2011
|
|
Esan dezagun, lehenik eta behin, literaturgintzaren eragin indarra oso oso mugatua dela hiztun herri
|
baten
egoera soziolinguistikoa hobetzeko bideetan. Mikel Zalbideren iritzikoa naiz literatur ekoizpenak hizkuntza baztertuarekin dituen elkarreraginak baloratzerakoan:
|
2012
|
|
Badago inor idiari baba eta galtzua, ura eta belar freskoa emango dionik? Lehenago aipatu den legez, orain arte ikusi eta ikasi dugunak erakusten digu ikastetxeek, bakarrean, ezin dutela herri edo bailara
|
bateko
egoera soziolinguistikoa eraldatu, baina hezkuntzaz kanpoko beste erakunde eta eragile batzuekin elkarlanean aritzeak emaitza oparoak dakartza. horretan dihardugu Arratiako ikastetxeek gure arteko guneez gain beste hainbat erakunde eta eragilerekin batera: familia eta etxeetan eragin nahian, merkataritza zein aisiarako guneak euskalduntzeko saiakeretan, kultur ondarea biltzen eta erakusten eta bertako euskaraz argitaratzen den aldizkaria etxe guztietara zabaltzen, besteak beste.
|
2013
|
|
irakurtzeko hainbat irizpide azaldu eta erabiliko ditut, batik
|
bat
egoera soziolinguistikoari eta kultur kontsumo ohiturei lotutakoak, eta horien bitartez datuak elkarren artean alderatu eta gurutzatuko ditut, horrela balizko emaitza batzuetara iritsi ahal izateko. Azkenik, hurbilketa osatzearren, zeharkako iturrietan oinarrituz, euskal literatura irakurtzen dutenen ezaugarri nagusiak azaleratzen ere ahaleginduko naiz.
|
2015
|
|
hizkuntza gaitasuna, lehen hizkuntza (edo ama hizkuntza) eta etxeko erabilera. Inolako ezbairik gabe, aldagai garrantzitsuak dira hiru horiek eremu
|
baten
egoera soziolinguistikoa definitzeko orduan. Dena den, argi dago egoeraren argazkia egiteko, guk landu ez ditugun beste hainbat alderdi ere garrantzitsuak direla:
|
|
" Euskararen normalizazioaren gakoak", hortxe gaurko gaia; baina zeri deritzogu euskararen normalizazioa?, zeri normalizazio politika? Alegia, desabantaila edo gutxitu posizioan dagoen hizkuntza
|
baten
egoera soziolinguistikoa hobetzeko bideratzen den neurri multzoari (Goirigolzarri, 2015). Halaber, egoera soziolinguistikoa hobetze horretan maila eta helburu desberdinak bilatu daitezke.
|
|
Hizkuntza normalizazioa desabantaila edo gutxitu posizioan dagoen mintzaira ala hizkuntzaaldaera
|
baten
egoera soziolinguistikoa hobetzea da, horretarako gizarte esparru anitzetanekimen sustatzaile sendoak bideratuz. Ikerketak aditzera eman digu, aztergai diren alderdipolitikoen artean badirela euskararen normalizazio prozesuaren baitan kokatzen direnak etaprozesutik kanpo lekutzen direnak.
|
2021
|
|
Zenbaki monografiko batean zaila litzateke kontinente
|
batetako
egoera soziolinguistikoa zehatz mehatz azaltzea. Hala ere, hiru zatitan banatu ditugun artikulu hauekin Europako egoera orokorra, hizkuntzen aniztasunaren sustapenean egiten dena eta hainbat testuinguru ezberdinetan gertatzen ari dena jorratu dugu.
|
2022
|
|
HAUSKORTASUN INDIZEA: eremu
|
batek
egoera soziolinguistikoaren aldaketa bati aurre egiteko duen gaitasuna kalkulatzen du. BILAKAERA INDIZEA:
|
|
HIZKUNTZA INPAKTUAREN AZTERLANA da bidea ematen duena plan edo proiektu batek eremu jakin
|
bateko
egoera soziolinguistikoan izan lezakeen eragin negatiboa kalkulatzeko. Inpaktuaren intentsitatea kalkulatuko da, aldagai hauek kontuan hartuta:
|