2000
|
|
Albistea oso luzea baldin bada, lead a laburtuta errepika daiteke. Lead a albiste baten hasiera edo sarreratxoa da, informazio
|
baten
daturik garrantzitsuenek osatzen dutena.
|
|
Definizio orokorra eta baliagarria, kazetaritza ikertzen dugunontzat. Bide beretik, López Zuazo-k (1985) notizia
|
baten
datu etorki modura definitzen du informazio iturria. Definizio zabal honetan, gertakariaren protagonistatik hasi eta ospitale edo aireporturaino, hainbat informazio iturri sartzen dira, ikerketak egiteko orduan kasuistika larregizkoan jaus gaitezkeelarik.
|
2002
|
|
Urte bakar
|
bateko
datuak deus gutxi esaten duenez, hamar urteko epearibegiratu diogu arretaz, urtealdiari hain zuzen. Kasu honetan, UEU daeuskal unibertsitate liburuen ekoizlerik handiena, 98 liburu argitaratu baititu hamarurteko tarte horretan.
|
|
Lagin baten gainean egindako ikerketa
|
baten
datuen estrapolazio teknika da iritzi sondeo deitutakoa; datuak gizarte osoarenak balira bezala aurkeztu ohi dira. Sondeoek, kalean dagoen iritziaren berri emateaz gain, kaleko iritzia, iritzi publikoa?
|
2003
|
|
Horietariko
|
bat
datu historikoen analisi estatistikoa da, hau da, iraganekourte serie luzean gertatuaren analisia, seriea zenbat eta luzeagoa hainbat eta zentzuzkoagoa hortik ateratakoa. Alemaniako Rhin ibai arroan, esaterako, 110 urteko() prezipitazio datuak aztertu ziren.
|
2004
|
|
1liHoxophirs/ »</ <. rckin
|
batera
datu bascan bcstc iudex balzuk ere amki ditzakczu.
|
2005
|
|
Continuum
|
batean
datu batzuk bereizte eta bakantze hutsak manipulazio mailajakin bat dakar. Manipulazio hori albistea deritzon gertakari kulturala sortu ahalizateko beharrezkoa den sine qua non lan linguistikoa da.
|
|
Puntu bero finkoen hipotesia baieztatzeko bigarren azterketa
|
bat
datu paleomagnetikoak puntu beroen aztarnetatik ondorioztatutako plaken mugimenduarekin konparatuz gauza daiteke. Adibidez, Afrikako plakaren datu paleomagnetikoen eta puntu beroetako erliebeen arteko erlazioa oso egokia da, puntu beroak erreferentzia ardatz gisa erabil daitezkeela iradokiz.
|
2006
|
|
Eraikinaren estratigrafia ere egin zen, hau da, eraikin baten eraikuntza unitate edo fase guztiak, identifikatu, indibidualizatu eta aztertu ziren?, eta haien arteko harremana zehaztu, eraikinak eraiki bitartean historian zehar izan dituen faseak eta aldaketak ikusi ahal izateko, Parenti k28 zioen moduan, erregistro
|
bateko
datuak bezala bilduz banan banan. Fase horietan lortutako informazioa, ondoren, eraikinaguruan.
|
|
ez du esan nahi datuek objektiboak izan behar dutenik, baizik eta omisio hori bere testuinguruan aztertu behar dela: ea kontsumitzaileek beren erosteko erabakia omisio horri esker hartzen duten, eta, omisio horren ezean, ea ez luketen produktu hori erosiko; horrelako egoera
|
batean
datu bat isiltzeak engainuzko publizitatea ekarriko du (Massaguer, 1999: 220; De la Cuesta, 2002:
|
2008
|
|
Erregistro horiek. Clon? eremuak bereizten dituzte, jada dugun beste pertsonaia
|
bati buruzko
datua izan daitekeela ohartarazteko.
|
|
Udal karguen izendatzeak jasotzen dituen liburu berezian336 inolako aipamenik aurkitu ez dugun arren, Felix Olabe aipazaren testigantzak pilo
|
bat
datu eskaintzen digu gertakizun horri buruz. Izan ere, Laskurainek bere aurkako salaketa bat ezarri zuen, Olabek botazioa errepikatzea erabaki zela jakin zuenean esandako hitzengatik.
|
|
Fitxategi
|
baten
datuak lerroz lerro sailkatzeko: sort sort fitx
|
|
Fitxategien atzipena azkartzea. Fitxategi
|
baten
datuak ez ohi dira jarraian idazten, beraz, informazioa partizioan sakabanaturik egongo denez, partizioa txikiagoa bada, sakabanaketa mugatzen da, eta fitxategia irakurtzeko dispositiboak duen buruaren mugimendua murrizten da.
|
2009
|
|
Laburrak dira, lerrokada bat gehienetan?, informazio tituluadaramate eta bere testu egitura iraulitako piramidean oinarritzen da. Azken ordukoalbistearen helburua ez da gertaera
|
baten
datu gehienak ematea, horretarako bestetestu luzeago batzuk eskegiko dira hedabidearen web gunean egunean zehar. Horidela eta, albiste hauek oso bizitza motza dute, hainbat kasutan minutu batzukbesterik ez.
|
|
Ura 24 °C tan eta zuriz tindatua dago, animaliek ihesbidea (plataforma) ikus ez dezaten (hauts esnea edo margoa erabiltzen da). Karraskariek ura gogoko ez dutenez, uretan sartu bezain laster ihesbide bataurkitzen saiatzen dira. Igerilekuaren inguruan seinaleak ipintzen dira (posterrak, era ezberdinetako paperak...), mapa kognitiboa egin dezaten.Gaur egun, bideo-kamera eta programa informatiko
|
bati esker
datu asko lordaitezke. Gure laborategian horrelako baliabiderik ez badago, animaliaigerilekuan sartu eta plataformara iristeraino igarotzen den denbora bakarrikhartuko da kontuan.
|
|
Programak ingurunearekin komunikatzeko, datuak irakurri eta idazteko, dauzkan bide ezberdinen multzoari Sarrera/ Irteera (ingelesez IO, Input/Output) deitu ohi zaio. Finean, programa
|
batek
datuak jaso eta bueltan emaitzak itzultzeko hiru bide baino ez dauzka:
|
|
Erreferentziak bi eginkizunetarako erabiliko ditugu:
|
batetik
datu mota konplexuak edo habiaratuak osatzeko, eta bestetik azpiprogramei argumentu gisa array eta hash egiturak pasatu ahal izateko.
|
|
SOCK_ STREAM motako socket
|
baten bidez
datuak igorri: write()
|
|
SOCK_ STREAM motako socket
|
baten bidez
datuak jaso: read()
|
|
SOCK_ DGRAM motako socket
|
baten bidez
datuak igorri: sendto()
|
|
SOCK_ DGRAM motako socket
|
baten bidez
datuak jaso: recvfrom()
|
|
Konexioa egoera horretan dagoenean, erdi amaituta dagoela esaten da. Erdi amaituta dagoen konexio
|
batean
datu segmentuak ezarrita irauten duen noranzkoan bakarrik agertuko dira. Kontrako noranzkoan kontrol segmentuak bakarrik agertuko dira, gehienak ACK segmentuak.
|
|
· Informazioa aldatzea. Aldatutako informazioa publikoa izan daiteke (web zerbitzari batek argitaratzen duena, adibidez) edo ez (enpresa
|
baten
datu basea, adibidez). Berriz, erasoaren helburua izan daiteke informazioaren aldaketa begi bistakoa izatea (web orriaren kasua), eta orduan errazak dira atzemateko, edo guztiz kontrakoa (kontu korronte baten saldoa edo ikasle baten nota aldatzea, adibidez).
|
2012
|
|
Espainiako Zuzenbidean omisioak egoteak, ondasun, produktu edo zerbitzuen oinarrizko datuei buruzkoak? ez du esan nahi datuek objektiboak izan behar dutenik, baizik eta omisio hori bere testuinguruan aztertu behar dela; ea kontsumitzaileek beren erosteko erabakia omisio horri esker hartzen duten, eta, omisio horren ezean, ea ez luketen produktu hori erosiko; horrelako egoera
|
batean
datu bat isiltzeak engainuzko publizitatea ekarriko du (Massaguer, 1999: 220; De la Cuesta, 2002:
|
2014
|
|
Pertsona
|
baten
datuen berehalako oroitzapena (h)
|
|
Pertsona
|
baten
datuen oroitzapen atzeratua (j)
|
2015
|
|
Monitorizazio sistematik jasotako datuak erabiltzen dira zuzenean jardueraereduak sortzeko, ikasketa automatikoa erabiliz. Horrela, jarduera eredu pertsonalizatuak lortzen dira, pertsona konkretu
|
baten
datuetan oinarritzen baitira. Beste aldetik, ezagutzan oinarritutako ereduakdaude.
|
|
Konkretuki, ezagutzan oinarritutako eredu orokorrak hartuko dira oinarritzat, hots, edozein erabiltzaileren jarduerakdeskribatzeko gai diren ereduak. Ondoren, pertsona konkretu
|
baten
datuak bilduz, datuetan oinarritutakoikasketa algoritmoak garatuko dira, haserako eredu orokorrak osatuz informazio pertsonalarekin. Emaitzagisa, jarduera eredu prozesu berri bat lortuko da, non eredu orokorrak, pertsonalizatuak, dinamikoak etaulergarriak konbinatuko diren.
|
|
Jarduerak modelatzeko prozesuak bi korronte handitan banatzen dira, 1 atalean jada aipatu denbezala. Alde
|
batetik
datuetan oinarritutako ereduak ditugu eta beste aldetik ezagutzan oinarritutakoak.Bi korronteen ezaugarri kontrajarriak direla eta, modelatze prozesu hibridoak ere agertu dira azken aldian.
|
|
Orokorrean, datuetan oinarritutako modelatze prozesuek oso ondo maneiatzen dituzte denbora (jardueren iraupena, ekintzen arteko tartea edo jarduera noiz exekutatzen den) eta ziurgabetsuna (sentsoreenerroreen ondorioz informazioa ez da ziurra), eredu estatistiko eta probabilistikoak erabiltzen baitituzte.Gainera, pertsona
|
baten
datuetan oinarritzen direnez, sortzen diren ereduak pertsonalizatuak eta dinamikoak dira, edozein aldaketa jardueren exekuzioan modelatzeko gai direlarik. Baina desabantailakere nabarmenak dira:
|
|
Bertan, ezagutzan oinarritutako ereduak hartzen dituzte oinarritzat. Baina pertsona
|
baten
datuetan oinarrituta, haserako jarduera horien profil pertsonalizatuak ikasten dituzte. Profil horietan jarduera noiz exekutatzenden, erabiltzen diren objektu konkretuak eta jardueraren iraupena bezalako parametroak agertzen dira.Horiek guztiak ikasketa bidez lortzen dituzte eredu orokorrak eta datuak nahastuz.
|
|
Lan honetan lortu nahi den helburua: haserako jarduera eredu orokor bat izanda eta pertsonakonkretu
|
baten
datuak jasota, ikasi jarduera horren eredu oso eta espezializatuak.
|
|
Lan honetan, arazo horigainditzeko, inkestak egin dira hainbat pertsonen artean, jarduera ezberdinak nola exekutatzen dituztenjakiteko. Informazio hori simulatzaile berezi bati eman zaio eta hark, egun pilo
|
baterako
datuak sortzenditu pertsona ezberdinentzako. Simulatzaileak sentsoreen erroreak eta pertsonen portaera aldaketaksimula ditzake, datu errealistak sortuz.
|
|
– Artikulu hau 2014an Baionako Eusko Ikaskuntzak lagundu zuen gure ikerlanargitaragabe
|
baten
datuetan oinarritzen da.
|
|
Intuitiboki, gertatu dena argi samar antzeman daiteke. Hala ere, pixka
|
bat
datuak zehatzagolandu nahirik, egin dugun hurrengo urratsa zera izan da: 251 udalerri horiek hartu eta bi multzotanbanatu ditugu.
|
2017
|
|
Irrati seinaleak, aitzitik, horiek irakurtzeko gai den edozein dispositiboren bidez izan daitezke atzemanak eta RFID sistemak ez du balizko sarrera ez legitimo hori erregistratzeko gaitasun nahikorik erakusten (Miller eta Kearnes, 2012). Ondorioz, 3 pertsona
|
batek
datu pertsonalak modu ez zilegian eta inolako arrastorik utzi gabe eskuratu eta tratatzea gertatu daiteke. Bestalde, datu pertsonal horiek internet bidez interkonektatuta dagoen informazio sare digital batera transmititzen direnez, sare hori eraso zibernetiko ugariren objektu izan daiteke, datu pertsonalak manipulatu, kaltetu eta suntsitzeko gaitasuna dutenak (INTECO eta AEPD, 2010).
|
|
Lerro hauetan, doktorego tesi bateko ikerketa galdera
|
baten
datu kuantitatiboak eskaini dira. Amaiera fasean dagoen ikerketa horretan, artikulu honetan jasotzen diren emaitza kuantitatiboak datu kualitatiboekin osatuko dira.
|
|
Ikerlan honek azaltzen ditu Mondragon Unibertsitateko ikasleek (n= 475; Z= 1.95; e= ±4.1%), 2014ko martxoaren 24tik maiatzaren 12ra bitartean betetako inkesta
|
bateko
datu kuantitatiboekin egindako analisi estatistikoaren emaitzak. Guztira 475 erantzun jaso ziren; haatik, ikerketaren helburua denez aztertzea gazteek ikus entzunezko edukiekin daukaten interakzioa, beharrezkotzat jo zen parte hartzaile guztiek teknologiaren bat eskuragarri izatea edukiekin interakziorako aukera eskaintzen ziena.
|
|
Galdetegi horien aurretik, solasaldi libreko saioa egiten da, batetik, honelako esperimentu batenaurrean hiztuna lasai dadin eta, bestetik, modu natural
|
batean
datuak jasotzeko bide bat izandaitekeelako.
|
2019
|
|
Bigarrenik, eredu dinamikoa balioztatzeari ekin zaio, hau da, datuesperimentalez eraiki eta identifikatutako eredua balidatzeari. Horretarako, aztergai den sistemarenirudikapena egiaztatu da; hots, identifikaziorako erabili ez den beste esperimentu
|
baten
datuak erabiliz, konparatu egin dira neurtu diren irteerak eta estimatu direnak. Hala egiaztatu da doitasun nahikoarekinirudikatzen ote duen ereduak sistema mekanikoa.
|