatu kolpe kate etengabe bat eman zen, aberriak salbatzeko?. Kontua da kolpe horiei sostengua elite sozio-ekonomikoek eta estatubatuar gobernuak eman zietela eta praktikan, multinazionalen interesen defendatzearen eta politika neoliberalen martxan j artzearen garaia izan zela.
2014
‎Garai berri bati eman zion hasiera1990eko hamarkadak, globalizazioaren garaiari, hain zuzen. Prozesu kontrajarriak bizi dira harrezkero.
2015
‎arestian aipatutako 1937ko martxoaren 17ko artikuluan, esate baterako, egileak defendatu zuen Juventudes Libertariaseko kultura eta informazio sailak gaixotasun benereoak zabaltzea geldiarazteko Ingalaterrak I. Mundu Gerran hartutako neurriak ezarri behar zituela (gaixotasun horiengatik gaixo egon arren fronteetara joatea, fronte eta kuarteletan botikin antibenereoak ezartzea eta gaixotasun horiek ezkutatzen zituzten soldaduak gogorki zigortzea.). Arestian aipatutako Ricardo Sanzen artikuluan («La moral y la guerra»,), arazoari irtenbide kultural bat ematen zaio: milizianoek prostituziora ez jotzeko, frontean denbora pasa osasuntsu eta kulturalak ezarri behar zirela dio (antzerkiak, liburuak, moralaren inguruko medikuen hitzaldiak?).
2016
‎Yippiak jatorriz Youth International Party ziren, baina Yippie terminoa Krassner eta Hoffmanek asmatu zuten, Hippien erradikalizazioari izen bat emateko.
‎Azkenik, Ezker Berriak bizi izan zuen garapena ikusiko dugu. 68 urtean haustura bat ematen da mugimendu honetan. Estrategikoki ordurarte erabilitako indarkeriarik eza eta ekintza zuzen pasiboak zalantzan jartzen hasten dira.
‎Historiografiak hortaz, oinarri eta justifikazioa bat eman zien sionistei, baina, antisemitismoak bultzatu zituen asko Palestinara joatera. Izan ere, antisemitismoak erakutsi zien juduei ez zirela inoiz egongo Europan jentilen parera.
‎Espainiako historialarien kasuan, lehen aipatutako Marti Marin eta Josep Fontana alde batera utzita, Julian Casanovak, adibidez paradigma horri jarraitu egin dio. Casanovaren arabera, Espainiako erregimena Alemania eta Italiakoak jaio ziren testuinguru berdinean (krisi egoera bat, ekonomikoa zein politikoa, langile mugimenduak aurrera egin zezakeen momentu bat eta testuinguru horretan burgesiak biraketa autoritario bat ematen du) jaio ziren, beraz analogiak dira. Casanovaren arabera, frankismoa, atzerakoien prozesu kontrairaultzailea, bortitza eta muturrekoa?
‎Aldi berean, euren lehen helburua ez da, galdera handiari? erantzun borobil bat ematea (hau da, frankismoa faxista bazen ala ez erantzutea) baizik eta frankismoaren barruan faxismoaren ezaugarriak (edo beste tradizio ideologikoetatik datozen ezaugarriak) aztertu eta hauen bilakaera zein izan den argitzea. Hau da, elementu dinamiko gisa ikusten dute frankismoa, erantzun handi?
‎Eztabaida honek oraindik zabalik jarraitzen du, eta ez dirudi laster batean itxiko denik. Hala ere, aldaketa bat eman da: orain, galdera handia?
‎Eztabaida honek, sarritan, pasio politikoekin zerikusia izan du, batez ere iraganaldian, frankismoaren norberaren ikuspegia eta termino akademikoak nahasi izan bait dira. Hala ere, erantzun garbi bat ematen saiatze horrek ez du eztabaida bukatu. Gaur egungo eztabaidetan, frankismoaren izaera, beste erregimen multzo bi horien elementuak bilbatuz osatzen dela da historialarien arteko adostasuna (edo hobe esanda, adostasunerako abiapuntua).
‎Nabarmena da baita ere,, erantzun borobil? bat ematearen anbizio hori behin gaindituta, eztabaidaren doinu politikoak behera egin duela eta doinu akademikoago batek gaina hartu duela.
