Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 8

2001
‎Aholkulariaren lehenengo eginkizunetako bat bere lana eta zeregina zehazteada. Horretarako, ondo bereizi behar dira bi lan:
‎Jakina denez, euskalesparru literarioak jaraunspen murritza jaso du aurreko lau mendeetatik, etahandicap historiko hori kontuan hartuta ari da borrokan, eszenatoki unibertsaleantokitxo bat lortzearren. Zenbat eta eskualde literario zentralagokoa izan, zenbat etakapital literario gehiagoren jabe den eskualde bateko partaide izan, hainbat etaerrazagoa da idazle batentzat bere lanek irakurketa unibertsal bat jasotzea. Idazlefrantses batek ez dauka automatikoki nortasun kolektibo frantsesaren bozeramailegisa irakurria izateko arriskurik; idazten duen guztia, magiaz bezala, unibertsalada.
2005
‎Izan ere, Aristotelesek zioen moduan, «ezinbestekoa da posible eta posible ez dena, gertadaitekeena, ezinezkoa dena eta beharrezkoa dena adierazten dituzten ezeztapen etabaieztapenak elkarren artean harremanetan nola jartzen diren aztertzea»4, aregehiago esku artean dugun eztabaidaren aurrean, Alardea bizitzeko moduareninguruan elkarren aurka dauden bi ikuspuntuen lehiakortasuna eta legitimitateajokoan jarri eta Irun eta Hondarribian hiritarren bizikidetasuna kinka larrian utzibaitute. Van de Veen5 autoreak dioen moduan, kazetari batek bere laneko aldibakoitzean etengabe hartzen dituen erabaki subjektiboek argi eta garbi erakustendute objektibotasunaren inguruko hipotesiak kritika gogorren jomuga direla eta ezdirela sinesteko errazak. Informazio gaiak nola aukeratzen diren, istorioaren zeinelementu jakin azpimarratu, behar?
‎Irakaslebatek zuzendari kargua onartzen duenean, lan berri batean integratu behar du.Zuzendariaren lanak eta irakasleen lanak ez dute zerikusirik. Bi lan ezberdin dira.Beraz, zuzendari berri batek bere lana nola bideratu ikasi behar du laneko lehenhilabeteetan. Zuzendariarentzat lehen ikasturtea oso gogorra da, lanak zer ekarrikodion oraindik ez dakielako (informaziorik eza, formaziorik eza, ardura asko, lanugari, tentsioa, eta abar).
2007
‎Honako azterketa hau irakurri nuen aldizkaribatean: edozein enpresatako exekutibo batek bere lanerako edo erabakietarakoerabilgarri izan daitekeen informazioaren% 1 bakarrik prozesatzen duela. Jasotzenduen informaziotik% 1 bakarrik prozesatzen du!
‎Gaur egun, ia ezinezkoa da administrazioko teknikariedo aditu batengana iristea prentsa bulegoaren edo arduradunaren filtrotikpasatu gabe. Hori ere ulergarria da, teknikari batek bere lana du eta ez duzertan kazetari baten erasoa jasan. Askotan, nahiko zail bihurtzen da iturriofizialek bidaltzen diguten informazioa kontrastatzea, halere.
2012
‎Elkartasunaren dinamikan, komunitate batek, sare logikan zein dinamikanjardunda daukan boterea, autonomia eta subiranotasun gaitasuna azpimarratzeadagokigu perspektiban. Komunitate bat bere lanaren eta hezkuntzaren jabe dela, sozialismo komunitarioa edo komunitate berri baten oinarriak jarri dira. Esperientziaberri bat, Euskal Herriaren bihotzean bertan; inkonstzientziatik kontzientziarainkonpetentziatik konpetentziak izatera eta heteronomitatik autonomiarako pausoanislatu zena.
2017
‎Idazle batek bere lana itzultzeko erabakia hartzen duenean, modu kontzientean hartuko duerabaki hori, baina hainbat arrazoik bultzatuta har dezake. Publiko zabalago batera iristeko edonorberaren lana beste hizkuntza batean lantzeko autorearen borondateaz gainera, badira literatursistemaren nolakotasunari lotutako arrazoiak ere; argitaletxeei errentagarriagoa egiten zaiela etaitzulpenaren prestigioa txikia dela, kasurako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia