Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 13

2009
‎Estatu konfesionalean ulertzen da elizek eta gurtza lekuek berez dutela publikotasuna, gizarteak badakiela leku horiek norenak diren eta beraz ez dutela erregistroaren publikotasunik behar, jabari publikoko ondasunak bezala. Inskribatzea borondatezkoa izanik eta inori kalterik ez badio egiten, zaila da ulertzea zergatik debekatu behar den higiezin baten gaineko egoeraren berri erregistroan jasotzea, azken batean norberak erabaki behar baitu bere interesa zein den.
2010
‎Bada, neuk esango nuke berdin antzera, alegia, gaur egun Espanian konstituzionalistak eta Frantzian errepublikanoak izenen bidez ezagunak direnak Euskal Herriko unibertsitate eta giro akademikoetan nagusi diren neurrian, euskal abertzaleak oso txarto ikusiak direla, hala nola, adibide erraz bat ipintzearren, musulmanak oso txarto ikusiak diren Estatu Batuetako unibertsitateetan. Jakina, gauzak ez dira izaten zuriak edo beltzak, eta mila eta bat egoera partikular aurki daitezke beti, baina joera orokor bati buruz ari naiz, adibidez, Max Weberrek entsegu entzutetsu batean XX. mendearen hasierako Alemaniaz deskribatu zuen egoera batez:
2012
‎Pertsonek, emozioen bitartez, esanahi eta sentimendu atsegin nahiz desatseginak jasotzen dituzte; emozioak aberasgarri eta pizgarri dira, nola kolore biziak ikusmenarentzat, musika entzumenarentzat, lurrinak usaimenarentzat edo txokolatea dastamenarentzat. Gainera, pertsona baten egoera emozionalak nabarmen baldintzatzen du haren maila energetikoa: gure emozioak lausotzen zaizkigunean eta «itsutzen» garenean, energia piloa alferrik erabil eta gal dezakegu.
‎Gainera, adituen ustez, euskal literaturaren kasuan oso handia da erdiguneetako autoreek duten sona, eta ondorioz, horien itzalpean geratzen dira gainerakoak. Ildo horretatik, idazle batzuek aipatzen dute belaunaldi oso baten egoera dela hori:
2013
‎irakurtzeko hainbat irizpide azaldu eta erabiliko ditut, batik bat egoera soziolinguistikoari eta kultur kontsumo ohiturei lotutakoak, eta horien bitartez datuak elkarren artean alderatu eta gurutzatuko ditut, horrela balizko emaitza batzuetara iritsi ahal izateko. Azkenik, hurbilketa osatzearren, zeharkako iturrietan oinarrituz, euskal literatura irakurtzen dutenen ezaugarri nagusiak azaleratzen ere ahaleginduko naiz.
2015
‎15a) Sekuentzia Didaktikoak egokitu daitezke. Moduluen antolamenduak gela edo talde batean egoera jakin batek izan ditzakeen beharretara egokitzeko aukera eskaintzen du.15b) Sekuentzia Didaktikoak egokitu daitezke. Moduluen antolamenduak aukera eskaintzen du egokitzeko gela edo talde batean egoera jakin batek izan ditzakeen beharretara.
‎Moduluen antolamenduak gela edo talde batean egoera jakin batek izan ditzakeen beharretara egokitzeko aukera eskaintzen du.15b) Sekuentzia Didaktikoak egokitu daitezke. Moduluen antolamenduak aukera eskaintzen du egokitzeko gela edo talde batean egoera jakin batek izan ditzakeen beharretara. ** 15c) Sekuentzia Didaktikoak egokitu daitezke.
‎** 15c) Sekuentzia Didaktikoak egokitu daitezke. Moduluen antolamenduak aukera eskaintzen du gela edo talde batean egoera jakin batek izan ditzakeen beharretara egokitzeko.
2017
‎Horretarako, XX. mendearen bigarren erdian garaturiko esperientzia estetiko analitiko (artista bere sormen prozesuari buruz hausnartzera bultzatzen duena) eta dialektikoetatik partituz (bere baitan jite intelektualagoa eta «bitalistagoa» leudeke), bigarrengo korronte horren inguruko joera bitalistan errotzen du bere metodologia; pentsamendu sistematizatu eta linealarekin neurri batean apurtuko duen ezagutzaren teoriaz, «tranpa jolas»aren eta sormen prozesuaren arteko analogiak azaltzen saiatuz; zoriak sistema horretan duen eraginarekin batera. Beste tesi batek egoera traumatikoak hartzen ditu Artearen eta artistaren bitartekari moduan, horretarako Louis Bourgeoisen eskulturatik Artera eginiko hurbilpenekin. Arteak artistaren eta haren bizitzako esperientzia psikologiko mingarrien artean bitartekari bezala dituen balioak goraipatzen ditu, «trauma» terminoaren oinarri teorikoetan zedarrituz zenbait autoreren ikasketetatik hasita.
‎Egun, eztabaida baten ondorioz, «euskal curriculum»aren erabilera teorikoa zabalduta dagoen arren, euskal hezkuntza sistema nazionala zein euskal curriculuma maila teorikoan planteatzen diren aldarrikapenak baino ez dira, oraingoz eginkizun baino ez direnak. Berreskurapen saioan emandako urratsak oro kontuan hartzekoak ditugu; hizkuntza minorizatu baten egoera normalizatzeko, ordea, ezinbestekoa iruditzen zaigu estatu boterearen babesa izatea (Iztueta, 2000). Ahalegin neketsu horretan, euskarazko hezkuntza eredu gisa, bide luzea egina duten Ikastolak eta UEU dauzkagu.
‎Ikus daitekeenez, gerraosteko lehenengo urteak, bereziki, muturreko gosearen eta erabateko urritasun materialaren erakusgarri izan ziren. 1942ko beste buletin batek egoera are gordinago aurkezten du: «Atsekabea da nagusi, bereziki, elikagai hornidurako arazoak areagotu egin direlako.
2021
‎Momentu sozial batean, testuinguru sozial batean, artista posizionatu egiten da, zeina puntu hori izango den sormen prozesuaren hasiera puntua. Prozesu horretan landuko dituen gaiak testuinguru zehatz bateko egoera soziopolitikoaren irudikapenak izango dira, eta, horretarako, hizkuntzaren beraren estrategiak erabiliko ditu: hala nola harremanekiko, testuinguruarekiko edo diskurtsoarekiko hausnarketa, deskodetzea, analisia, akzioa edo mikropolitika egingo du.
2023
‎2018; McRobbie, 1998). Beste autore batzuek aipatzen duten bezala, musikarien ekonomia kaltetuta suertatu da pandemiaren ondorioz (Brunt eta Nelligan, 2021), jadanik prekarizatutako sektore baten egoera agerian utziz (Comunian eta Conor, 2017).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia