2000
|
|
Gauzen egoera hori fantasia bat dela defendatu nahi dut. Gauzen egoera batek ez du, berez, epaile erabateko
|
baten
botere hertsatzaile deituko dudana. Orduan, zer pentsatzen dugu eta zer esan nahi dugu," erabateko ongia"," erabateko balioa" eta halako beste adierazpen batzuk erabiltzeko joera sentitzen dugunok, nik barne?
|
2003
|
|
Dena den, botere horiek familia bakoitzera, eta, era berean, betebehar mota hartara, mugatzen dira. Horregatik, beste mota
|
bateko
boterea izan behar da. Botere hori agintaritza orokor eta zabalago bati eman behar zaio.
|
2009
|
|
Hori, Foucaultek, hiru mailatan garatu du: guri geuri buruzko ontologia historiko bat egiarekin harremanetan, zeinek ezagutzaren subjektu eratzen gaituen (Histoire de la folie, Naissance de la clinique, Les mots et les choses); guri geuri buruzko ontologia historiko
|
bat
botere harremanetan, zeinek besteengan eraginez subjektu eratzen gaituen (Histoire de la folie, Surveiller et punir); guri geuri buruzko ontologia historiko bat erlazio etikoan, zeinen bidez ekintza moralaren subjektu bihurtzen garen (Histoire de la folie, Histoire de la sexualite). Guri geuri buruzko ontologia horretan, Foucaultek dio saiatuko dela aztertzen gure orainean gertatzen diren gauzen balioaren zentzua.
|
|
Foucaulten ibilbide intelektualaren orokortze horren barruan, hirurogeita hamarreko hamarkadaren hasierako lanek —" Nietzsche, la genealogie et l’histoire" (1971), A verdade e as formas juridicas (1973), College de France ko Cours 1970 1971— beteko lukete guri geuri buruzko ontologia historiko
|
bat
botere harremanetan, zeinek besteengan eraginez subjektu eratzen gaituen.
|
2010
|
|
Hor ere ondorio larriko kontraesanak azaldu ziren, batez ere, hizkuntza komunitateak eta estatuak oso gutxitan bat etortzetik ondorioztatutako kontraesanak. Eta estatu eraikuntzak, egiaz, gaurdaino bizirik dirauten edo garai
|
bateko
botere erlazioen ondorio direnez, orduan ere beraientzat erabakigarria izaten jarraitzen du boterearen printzipioak, bai kanpo bai barne erlazioetarako. Horregatik, ez da kasualitate bat, bada, herriaren kontzeptua eta nazioaren kontzeptua elkarren aurrean jartzerakoan hainbat eta hainbat ezberdintasun pilatzea, haren kasuan espirituaren ikuspuntutik eta horren kasuan boterearen ikuspuntutik nahitaez ondorioztatzen direnak.
|
2014
|
|
Beste modu batera esanda, horrek lotura du isiltasunaren rol formalarekin. Isiltasun horrekin oposizioan jarri behar dugu Wagner, eta ez sarritan jarri ohi den bezala musikak sortzen duen bat
|
bateko
boterearen ondoan. Egia da soinuen boterea agerikoa dela, sortzen duen ondorioa sarritan afrodisiakoa da, militarista, edo larrosaren ura da, egia da, onar dezagun hori guztia ere tarteko dagoela.
|
2022
|
|
Geofilosofiak" kontingentziaren murrizgaiztasuna nabarmentzeko beharrizana gurtzetik deslotzen du historia. Deslotzen du ‘inguru’
|
baten
boterea baieztatzeko jatorria gurtzetik[...] Deslotzen du greziarren mundutik abiatuta Mediterraneoan barrena doazen ihes lerroak marrazteko egituretatik". 12 Deleuzeren eta Guattariren planteamenduaz geroztik, filosofia ez zen Grezian hasi, baizik eta filosofiarekin zerikusia zuen zerbait garrantzitsua gertatu zen inguru greziarrean. Horregatik proposatzen dute historiografiatik geografiara pasatzea, nahiz eta agian egokiagoa litzatekeen ingurumen filosofiko batez hitz egitea zuzenean.
|