2001
|
|
Horrela egingo dut, bada, nik ere. Ez, ordea, bata bestearekin berdintzeko, maiz egin ohi denez,
|
bata
besteari kontrajartzeko baizik, legezkoago den bezala. 1750 inguruan, izan ere, eta lehendanik zetorren gaitza, Erdi Aroan sortu ziren Unibertsitateak aski zaharkituak agertzen zaizkigu gehienbat.
|
2007
|
|
V eko. Vitalidad, alma, espĂritu? atalean (1924) Ortegak arima korporala, arima eta izpiritua bereizten du, arima korporala eta izpiritua
|
bata
besteari kontrajarriz eta bien artean zubia edo egiten arima (OC, II [1983], 451 eta hurr.).. Cada uno de nosotros es ante todo una fuerza vital [beraz, biologia!]: mayor o menor, rebosante o deficiente, sana o enferma.
|
|
irakurri ala, alma nacional? (Unamuno-k, esate baterako, biak berdin berdin erabiltzen ditu), irakurleak seguruenik ozta ozta ohartuko lioke aldeari, eta ez litzaioke inoiz otuko, inportantea izan litekeenik biak ezberdintzea, are gutxiago biak
|
bata
besteari kontrajartzea. Inoiz ez genuke pentsatuko,, herriaren arima?
|
|
Mendearen erdi aldetik aurrera Europako herrien historiaren interesa eta arrazaren interesa elkar sustatuz ari dira. Intelektualki honek esan gura du, herriaren izpirituak behiala, bakoitzaren berekitasuna gura adina goratuz ere, azkenean izpirituaren unibertsaltasunean amaitzen zuela nahitaez (Herder eta Hegel baitan ikusten da), giza izpiritu bataren herri guztien batasunean; arrazak, aldiz, herriak
|
bata
besteari kontrajarriz bukatzen du, edo herrien arteko kontrajarpen historikoak arrazialtzat eta gaindiezintzat emanez. 1870eko gerra franko prusiarrak berehala ediren du arraza arteko gatazkaren interpretazioa:
|
2009
|
|
Lehenik, ikasleen garapen kognitiboa ahalik eta neurririk aberatsenean ahalbidetzea eta aukera berdintasuna bermatzea dira hezkuntzaren helburu oinarrizkoak, horiei uztarri berean hertsiki lotzen zaielarik ikasleei euskara gaitasun behar bestekoa eskuratzearen helburua ere, hain zuzen ere aukera berdintasunaren exijentzia delako eta elebidun izatea erabaki duen gizartearen kohesiorako beharrezkoa delako herritarrei euskararen ezagutza ziurtatzea. Oker dabil, beraz, helburu horiek elkarrengandik aparte edo
|
bata
besteari kontrajarrita kontsideratzen dituena, zeren eta egia bada ere eskola ez dela euskaltegia, ez da egia txikiagoa eskola badela gizarte hau elebidun izan dadin egin beharreko bidean eragile nagusietariko bat.
|
2013
|
|
Baina besteek ezetz, nahiago zutela atsedena hartu. Aita bueltatxo bat ematera joan zen, eta itzuli zenerako lo aurkitu zituen biak, aingeruak bezala,
|
bata
bestearen kontrajarrita.
|
2017
|
|
(Natura eta kultura
|
bata
besteari kontrajarriak bezala ulertzen dituenak, kultura naturaren gaindipentzat hartuz, Polis edo Estatuan nazioaren uko eta gaindipena ikusiko du. Natura eta kultura bata bestearen jarraipen eta are egile bezala ulertzen dituenak, Estatua eta nazioa ez ditu kontrajarriko, elkarren osagarritzat hartuko baizik, eta Estatuak/ artifizioak errespetatu egin behar duela Natura/ nazioa pentsatuko du).
|