Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2007
‎• Aurrekoaren haritik, motibazioaren alorreko aldagaiaren eta lorpen emaitzen arteko erlazioa bistaratu denean, motibazioaren intentsitatea eta motibazioaren noranzko integratiboa dira lorpen emaitzekin lotura erakutsi duten aldagaiak. Lotura falta edota espero genezakeena baino ahulago izatea bat dator gurearekin antzik handiena duen beste testuinguru batean berriki egindako azterlan baten datuekin. Pritchard ek eta Newcombe k (2001) galesa ikasten ari ziren helduen motibazioa aztertu zuten eta beren ondorioa izan zen noranzko integratiboa noranzko instrumentalari nagusitzen zaiola, eta, ez zegoela loturarik bi noranzko horien eta emaitzen artean (Perales, 2004:
‎Are gehiago, Euskararen Erabileraren Kale Neurketako emaitzak sinesgarriak badira ere, horrek ez du esan nahi interpretazio guztiak hala direnik. Dena dela, bada gauza bat datuok interpretatzeko orduan garbi eduki beharra dagoena: kaleko elkarrizketetan euskararen erabilera zenbatekoa den neurtzen du Euskararen Erabileraren Kale Neurketak, eta ez zenbat euskaldunek hitz egiten duen euskaraz kalean.
2008
‎• Amaitze aldera aipatu nahi genuke, hemen erakutsi ditugun emaitzak populazio berezi bati dagozkienak direla (EAEaren ikasle unibertsitarioak), nahiz eta orokorrean antzeko emaitzak lortu ohi diren. Gainera, kontuan hartu behar da momentu zehatz bateko datuak aztertu direla (2004 urtean). Gure ustez, identitatearen eraikuntza oro har, eta, bereziki, identitate etnolinguistikoaren eraikuntza(), prozesu oso dinamikoen bitartez garatzen ari dira, eta, horregatik, luke urte gutxi barru antzeko azterketarik egitea.❚
‎Kopuru hauek paperezko edizioen salmentetatik oraindik oso urruti daude, batez ere probintzia mailako hedapena duten egunkarien kasuetan. Ikusgarria da nola ez datozen bat datuak paperezko edizioetan eta digitaletan.
‎Euskararen hizkuntza erkidegoaren nukleoan nor kokatu erabakitzea ez da lan erraza eta, erreferentzia bakarra euskaldunen lehen hizkuntza bada, norbanako bat nukleoan kokatu behar denetz erabakitzea are eztabaidagarriagoa da, baina gutxienez beste ikerketa bateko datuek islatzen duten bezala2, 6 Taulan ikus ditzakegun datuek ere erakusten dute lehen hizkuntzaren erreferentzia ez dela nahikoa baina baliagarria dela zenbait joera islatzeko. Izan ere, itxura denez lehen hizkuntza euskaHedabide bakoitzaren ezaugarrien arabera publiko potentzialaren kopurua handiagoa edo txikiagoa da.
‎Zarauzko zoru soziolinguistikoaren argazki azkarrean ikusten da zarauztarren %71, 5 elebidunak direla, euskararen kale erabilera %66, 5ekoa dela eta etxeetako elkarrizketetan euskarak duen lekua, berriz, %47, 7koa dela. Euskarak toki handia duen udalerri baten datuak ditugu horiek. Telebista ikusterakoan eta egunkariak irakurtzerakoan, ordea, %20 ingurura murrizten da euskararen lekua.
‎Horrela, lehenik eta behin, aurkeztuko dugu herritarren hedabide kontsumoa zein neurritan egiten den euskaraz eta zein neurritan egiten den erdaraz. Horren inguruko hausnarketari ekiteko, hona sintesirako pare bat datu:
‎Zarauzko zoru soziolinguistikoaren argazki azkarrean ikusten da zarauztarren %71, 5 elebidunak direla, euskararen kale erabilera %66, 5ekoa dela eta etxeetako elkarrizketetan euskarak duen lekua, berriz, %47, 7koa dela. Euskarak toki handia duen udalerri baten datuak ditugu horiek. Telebista ikusterakoan eta egunkariak irakurtzerakoan, ordea, %20 ingurura murrizten da euskararen lekua.
2010
‎• 4 Indar ideia: emaitzetara norabidetzea. optimizatutako normalizazio prozesu bat datuetan oinarritu da eta normalizaziorako politika eta estrategietan ezarritako helburuekin lerrokatutako emaitzak lortzera norabidetu da eta, gainera, datuak jasotzeko eta adierazteko sistema egituratua eta integratua dauka. lan munduko organizazioetan euskararen normalizaziorako hizkuntza eraldaketa prozesuen eta interbentzioen kudeaketasistema egituratzeko, sistematizatzeko eta optimizatzeko ...
2012
‎Hurrengo artikuluan(" Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan"), berriz, datu berritu horien lehen irakurketa eginez, sintesi ikuspegia eskaintzen ahaleginduko gara.
‎Gure azterketarako (ikus" Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan" artikulua, BAT aldizkariaren ale honetan bertan), ordea, horietako 4 bakarrik hartuko ditugu:
‎Baita, noski, aurrerago" Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan" artikuluan aurkeztuko eta aztertuko ditugun datuak irakurtzerakoan ere.
‎" Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan"
‎Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan – Iñaki Iurrebaso
‎Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan – Iñaki Iurrebaso
‎Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan – Iñaki Iurrebaso
‎Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan – Iñaki Iurrebaso
‎Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan – Iñaki Iurrebaso
‎Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan – Iñaki Iurrebaso
‎Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan – Iñaki Iurrebaso
‎Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan – Iñaki Iurrebaso
‎Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan – Iñaki Iurrebaso
‎Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan – Iñaki Iurrebaso
‎Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan
‎Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan – Iñaki Iurrebaso
‎Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan – Iñaki Iurrebaso
‎Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan – Iñaki Iurrebaso
2014
‎Berez, horrela izan zukeen, baina ama hizkuntza bikoitza dutenen kasuan nagusitasuna hizkuntzetako batek hartzen du. Faktore desberdinak tarteko, erosotasunaren datuetan bi hizkuntzetako baten datuak ez dira agertzen.
2016
‎IURREBASO, I., 2012," Euskararen erabilera zertan den. Premiazko diagnostiko bat datuen argitan", Bat, 84, 2012 (3), 103
‎Lan hori egiteko, 2011ko inkesta soziolinguistikoaren emaitzak aurkezten ditu autoreak. Hasiera batean datu orokorrak, eta ondoren jardunguneen araberakoak, aurkezten ditu, azken kasu honetan kale neurketen emaitzak ere erabiliz. Atalburu honen azken zatian eskolan gertatzen den erabilerari heltzen dio.
2017
‎Bertan bildu ditugu alde nabarmentzen zituzten iritziak. Alde batetik datu positiboak sumatu, baina bestetik hodei beltzak ere ikusten zituztenak. Iritzi horien kopurua nahiko esanguratsua zen.
2021
‎Ikerketa hau garatzeko ikuspegi kualitatiboa erabili da alde batetik, behaketa baten bidez datuak jasoz. Beste alde batetik, ikuspuntu kuantitatiboa erabili da eta, kasu honetan, hainbat galdetegiren bidez jaso dira datuak.
2022
‎Litekeena da horren atzean arrazoi metodologikoak egotea. Edonola ere, Olatz Altunak sarritan azpimarratu du joerari antzeman behar zaiola, eta ez soilik neurketa jakin bateko datuari.
2023
‎Eskualdean bizi direnen artean zabaldu dut galdetegi hau eta espero gabeko erantzuna jaso zuen. Guztira, 753 norbanakok erantzun dute galdetegia, eta horri esker, Oarsoaldeko (eta inguruko herrietako) 8.000 bat datu jaso ahal izan ditut. Administrazio Publikoa eta Zerbitzuen sektorea indartsu daude bailaran, eta horri esker, askok euskaraz lan egiteko aukera dute.
‎Taldeen ikuspuntutik, ikerketa praktika hasiera hasieratik izan zen aktiboki parte hartzeko eta beraiek jasotako bat bateko datuen bidez ezagutzeko zein zen eskualde bakoitzeko komunitateen, hiztunen eta hezkuntza zentroen egoera; hizkuntzen erabilera (falta); hizkuntzaren heterogeneotasuna; hiztunek zer zailtasun soziali aurre egin behar izaten zioten; eta zein zen komunitateko hiztunen, irakasleen eta autoritateen ideologia linguistikoa. "[...] me di cuenta de que la señora hablaba castellano conmigo, aunque yo misma soy kichwa, pero al dar de lactar a su guagua, sí le hablaba en la lengua.
‎Hala ere, azterketa kualitatiboa nagusitu da azterketa honetan, komunitatearen pertzepzioak eta ikerketa gaiaren azpiko arrazoiak modu sakonean ulertzeko (Barriga 2015; Mayan 2009; Silva Corvalán 2001). Ground theory (teoria funtsatua) ikuspegiaren alderdi batzuk ere ageri dira, ikerketa prozesuaren izaera induktiboa dela eta (Glaser eta Strauss 1967); aurrez garatutako marko batean datuak egokitzen saiatu beharrean, kasu honetan, ondorioak zuzenean sortu dira komunitatearen ikuspegien bilketa eta azterketatik, eta errealitate baten deskribapen bihurtu dira (King 2010, 271).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia