2008
|
|
4.35 taula. Lehen KGNZko azpiataletako
|
batez
besteko puntuazioak eta desbideratze tipikoa, zenbatgarrentasunaren arabera (8 hilabete) 81
|
|
4.36 taula. Bigarren KGNZko azpiataletako
|
batez
besteko puntuazioak eta desbideratze tipikoa, senitarteko zenbatgarrentasunaren arabera (16 hilabete) 81
|
|
4.37 taula. Lehen KGNZko azpiataletako
|
batez
besteko puntuazioak eta desbideratze tipikoak, hizkuntza inputaren arabera 82
|
|
4.38 taula. Bigarren KGNZko azpiataletako
|
batez
besteko puntuazioak eta desbideratze tipikoak, hizkuntza inputaren arabera 83
|
|
4.1 irudia. Esaldiak azpiataleko ulermenean lortutako
|
batez
besteko puntuazioa, hilabeteka (8 hilabete) 44
|
|
4.2 irudia. Esaldiak azpiataleko ulermenean lortutako
|
batez
besteko puntuazioa, adinaren eta sexuaren arabera (8 hilabete) 46
|
|
4.2 irudia. Esaldiak azpiataleko ulermenean lortutako
|
batez
besteko puntuazioa, adinaren eta sexuaren arabera (8 hilabete).
|
|
Haurrek ulertzen duten hitz kopurua 0 eta 397 bitartekoa izan daiteke.
|
Batez
besteko puntuazioa 50etik beherakoa da 11 hilabetera arte, baina adin horretatik aurrera sekulako gorakada egin du ulermenak, aurreko 3 hilabeteetakoarekin alderatuta. Hamabosgarren hilabetean batez besteko puntuazioa 160 hitzetik gorakoa da.
|
|
Batez besteko puntuazioa 50etik beherakoa da 11 hilabetera arte, baina adin horretatik aurrera sekulako gorakada egin du ulermenak, aurreko 3 hilabeteetakoarekin alderatuta. Hamabosgarren hilabetean
|
batez
besteko puntuazioa 160 hitzetik gorakoa da. Guraso batzuek 14 hilabetean oraindik ere hitzen ulermenik ez dela agertzen adierazten badute ere, beste zenbait haurren gurasoek, ordea, umeek zerrendan agertzen diren hitz guztiak 11 hilabetetik aurrera ulertzen dituztela adierazi dute.
|
|
haur kopurua, batez bestekoa, mediana, desbideratze tipikoa, eta gehienezko puntuazioak edo gutxienekoak. Kasu askotan, gainera,
|
batez
besteko puntuazioen eboluzioa erakusten duten grafikoak eskaintzen dira, sexuaren arabera bereizita zein bi sexuena batuta kalkulatzen dutenak. Grafikoetan ateratzen diren kurbetan batez bestekoaren azpitik zein gainetik dauden marrek% 95,5eko konfiantza tarteak bermatzen dituzte.
|
|
4.1 irudia. Esaldiak azpiataleko ulermenean lortutako
|
batez
besteko puntuazioa,
|
|
4.25 irudia. Hitz zerrenda azpiataleko ulermenaren
|
batez
besteko puntuazioa, adinaren eta amaren hezkuntza mailaren arabera (8 hilabete).
|
|
4.26 irudia. Hitz zerrenda azpiataleko ekoizpenaren
|
batez
besteko puntuazioa, adinaren eta amaren hezkuntza mailaren arabera (8 hilabete).
|
|
Bigarren adin tarteari dagokionez, antzeko desberdintasunak ikus daitezke ere, (t (1,156)=; p < 0,01), baina aldeen norabidea aldatuta, hori da, unibertsitateko ikasketen taldekoek Lehen Hezkuntzakoek baino puntuazio altuagoak eman baitituzte: batez bestekoa 30,6 eta DT= 7,8 izanik, Lehen Hezkuntzakoen
|
batez
besteko puntuazioak ondorengoak izan ziren: M= 24,0 DT= 10,1.
|
|
4.28 irudia. Hitz zerrenda azpiataleko ekoizpenaren
|
batez
besteko puntuazioak, adinaren eta amaren hezkuntza mailaren arabera (16 hilabete).
|
|
4.31 irudia. Esaldien konplexutasuna azpiataleko
|
batez
besteko puntuazioak, adinaren eta amaren hezkuntza mailaren arabera (16 hilabete).
|
|
4.35 taula. Lehen KGNZko azpiataletako
|
batez
besteko puntuazioak eta desbideratze tipikoa, zenbatgarrentasunaren arabera (8 hilabete).
|
|
4.36 taula. Bigarren KGNZko azpiataletako
|
batez
besteko puntuazioak eta desbideratze tipikoa, senitarteko zenbatgarrentasunaren arabera (16 hilabete).
|
|
4.37 taula. Lehen KGNZko azpiataletako
|
batez
besteko puntuazioak eta desbideratze tipikoak, hizkuntza inputaren arabera.
|
|
4.38 taula. Bigarren KGNZko azpiataletako
|
batez
besteko puntuazioak eta desbideratze tipikoak, hizkuntza inputaren arabera.
|
|
4.32 irudia. Hitz ekoizpena ataleko
|
batez
besteko puntuazioak, hizkuntza inputaren eta adinaren arabera (16 hilabete).
|
|
4.33 irudia. Hitzetan neurtutako esaldien luzeraren
|
batez
besteko puntuazioak, hizkuntza inputaren eta adinaren arabera (16 hilabete).
|
|
4.35 irudia. Esaldien konplexutasuna ataleko
|
batez
besteko puntuazioak, hizkuntza inputaren eta adinaren arabera (16 hilabete).
|
|
4.25 irudia. Hitz zerrenda azpiataleko ulermenaren
|
batez
besteko puntuazioa, adinaren eta amaren hezkuntza mailaren arabera (8 hilabete) 75
|
|
4.26 irudia. Hitz zerrenda azpiataleko ekoizpenaren
|
batez
besteko puntuazioa, adinaren eta amaren hezkuntza mailaren arabera (8 hilabete) 76
|
|
4.28 irudia. Hitz zerrenda azpiataleko ekoizpenaren
|
batez
besteko puntuazioak, adinaren eta amaren hezkuntza mailaren arabera (16 hilabete) 77
|
|
4.31 irudia. Esaldien konplexutasuna azpiataleko
|
batez
besteko puntuazioak, adinaren eta amaren hezkuntza mailaren arabera (16 hilabete) 79
|
|
4.32 irudia. Hitz ekoizpena ataleko
|
batez
besteko puntuazioak, hizkuntza inputaren eta adinaren arabera (16 hilabete) 84
|
|
4.33 irudia. Hitzetan neurtutako esaldien luzeraren
|
batez
besteko puntuazioak, hizkuntza inputaren eta adinaren arabera (16 hilabete) 84
|
|
4.35 irudia. Esaldien konplexutasuna azpiataleko
|
batez
besteko puntuazioak, hizkuntza inputaren eta adinaren arabera (16 hilabete) 85
|
2009
|
|
|
Batez
bestekoen puntuazioak (generoaren arabera)
|
|
|
Batez
bestekoen puntuazioak (generoaren arabera)
|
2011
|
|
2 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak sexuaren eta ikasketa mailaren arabera.
|
|
4 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak ikus entzunezko lengoaian.
|
|
Jasotako prestakuntzaren arabera progresiboki igotzen dira
|
batez
besteko puntuazioak (5 taula ikusi). Formazio gehiago dutenek batez besteko altuagoa lortu dute; beraz, zerbait ikasi izanak laguntzen du ikus entzunezko lengoaia deskodetzen eta ulertzen.
|
|
5 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak aurreko prestakuntzaren arabera.
|
|
6 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak teknologian sexuaren eta ikasketa mailaren arabera.
|
|
7 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak teknologian aurreko prestakuntzaren arabera.
|
|
8 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak ekoizpenean sexuaren eta ikasketa mailaren arabera.
|
|
9 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak ekoizpenean aurreko prestakuntzaren arabera.
|
|
10 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak errezepzioan sexuaren eta ikasketa mailaren arabera.
|
|
11 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak errezepzioan aurreko prestakuntzaren arabera.
|
|
|
Batez
besteko puntuazio orokor hori aldagai demografikoen arabera aztertuta, taldeen arteko hainbat desberdintasun esanguratsu aurkitu ditugu, jarraian azalduko direnak.
|
|
Progresiboki igotzen da
|
batez
besteko puntuazioa ikasketa mailaren arabera estatistikoki esanguratsuak diren taldeen arteko desberdintasunak ezarriz (20 taula ikusi). Ikuspuntu horretatik, ondorioztatu dugu ikus entzunezko prestakuntza bereziak benetako desberdintasun kualitatibo bat sortzen duela, benetan esanguratsua dela egunero jasotzen ditugun ikus entzunezko mezuak deskodetzeko gaitasunaren garapenean.
|
|
Dimentsio guztietan izan dira estatistikoki esanguratsuak taldeen arteko desberdintasunak,
|
batez
besteko puntuazioek gora egiten dute aldagai bakoitzaren barneko ebaluazio mailen arabera. Adibidez, ikasketen mailan gora, puntuazioan ere gora.
|
|
Dimentsio bakoitzean lor zitekeen puntuazioaren erditik behera geratu dira inkestatuen
|
batez
besteko puntuazio guztiak, 23 taulan ikusten den bezala. Horrek adierazten du maila handiko ezjakintasuna dagoela gure artean, aisialdian nahiz bizitza profesionalean hain denbora luzez erabiltzen eta kontsumitzen ditugun ikus entzunezko testu kultural horien irakurmenean eta ulermenean.
|
|
taula.
|
Batez
besteko puntuazioak sexuaren eta ikasketa mailaren arabera 26
|
|
taula.
|
Batez
besteko puntuazioak ikus entzunezko lengoaian 26
|
|
taula.
|
Batez
besteko puntuazioak aurreko prestakuntzaren arabera 26
|
|
taula.
|
Batez
besteko puntuazioak teknologian sexuaren eta ikasketa mailaren
|
|
7 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak teknologian aurreko prestakuntzaren
|
|
8 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak ekoizpenean sexuaren eta ikasketa mailaren
|
|
9 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak ekoizpenean aurreko prestakuntzaren
|
|
10 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak errezepzioan sexuaren eta ikasketa
|
|
11 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak errezepzioan aurreko prestakuntzaren
|
|
12 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak ideologian sexuaren eta ikasketa mailaren
|
|
13 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak ideologian aurreko prestakuntzaren
|
|
14 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak estetikan sexuaren eta ikasketa mailaren
|
|
taula.
|
Batez
besteko puntuazioak estetikan aurreko prestakuntzaren arabera... 50
|
|
taula.
|
Batez
besteko puntuazioak dimentsioen arabera 52
|
|
16 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak dimentsioen arabera.
|
|
Ikus entzunezko lengoaian
|
batez
besteko puntuazio altua lortu dutenek ekoizpen, ideologia eta estetikaren dimentsioetan ere puntuatu dute altuago. Beraz, badirudi lengoaiaren eremuan ezagutza hobea izatea lagungarria izan daitekeela ekoizpen prozesuak, ideologia eta balioak zein ezaugarri estetikoak ulertzeko.
|
|
Jakina da emakumeak ez direla hurbiltzen ingeniaritza, teknologia edo informatikaren inguruko ezagutza arloetara (Pérez Fuentes eta Andino, 2003), baina ikerketa honetan egoera hori aldatzen ari den zantzuak topatu dira: neskek
|
batez
besteko puntuazio altuagoa lortu dute, bai guztira bai teknologiaren dimentsioan ere.
|
|
Aldez aurretik jasotako heziketa espezifikoaren eta ikus entzunezko gaitasunaren dimentsio gehienen artean erlazio esanguratsurik aurkitu ez izana logikoa izan daiteke; izan ere, 90 ikaslek(% 15,1) ikasi dute gaiari buruzko ikasgai bat. Ikus entzunezko lengoaiaren eta teknologiaren eremuetan ikusi da
|
batez
besteko puntuazioen gora egite progresiboa. Beraz, badirudi euskal gazteriak jasotzen duen formazio apurra bi dimentsio horietan zentratzen dela.
|
|
12 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak ideologian sexuaren eta ikasketa mailaren arabera.
|
|
13 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak ideologian aurreko prestakuntzaren arabera.
|
|
14 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak estetikan sexuaren eta ikasketa mailaren arabera.
|
|
15 taula.
|
Batez
besteko puntuazioak estetikan aurreko prestakuntzaren arabera.
|
2014
|
|
Ondoren dituzu Alzheimerren gaixotasuna dutenek, endekapen kognitibo arina dutenek eta kontrol taldekoek probaren 10 atazetan ateratako
|
batez
besteko puntuazioak:
|