Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2008
‎Oteizak ikusi eta aztertu nahi zuen nola garatu ziren aldi berean kulturen adierazpide sinbolikoak eta eskulturaren ezaugarri formalak gizarte primitibo horietan, zeren, aurreko testuetan zioen bezala, kulturaren oinarriak arteak sortzen eta berritzen dituen mitoen bitartez sendotzen baitira. Ikerketa horien emaitzak 1948an Bilbora itzuli ondoren plazaratu zituen, 1952an Madrilen argitaratu zen Interpretacion estetica de la estatuaria megalitica americana testuan, Oteizak argitaratutako lehen liburuan17 Liburu hori, Quousque tandem?! en modura, zati ezberdinez osatu arren, osotasun bat bezala uler daiteke. Perez de Barradas eta Konrad Preuss etnologoek eginiko ikerketetatik abiatuta, berauei estetikaren esparrutik korrekzioak egiten zizkien Oteizak.
2011
‎Ikertzailea, errituak ospatzen duen ethos hori ulertzen saiatzen da, bertan ematen diren esanahiak interpretatuz. Hau da, esanahi batzuen atzean ezkutatzen diren balio eta idealak ulertuz, baita esanahi horiek errituak transmititzen duen mezu kulturala osatu arte nola antolatzen diren ulertuz ere, estetika munduaren ikuskeraren espresio bat bezala ulertuz, molde edo karakter kultural batean zehazten den mundu ikuskera, alegia.
‎Autore horien konpetentzia arau gramatikalak baino zerbait gehiago den konpetentzia performatiboa izango balitz bezala hartu genuke, sozialki eskuratzen baita. Performancea bere testuinguruan hartzea izango da, hizkuntza ekintza bat bezala ulertzeko gakoa (Sanchez Carretero eta Noyes, 2000: 26).
‎sinboloa, kultura baten sailkapen arrunten aurka doazen objektuak agertzen direnean ematen den prozesu kognitibo bat baino ez dela. Alegia, sailkapenerako estandar kulturalei ihes egiten dieten (lekutik at dauden) gauzei buruzko eskemak eraikitzeko gaitasun bat bezala ulertzen du sinbolismoa. Hau da, sinboloa ulermen kulturalaren aurka doan hori ulertzeko tresna bat dela dio Sperberek.
2019
‎Platerok (2014) aipatzen du, botere harremanen inguruko ikerketa bat bezala ulertzeaz gain, pribilegioen inguruan teorizatzeko ere balio duela. Horrela, talde dominanteek beren gailentasun kokapena mantentzeko diseinatzen dituzten estrategiak nola diseinatzen dituzten aztertuz eta herri ekimenetan dauden talde dominanteek edo beste kide guztiek baino botere gehiago duten pertsonek aurrera eramaten dituzten jarreretan zentratuz, lanketa egiteko ere balio du.
2020
‎Horren arabera, islamaren eragina bere kokapenaren arabera ezberdina izan daitekeela ondoriozta daiteke (Fattah eta Butterfied, 2006). Mendebaldeko Saharako lau enpresen analisi honetan, saharar enpresek islam erlijioa EOaren arrakasta lortzen lagun dezakeen palanka bat bezala ulertzen dutela ikustea oso interesgarria da, haien aburuz horrek gizarteak aurrerapausoak ematea baitakar, ezarritako ordena apurtzea ahalbidetzen duten berrikuntzek ez bezala. Sabah et al. en (2014) turkiar enpresen analisian, erlijioa islamari oso atxikimendu handia dioten enpresak batu eta elkarlanean aritzeko balio duen ukiezina da.
‎Horren arabera, islamaren eragina bere kokapenaren arabera ezberdina izan daitekeela ondoriozta daiteke (Fattah eta Butterfied, 2006). Mendebaldeko Saharako lau enpresen analisi honetan, saharar enpresek islam erlijioa EOaren arrakasta lortzen lagun dezakeen palanka bat bezala ulertzen dutela ikustea oso interesgarria da, haien aburuz horrek gizarteak aurrerapausoak ematea baitakar, ezarritako ordena apurtzea ahalbidetzen duten berrikuntzek ez bezala. Sabah et al. en (2014) turkiar enpresen analisian, erlijioa islamari oso atxikimendu handia dioten enpresak batu eta elkarlanean aritzeko balio duen ukiezina da.
2021
‎Hall eta Rodnguezen (2010) teoriaren iragarpenak eta Rodnguez eta Hallek (2008) arratoi helduekin egindako esperimentuetan ikusitako emaitzak kontuan harturik, aurreazalpen fasean bi estimulu aurkezterakoan ezkutuko inhibizio efektuaren areagotzea espero genuen. Sarreran azaldu den moduan, zenbait eredu teorikok ezkutuko inhibizioa arretafenomeno bat bezala ulertzen dute (Lubow, 1989; Mackintosh, 1975; Pearce eta Hall, 1980; Wagner, 1981), non aurreazalpen hutsaren eraginez animaliok garrantzirik gabeko estimuluei arreta murrizten ikasten dugun. Hall eta Rodnguezen (2010) eredu teorikoaren arabera, gainera, ezkutuko inhibizioan, arretaren murrizketaz gain beste mekanismo bat inplikatua dago fenomenoan, hots, baldintzapenean ematen den antzeko ikaskuntza asoziatiboa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia