2011
|
|
Ikuspegia zabaldu egin behar da, hemen ez baitago medio
|
bat
bestea baino garrantzizkoagoa, denek balio dute, bai liburuak eta baita ere, bai pilulatxoetan emanda, bai dokumental eran. neurri txikiagoan eta blog etan egitea dela. Baina beste helburu batzuetarako oraindik ere paperean ikusiko dugu.
|
|
Argi dagoena da artelanak, kultur lanak, fikziozko liburuak... baliagarriak direla. Ikuspegia zabaldu egin behar da, hemen ez baitago medio
|
bat
bestea baino garrantzizkoagoa, denek balio dute, bai liburuak eta baita ikus entzunezkoak ere, bai pilulatxoetan emanda, bai dokumental eran.
|
|
Baina oker gaude; izan ere, hizkuntzez gainera, beste elementu garrantzitsu bat dago: ...n; testuinguruak espezie jakin baten alde egingo du. hortaz, espezieen arteko lehia aztertzen dugunean, espezieak beren testuinguruan aztertu behar ditugu. esate baterako, azter dezagun hizkuntza berdintasunaren gaia katalunian eta euskal herrian, legelarien ikuspuntutik. hasteko, hizkuntza komunitate horien hizkuntza berdintasunak aztertzean, kontuan izan behar dugu hizkuntza komunitate horietako
|
batek
besteak baino hiztun gutxiago dituela. Bi hizkuntzak ez daude egoera berdinean. hori dela eta, egoera hori konpentsatuko duen testuingurua sortu behar dugu.
|
2012
|
|
" Zailtasuna norberaren baitan dago. Lau hizkuntza hitz egiten ditut, eta ez zait
|
bat
bestea baino zailagoa egin. Hizkuntzak ikasteko zure motibazioa da gakoa.
|
|
Beraz, komunikazioaren prozesuan dago hizkuntzaren balorea, hots, komunikazio prozesuaren helburuak betetzeko zein neurritan hizkuntza
|
bat
bestea baino baliagarriagoa den. Hau da, hain zuzen, Euskal Herrian euskarak duen erronka, komunikazio prozesu batzuetan beste hizkuntzak baino baliagarriagoa dela erakustea.
|
2016
|
|
Iñaki Iurrebaso – Hainbat gogoeta hizkuntza gaitasunaren inguruan duten hizkuntza gaitasun erlatiboa aintzat hartuta (hots, zein mailatan dakien A hizkuntza eta B hizkuntza, eta zein mailatan dakien hobeto
|
bat
bestea baino), eta ez euskaraz aritzerakoan gaitasun handiagoa edo txikiagoa ote duten aztertuta. Hizkuntza gaitasunaren aldetik, horixe izango da oinarri objektibo funtsezkoa hizkuntza bat edo bestea gehiago erabiltzeko; hau da, zein hizkuntzatan aritzen den errazago, erosoago, eraginkorrago.
|
|
Hipotesia: Euskal Herrian hiztunek egiten duten erabilera hobeto azaltzen da hizkuntza baten eta bestearen artean duten hizkuntzagaitasun erlatiboa aintzat hartuta (hots, zein mailatan dakien A hizkuntza eta B hizkuntza, eta zein mailatan dakien hobeto
|
bat
bestea baino), eta ez euskaraz aritzerakoan gaitasun handiagoa edo txikiagoa ote duten aztertuta.
|
2018
|
|
Bien kasuan, hala ere, etengabeko eragin altua suposatzen du. Atal
|
batek
besteak baino garrantzi handiagoa duenez balioari begira, tokiko euskararen erabilera da kezkagarriena, baliorik altuena baitu. Honek esan nahi du, Oiartzungo euskararen erabilerarekin konparatuz, Lintzirinen bildutako euskararen erabilera eta Oiartzungo gainontzeko auzoen euskara erabilera guztiz desberdinak direla.
|
2023
|
|
2) Espazioa edo jarduera: konexio horiek gertatzeko arrazoi guztiak zehaztea zaila den arren, badira hizkuntza
|
batekin
bestearekin baino lotura handiagoa duten leku eta jarduerak. Ondorioz, toki horietan edo jarduera horiek egiten diren bitartean sortzen diren harremanekin zerikusia izaten du hautaketak.
|