2009
|
|
Estatu konfesionalean ulertzen da elizek eta gurtza lekuek berez dutela publikotasuna, gizarteak badakiela leku horiek norenak diren eta beraz ez dutela erregistroaren publikotasunik behar, jabari publikoko ondasunak bezala. Inskribatzea borondatezkoa izanik eta inori kalterik ez badio egiten, zaila da ulertzea zergatik debekatu behar den higiezin
|
baten gaineko
egoeraren berri erregistroan jasotzea, azken batean norberak erabaki behar baitu bere interesa zein den.
|
2010
|
|
Bada, neuk esango nuke berdin antzera, alegia, gaur egun Espanian konstituzionalistak eta Frantzian errepublikanoak izenen bidez ezagunak direnak Euskal Herriko unibertsitate eta giro akademikoetan nagusi diren neurrian, euskal abertzaleak oso txarto ikusiak direla, hala nola, adibide erraz bat ipintzearren, musulmanak oso txarto ikusiak diren Estatu Batuetako unibertsitateetan. Jakina, gauzak ez dira izaten zuriak edo beltzak, eta mila eta
|
bat
egoera partikular aurki daitezke beti, baina joera orokor bati buruz ari naiz, adibidez, Max Weberrek entsegu entzutetsu batean XX. mendearen hasierako Alemaniaz deskribatu zuen egoera batez:
|
2012
|
|
Pertsonek, emozioen bitartez, esanahi eta sentimendu atsegin nahiz desatseginak jasotzen dituzte; emozioak aberasgarri eta pizgarri dira, nola kolore biziak ikusmenarentzat, musika entzumenarentzat, lurrinak usaimenarentzat edo txokolatea dastamenarentzat. Gainera, pertsona
|
baten
egoera emozionalak nabarmen baldintzatzen du haren maila energetikoa: gure emozioak lausotzen zaizkigunean eta «itsutzen» garenean, energia piloa alferrik erabil eta gal dezakegu.
|
|
Gainera, adituen ustez, euskal literaturaren kasuan oso handia da erdiguneetako autoreek duten sona, eta ondorioz, horien itzalpean geratzen dira gainerakoak. Ildo horretatik, idazle batzuek aipatzen dute belaunaldi oso
|
baten
egoera dela hori:
|
2013
|
|
irakurtzeko hainbat irizpide azaldu eta erabiliko ditut, batik
|
bat
egoera soziolinguistikoari eta kultur kontsumo ohiturei lotutakoak, eta horien bitartez datuak elkarren artean alderatu eta gurutzatuko ditut, horrela balizko emaitza batzuetara iritsi ahal izateko. Azkenik, hurbilketa osatzearren, zeharkako iturrietan oinarrituz, euskal literatura irakurtzen dutenen ezaugarri nagusiak azaleratzen ere ahaleginduko naiz.
|
2015
|
|
15a) Sekuentzia Didaktikoak egokitu daitezke. Moduluen antolamenduak gela edo talde
|
batean
egoera jakin batek izan ditzakeen beharretara egokitzeko aukera eskaintzen du.15b) Sekuentzia Didaktikoak egokitu daitezke. Moduluen antolamenduak aukera eskaintzen du egokitzeko gela edo talde batean egoera jakin batek izan ditzakeen beharretara.
|
|
Moduluen antolamenduak gela edo talde batean egoera jakin batek izan ditzakeen beharretara egokitzeko aukera eskaintzen du.15b) Sekuentzia Didaktikoak egokitu daitezke. Moduluen antolamenduak aukera eskaintzen du egokitzeko gela edo talde
|
batean
egoera jakin batek izan ditzakeen beharretara. ** 15c) Sekuentzia Didaktikoak egokitu daitezke.
|
|
** 15c) Sekuentzia Didaktikoak egokitu daitezke. Moduluen antolamenduak aukera eskaintzen du gela edo talde
|
batean
egoera jakin batek izan ditzakeen beharretara egokitzeko.
|
2017
|
|
Horretarako, XX. mendearen bigarren erdian garaturiko esperientzia estetiko analitiko (artista bere sormen prozesuari buruz hausnartzera bultzatzen duena) eta dialektikoetatik partituz (bere baitan jite intelektualagoa eta «bitalistagoa» leudeke), bigarrengo korronte horren inguruko joera bitalistan errotzen du bere metodologia; pentsamendu sistematizatu eta linealarekin neurri batean apurtuko duen ezagutzaren teoriaz, «tranpa jolas»aren eta sormen prozesuaren arteko analogiak azaltzen saiatuz; zoriak sistema horretan duen eraginarekin batera. Beste tesi
|
batek
egoera traumatikoak hartzen ditu Artearen eta artistaren bitartekari moduan, horretarako Louis Bourgeoisen eskulturatik Artera eginiko hurbilpenekin. Arteak artistaren eta haren bizitzako esperientzia psikologiko mingarrien artean bitartekari bezala dituen balioak goraipatzen ditu, «trauma» terminoaren oinarri teorikoetan zedarrituz zenbait autoreren ikasketetatik hasita.
|
|
Egun, eztabaida baten ondorioz, «euskal curriculum»aren erabilera teorikoa zabalduta dagoen arren, euskal hezkuntza sistema nazionala zein euskal curriculuma maila teorikoan planteatzen diren aldarrikapenak baino ez dira, oraingoz eginkizun baino ez direnak. Berreskurapen saioan emandako urratsak oro kontuan hartzekoak ditugu; hizkuntza minorizatu
|
baten
egoera normalizatzeko, ordea, ezinbestekoa iruditzen zaigu estatu boterearen babesa izatea (Iztueta, 2000). Ahalegin neketsu horretan, euskarazko hezkuntza eredu gisa, bide luzea egina duten Ikastolak eta UEU dauzkagu.
|
|
Ikus daitekeenez, gerraosteko lehenengo urteak, bereziki, muturreko gosearen eta erabateko urritasun materialaren erakusgarri izan ziren. 1942ko beste buletin
|
batek
egoera are gordinago aurkezten du: «Atsekabea da nagusi, bereziki, elikagai hornidurako arazoak areagotu egin direlako.
|
2021
|
|
Momentu sozial batean, testuinguru sozial batean, artista posizionatu egiten da, zeina puntu hori izango den sormen prozesuaren hasiera puntua. Prozesu horretan landuko dituen gaiak testuinguru zehatz
|
bateko
egoera soziopolitikoaren irudikapenak izango dira, eta, horretarako, hizkuntzaren beraren estrategiak erabiliko ditu: hala nola harremanekiko, testuinguruarekiko edo diskurtsoarekiko hausnarketa, deskodetzea, analisia, akzioa edo mikropolitika egingo du.
|
2023
|
|
2018; McRobbie, 1998). Beste autore batzuek aipatzen duten bezala, musikarien ekonomia kaltetuta suertatu da pandemiaren ondorioz (Brunt eta Nelligan, 2021), jadanik prekarizatutako sektore
|
baten
egoera agerian utziz (Comunian eta Conor, 2017).
|