2001
|
|
Filosofian demostrazioak egiten saiatzean adigai
|
batetik
bestera ezin da zuzenean joan esperientzia ahalgarriaren irizpidea kontuan hartu gabe. Gainera, arrazoimenak adigai soilen bidez jokatzen badu, demostrazio bakarra da posible, bat bera ere posible bada (oinarria adigaia soilik izan daitekeelako).
|
2005
|
|
Gatazka batean talde
|
batek
besteari ezin dizkio kendu, bere behar nagusiakbaina bi aldeek utz ditzakete alde batera azaleko zenbait nahi edo asmo.
|
|
Bestetik, beharrezkoa izango du ere, egun" antropologia filosofikoak" edota" antropologia pedagogikoak" egiten dutenaren ildotik, gizakia bere izate posiblean edo etorkizunean izatera irits daitekeen horretan ulertzea eta, azken batean, gizakiaren beraren giza-tasuna kontsideratzea eta pertsonen humanizazioa bultzatzea. Antropologiaren bi dimentsio hauek, bata" zientifikoagoa" eta bestea" humanistikoagoa", ezberdinak dira gizakiaren aspektu ezberdinetan zentratzen direlako; baina eta hain zuzen
|
batak
bestea ezin duelako ordezkatu, honengatik, Humboldtek biak elkarren osagarri bezala kontsideratzen ditu. Berak, hala ere, ez du elkarrenganako osagarritasun hau era aseptiko edo neutral batez behatzen baizik eta, egiaz, perspektiba jakin eta jarrera propio batetik:
|
2006
|
|
Kasu horietan, deskontaminazioa eta desinfekzioa ez dira eraginkorrak, eta, beraz, funtsezkoa da ontziratutako elikagaiak egiaztatzea. Kaltetutako latak, puntzaduraz, zuloz eta graziaz, tantaka edo oxidatuta daudenak edo hain gogor zanpatuak edo mailatuak daudenak dira,
|
bata
bestearen gainean ezin direnak edo eskuzko gurpil baten bidez ezin direnak ireki. Ontziratutako elikagaiak berreskuratzea Lata erabat metalikoetan edo poltsa termo moldeatuetan komertzialki prestatutako elikagaiak (adibidez, poliespan oinarria duten plastikozko erretilu zigilatuak edo beste material hidrofobiko batzuk edo hermetikoki itxitako poltsak) irizpide espezifikoei jarraiki garbitu behar dira:
|
2008
|
|
Dabiltzala arin
|
batetik
bestera ezin iritsirik, eta ez dezatela ezikusia egin behar izan, satortu daitezela benetan.
|
2009
|
|
Eta sintesia izango litzateke sozialismo aristokratikoa. Nire ustean modu horretan kapitalismoaren aldekoak, borondate onekoak direnak bereziki, erakarri ahal daitezke ideologia sozialistetara, eta horrela errazago daiteke prestatzea gizarte sozialista bat, egun
|
batetik
bestera ezin daitekeena gertatu.
|
|
Oraindik ere oso ezagunak diren kanta hitz askotan geratzen da agerian bi ideia horiek banaezinak direla. Hizkuntza, kultura eta lurraldearen arteko batasuna presente dago beti,
|
bata
bestetik ezin bereizi den eta aldi berean proiektu identitarioaren abangoardiazko erreferente gisa behar beharrezkoa den zerbait bezala. Batzuen ustez, orientazio ideologiko horren arrazoia hizkuntzaren beraren baitan aurki daiteke, euskarak izakia espazio fisikoan kokatzen duten forma lexiko [36] asko erabiltzen dituelako.
|
2013
|
|
Dabiltzala arin
|
batetik
bestera ezin iritsirik, eta ez dezatela ezikusia egin behar izan, satortu daitezela benetan.
|
2014
|
|
Frantzian bertan ikusten da hori:
|
batak
besteari ezin ulertu dion hainbat hizkera egiten da hor, baina denak elkarrekin solidario sentitzen dira1049 Historikoki ere hizkuntza herriaren ezaugarri axaleko eta aldagarria da, ziurtatzen du M. de Quatrefagesen autoritatearen gainean bermatuz: herri askok menderatzaileen hizkuntza hartu du (espainolek, galiarrek), beste kasu batzuetan menderatzaileak hartu du menderatuarena, hau landuagoa bazen.
|
2015
|
|
Auzi horri egingo zion erreferentzia Saizarbitoriak laugarren BAGBn(): " Edo ikusten dugu ezker abertzale batu
|
bat
besteek ezin proposa ditzaketen proposamenez betea, edo politikan sartzen gara geu". Esan behar da garai hartan" ezker abertzalea" esaten denean funtsean HB eta EE sartzen direla haren baitan, hau da, beren burua ezkerrekotzat eta abertzaletzat jotzen zutenen esparru politiko zabala.
|
|
Enda, oitura ta izkera guztietakoak nastean dabiltz: ingeles, prantzes ta españatarrak, euskaldunak eta erdaldunak; Arabar ta naparrak Galizia ta Asturiaskoen ondoan; Santander, Palenzia, Burgos, Balladolid, Soria, Logroño ta Zaragozakoak Zamudion edo Muxikan, Amoroton edo Errigoitin, Errezillen edo Asteasun, Amezketan edo Ataunen jaio diranakin batera; denak alkarren etsai, denak
|
bata
bestearen ezin ikusian, denak bakoitzaren sorterria bestienen gañetik jasotzen dutela garaietan, lagunai min emateagatik bada ere.
|
|
Joanes Etxeberri oso arduratuta zegoen euskaldunek
|
batak
besteari ezin ziotelako ulertu (in Urkijo 1907: 398):
|
2016
|
|
Balorazioa. Egindako lanarekin baino markatutako lan ildoa da gehien goraipatzen duguna, badakigulako egun
|
batetik
bestera ezin dela dena aldatu. Baina pausoak somatzen hasiak dira, adibidez aurtengo aurrrekontuak inflexio puntu horren adierazle izan daitezke, edota egiten ari diren barne berrantolaketa, edota parte hartzea bultzatzeko zabaldutako bideak.
|
2017
|
|
|
bata
bestearen atzetik ezin ozenago
|
2018
|
|
Kantaren hitzak buruan gordetzen zegoela, gizon turko modorroa azaldu zitzaion itzulinguruka gelatik, etxeko zapatilak sakari erdi tatarrez, ostera bat egitera joan nahi zuenentz emazteari galdez. Aspalditik Augusto eta bera,
|
bata
bestea ezin ikusirik zeudela, elkarri harrika zebiltzala, zer dela eta, bera utzita, ez zebilen etxerako beste emakume baten bila ekinez, ulergaitza egiten zitzaiola gogora berriz ekarriz. Gorroto zuelako, geroz eta gehiago, barru barrutik bere libertaterako hura noiz berez tragatuko zegoen.
|
|
Herria erdibituta utzi zuten urek, kontatu zion amak, handik egun batzuetara, telekomunikazioak berriro funtzionatzen hasi zirenean. Erriberaren manda
|
batetik
bestera ezin zela pasatu, dena zegoela basatzaz beteta Rompeolas puntaraino. Portuak gainezka egin zuela eta goitik behera destrozatuta geratu zela beheko alde osoa, komertzioak, garajeak, autoak eta trenbidea.
|
|
Gustatuko litzaidake euskarak katalanak Katalunian duen indarra izatera iristea, nire sentsazioa da goraka doala erabilera, baina bidea luzea da, eta apurka egin beharrekoa. Egun
|
batetik
bestera ezin da lortu Katalunian dugun hizkuntz egoera.
|
2019
|
|
Antza, haserrea gauen batean batak besteari kalabazak ematetik ei zetorren. Horixe zen susmoa behinik behin, ezen inork ere ez zekien ziurtasunez zein izan zitekeen
|
batak
bestea ezin ikuste horren arrazoi garbia, ez batak ez besteak ez zuen tutik esaten horretaz eta. Ordura arte behintzat, lagun onak bezala zebiltzan.
|
2021
|
|
Nik uste dut neure bizitza ia guztian barrena idazle itzultzaile eta itzultzaile idazle izan naizela beti, ziklikoki. Erabat lotuta daude eginkizun biak nire kasuan,
|
bata
bestetik ezin bereizi ahal izateraino ia. Literatur itzulpengintzari dagokionez behintzat liburu bat itzuli, liburu bat egin, itzuli, egin... horrela ibili izan naiz beti, txandaka.
|
|
«Ihes egin genuen, ados. Baina egun
|
batetik
bestera ezin duzu proiektu bat egin; beti zaude behin behinekotasun hutsean. Ezin duzu zure bizitza etorkizunari begira proiektatu.
|
|
Alegia, itsas zola nahikoa lau horretan
|
bata
bestearen gainean ezin konta ahala sedimentu geruza pilatu ziren horizontalki, zeintzuek, jakina, aspaldiko sasoi haietan gertatutakoaren erregistro" idatzi" jarraitua preserbatu baitzuten, dela ur korronteena, dela tenperatura aldaketena, oxigeno mailarena, aldian aldiko bizidunena eta abar... eta halako batean, orain dela 65 milioi urte, harrapatuta geratu zen dagokion sedimentu geruz...
|
2022
|
|
Izan ere, erabilerak gaitasuna elikatzen du, soziologoaren esanetan, eta
|
bata
bestearengandik ezin dela bereizi birbaieztatzeko ere balio izan dio ikertutakoak. Denean eragin behar dela uste du, eta ez erabileran bakarrik, ezagutzak eman beharrekoak emanda balitu bezala.
|
2023
|
|
Enda, oitura ta izkera guztietakoak nastean dabiltz: ingeles, prantzes ta españatarrak, euskaldunak eta erdaldunak; arabar ta naparrak Galizia ta Asturiaskoen ondoan; Santander, Palenzia, Burgos, Balladolid, Soria, Logroño ta Zaragozakoak Zamudion edo Muxikan, Amoroton edo Errigoitin, Errezillen edo Asteasun, Amezketan edo Ataunen jaio diranakin batera; denak alkarren etsai, denak
|
bata
bestearen ezin ikusian, denak bakoitzaren sorterria bestienen gañetik jasotzen dutela garaietan, lagunai min emateagatik bada ere”. Ez da harritzekoa, beraz, Juan Inaziok langintza hain gogorretik alde egin izana.
|
|
Beste harri bat erabiliz, lehen harriari kolpe idor bat eman zion, eta bi partetan arraildu. Neska gazteari hurbiltzeko erran eta erakutsi zion bi parteak
|
bata
bestean ezin hobeki ahokatzen zirela. Bietarik bat eman zion.
|