2017
‎Antolatutako ekitaldi publiko baten ondoren edo hura gertatu baino lehen, baskoiek ezustean harrapatuta edo inguratuta ikusiko zuten beren burua. Gilenen familia tradizioko gerra praktikek germaniar tradizioko Blutgericht bat ematen dute aditzera, altxatuen eskarmenturako agintarien justizia goreneko ekintza bat, eta ez aurrez aurre gertatutako gudu bat. Horrelako justizia goreneko praktikak ez ziren karolingiarren esklusiboak, Toledoko 797ko kasuak agerian uzten duen bezala.
‎790eko zapalkuntzaren iturri bakarra, baina, xehetasunetan motza eta zuhurra da, agiri karolingiar garaikideak bezala, literatura latinoko brevitasari atxikia. Ikerketa honetan, karolingiar kroniken azterketa labur batek, Gilenen inguruko narrazioak eta une horretako gerra praktikek, bereziki garai bereko saxoien gerretan, hurbilpen argigarri bat ematen digute 790eko gertaeraz eta horren ondorio zuzenez.
‎Itsasoko nabigazioarekin hasteko, topatu ahal ditugun faktore desberdinei begirada bat ematea komenigarria iruditu zaigu, horien artean, Atlantikoan, urtean zehar izango zuten klimatologiari. Izan ere, gaur eguneko eta Historiaurrean egon zitezkeen faktore klimatiko ezberdinak (tenperatura, haizearen eragina itsasertzean, etab.) analizatuz gero, antzekoak suertatuko zirela ikusi genuen.
2022
‎Orokorrean, esan dezakegu Donostiako hiriak oso egoera morfologiko zaila izan duela historian zehar hiriaren garapen ez gatazkatsu bat emateko. Izan ere, hiriaren auzoetako asko, muino txikien gainean izan dira eraikiak.
‎Galdera horiei erantzun koherente bat emateko settler colonialism en analisi teorikoa erabiltzen dugu, arestian esan bezala, kolonialismo klasikoaren azalpenetatik duela hamarkada batzuk arte ez da gorpuztu teoria hau. Kolonialismo klasikoak erabiltzen zituen erremintak ez ziren nahikoa deskolonizazio prozesu batzuetan murgilduta zeuden herrialdeen dinamikak azaltzeko, adibide horiek aztertuz garatu da settler colonialism teoria.
‎Bestetik, zenbait banakakok eta taldek egoera arintzeko ekintzak proposatu zituzten. Adibidez, Ignacio Zuloaga eibartar margolariak bere lanetako bat eman zuen dirua biltzeko zozketa bat egiteko. Bilbon ere, eibartar pilotari batzuek sukalde ekonomikoen aldeko partida bat antolatu zuten.
‎Hain zuzen, ikerketa honen helburu nagusia XIX. mende bukaerako Ipar Euskal Herriko eta bereziki Ziberuko biztanleria landatarraren kulturak bizi izan zituen eraldaketak aztertzea da. Era berean, arestian aipatutako inposaketa asimilazioa eredu sinplistatik urrundu nahian, beheko ikuspuntua hartzea izan da kezka nagusiena, hau da, biztanleria landatarrari eta haren kulturari rol aktibo bat ematea bilatu da. Horretarako, artikulu honetan aurkezten den proposamen metodologikoa garatu oi da, bertan oinarrizkoak diren hiru kontzeptu erabiliz:
‎Aipatutako eginkizun hori guk folklorizazioa deituriko prozesu baten parte ulertzen dugu. Alde batetik, folklorizazioa ez da bakarrik tradizio jakin baten hainbat elementuen berreskurapena, lehen the selective tradition azaldutako tresnaren bidez; are gehiago, tradizio horren hautatutako elementuei esanahi berri bat ematea eta haien eszenaratzea ere da folklorizazioa. Ez da ahantzi behar, dena den, prozesu hori lekuko eliteen kanonei egokitu zitzaion arren, mendeko klaseek ez zituztela hautatuak izan ez ziren tradiziozko elementuak berehala alboratu.
‎Hori dela eta, harremanei balore bat ematea dagokigu, izan ere, Sare Sozialen Analisiak duen ahulgune nabariena emozioen historiak osatzen duela uste dugu. Horregatik, arestian aipatutako harreman moten banaketatik oinarrituta, eraikitako matrizean harremanei balore jakin bat emango diogu.
‎Hori dela eta, harremanei balore bat ematea dagokigu, izan ere, Sare Sozialen Analisiak duen ahulgune nabariena emozioen historiak osatzen duela uste dugu. Horregatik, arestian aipatutako harreman moten banaketatik oinarrituta, eraikitako matrizean harremanei balore jakin bat emango diogu. Izan ere, matrize binario bat egin ordez, zeinetan harremanaren existentzia soilik jasotzen den, matrize haztatu bat egin dugu, harremanei dagokion kategoriaren balioa emanez (I ERANSKINA).
‎Hala, harreman puntualak diren horiei [1] balioa eman diegu; erakunde instituzional berdinean egoteagatik bi pertsonek izan zezaketen harremanari [2]; harremanak modu jarraituago batean ematen zirenean, negozioetan, momentuko botere xedapenetan edo bigarren mailako senideen artean [3] balioa eta azkenik, harreman estua zuten horiei, afektu, estimu edo adiskidetasun zantzuak, bai eta konfiantza eta leialtasun maila altuak ematen zirenean [4] balioa eman diegu.
‎Hori dela eta, Juan Pérez de Campicelayren eta bere lehengusu Juan de Oñatiren arteko harremanari [3] balioa eman diogu. Argi dago Juan Perez de Campicelay merkatariak senide harremanak bi aldetatik zituela, baina harremanei balio bat ematekotan, gertutasunaren adierazle ditugu, alde batetik, 1507an egindako lehen testamentuko testiguak Asensio Ibañez de Hernani eta honen seme Juan Ibañez de Hernani izatea, eta bestetik, 1520an Lisboan egindako azken testamentuan, bere borondatea" que sea sepultado mi cuerpo en la sepul/ tura donde esta enterado Juan Ybañes d’Ernani, mi tio" izatea. Horrenbestez, Campicelayren harremanak Ibañez de Hernani familiako kideekin estuagoak zirela ondorioztatzen dugu eta [4] balioa eman diegu.
‎Izan ere, matrizea haztatu ezagatik sortzen den arazo handienetakoa aktore batek sarearen baitan izan dezakeen zentraltasuna eta horrekin garrantzia, desitxuratzean datza. Jarraian egituratu dugun grafoan, ordea, arazo horri irtenbidea emanez, arestian aipaturiko harremanei balio jakin bat ematearen ondorio, harremanen gertutasun eta batez ere, intentsitatea antzemateko analisia plazaratzen dugu. Eta horrekin, aktore batzuek okupatzen duen posizioaren garrantzia beste balore berri batzuen arabera aztertzeko aukera zabaltzen da, harremanaren kalitateari gehiago eragiten diona, hain zuzen.
‎Grafoari begirada bat emanez gero, azpitalde ugari daudela ikusten da, eta azpitaldeak oso trinkoak badira ere azpitalde bakoitzetik bestera dauden harremanen intentsitatea jaitsi egiten dela dirudi, nahiz eta, ikusi daitekeen bezala, azpitaldeen artean intentsitate maila altua izaten jarraitzen duen (hirugarren mailako harremanak gehienak). Azpitaldeen artean nabarmenenak hauek ditugu:
‎Erdarazko lehen mailako iturrietan oinarritzen den erdarazko bigarren mailako iturria bi aldiz da kanpoko interpretazio bat, euskaldunen mendetako egunerokotasunekoaz kanpoko beste hizkuntza batean emana. Bertako errealitateari arrotza zaion kode batean ematen da, partzialki bederen euskal komunitateaz kanpokoa den hartzaile talde bati zuzendua.
‎Erdarazko lehen mailako iturrietan oinarritzen den erdarazko bigarren mailako iturria bi aldiz da kanpoko interpretazio bat, euskaldunen mendetako egunerokotasunekoaz kanpoko beste hizkuntza batean emana. Bertako errealitateari arrotza zaion kode batean ematen da, partzialki bederen euskal komunitateaz kanpokoa den hartzaile talde bati zuzendua. Ezagutzara hurbiltzeko algoritmoa konplikatzen da.
‎Euskal Herriko lehen mailako testuak elite bateko eragileen artean komunikatzeko kodea dira, hierarkia markatzen duen kanpoko hizkuntza batean emana, 1633 Bizkaiko erreboltek agerian utzi zutenez, lurraldeko batzar hizkuntza gisa euskara baztertu eta punitu zenean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia