Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 14

2002
‎programan, kurrikuluan, marko metodologikoan, irakaskuntza motan eta bitartekoetan, eta, halaber, ebaluatzeko moduan. Azkenik, helburuen arabera zehaztuko da hezkuntza sistema osoa (zer irakasle, zer ikasle, zer kontratu didaktiko, etab.). Esandakoagatik, beraz, lehenengo puntu honetan, esku hartze didaktiko baten baldintzak etamugak zehazten dira.
2003
‎idazkaritzako lana berotasunez egitea, unibertsitatearekin lotura izatea eta koordinazio ahalmena erakustea. 1983ko maiatzean egindako sailburuen batzarrean, bazirudien bazegoela pertsona bat baldintza horiek betetzen zituena, baina azken momentuan atzera egin zuen, eta UEU idazkari liberaturik gabe geratu zen. Horren ordez, Larraonako Batzar Nagusian egitura berria proposatu zen:
2006
‎Hala eta guztiz ere, aurreragoko erregelamendu batek baldintza berriak ere jar diezazkieke organizazio horiei, betiere Konstituzioan eta Elkarteen Zuzenbidean ezarritakoa kontuan hartuz (Santaella, 2003: 144).
2007
‎Kant-ekin, bat, munduaren lekuan, lehentasuna niak hartzen dizu, objektuaren lekuan subjektuak, errealitate oro eta ezagutza oro subjektuan orpotua aitortzen dugu; bi, dena da, ezagutza, mundua? subjektu edo ni baten baldintzek araberatua; hiru, ni edo subjektu hau ez da, munduaren aurrean, birproduktibo soila, ispilu bat?, baizik eta bere baitatik sortzaile; baina kreatzaile ez, lau, adimen mekaniko matematiko baten moduan soil288, baizik eta azken finean subjektu (ia ahalguztidun, baina) izendagaitz hori libertatea da, irudimena.
‎Parte intelektual honetan, adimen soilaz gain, fakultate sentigarriak dei genitzakeenek ere esku hartzen dute: herri baten irudimenak, sentimenduak (ez daukagu apika gehitu beharrik, irudimena, sentimendua, ez direla herri baten baldintza geografiko, sozial, kulturalekin zerikusirik gabe egoten). Horregatik kontzeptu intelektualek berek, hizkuntza guztietan funtsean berdinak izan arren (eremu logiko batean), ez dute izaten balio berdina batean ala bestean, eta ez dute berdin ispilatzen mundua.
‎...t hitzen hots edo boz diferentzien gainetik («zaldi», «cheval», «horse») hizkuntza guztietan berdina bada (berba ezberdin denok objektu berari dagozkio), arrazoia, antza, hizkuntzan bertan parte bat pre edo ezhizkuntzazkoa delako da162 Are, (c) hizkuntzetan bertan, gramatikan nahiz lexikoan, «hamaika gauza» a priori ezarria da, unibertsala eta guztietan halabeharra hortaz?, hizkuntza jakin baten baldintzetarik aske163 Esperientzian, Kant-i jarraituz, sentigarritasuna eta adigarritasuna bi ahalmen gisa bereizten baditugu ere, hizkuntza ezberdinen arteko diferentziak (kontingentziak) sentigarritasunaren kapitulura mugatzen dira Humboldt-en ustetan. Hori erabakigarria da zuzen ulertzeko Humboldt-en eboluzioan, haren adierazpen batzuek (hizkuntzak egiten duela mundua, estiloan) betiere beren zentzua mugatua zein mugen barruan daukatela, ezin baitira zentzu absolutuan hartu.
‎Hizkuntza bat, egitura bat eta gramatika bat izango da, baina batez ere mundu bat da, bere osoan hartuta. Eta bere osoan hartua ez dago, kulturatik, hezkuntzatik, ohiko erabileratik propio aparte hartu eta puskatxo bat test baten baldintzetan
2008
‎Komando bat baldintza moduan erabiltzen bada, komandoaren bukaeran itzultzen den balioa (exit komandoan zehazten dena) ebaluatzen da, 0 faltsutzat hartuz eta gainerako balioak egiazkotzat.
2012
‎Hasteko eta behin, haien tamainagatik, orain biltzen dituzten nazioen artekodesorekagatik, eta, batez ere, estatu bi horietan mendez mende nagusitu den kultura politikojakobinoarengatik. Alta, balizko Euskal Estatu batek baldintza guztiak betetzen ditu, Blaseniritzian, barne aniztasuna kudeatzeko eredurik justuena indarrean jar dadin.
‎Horretarako garrantzi handia dauka lotearen definizioak; izan ere, krisi egoera batean bilatu eta/ edo merkatutik erretiratu den produktu kopuruarekin harreman zuzena dauka. Lote bat baldintza berdinen pean ekoitzi diren produktuek osatzen dute eta ekoizleak definituko du zenbat alek osatuko duten.
‎Hala eta guztiz ere, aurreragoko erregelamendu batek baldintza berriak ere jar diezazkieke organizazio horiei, betiere Konstituzioan eta Elkarteen Zuzenbidean ezarritakoa kontuan hartuz (Santaella, 2003: 144).
2015
‎Analisi bibarianteetan gertakari bat baldintza zehatz batean gertatzearen eta baldintza horrenlurraldean zeharreko presentziaren arteko erlazioak ezartzen dira. Horrela, faktore bakoitzarenmapa (malda, litologia, lur erabilpena...) ezegonkortasunen inbentario maparekin erlazionatuegiten da, eta ezegonkortasun dentsitatean oinarritutako pisu baloreak ezartzen dira faktorebakoitzeko klase desberdinetarako (malda klaseak, litologi klaseak, lur erabilpen klaseak...). Pisu horiek kalkulatzeko metodo estatistiko desberdinak erabili badaitezke ere (Chung etaFabbri, 1993; Van Westen, 1993; Sharma, 2013), Gipuzkoako kasuan Likelihood Ratio teknikaerabili da (Bonachea, 2006) (1 formulak).
2017
‎17 Sezesio baterako baldintzen inguruan (Kanada, Quebec), ikus: Compains, E. (2017), Autodeterminazioa, in: Gutiérrez, A. Nazioarteko Harremanetako 14 giltza hitz, EHU, Leioa, 185 or.
‎Beraz, auto erregulazio jarduerak duen garrantzia aintzat hartuz, irakasleek birplanteatu egin lukete jarduera hau, ikasleentzako esanguratsuagoa izan dadin. Autoerregulazioa irakasleak aurretik planifikatu eta aurreikusitako estrategia baten modura ulertzen da, ikasle bakoitzak jarduera baten baldintza orokorrak bere baldintza partikularretara egokitu ahal izateko. Beraz, planifikatu beharreko zerbait da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia